Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

BSOD 0*00000124 når jeg spiller BFBC2.

Anbefalte innlegg

Får BSOD når jeg spiller Battlefield Bad Company 2. Har ikke prøvd noen andre spill ennå, men skal prøve straks jeg får installert og oppdaterer deretter. Har ikke hatt dette problemet før nå nylig. Kan spille i ca en time eller kanskje mer før jeg får BSOD. Det varierer litt. Fikk i dataen i deler i desember i fjor, først denne måneden jeg har fått BSOD når jeg spiller.

Står i BlueScreenView: Caused By Driver "Hal.dll"

STOP: 0x00000124 (+ mye mer men disse varierer noe for hver gang men alle forårsaket av "hal.dll" står det på alle i BlueScreenView .)

Se vedlegg

----TILTAK----

- Har tatt windows sin Minne feilsøker: "MDSCHED" men 0 feil.

- Reinstallert Windows 7

- Lastet ned alle de nyeste driverne til skjermkort, lydkort, bios og det meste.

- Har ikke overklokket.

- Har tatt ut skjermkort og ram, og fjernet støv og lignende som det ifra før er ca 0 av.

- Åpnet kabinett for bedre lufting og vifter som blåser for bedre kjøling om det skulle vært det, men på pcwizard ser alle temp normale ut.

- Sjekket bios og der sto "ram" på turbo, endret til standard, ingen forskjell.

---- Komponenter ----

Gigabyte GA-X58A-UD3R

Intel Core i7 950

Corsair XMS3 (6*2048 DDR3-SDRAM)

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Harddisk 1: Intel x25-M ssd 120gb (Med windows på og alt på)

Harddisk 2: WD Caviar blue 1tb. (Ingen ting etter reinstallasjon av windows)

Windows 7 Home Premium 64 bit.

Chieftec super series 650w

Er ganske fersk på dette, lest meg fram. Så venligst skriv litt "forståelig" :p

Håper noen har vært borti dette og kan hjelpe :)

post-234381-0-22811300-1300393522_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å underclocke minnefrekvensen litt.

Fikk selv bluescreen på BC2 med GeForce 250GTS med standard clock. Satte verdiene ned noen få prosent og alt har virket fint etter det :)

Litt usikker på hvordan, men prøvde dette:

I "ATI Overdrive" menyen kunne jeg velge mellom

Klokkeinnstillinger på GPU med høy ytelse: Mellom 775-1000MHz (Sto på 900, justerte til 800 men fortsatt BSOD.)

Klokkeinnstillinger på minne med høy ytelse: Mellom 1050-1250MHz (Sto på min 1050MHz ifra før.)

Vet ingen andre måter og justere dette på, noen annen måter for og justere på minnefrekvensen?:)

Endret av Oystein92
Lenke til kommentar

Bluescreen fra 031711-13774-01 var pga hardware

Bluescreen fra 031711-13884-01 var pga hardware

Bluescreen fra 031711-20560-01 var pga hardware

Bluescreen fra 031711-35037-01 var pga hardware

Det ser ut til at du har et hardware problem. Det kom ikke opp noen svar på at det var noen drivere det var noe galt med.

Tips:

Kjør em memtest. Last ned memtest86+, brenn ut på en tom cd med ImgBurn og start opp fra cd'en. La den kjøre til den er ferdig, det kommer opp tekst når den er ferdig, hvor den sier om det er noen feil eller ikke. Testen kan ta kort tid eller lang tid, kommer ann på hvor mye ram du har.

Jeg vil ikke ambefale deg å underklokke skjermkortet. La det stå standar, så utelokker du at neste bluescreen kan komme pga at du har klokket ned skjermkortet..

Hvordan fungerer det i andre spill? er det samme problem der?

Last ned CPUID Hardware Monitor og sjekk temperaturene både før du spiller, og gjerne sjekk under spilling.

Lenke til kommentar

Kjører memtest86+ nå. Står: "Pass Complete, no errors, press esc to exit." helt nederst, men testen ser jo ut til og gå ennå, bare at den kjører om og om igjen eller er det bare og trykke esc da eller ? Har nå kjørt i ca 3 timer O_o .

Har bare prøvd Fallout New Vegas så langt uten at den har fått BSOD.

Men har Black ops og div annet jeg skal installere og prøve. Glemte og teste de før jeg reinstallerte alt, så tar tid og installere -.-

Men skal jobbe 12 timersskift denne helga og ukesfri etterpå så blir lite tid til testing i helga.

:)

Endret av Oystein92
Lenke til kommentar

når testen er ferdig begynner den bare å teste enda en gang. Da er det ikke noe problem med minnet ditt.

Du sier at du reinstallerte alt, med det mener du at du installerte windows på nytt? Om du gjorde det, test litt spill, og sjekk temperaturer. Får du bluescreen nå? Om du får det, må vi fortsette feilsøkingen.

Lenke til kommentar

når testen er ferdig begynner den bare å teste enda en gang. Da er det ikke noe problem med minnet ditt.

Du sier at du reinstallerte alt, med det mener du at du installerte windows på nytt? Om du gjorde det, test litt spill, og sjekk temperaturer. Får du bluescreen nå? Om du får det, må vi fortsette feilsøkingen.

Windows og alt annet på nytt ja.

BSOD på Battlefield Bad Company 2 som sagt.

Prøvd Fallout New Vegas, Ikke BSOD så langt.

Så blir en del spilling og testing framover, men litt lite i helga pga jobb.;)

Lenke til kommentar

Så du har nå reinstallert windows, og har fortsatt problemer med BC2? Mens andre spill fungerer helt fint?

Reinstallerte Windows for 2 dager siden. Glemte og teste andre spill enn BC2 når jeg fikk BSOD før jeg reinstallerte windows. Men får BSOD i BC2 etter reinstallasjonen ja. Så skal nå prøve De andre spillene jeg har:

Call Of Duty Black Ops

Test Drive Unlimited 2

Medal Of Honor

Mafia 2

Fallout New Vegas

CS Source

GTA IV + Liberty City

Men dette vil ta noe tid, for må jo sitte noen timer med hvert spill pga det i BC2 kommer etter ca 1 time med spilling. Har spilt Fallout new vegas i ca 30 min men ingen BSOD iløpet av den tiden.

Så skal spille mye etter helga og finne ut litt.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker enten prosessor eller grafikkort.

Det er noen ting du kan gjøre. Du kan laste ned Prime95 for å sjekke om det er prosessoren som gjør at bsod kommer. Prime95 belaster prosessoren hardt. Mener å huske at det var 95% den belastet den, for å sjekke om den er stabil. Om du kjører den testen en stund, og du ikke får bluescreen, kan vi vel si at cpu er utelukket også.

For å sjekke skjermkort, kan du laste ned Furmark. Furmark tester skjermkortet ditt.

Dette er programmer som overklokkere bruker for å sjekke om alt er stabilt. Kan også brukes for å sjekke om en prosessor elelr skjermkort som ikke er klokket er stabilt.. Om du får bluescreen under en av testene, så er det nok enten cpu eller skjermkort som er synderen, jeg tror det er skjermkort.

Men om det bare er BC2 du får bluescreen i, så vil jeg anta at det ikke er noen problemer med hardwaren, men at det er et problem med spillet, som gjør at skjermkortet klikker og at det da blir bsod.

Lenke til kommentar

Kjører nå Prime95. Max temp ifølge CPUID Er 59*C, har også pc Wizard gående hvor det stårr 100 % load på aller "Core" og samme maxtemp.

Så ingen Bluescrenn så langt.

Skal straks teste furmark ;) Tror også mest sannsynlig det er skjermkort eller BC2 som forårsaker det.

Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle prøve å utelukke så mange komponenter som mulig, siden bluescreen loggene sa at det var et hardware problem. Prime95 kjører forresten helt til du stopper den. Du trenger vel egentlig ikke å kjøre den så veldig lenge. Bruk litt mere tid på Furmark.

Skal forresten snart installere BC2 på min maskin her, så skal jeg slå av overklokken min og se om jeg får bluescreen. For om jeg også får det, så er det spillet det er noe galt med.

Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt får problemer, prøv å skru av alle strømsparingsgreiene for CPU i BIOS, eller bytt HK, eller bytt CPU... Ellers kan det være lydkortet. Prøv å disable lydkortet/lydkortene og se om det hjelper.

Kan evt. også være USB-mus... Eller skjermkortet som du var inne på. Vet at noen har fått bluscreen i BC2 pga både Creative lydkort og ATi skjermkort.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle prøve å utelukke så mange komponenter som mulig, siden bluescreen loggene sa at det var et hardware problem. Prime95 kjører forresten helt til du stopper den. Du trenger vel egentlig ikke å kjøre den så veldig lenge. Bruk litt mere tid på Furmark.

Skal forresten snart installere BC2 på min maskin her, så skal jeg slå av overklokken min og se om jeg får bluescreen. For om jeg også får det, så er det spillet det er noe galt med.

Spilte forresten BC2 helt siden jeg skaffet dataen ifjor, først nå jeg har fått problemet. Muligens oppdateringer da om det er BC2 som forårsaker det:p

Lenke til kommentar
Kan evt. også være USB-mus...

Vil nok ikke si at det er usb enheter som er problemet. Har hatt veldig mange bluescreen problemer på min laptop pga usb, da jeg hadde en defekt usb enhet. Da stod det enten usbhub.sys eller noe med usb som drivernavn i dump filen.

Ser ut som at ts bruker intergrert lydkort, da han ikke nevner at han har et..

Lenke til kommentar

Har kjørt FureMark i snart 10 min og planer om og kjøre en god stund for og teste det skikkelig. ligger iallefall ennå konstant på 73*C.

Tenkte på "lydkort" selv, for kom error på denne da jeg prøvde et feilsøkings program for registeret, kom at det ikke var kompitabelt osv men har jo integrert, så sikkert bare driverne som var da, men nå er alt oppdatert. Men nok testing for ikveld, Skal ut og kjøre litt :p

Så blir litt testing imorgen kveld etter jobb også.

Endret av Oystein92
Lenke til kommentar

Spilt Call of duty i ca 1 time nå, ingen BSOD der ennå. Og nå tar jeg kveld med testinga.

Så regner egentlig med at det er BC2 som fucker opp noe :/ Kjørt Furmark nå en god stund med Auto vifte, maks temp er 86-87*C som den ligger og vipper mellom. og da er vifte på 39 % load. Så har litt og gå på i tillegg om jeg speeder opp vifta manuelt ;)

Så HÅPER egentlig det er BC2 som forårsaker det og ingen feil med skjermkort eller lignende :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...