Gå til innhold

Få tak i MicroSD 16GB class 6 i butikk? Pick Up MPX?

Anbefalte innlegg

Trenger et par MicroSD kort i morgen i Oslo/Akershus. Hvor kan jeg kjøpe dette billigst mulig, helst 16GB og klasse 6.

Hvis jeg bestiller på MPX og velger pick up, tar det vanligvis lang tid før det kan hentes (dvs. mer enn en halv dag?).

Noen fysiske butikker som kan ha dette til en OK pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satser på MPX, ringte og spurte om levering og hvis man bestiller før kl 9, så kan det hentes på pick-up point samme dag (etter kl 14-15) hvertfall for Oslo.. Så da blir det 2 16GB Class 6 forhåpentligvis i dag så det blir filming med hjelmkamera i helgen. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvor mye raskere er class 4, i forhold til class 2? Jeg bestilte meg 2 stk. 2GB class 4 igår.

Hadde du lest linken som var postet over, så hadde du lest at class 2 er minst 2MB/s, class 4 er minst 4MB/s etc.

"Dobbelt så raskt", med andre ord.

Ikke gidd å bruke microSD og adapter i et kamera - bruk da et vanlig SD-kort. Micro-SD til mobil eller mobilkamera - finn først ut om det er noe å tjene på å ha et kort med større hastighet. Til miniatyr-videokamera, som trådstarter skulle ha det til - kjøp et som har nok hastighet til den båndbredden kameraet bruker.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke det i et kamera som tar SD-kort, så ikke kjøp microSD-kort + adapter:

sandisk-4gb-micro-sd-Memory-Card.jpg

Kjøp i så fall heller et "ekte" SD-kort:

1-31-08-sandisk-sdhc.jpg

Bare sånn i tilfelle man hadde tenkt å bruke det med adapter i et kamera som tar SD-kort.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Det er bilder jeg skal bruke det til, men hittil har jeg bare brukt class 2.

Så skal du være klar over at class 2 med 2MB/s er for veikt til video (som krever 2.3MB/s på D5000) - og at det tar fem sekunder å skrive ett enkelt 10MB RAW-bilde til minnekortet - skyter du RAW med 11 bilder i serie så bufferet blir fullt kan du med andre ord med 2MB/s belage deg på en lang og god ventetid før bufferet er tomt igjen.

Så - godt du i det minste har kjøpt class 4, og med Sandisk, som pleier å levere ganske bra over spec, så blir det nok ikke så gæærnt allikevel.

Lenke til kommentar

Det er bilder jeg skal bruke det til, men hittil har jeg bare brukt class 2.

og at det tar fem sekunder å skrive ett enkelt 10MB RAW-bilde til minnekortet - skyter du RAW med 11 bilder i serie så bufferet blir fullt kan du med andre ord med 2MB/s belage deg på en lang og god ventetid før bufferet er tomt igjen.

Hva skjer hvis jeg tar et bilde i RAW og slår av kameraet med en gang? Blir det ikke bufferet tømt før jeg slår det på igjen da eller?

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis jeg tar et bilde i RAW og slår av kameraet med en gang? Blir det ikke bufferet tømt før jeg slår det på igjen da eller?

Les bruksanvisningen. Skrur du av kameraet skriver det til bufferet før det skrur seg helt av. Tar du ut batteriet eller tar ut kortet mens kameraet skriver kortet til mister du bilder og risikerer korrupte data.

The camera is equipped with a memory buffer for temporary storage, allowing shooting to continue while photographs are being saved to the memory card. Up to 100 photographs can be taken in succession; note, however, that frame rate will drop when the buffer is full.

While photographs are being recorded to the memory card, the access lamp next to the memory card slot will light. Depending on the number of the images in the buffer, recording may take from a few seconds to a few minutes. Do not remove the memory card or remove or disconnect the power source until the access lamp has gone out. If the camera is switched off while data remain in the buffer, the power will not turn off until all images in the buffer have been recorded. If the battery is exhausted while images remain in the buffer, the shutter release will be disabled and the images transferred to the memory card.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...