Gå til innhold

hvor er, hvor er, hvor er RAM'en??

swaisi

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem og vil gjerne dele det jeg tenker oppe i huet og vil etter det stille noen spørsmål:

Jeg bestilte orginale RAM til min HP.....

Jeg hadde den ... ME(mildt sagt dårlig).

Jeg kjøpte 512 MB-chip (det ble til sammen 640 MB RAM).

Dataen funka helt fint(jeg mener RAM-en, ikke ME) til etter noen dager, da jeg merker at RAM-en var 384 MB :evil:. Hva er det som kan ha skjedd???

Kan noen si meg hva som er skjedd, eller hjelpe meg for å få den tilbake, for jeg savner den.............

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om hk ikke takler større brikker enn 256Mb, slik at brikker med størrekapasitet ikke viser mer enn f.eks 256Mb. Har vært borti slikt før.

Jeg kan nesten garantere at det vil fungere hvis du bytter den ene 512Mb brikken i to 256Mb brikker

Lenke til kommentar
Det er ikke windows som ikke støtter mer da?

Jepp ! ME støtter ikke mer enn 512MB

Det blir litt galt å si det slikt, for da skulle jo bios funnet 640Mb, og som jeg forstår så gjør den ikke det. Da hjelper det ikke hva windows støtter. Det bunner ut i hva HK i seg selv godtar eller ikke.

Lenke til kommentar

Det blir litt galt å si det slikt, for da skulle jo bios funnet 640Mb, og som jeg forstår så gjør den ikke det. Da hjelper det ikke hva windows støtter. Det bunner ut i hva HK i seg selv godtar eller ikke.

Hvor står det ang. BIOS og RAM i innlegget ?

Lenke til kommentar

Dette er ikke sant. Jeg har 1 GB på en gammel maskin med Win98.

WinME stinker, men den takler like mye ram som Win98. Om den klarer å utnytte det, er derimot noe annet. :)

Lenke til kommentar

Dette er ikke sant. Jeg har 1 GB på en gammel maskin med Win98.

WinME stinker, men den takler like mye ram som Win98. Om den klarer å utnytte det, er derimot noe annet. :)

Win98 klarer heller ikke å utnytte over 512 med ram, . De første versjonene av WinME takler ikke over 512 med ram, men laster du ned sp1 så skal det funke greit. Men Hvorfor ikke kjøre Xp prof. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...