Unlimited LTD Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Har et Asus GTX 480 kort, som ikke et er år gammelt. Det benyttes som regel til Minecraft, Dragon Age 2 og Photoshop, i tillegg til å ha blitt brukt til noe 3d modelering. Men nå i dag så krasjet driveren plutselig. Tenkte jo at nå må jeg bare installere ny driver, men mens jeg installerte krasjet driveren igjen. Startet maskinen på nytt, og prøvde minecraft, og PC-en frøs. Restarta og prøvde flash, som gjorde at driveren krasjet igjen. Er dette symptomer på at kortet er ødelagt, eller kommer til å bli ødelagt snart? Kan jeg returnere det til Komplett før det blir helt ødelagt eller må jeg vente til det har gått helt, og hvor lang tid bruker de som regel på å erstatte det? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Mest sannsyling skjermkortet. Send en mail til komplett, dem sier sikkert du skal sende den inn i antistatisk pose, vis det viser seg at skjermkortet er gåen så får du en tilsvarende vare til den prisen du betalte for the gamle kortet. Eller samme kortet vis dem har det da. Tid er avgjørende på hvor i landet du befinner deg. Her i finnmark tok det litt over 2 uker fra jeg sendte mitt skjermkort til jeg fikk en ny. Denne varer var også en demovare og sikkert 2 år gammel, jeg fikk en ny skjermkort til den prisen jeg betalte for 2 år siden, fikk en konge skjermkort tilbake. Takk til komplett Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Bor 20 min unna Komplett. Får kontakte dem da. Kipt, da mitt forrige skjermkort tok kvelden for bare et halvt år siden. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvis du mener skjermkortet ikke funker så tar dem den inn og tester den, mener dem tok et testings gebyr hvis det viste seg at skjermkortet funker allikavel. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Når virker skjermkortet igjen. Har en mistanke om at det kanskje kan ha vært temperatur som var grunnen. Da bør jeg vel ikke sende kortet inn? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Da kan du gjøre tiltak for at det ikke skjer igjen da. Rens skjermkortet fri for støv, godt mellom kjøleribbene. Luft på boks er greit, jeg bruker støvsuger men sikkert mange som ikke anbefaler det. Sørg for rimelig kjøling inni maskinen, sjekk vifter i kabinettet er fri for støv og skit. God gjennomstrøm av luft inni maskinen er viktig. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hvis du har en mistanke så kan du vel like godt ta tempen? GPU-Z eller HW-monitor duger til sånt. Evt. programmet fra produsent. Og da selvføglelig tempen etter ca. 5-10min load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå