Gå til innhold

TZ10, WB650, SX220 eller annet kamera?

Anbefalte innlegg

Tiden er inne for å kjøpe nytt kamera. Har fra før et Panasonic TZ7 som jeg har vært veldig fornøyd med men som nå trenger å byttes ut. Vurderte først å gå for Panasonic TZ10 ettersom at jeg er fornøyd md tz7 og det var på tilbud (1500 på elkjøp). Men hun på elkjøp ville heller anbefale Samsung WB650 eller Canon SX220 av denne typen kamera med stor optisk zoom. Så nå er jeg forvirret. Alle 3 ser jo ut til å være bra kamera gjennom spesifikasjonene.

Lurer derfor på om dere har noen synspunkter/erfaringer med disse kameraene?

Evnt noen andre jeg bør vurdere?

Kameraet blir helst benyttet når jeg ikke gidder dra på speilrefleks kameraet. Altså vil det være et som er med i vesken daglig og også på en del ferier. Gode bilder er selvfølgelig et must ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser Fujifilm FinePix F300EXR også kan være aktuell.

Noen som har erfaring med noen av disse?

Fuji-kameraet er nok det kameraet som har best sensor til dårlige lysforhold. Men når TZ10 går til 1500 så vil jeg kalle det mye mer for pengene. I greie lysforhold vil du uansett ikke se forskjell.

Canon SX220 er ikke bedre enn TZ10, med mindre det er viktig med 1080p video fremfor 720p (ingen merkbar forskjell fra et slikt kamera). Og det er definitivt ikke verdt nesten tusenlappen mer. Samsung har dessverre ikke overbevist på bildekvalitet på mange år, hvis vi ser bort fra entusiastmodellen EX-1 (som er et helt annet kamera).

Grunnen til at selgeren ikke vil selge TZ10, kan være fordi 1500 er tapspris for å få ut kameraet før TZ20 kommer. Jeg kan varmt anbefale TZ10... det er et meget godt kjøp til 1500 kroner.

Lenke til kommentar

Det hender at de store el-kjedene bruker "lokke-tilbud" for og få kunder til butikkene, men som Marekatten sier så vil de gjerne selge en annen modell som de tjener penger på, så da tar de noen "hvite løgner" for og overbevise kunder at et annet produkt er bedre.

Så det du gjorde her og spørre om anbefalinger, det gjør at du ikke går direkte i fella.

Så løp og kjøp TZ10 :)

Lenke til kommentar

Har vell egentlig bestemt meg for tz10 men regner med det tilbudet elkjøp hadde på tz10 varte til og med i går... Ser de i den nye kundeavisen skal ha canon sx210 også til 1500. Hvis tilbudet på tz10 da ikke lenger gjelder, er dette et tilbud jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar

Den koster fortsatt 1.495 på nettet i skrivende stund, så da kan du jo benytte Collect-at-store nå før de endrer prisen... med mindre de har endret prisen allerede når du leser dette da.

SX210 til 1500 er også et godt alternativ, men jeg er personlig ikke veldig begeistret for skjermen på den. Hvem bruker 16:9 (Widescreen/bredskjerm) format på stillbildene? Noe som fører til at aktiv skjermstørrelse på vanlige stillbilder (3:2) blir latterlig liten. Rart at de har prioritert videofunksjonen fremfor stillbildefunksjonen når det gjelder skjerm.

TZ10 er med andre ord et bedre alternativ om du fortsatt får den til 1500 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...