elementz Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hei! Problemet er ganske rar. - VI har 2 laptop tilkoblet en ruter/modem fra telenor. På min laptop fungerer alt fint og er bare solskinn og gode tider mens på den andre laptopen til samboeren min er det bare problemer. - Problem er at NOEN web sider vil ikke komme opp. Problemet vidre er at det ikke er alltid sånn. - Slår du av laptopen og på, så vil de sidene det er problem med komme opp og alt er fint, så fungere det i kanskje 10-20 min for alt stopper opp og de vil ikke loade mer. - Dette gjelder for eksempel; youtube, facebook, yahoo, google o.l. - Jeg har lest at dette kan ha problem med at pcen min sender for mange requests til serveren og et eller annet skjer så de blokerer laptopen. Men jeg har scanna laptopen min med AVG og Spybot og finner ingenting uønsket. - Jeg har videre slått av de fleste programmer fra oppstart, reboota pcen og likevell så fortsetter problemer. - Problemene kommer uansett hvilken browser jeg bruker. Chrome, Firefox eller IE. - Jeg leste videre at AVG hadde problemer med sin Link Scanner og at det kunne forårsake at noen web sider ikke loadet, men problemet er fortsatt der selv når AVG er slått av. - Istad leste jeg at det kan ha noe å gjore med min MAC Adresse på routeren fra "http://en.kioskea.net/forum/affich-92145-one-certain-site-will-not-load-help". Jeg er usikker på hvordan man bytter MAC Adresse så jeg har ikke prøvd dette. - Jeg har prøvd å drepe alle processer som jeg kunne for å prøve å eliminere problemet men problemet fortsetter uansett. Jeg er tom for ideer. Det finnes noen forslag på nettet angående formatere hele disken og reinstallere OS, men jeg vil ikke gjore dette enda da jeg er usikker på om det løser problemet. Om noen har fjerneste anelse om hva problemet kan være, er jeg interessert i å høre på. Tusen takk for all hjelpa på forhånd Sasha_ Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Når problemet oppstår - test om du kan pinge til DNS og inge til IP. F.eks. ping www.vg.no og ping 195.88.54.16 (dette vil da pinge samme site, men den ene bruker DNS og den andre er rett på IP, slik at vi tester om det er noe DNS realtert) Fungerer kun IP men ikke webadressen er det DNS relatert. Jeg har sett mange tilfeller det DNS forwardingen i ruteren kan svikte. Det kan enkleste fiskes ved å bare sette en fast DNS server på maskinen som er påvirket så skal det løse biffen (om du kan bekrefte at dette er problemstillingen altså). -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå