datageni Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) eg har problemer med en sub som eg har koblet til i min passat 2010 stv. det kommer basslyd uten at eg spiller musikk med jevne mellomrom. på og av hele tiden. har forsøkt forskjellige oppsett med strøm/remote og det har ingenting med det eller singalkablene å gjøre. samme oppsett fungerte i gamle bilen. en renault laguna stv 2000. eg bruker en ledning fra plus og en fra minus fra batteriet til forsterkeren, så kobler eg i remote fra samme cd-spiller. subben er bro-koblet eneste forskjell er batteriet. det spiller greit når eg har på musikk, men i tillegg kommer bass-lyden og eg kan se på lysene inne i bilen at det trekker en del strøm. kan det være feil med batteriet eller en beskyttelse,,kanskje eg ikkje kan koble strømmen rett på polene på ny bil? takk for hjelpen på forhånd. Endret 18. mars 2011 av datageni Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Husk å legg signalkabelen og strømledningen på hver sin side av bilen om du har separat forsterker. En annan ting kan være et dårlig jordingspungt. Skjedde noe av det samme på et anlegg jeg hjalp til å koble opp. Fikk konstant støy, samt dynamostøy. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 En annan ting kan være et dårlig jordingspungt. Signerer denne. Ofte er det oksiderte flater som gjør at jordingspunktet blir dårlig. Sjekk gjerne også koblingen på batteriet. Lenke til kommentar
datageni Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 DET SKAL IKKE VÆRE NOE PROBLEM OM PLUS OG MINUS GÅR DIREKTE FRA BATTERIET TIL FORSTERKER? Har alltid gjort det slik og det har alltid fungert. Husk å legg signalkabelen og strømledningen på hver sin side av bilen om du har separat forsterker. En annan ting kan være et dårlig jordingspungt. Skjedde noe av det samme på et anlegg jeg hjalp til å koble opp. Fikk konstant støy, samt dynamostøy. En annan ting kan være et dårlig jordingspungt. Signerer denne. Ofte er det oksiderte flater som gjør at jordingspunktet blir dårlig. Sjekk gjerne også koblingen på batteriet. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Vanligvis er det jo sånn at man bare tar ledning fra plussen på batteriet. Er jo også derfor det følger med én lang ledning og en kort en. Minus er jo i hele bilen, så man trenger ikke den helt store lengden, man kan feste ledningen "hvor som helst" (et godt jordingspunkt). Tror kanskje jeg ville ha prøvd å gjøre det på denne måte, selv om måten du har gjort det på har fungert før. Endret 18. mars 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå