Gå til innhold

Så mye tjener de på å spamme deg

Anbefalte innlegg

Tror tråden her bør snevres inn til hvilken type spam vi skal forholde oss til. Slik jeg forstod artikkelen så var det for kjøp av et produkt. Dette kan tolkes til enten et fiktivt produkt hvor man bare er ute etter å svindle kjøperen - eller for et produkt som er i salg og som faktisk ER i salg.

Kredittkortsvindel er klart det "gunstigste" for svindleren når det gjelder fortjeneste, men også det som helt klart er DIREKTE ulovlig.

Den andre type spam, som faktisk er for et reelt produkt, gir mye mindre i fortjeneste - men er ikke fullt like ulovlig som alternativet ovenfor.

Skal vi diskutere om hva som er lettjente penger etc her inne er det greit om vi prater om samme type spam.

Til info har jeg kommentert tråden i den settingen hvor det faktisk er et produkt som selges/sendes.

Skremmende uansett å se holdningen til visse forumbrukere når de blir fristet til å begynne med den andre typen spam - kredittkortsvindel....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett alternativ er å gå vekk fra vanlig e-post, og la noen bygge opp ett nytt system. Om en kan kategorisere tjenester som Facebook, Skype som ett alternativ kan vel diskuteres. Men en skal ikke se vekk i fra at det aldrende e-post -systemet kan forvitre litt i framtiden.

Lenke til kommentar

Ett alternativ er å gå vekk fra vanlig e-post, og la noen bygge opp ett nytt system. Om en kan kategorisere tjenester som Facebook, Skype som ett alternativ kan vel diskuteres. Men en skal ikke se vekk i fra at det aldrende e-post -systemet kan forvitre litt i framtiden.

Tja, Posten er jo i gang med sitt alternativ til epost. Så får vi se hva slags tjeneste det egentlig blir.

Lenke til kommentar

Tror og håper virkelig du tar veldig feil med de anslagene der...

Uansett: Det er en grunn til at ikke ALLE driver med spam, heldigvis - og ikke alle spam-sprellene medfører noe særlig inntekt. Jeg vil ihvertfall bedømme risikoen til å være altfor stor til å i det hele tatt vurdere det.

Men så er jeg blant de 20% av befolkningen som ikke bedriver kriminell aktivitet, da... :)

At man ikke aktivt driver med kriminalitet er en ting, men at man frasier seg et gode fordi det er på kant med loven, er en helt annen... Pusset opp badet og fått tilbudt både svart og hvitt? Overraskende mange som velger det svarte.

Av med skylappene mann. Folk flest tar for seg bare de har muligheten til det. Akkurat bot-nett spamming er ikke akkurat dagligdags. Poenget mitt var at det er en lukrativ bransje, med lite eller ingen risiko, og den kveler internett. At du personlig ikke vil drive med det er revnende likegyldig, siden det er NOK av dem som er villig til å gjøre det. Og den gruppen vokser.

Endret av Fangs78
Lenke til kommentar

At man ikke aktivt driver med kriminalitet er en ting, men at man frasier seg et gode fordi det er på kant med loven, er en helt annen... Pusset opp badet og fått tilbudt både svart og hvitt? Overraskende mange som velger det svarte.

Av med skylappene mann. Folk flest tar for seg bare de har muligheten til det. Akkurat bot-nett spamming er ikke akkurat dagligdags. Poenget mitt var at det er en lukrativ bransje, med lite eller ingen risiko, og den kveler internett. At du personlig ikke vil drive med det er revnende likegyldig, siden det er NOK av dem som er villig til å gjøre det. Og den gruppen vokser.

Tror du og jeg har rimelig ulik oppfatning av Ola Nordmann.

Ja, jeg har pusset opp badet for 250K og kjøkkenet til 230K de siste to årene - og svart arbeid er aldri aktuelt å sjekke opp - selv om jeg VET at det er MYE å "spare".

Greit nok at det er revnende likegyldig for deg at jeg ikke hiver meg på den bølgen, men ut fra dine holdninger er det vel kanskje noen som burde ta en liten sjekk i ny og ne hva du driver med...

Det er mye penger å hente på å være mannlig prostituert, men jeg klarer å styre meg likevel. Dømmekraft er det noe som kalles - mange har det, noen mangler det...

At det derimot er NOK av folk som er villige til å gjøre det er vi veldig ENIGE om. Vi trenger ikke fler.

Lenke til kommentar

Å pusse opp badet svart, kan bli en affære folk vil angre på framover. Spesiellt når kjøper av hus leilighet forlanger full dokumentasjon, dersom han/hun får nyss om at det har vært foretatt rehabilitering.

Det er nemlig kommet nye forskrifter med krav (sommeren 2010) om at en til og med må søke om å få rive inne på badet sitt før en setter i gang. En kan heller ikke skylde på fagfolk, da det er du selv som vil stå som ansvarlig for at hele prosessen med rivning og gjennoppbygning har gått etter boka (altså selv om en fagmann har vært den som har ordnet alt det formelle).

Så LYKKE TIL, når du skal selge igjen, det du har pusset opp med svart arbeidskraft. :hmm:

Lenke til kommentar

Off-topic:

Innlegget var ment som informasjon. Da jeg tipper det er svært få som har fått med seg nyheten om forskriftsendringen. Måtte lese artikkel hos Dinside.no for å få med meg disse endringene, jeg.

http://www.dinside.no/865492/angrer-paa-strenge-oppussingsregler

Ser ut som de tar for seg en "helomvending", tenkte at dette ikke var særlig populære greier. :!:

Her er den artikkelen som antagelig ga mye harme rundt omkring, fra Dinside.no

http://www.dinside.no/860648/du-har-ikke-lov-aa-rive-baderommet-ditt

Endret av G
Lenke til kommentar

Tviler på at det er særlig mange spammere overhodet som faktisk selger et produkt slik det virker som flere her går ut fra.

Antar de tjener pengene sine via klikk eller noe i den dur.

De fleste av dem tjener nok pengene kun dersom den som klikker faktisk kjøper noe i tillegg. Stor vitenskap dette med å spore opp hvor den som kjøper noe kom i fra for å sende noen kroner/øre tilbake til den som referrerte kunden. Dvs. at spammeren ikke selger noe som helst eller har noe som helst med selve salgs-transaksjonen å gjøre. Alt han gjør er å linke til butikken med en URL som butikken kan kobles tilbake til spammerens konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...