ShadePhoenix Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Satt sammen en pc nå med : Asus Rampage III formula Intel I7 970 Corsair dominator 12 gig 2000mhz Første problemet er rammen, som viser 8GB av 12i windows, brukte speccy og der viser den 12 GB. Tok ut ram brikkene og det viser seg ved å sette brikker i Slot 1, 2 og 4 så viser også windows 12 av 12 GB ram. Men på speccy så står det 12.0GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-20) er dette riktig når de jeg kjøpte er 2000Mhz?. Problem nr 2. Jeg installerte Asus AI Suite II og det funker bare ikke ser det ut som, den gir meg advarsler om at CPU får 0 volt og cpu får 3.5 volt. Men jeg merker ikkeno av det sånn ytelsesmessig da jeg fint klarer å spille selv om den advarer meg. Snakka med komplett og de ville at jeg skulle sende CPU og Hovedkort til dem, gjorde jo den tabben å kjøpe CPU'n et annet sted. Ser også i bios at det er sånn CPU upgrade fra 970 til 980, er dette trygt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Men på speccy så står det 12.0GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (7-7-7-20) er dette riktig når de jeg kjøpte er 2000Mhz?. Det er ingen minne som går på 2000MHz. Data rate er ikke det samme som klokke hastighet. Klokken er bare 266 MHz. http://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM#JEDEC_standard_modules Lenke til kommentar
ShadePhoenix Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Mao rammet er som det skal være da? Isåfall bra:) men spesielt at den ikke registrerer i slot 3 Lenke til kommentar
ShadePhoenix Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 på bildet så viser Sensor for CPU, CPU PPL, QPI/DRAM Core, IOH, IOH PCIE, ICH, DRAM Bus 0 volt alle sammen, alt har vel ikke med CPU å gjøre så isåfal vil det si at CPU funker men at Hovedkort er skadet/sensorene på HK er skada? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå