horse4life Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Hei... Etter å ha fikset inni PCen.. AKA rydding av ledninger så har skjermkortet begynt å hyle som en brannalarm og nekter å gjøre noe. Skjermen er svart, mens resten av PCen virker som vanlig. Jeg er veldig forsiktig når det kommer til støt og passer alltid på å skru PSU bryteren til 0, og trykke på knappen på PCen for å tømme strømmen som ligger igjen. Deretter er jeg jordet og holder i PCen til enhvert tid (eller bruker sånn jordingskabel, men holder alikevell for å være sikker. .. Første oppstart laget den ikke noe lyd forresten, men funket ikke. Etter det har den skreket som et uvær.. Har sendt retursøknad til komplett. Er et stand reference HIS 6970 vel å merke. Noen tanker angående feilen? Skal nevnes at jeg ikke overklokker. har prøvd å bytte spor uten lykke, og også prøvd BIOS nr. 2 Endret 17. mars 2011 av Fullstendig Tilfeldig Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 De piper og hyler når de ikke får strøm. Har du sjekket alt av kabler og at du ikke har glemt en PCI-E kabel til kortet ditt? Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Oi, skal sjekke straks Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Det var nok riktig.. Extensionen var ikke koblet til bak:P Men jeg lurer på en ting. For å illustere hvordan tilkoblinger kortet har 8 pin og 6 pin 0000 + 000 Er det mulig å bruke 6+2 pinen på høyre side. Og ta 2 pinen på den over til den til venstre siden? Og så ha en 6 pin der? Eller blir det rart? Altså der hvor det er 8 pin, så står en enslig 6 pin. Og på de to som er igjen som bruker jeg 2 pinen fra høyresiden.. (Redd for at det blir f***d hvis jeg prøver:P) Endret 18. mars 2011 av Fullstendig Tilfeldig Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Nei, de ekstra 2 pinnene er jording og må kobles til kortet. Når det "kjenner" at det er jord påkoblet til disse 2 ekstra pinnene, så vet det at PSUen er klar til å levere over 75W eller i allefall over hva som er grensen for en vanlig 6 Pins kabel. Så koble 6+2 i 8 pin sloten og vanlig 6 pin i den andre. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Så jeg kan ikke sette 6+2 pinen i 6ern, og ta 2 pinen over i 8ern og også ha en vanlig 6 pin der? Ville ha sett ekstra fint ut:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå