diskusjonscrub Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Skrev nettopp en 21 siders særoppgave til i morgen, men har ikke rukket å øve til prøve som også er i morgen! Har prøve om etterkrigstida i Norge etter 1945. Har fått målark, så om det er noen smarte grå der ute som er villige til å hjelpe meg? Det er en relativ kort prøve sånn sett, så bruke litt tid på meg kanskje? :\ Du må kunne forkklare disse orda: samlingsregjering, blandingsøkonomi, sosialdemokrati, velferdsstat Du må vite: hvordan Norges situasjon var etter krigen hvem som ledet det norske samfunnet fra 1945 til langt ut på 1960-tallet (parti og politikere) hva ideene til økonomen Keynes bygde på hvordan Norges økonomiske situasjon utviklet seg i etterkrigstida hovedlinjene i den politikken man arbeidet for i disse åra hva som førte til den norske velstandsutviklingen hva denne velstandsutviklingen besto i hva vi mener med begrepet velferdsstat hvilket forhold Norge hadde til militær alliansepolitikk før og etter krigen hvilke særretter Norge har i NATO Du må kunne knytte et minimum av informasjon til disse navna: Einar Gerhardsen Haakon Lie Gro Harlem Brundtland Kåre Willoch Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ikke akkuratt noe 9. klasse pensum Lenke til kommentar
diskusjonscrub Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Ikke akkuratt noe 9. klasse pensum Det er 10.klasse pensum, ikke så vanskelig å forstå egentlig! Spiller ingen rolle nå med denne tråden, har prøva etterpå og tror jeg kan det! Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Oja, nei det er ikke vanskelig å forstå spørsmålene, men vi driver å lærer om 2. vk. Altså ikke etter krigen eller noe sånt, men hvordan Hitler klarte å ta makten og hva som skjedde under krigen... Håper du fikk det til Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Google er ikke altid det beste. Hvis det var det trengte vi ikke skole Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Ikke alltid det beste, men det hjelper ganske mye. Lenke til kommentar
diskusjonscrub Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Ikke alltid det beste, men det hjelper ganske mye. fant ikke det jeg trengte fra google! Og kan ha faila litt på prøven, formulering etc, men svarte på alt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå