abene Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Wester Digital lanserer ekstern harddisk på 6 TB. Les mer Lenke til kommentar
probin Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 aaah.. jeg behøver ikke 6 tb.. men guuud som jeg vil haaaa. teit at den ikke støtter usb 3.0 da.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Gbit nettverk, USB 3.0 og Thunderbolt hadde vært på sin plass. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Patetisk at den ikke støtter USB 3.0, kjøper heller et HDD dockingstasjon til 300Kr som støtter USB 3 enn dette. Lenke til kommentar
Exsoldier Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Enig. Dette er for slapt. USB 2.0 er fortiden... Lenke til kommentar
iscariot Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Denne er laget for Mac brukere med firewire. Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Kunne kansje vært nevnt at du kanne sette disse opp i raid. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Sikkert praktisk for noen med 6TB eksternt, men som det har blitt nevnt.. USB 2.0? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Det er fortsatt eSATA på den, så den er ikke helt dødfødt i mine øyne, men jeg ville selvfølgelig ønsket USB 3. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Kan det ikke bare komme noen saklige/rimelige 3-bays kabinetter istedet for drøssevis av nytteløse (i min verden) 2-bays og overdyre 4-bays? Det er raid-5 jeg vil ha! Masse lagring uten for stor fare for å miste alt i ên kræsj. Lenke til kommentar
G Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jeg har ingen USB 3.0 kontrollere i noe av utstyret mitt per dags dato. Men jeg er helt enig med dere andre som sier at USB 3.0 støtten burde vært der allerede. Slike lanseringer hindrer jo hastigheten på den teknologiske utviklingen, det vil si dersom USB 3.0 har "rett på livet". Lenke til kommentar
G Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Kan det ikke bare komme noen saklige/rimelige 3-bays kabinetter istedet for drøssevis av nytteløse (i min verden) 2-bays og overdyre 4-bays? Det er raid-5 jeg vil ha! Masse lagring uten for stor fare for å miste alt i ên kræsj. Eller hva med en egen liten kontrollerenhet som fikk plass i en 5,25" brønn. Så kunne en brukt ett ordinært kabinett for PC og snekret sammen kabinett pluss disker selv. Styreenheten skulle da komme med det nødvendige av kontrollere og operativssystemer, samt braketter for baksiden til kabinettet som ga de nødvendige tilkoblingskontakter som RJ-45, USB 3.0, e-SATA eller hva en måtte ønske. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Den støtter både eSATA, FireWire 800, FireWire 400 og USB 2.0 usb 2.0? Det er jo treigt. En slik disk fortjener ikke treig teknologi! Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Wow 6TB! sjå for seg å overføre med USB 2.0 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Glimrende at den har eSATA. For min del er dette langt viktigere enn USB3. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Wow 6TB! sjå for seg å overføre med USB 2.0 Jeg får sjelden over 30 MB/s når jeg overfører til mine disker med USB 2.0, det vil si at for å fylle opp 6 TB (eller ca. 5,5 TB som det i praksis er), vil ta litt over 53 timer. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 [ironi] Hvilken nyhet et harddiskkabinett med støtte for JBOD.[/ironi] Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Til Crazyjoey! La du kanskje merke til at disken støtter både esata og firewire800, som er langt raskere? At den da i tillegg støtter Firewire400 og USB 2.o for fleksibilitet kan da jammen ikke være negativt. Hva skulle du gjort om maskinen du midlertidig skulle koble opp mot, ikke hadde hverken Firewire800 eller esata, dersom den da ikke støttet Firewire400 (f.eks. manglet fullstendig støtte for firewire)? Tror du ville blitt kjempeglad for at den da støtter USB 2.0 også. Det er bedre med en "treg" forbindelse, enn ingen... Bare synes det var rart du "disset" produktet for den tregeste tilkoblingen. Hadde det vært den raskeste, skulle jeg vært fullstendig enig med deg. Nå fremstår du derimot bare som en fjompenisse. I og med at det er et nytt produkt, og med målgruppen den retter seg mot, hadde jeg riktignok selv forventet at den også støttet USB 3.0 og gjerne også Thunderbolt. Å støtte GB nettverk vil kreve langt mer av disken, og jeg ser ikke at en disk som er ment for direkte tilkobling til en maskin, må ha NAS-funksjonalitet i tillegg. NAS og flyttbar disk er i mine øyne to forskjellige produkter. Denne blir mer som en SAN-enhet å regne, da den ikke er like transportabel som en en-diskløsning. :-) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) [ironi] Hvilken nyhet et harddiskkabinett med støtte for JBOD.[/ironi] TAKK! Har et par "1-2TB "dobbelttjukk WD" kabinetter stående.... Såvidt jeg vet kjører disse (de jeg har) Raid1 i utgangspunktet, men kan vistnok endres til Raid0 eller JBOD ... via proprietær software (dønn seriøst, jeg lurer på dette... har aldri prøvd. har aldri googlet, men er det slik?) Softwareraid er OK, men via proprietær programvare ... meh... enn så aldri om det finnes versjoner for enn så mange operativsystemer og distroer. Dog ... må jo prøve. Men ... er det virkelig slik? For øvrig skjønner jeg ikke poenget med å klage over mangel på USB3. Kjenner jeg WD (jeg LIKER WD) så er ikke dette flaskehalsen, men heller trege GP disker og/eller kontroller. Endret 19. mars 2011 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå