Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gul tunge!

Dicorn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå vært forkjølet i 2 uker. Det begynte litt svakt med sår hals, deretter kom den rennende nesen og dotter i ørene og alt dette ble bare verre og verre. Var hos legen på tirsdag og han sa jeg hadde ett virus og det kunne gå flere uker før jeg ble frisk. Men etter turen til legen har jeg lagt betydelig merke til at det bare blir verre. Først i går av en eller annen grunn kikket jeg på tungen min og den var helt gul (lengst bak og til midten). jeg pusset tennene, brukte tunge skraper og skyllevann til ingen nytte. Tungen min er fortsatt gul og jeg tenkte det kanskje hadde noe med at jeg røyker, men det ville vært litt rart om det først skjer nå etter 2 år med røyking. Så jeg tenker det har noe med forkjølelsen og gjøre. Har aldri vært så forkjølet før som det jeg er nå, med intens hoste, rennende og tett nese, dotter i ørene, svetter hele tiden selv om jeg fryser osv. Men dette regner jeg med at går over snart, men... - Hva med den gule tungen, aldri opplevd noe sånnt tidligere, hva betyr det, hva burde jeg gjøre?

Setter pris på tidlig svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk du noen kur mot dette ? antibiotika feks ?

nei, han sa jeg pusta fint så jeg trengte ikke antibiotika.

Eneste jeg fikk var en regning som jeg betalte, og da var alt jeg hadde med meg ut en kvittering på 183 kroner...

Lenke til kommentar

Jaok. Uansett, har selv gul tunge, har hatt det i 2 måneder. Men så har eg innbilt meg forklaringa er en del antibiotika som jeg har gått på. Men har nok vært et virus hos meg og da, da jeg har varierende sår hals. Ikke forkjøla, bare at jeg blir sår øverst i svelget. Er vel sånn som går over :/ Har et ganske svekka immunforsvar akkurat nå

Lenke til kommentar

Dette er litt uvanlig for meg, for pleier ikke bli syk. Kanskje en forkjølelse en gang i året som varer maks 2 - 3 dager. Og sånn spy syk har jeg ikke vært på 5 - 6 år (utenom fylla). Vondt i hodet hendte meg ofte før, hver dag i ett halvt år i sjuende klasse (5 år siden), men det har stoppet. En kamerat av meg har også akkurat fått resept på antibiotika, men han hadde lunge betennelse.. Ja, det gjør vondt og svelge, spise eller drikke. Men som sagt, alt (spesielt halsen) er blitt betydelig verre siden jeg var hos legen :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...