Gå til innhold

Bærbar PC med irriterende oppførsel hvorfor?

div_

Anbefalte innlegg

Har en "elkjop pc" toshiba 1900-203 med 1700mhz p4 desktop prosessor,256mb ddr ram 16ddr ati skjermkort 30gig s.m.a.r.t Harddisk....nok om det

bruker den til Kazaa,Downlaodmanagere(Reget deluxe)internett..txt behandling ect ect

Brukte Reget deluxe og lastet ned med filer med ca 80kb/s ok det, åpnet utforsker for å se i mapper og flytte litt rundt noen av dem..så skjer det..det.Det 100år for i gå mellom mappene, utforsker svarer kanskje ikke..explorer bruker 140mb ram,harddisken"knurrer som om den latet ned hele intenett,og kjørte ALLE program tilgjengelig på en gang".....%¤&/&//#¤&/ heller, det er jo ikke videoredigering jeg driver med, så hvorfor bruker den så #¤¤%%% mye ram da?

det er jo bare et nedlastingsprogram som kjører, og utforsker som er oppe, så hvorfor bruker den SÅÅÅÅÅ mye ram, og er SÅÅÅÅ treig da?

har brannmur og virus prog(NAT) er oppdatert det fra siste oppdatering fra serverene deres, men det skulle ikke ha noe med ytlesen og gjøre

(har ca 3gig plass igjen av de 30gig)

noen annen forklaring?(ikke svar av typen:kjøp ny pc for det har jeg ikke råd til )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slo meg er noe som skjer hos meg når jeg åpner mapper med enorme filer i. Jeg har en mappe med div store filer (men ikke nå lenger). Jeg antar at virusprogrammet mitt scanner alle disse filene når jeg åpner mappa dem ligger i. Det virker i hvert fall som om pc'en har lagt seg inn på gamlehjem, selv om det er en p4M-1,8GHz med 256 MB Ram(vet det er litt lite men...), når jeg åpner denne mappa.

Min løsning: Jeg laget egne mapper til diverse iso filer etc. Vips så var problemet løst. Inntil jeg åpner disse mappene da... ;)

Men jeg aner ikke om dette er ditt problem da. Men kanskje.

Svirr

Lenke til kommentar
bra og høre at det er andre som kjenner til det..512mb ram? vet ikke om jeg vil spandere det på den bærbare, men takk for tips..

defragmentere..får prøve det og rydde litt......

Fjern Kaaza. Den er full av spyware og sinker maskinen med 100% minst.

Lenke til kommentar

fjerne kazaa...pga spyware? kanskje det ja..får se......har kjørt adware på maskinen..men det er en stund siden nå...prøvde det på "tower" maskinen og alt gikk til hel****..adware må ha slettet noen viktige filer!!

takk

Lenke til kommentar

Kazaa forlanger nok en del av spyware'n installert for å kjøre.. og når ad-aware fjerner filene så går kazaa i stå.. MEN hvorfor bruke kazaa når du kan bruke kazaa lite eller kazaa k++ UTEN spyware, og med RIAA++ IP sperrer?

Lenke til kommentar
så skjer det..det.Det 100år for i gå mellom mappene, utforsker svarer kanskje ikke..explorer bruker 140mb ram,harddisken"knurrer som om den latet ned hele intenett

Kjører du WinXP? WinXP har en stygg funksjon som gjør at den forhåndsviser media filer om du blar i en folder med mp3, filmer osv... Dette bruker MYE ressurser...

Du skal kunne slå av dette ved å gå til: Tools|folders|web view|use windows classic folders.. <---i explorer, min datamaskin eller lignende... Bruk classic folders istedet for Enable web contents in folders.

Lenke til kommentar

takk for svar.....men har STORE problemer å finne dette området her:

Kjører du WinXP? WinXP har en stygg funksjon som gjør at den forhåndsviser media filer om du blar i en folder med mp3, filmer osv... Dette bruker MYE ressurser...

Du skal kunne slå av dette ved å gå til: Tools|folders|web view|use windows classic folders.. <---i explorer, min datamaskin eller lignende... Bruk classic folders istedet for Enable web contents in folders.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...