Gå til innhold

Sony Ericsson T610 vs Siemens SL55


Anbefalte innlegg

Geircr: Jeg slaktet T610 allerede i januar-februar da jeg begynte å bruke den. Da påsto folk her at jeg løy om dårlig display, fingeravtrykk, dårlig kamera, treg SMS og elendig java. Vel, er jo akkurat dette brukerne klager på nå, i tillegg til dårlig RF og høyttalersus.

 

'This is such a crappy phone' er blitt sagt _endel_ ganger om T610 her på kontoret...

 

ZeR0: en slik test bør jo ikke bli påvirket av individuelle meninger. En mobil som får 6'er trenger ikke være 100% perfekt, men den bør definitivt ikke være såpass full av problemer heller. Problemer bør tillegges like mye vekt som funksjoner når den endelige beslutningen skal tas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

kan vi ikke avslutte denne diskusjonen her og nå med en enkel oppsummering ?

for de som IKKE legger vekt på et display som fungerer ute og foretrekker å kun benytte seg av mobil telefon inne i huset,for de som elsker fingeravtrykk, dårlig kamera, java som er til å gråte av og sms skriving som går like tregt som hun 80 år gamle dama på motorveien med motorisert rullestol så er t610 ypperlig for dere, verre er det ikke..

Lenke til kommentar

molna: Skjønner fortsatt ikke poenget ditt. Skulle han som testet telefonen tatt hensyn til at du hadde testet den før han? nei, det kan han jo ikke. Og forresten så blir jo alle tester påvirket av individuelle meninger selv om man prøver å ungå det. Nok om det, vi kommer vel aldri til å bli enige. :smile:

Syns bare det blir litt feil å kritisere en anmeldelse. Hadde blitt mye action hvis alle skulle kritisere alle musikkanmeldelsene i landet...

Lenke til kommentar

Syns bare det blir litt feil å kritisere en anmeldelse. Hadde blitt mye action hvis alle skulle kritisere alle musikkanmeldelsene i landet...

Jeg syns bare det blir helt riktig å kritisere en anmeldelse man ikke er enig i. Hvorfor skulle man egentlig ikke gjøre det? De som tester telefonene er jo tross alt ikke blodproffer og setter sikkert pris på kritikk (så sant den er konstruktiv). Ang. musikkanmeldelser, så er jo det noe som stadig blir kritisert.

Lenke til kommentar

Geircr: den posten var et svar på det du skrev om at man kunne legge ut egne tester og slakte.

 

Feil å kritisere en anmeldelse?

Det tror jeg absolutt ingen er enige med deg i. Selvsagt bør man kunne komme med innspill til tester, enten det er positivt eller negativt.

Lenke til kommentar

Ok jeg kan være enige i at man kan kritisere til en viss grad, men her føler jeg at han som har anmeldt t610 aldri får fred før han endrer sin mening. Og det blir feil.

Og Nichlas, kan du vise meg hvor man kan diskutere musikkanmeldelser med de som har skrevet anmeldelsen? Sier ikke at du tar feil, vil bare vite hvor.

Lenke til kommentar

Og Nichlas, kan du vise meg hvor man kan diskutere musikkanmeldelser med de som har skrevet anmeldelsen? Sier ikke at du tar feil, vil bare vite hvor.

Nå tenkte jeg ikke nødvendigvis på nettsider der man kan diskutere anmeldelser. Poenget mitt var at anmeldelser alltid vil være gjenstand for kritikk og diskusjon (når man snakker med venner osv) uansett om det er musikk, biler, telefoner osv det dreier seg om. Det vil forøvrig ikke overraske meg om det finnes fora i bøtter og spann der man kan diskutere musikkanmeldelser.

 

Leste også i et intervju med Håkon Moslet at han fikk drøssevis med e-post der han fikk kritikk for anmeldelsene sine (både positiv og negativ) og jeg regner med dette gjelder de fleste andre som anmelder musikk. Altså er anmeldelser noe folk har sterke meninger om, og da er det jo topp at man kan diskutere og kritisere disse på Amobils forum!

Lenke til kommentar
Kritikk er en fin ting, men som jeg sa istad følte jeg at kritikken aldri tok slutt.. når skal den slutte? når anmelderen endrer mening i deres favør?
Jeg er av den oppfattning at t610 er en av telefonene som gir best "bang for the buck", men pga. diverse småfeil er jeg tvilende til om den virkelig fortjener en sekser. Mulig jeg "krever" for mye, men jeg forventer at en telefon som får beste terningkast skal være fri for irriterende feil. Da får Amobil heller reservere sekseren til den "perfekte" telefonen kommer, eller gå over til poengsystem. Jeg føyer til at jeg har en Nokia 7250, men jeg hadde på ingen måte sagt nei takk til en t610 (bare for å understreke at jeg ikke har noe i mot t610 fordi jeg er misunnelig eller generelt misliker SE) :)
Jaja, vi blir vel aldri enig vi heller. :lol:
Nei, vi blir nok ikke enig med det første :)
Nå får jeg takke for meg i dag. Ha en flott sommerdag!
En flott sommerdag til deg også :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

unnskyld at jeg sier det, dette er min post nummer 1000 også, synd den er halveis bortkastet..

men jeg synes ikke en skjerm som gjør telefonen tilnærmet ubrukelig i sollys og skarp belysning kan kalles en småfeil..

Lenke til kommentar
men jeg synes ikke en skjerm som gjør telefonen tilnærmet ubrukelig i sollys og skarp belysning kan kalles en småfeil..
Der er jeg formulerte jeg meg nok litt feil :) Når jeg kjøpte telefon stod valget mellom N 7250 og SE t610, men pga det jeg hadde hørt om skjermen til t610, så sporet jeg unna den. Hadde ikke mulighet til å prøve telefonene før jeg kjøpte, men valget hadde nok likevel blitt 7250 ettersom jeg syns skjermen til t610 er en prøvelse av dimensjoner på en solskinnsdag.
Lenke til kommentar
Det var da fælt til kritikk her. Alle kan ikke være enige. Dere som tydligvis er veldig uenige i at t610 får terningkast 6, kan jo legge ut sin egen test på nettet og slakte den så mye de orker.

Skulle jeg lagt ut min egen test av t610, så hadde jeg aldri i verden slaktet den. Jeg hadde bare ikke gitt den en sekser :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

er enig, ville neppe slaktet telefonen i en egen test, ville bare ikke gitt en terningkast 6, dette rett og slett fordi at jeg føler den feiler på de områdene den kommer til å bli brukt mest, display,sms,java og bildene.

jeg står selv ovenfor et slikt valg, enten t610 eller sl55, jeg kommer mest sannsynlig til å anskaffe meg sl55, rett og slett fordi jeg er meget fornøyd med min siemens sl45,jeg har hørt mye positivt om sl55, samt at jeg liker ikke at de områdene jeg kommer til å bruke telefonen på er områder som t610 faller litt gjennom på.

Lenke til kommentar

Når folk sier at t610 kan slaktes så er det å gå utrolig langt. I forhold til pris og spesifikasjoner så finnes det ingen mobil idag osv....

 

Poenget er at uansett om det kommer fingeravtrykk, har treg java(har aldri vært borti en mobil som jeg syns har hatt rask java), og at skjermen synes dårlig i dagslys (syns tilogmed enkelte TFT-skjermer ikke duger i sollys) så er det jo en topp telefon. I tilleg så koster den halvparten av konkurrentene, som ikke omtales som totale katastrofer imotsetning til t610.

 

Molna: Den t610en eller de t610ene som du har på kontoret. Har de siste software? Er de nyinnkjøpt eller er de første parti, og mener at suseproblemet ikke eksisterte lenger på den..... :-?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...