Gå til innhold

Kun lokalt nett på Wi-Fi etter oppstart av PC.

Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat av meg har fått problemer med å få sin bærbare PC på nett, så jeg har prøvd å finne feilen. Når PC'n skrus på, vil ikke PC'n koble seg til internett, kun trådløst lokalt nettverk. For å få PC'n på nett så må den trådløse bredbåndsrouteren restartes, fysisk med knapp bak på routeren, eller gjennom nettleseren(skriver inn routerens ip-adresse: 10.0.0.138)

Før jeg restarter routeren gjennom nettleseren, står det en feilmelding om at routeren ikke har "DSL-connection".

Men det som er rart er at når jeg først får internett, kan jeg ikke lenger bruke nettleseren til å gå inn på routerens innstillinger. Routeren er en Thomson SpeedTouch fra Telenor(tror jeg), med fibernett. Har selv en SpeedTouch router, så jeg bruker samme ip-adresse, i nettleseren, for å komme inn på routerens innstillinger. Men når jeg bruker ipconfig for å sjekke routerens ip-adresse, med eller uten internett, er den noe helt annet enn 10.0.0.138.

Internetten forsvinner ikke hvis jeg setter PC'n i dvalemodus, men bare hvis jeg skrur den helt av.

Så mitt spørsmål er: Er det noen som vet hvordan vi kan få routeren til å holde seg koblet til internett, selv om PC'n skrus av?

Litt info om nettverksutstyret/pc:

Bærbar PC fra eMachines med Windows 7

Thomson SpeedTouch trådløs bredbåndsrouter

Fibernett fra Telenor(tror jeg)

~Lilo

Endret av Liloolil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...