Gå til innhold

Forkbombs


Anbefalte innlegg

  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjørte noen gaffelbomber med den nye kjerna mi.. 2.6.7 .. Og det virket som denne kjerna taklet det ganske bra...

 

mrpower@Osgiliath mrpower $ uptime

03:59:31 up 13:12, 3 users, load average: 922.52, 672.68, 237.63

 

Jeg kjørte KDE og en film i bakgrunden.. Og alt gikk fint... Utrolig nok :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder C-koden så kan jeg som en kuriositet nevne at da vi på universitetet skulle lære interprosess-kommunikasjon i C, fikk vi streng beskjed om at det ikke var lov å bruke fork(). Isteden hadde foreleseren laget en egen versjon - het vel safe_fork() eller noe i den duren. Der var det nemlig lagt inn begrensning på antall prosesser som kunne opprettes til 5 hvis jeg husker riktig. De var lure og tok ingen sjangser, er tross alt lett å programmere dette feil :)

Du gikk på IFI går jeg ut i fra?

Husker også safefork(2) som vi måtte bruke i et kurs :)

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det slemt å krasje sin egen arbeidsstasjon? Shit happens, og man lærer av det? Eller var det tynnklienter dere jobbet ved?

Hvis "Per" (i mangel på et bedre eksempel) f.eks. var fjerninnlogget på maskinen jeg satt på, og han holdt på med en viktig oppgave, hadde ikke han vært så fornøyd hvis jeg begynte å forke i vei. Dessuten er det unødvendig og frustrerende at maskinen kneler bare du har skrevet en linje litt feil.

 

NB: Jeg sa feil: INF103 _var_ et kurs på Blindern, det _er_ ikke det lenger (kvantitetsreformen :)).

Lenke til kommentar
Du gikk på IFI går jeg ut i fra?

Husker også safefork(2) som vi måtte bruke i et kurs :)

La meg gjette....INF103? (Fra brukergrensesnitt til maskinvare).

Jeg tok det før det fantes INF kurs ;)

IN hette de den gangen. IN140 etterllerannet var det. En skulle lage et enkelt shell i C.

 

Og ang. hvorfor en brukte en fork(2) wrapper så var det først og fremst fordi vi jobbet på et par sentrale sun bokser i det faget. Dette igjen fordi vi drev med assembly på sparc boksene.

Men uansett så er det ikke så kult om folk sitter å "eter opp" maskinene. Det var vel et typisk kurs som 250+ studenter tok. Om en regner med at ca 100 av disse var talentløse på C så kan en tenke åssen det er for maskinparken :-)

Endret av kattemat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...