Hanske Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg liker noe av det Paperboys har hatt forøvrig, men følgende låt ødela alt for meg: [media] [/meia] Tidenes verste blåkopi av Love the Way You Lie. Jeezus. Er kanskje litt flaut å innrømme at jeg likte den da... Lenke til kommentar
En_annen Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Jeg ville ikke hatt forget about dre som det høyeste kvalitetsmessig du får innen rap. I hvert fall ikke brukt det som målestokk for norsk rap Har jeg noen gang sakt at det er det høyeste du kommer kvalitetsmessig i rap? nei.. Men det er veldig bra. Eminem har jo noen av det mest skilla setningene innen rap: "hoppin' out with two broken legs, tryin' to walk it off" eller "One day I was walkin by, with my Walkman on, when I caught a guy givin' me an awkward eye (What you lookin at?) strangled him off in the parking lot, with his Karl Kani" Gatas parlament har noen sånne stunder, men ikke så intense. Sitter enda å flirer etter "Tryin' to walk it off" setningen fra eminem Den var episk. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Warlocks Darkside of the force Oslo fluid Tungtvann(hovedsakelig Joddski) Diaz Thomax(turntablelicious) RSP Sirius Son of light(husker ikke begge han har gått/går under. Men son of light er en av dem hvertfall) Tommy Tee sin prods Holdt på å glemme Gatas.. men så at du har sjekka ut de. Da har du vel også settt coprodsa med Jester. Dette er artister du burde sjekke ut, før du uttaler deg ang. hvor mye som finnes av dårlig norsk hiphop versus god. Tommy Tee sitt prosjekt ''Scandalnavia'' er rått, anbefaler deg å høre ''Scandalnavia - Varius artists'' på youtube. Ellers finnes det mest på den amerikanske scenen, naturligvis. Du sier du skal bli rapper.. Noen demo ute på verdensnettet? Endret 22. mars 2011 av GENTorly Lenke til kommentar
En_annen Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Warlocks Darkside of the force Oslo fluid Tungtvann(hovedsakelig Joddski) Diaz Thomax(turntablelicious) RSP Sirius Son of light(husker ikke begge han har gått/går under. Men son of light er en av dem hvertfall) Tommy Tee sin prods Holdt på å glemme Gatas.. men så at du har sjekka ut de. Da har du vel også settt coprodsa med Jester. Dette er artister du burde sjekke ut, før du uttaler deg ang. hvor mye som finnes av dårlig norsk hiphop versus god. Tommy Tee sitt prosjekt ''Scandalnavia'' er rått, anbefaler deg å høre ''Scandalnavia - Varius artists'' på youtube. Ellers finnes det mest på den amerikanske scenen, naturligvis. Du sier du skal bli rapper.. Noen demo ute på verdensnettet? Nei, ikke enda. Micen daua under innspilling men ska få ut en singel så snart som mulig. Send meg gjerne en link i innboksen på profilen min til et nettsted jeg kan publisere det. Endret 22. mars 2011 av En_annen Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Nei, ikke enda. Micen daua under innspilling men ska få ut en singel så snart som mulig. Send meg gjerne en link i innboksen på profilen min til et nettsted jeg kan publisere det. Youtube Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Son of Light = N-Light Mener hvertfall det. Hva med Opaque? http://www.youtube.com/watch?v=GXbOxwids-k 2001, damm savner den tiden. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Son of Light = N-Light N-Light-N ja! Det var hans første navn Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 (endret) Eminem er døvere enn mormora mi. Etter min mening er nordmenn som rapper på engelsk nokså uinteressant, dvs 90% av dem vil høres sykt teite ut for en innfødt engelskmann eller amerikaner. Konseptet er ikke håpløst, det er bare det at altfor mange har for liten innsikt i egne engelskferdigheter. Engelsk er kult yo lizm. Ikke for det, Madcon har bevist at det går an for nordmenn å skrive fete tekster på engelsk (skriver de selv??). Av norsk rap har jeg prøvd det meste og mange har et par kule låter. Men om jeg skal trekke fram et par bra norske album, blir det Evig Poesi - I Krig og Kjærlighet og Apollo - Mine Damer og herrer. Det meste norsk rap er laget av ungdommer og unge voksne, med svært begrenset innsikt utover yo coolness, swaggah man. Proffe produksjoner klarer aldri å gjemme dette. Endret 23. mars 2011 av Avien Lenke til kommentar
En_annen Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Denne er nok norsk rap på sitt beste, helt enig. Den var jævli! (på en god måte) Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 http://www.youtube.com/watch?v=9SJahxYBmlk The Afeeliated - My Man Beste norske engelskspråklige rapper er Ivan Average. I særklasse, også. 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Sjekk ut torsdagens Lydverket (NRK) for å høre hva Chirag og Fingern synes om norsk rap. For meg hørtes det ut som at de var fornøyd med å gjøre norsk rap mer mainstream og lettspiselig. At norsk rap de siste år har klart å bli mer lik utenlandsk rap (ikke hip-hop, men hip-pop). Er det virkelig en ønsket utvikling? Den eneste rapen (både norsk og utenlandsk) jeg gidder å bry meg med er humoristisk og unik rap som Tungtvann, Klovner i Kamp, Oral Bee, Sugarhill Gang og Grandmaster Flash. Jeg er vel litt sær sånn sett. Men så er ikke rap min favorittsjanger heller. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Mye av norsk rap er alt for stressende å høre på. Det fremstår som intetsigende pjatt - jeg savner tekster med histore og sjel. Klovner i Kamp får det til, men ellers er det svært få som imponerer meg. Lenke til kommentar
En_annen Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Mye av norsk rap er alt for stressende å høre på. Det fremstår som intetsigende pjatt - jeg savner tekster med histore og sjel. Klovner i Kamp får det til, men ellers er det svært få som imponerer meg. Jeg er faktisk enig med deg der Norsk rap er blitt for skjedelig, og for det meste sugne rim Norsk rap, som amerikans for øyeblikket, går sakte over til sjangeren vi kaller "hippop", for å tjene penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå