Gå til innhold

Hjelp til nødvendig oppgradering av HTPC


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Er ute etter noen tips og anbefalinger, og håper noen kan komme med noen forslag....Her er hva jeg har...:

 

AMD Athlon II X2 250

Antec Fusion HTPC Remote Sort

ASUS GeForce GT 220 1GB PhysX CUDA

Crucial DDR3 1333MHz 2GB KIT, CL9

Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Silver Power SP-SS500 500W PSU

ST31500341AS Seagate Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s 1.5-TB Hard Drive | Seagate

 

Disken er delt opp i 3 partisjoner, en for windows, en for linux (ubuntu) og en for ren lagring... (er dette en ok løsning ? Eller bør OS'ene være en disk for seg selv ?

 

Problemet er at for det første, så har disken gått adundas! Så nå funderer jeg på hvordan jeg skal minimere risikoen for at det skjer igjen og mister all data osv. Om jeg bare skal ha eksterne disker og ta back-up av det viktigste eller hva ?

 

Hovedproblmetet mitt, eller irritasjonsmomentet, det er viften på skjermkortet! Den bråker altfor mye! Virker som den går på full spiker hele tiden...? Er det ingen mulighet for justering ? Evt. kjøp av ny vifte på kortet ? ELLER... forslag til nye skjermkort ? Minst like bra, men som bråker veldig mye mindre ??

 

Kom igjen, sleng ut forslag og idèer :)

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er selv igang med å bygge en selv..

 

X3 450 cpu'n er trekjernet, og noe høyere klokkefrekvens, og koster ikke mye mer..

GT 220 kortet er bra valg spesielt for linux (og xbmc om du tenker å kjøre det).. Har selv valgt GT 430, som er hakket kvassere.. Her er en versjon av GT 220 som burde være noe mer stillegående: http://www.prisjakt.no/product.php?p=807736

 

Er selv bekymret for det samme som deg..

Min løsning blir nå:

1 stk liten SSD disk for system

1 stk 2TB disk for diverse media + viktig data

+ backup av viktig data til to stk eksterne USB disker (1 stk WD Mirror, og 1stk WD Passport). Dette kan ordnes så det automatisk backupes når de kobles til...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har forslag til beste skjerkort til en stue-pc ? Har bestemt meg for å kjøpe nytt, og kaste det "gamle"...

 

Kommer til å bli brukt til HD-film, YouTube, surfing. Veldig lite spilling, har ikke blitt brukt til spilling pr. dags dato...

 

ikke noe mer enn en 1000-lapp...

 

Kom igjen, skyt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...