Gå til innhold

MPX, Komplett eller X?

Anbefalte innlegg

Hejhej!

Jeg skal kjøpe deler til en pc jeg skal bygge selv, funnet deler ved hjelp av folk på forumet (så en ekstra takk til dem som hjalp meg :)

Problemet er nå at jeg ikke vet hvilke leverandører som kan oppnå raskest mulig leveringer og best service. Del gjerne erfaring dere har hatt. Står akkurat nå mellom:

Komplett: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=906137&su=182894D1-915B-4878-98B8-9A160FE47E7A

MPX: http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=906836&su=E78F4E72-53E0-40F4-8BB6-91AC00824F4A

Som dere er ser er MPX litt over 100-, billigere, men ja vis jeg kan vente 2 dager istedet for 7 så betaler jeg gjerne de 100 kronene :p

Endret av KroenenKarl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Skjulte 2.5"-ekspansjonsplasser 1 stk"

"1,8/2,5-tommers harddisk adapterholdere."

Står klart og tydelig der :)

Leveringstiden er litt kjappere hos Komplett hvis du velger Tollpost som leverandør.

Ellers sender begge to veldig hurtig. Dustin home sender kun med posten.

Mellom de tre hadde jeg valgt den som er billigst.

det er nok bare noe en hos dustinhome har glemt og skrevet opp.

okei, håper det, men fikk jo også tilbud om å kjøpe denne kabelen etter at jeg trykket kjøp på kabinettet

et brønnadapter er ikke det samme som en kabel...

Stemmer det Balli. Brønn adapter ser du på dette bilde:

IMG_7973-540x360.jpg

Lenke til kommentar

Dustin har de fleste delene de :) Hvis det er en del de ikke har har de en annen tilsvarende del som kanskje er bedre til samme/lavere pris :)

Hvilke deler er det du skal ha ?

Er disse delene jeg trenger :)http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=906137&su=182894D1-915B-4878-98B8-9A160FE47E7A

Hadde vært evig takknemlig om du kunne lage en liste til meg fra Dustin dersom du fant alle delene osv :p

Lenke til kommentar

Heisann

Ser at du ønsker eks på leveringstid. Bestilte fra Komplett 10.03.11. Den første bestillingen ble fraktet med Tollpost, og den var på plass i Orkdal (4 mil sør for Tr.heim)14.03.11 og da ver det også helg i mellom. Den andre bestillingen ble også lagt inn 10.03.11 men valgte da pick-up point på Tiller (Tr.heim), mottok sms 11.03.11 om at pakken var klar for henting.

Må si meg MEGET fornøyd med komplett! :D

Lenke til kommentar

Her er link til handlevognen din hos Dustin Home:

Handlevogn

15714534921719234303.png (Klikk på ikon)

----------------------------------------------------------------------

Gjort noen små endringer:

•  
  • Endret skjermkort produsenten fra HIS til Gigabyte.Tilnærmet samme kort til tilnærmet samme pris.
  • Endret strømforyner til en modulær. Det er slik at du slipper å ha kabler koblet til strømforsyneren som du ikke trenger. Det er også 100W ekstra :) Samme pris som den gamle.
  • Endret rambrikkene til Corsair. Litt billigere og litt kjappere. Gikk fra 1333MHz til 1600MHz.
  • Annen DVD-brenner da de ikke hadde akkurat den du valgte hos komplett. Men DVD rom er bare å velge det billigste. De skriver ved samme hastighet uansett.

Pris: 6402,-

Pris inkl. porto: 6503,-

Pris komplett: 6650,-

Pris inkl porto med tollpost: 6888,-

Differansen er på ca: 380,-

Edit: Skriveleif.

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar

Heisann

Ser at du ønsker eks på leveringstid. Bestilte fra Komplett 10.03.11. Den første bestillingen ble fraktet med Tollpost, og den var på plass i Orkdal (4 mil sør for Tr.heim)14.03.11 og da ver det også helg i mellom. Den andre bestillingen ble også lagt inn 10.03.11 men valgte da pick-up point på Tiller (Tr.heim), mottok sms 11.03.11 om at pakken var klar for henting.

Jeg bestilte fra dustin home 7.10.2010 og den var på mitt lokale postkontor 11.10.2010. Da var det også helg i mellom.

Lenke til kommentar

Send handlekurven til de forskjellige butikkene og se hvilken pris de vil gi deg (sikkert ikke store rabattene å finne på et så lavt beløp). Du vil da også få et inntrykk av kundeservicen i form av tid på respons, samt om de er behjelpelig med å finne alternativer.

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg bestilte fra dustin home 7.10.2010 og den var på mitt lokale postkontor 11.10.2010. Da var det også helg i mellom.

Takker hjertelig for svar! :D Og tror nok jeg vil gå for dustinhome, men en ting, er oppsettet mitt svakere nå enn det originale jeg linket? :p Og tollpost eller hva det het, er dette noe som gjør levering raskere? isåfall har Dustin dette? (litt mange spørsmål sorry :blush: )

Lenke til kommentar

Opppsettet fra dustin home er ikke svakere en det fra komplett.

Tollpost er et fraktselskap. Dustin home har ikke fraktavtale med tollpost.

De pleier å være litt kjappere en posten, men det varierer nok hvor du bor. Posten er ganske kjappe de også.

Jeg hadde valt ut i fra pris mellom de butikkene.

Dustin home har også super kundebehandling akkurat som komplett. Når jeg bestilte fra dusitn home var den ene rambrikken defekt. Sente mail til de og fikk kjapt svar om at de sendte TO nye selv om kun den ene var defekt. Trenger heller ikke sende inn den gamle brikken som var defekt. :)

Hyggelig telefonsupport også :)

Lenke til kommentar

Opppsettet fra dustin home er ikke svakere en det fra komplett.

Tollpost er et fraktselskap. Dustin home har ikke fraktavtale med tollpost.

De pleier å være litt kjappere en posten, men det varierer nok hvor du bor. Posten er ganske kjappe de også.

Jeg hadde valt ut i fra pris mellom de butikkene.

Dustin home har også super kundebehandling akkurat som komplett. Når jeg bestilte fra dusitn home var den ene rambrikken defekt. Sente mail til de og fikk kjapt svar om at de sendte TO nye selv om kun den ene var defekt. Trenger heller ikke sende inn den gamle brikken som var defekt. :)

Hyggelig telefonsupport også :)

Høres kjempe bra ut!:D Problemt er at jeg skulle bestille nå også ser jeg at http://www.dustinhome.no/pd_5010552348.aspx

ikke er på lager... :( finnes det noe jeg kunne byttet den ut med som hadde gitt like god ytelse eller kanskje betale litt å få en litt bedre? Orker ikke vente alt for lenge på delene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...