Gå til innhold

Ny gaming laptop

Anbefalte innlegg

Håper noen tar tid til å hjelpe meg, selvom det er mange andre like emner som meg!

Hei! er på utkikk etter en ny laptop ettersom at min gamle laptop nå begynner å synge på siste verset. Ikke stort den klarer å kjøre nå til dags.

jeg har satt meg en limit på 8-10k, kan strekke meg litt lenger hvis jeg finner noe som man ikke kan gå glipp av.

design er ikke det viktigste og ytelse står i fokus.

jeg trenger en pc som kan kjøre: fm, rift og kanskje sw:tor (når det kommer ut) på høye oppløsninger.

har sett litt på denne asus pcen:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620024#extra

Noen som har noen tips?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bærbaren du linket virker utmerket. Både prosessoren og skjermkortet skal kunne kjøre de fleste spill på høy eller middels grafikk uten problemer. Jeg vil likevel anbefale å finne en pc med lignende hardware, men med en større skjerm. Det kommer godt med under spilling.

Et annet tips er å kjøpe deg en stasjonær pc da det virker som om hovedformålet er gaming. Du får utrolig mye mer for pengene, og du har mye større mulighet for overklokking(spesielt mtp. kjøling), derfor trenger du ikke å punge ut 10k hvert andre år.

Lenke til kommentar

takk for svar!

Jeg har hatt en 17`inch xps dell før, og den blir for stor!

jeg tar med meg laptopen litt rundt omkring, i forelesninger(selvom ipaden har tatt mest over der,venner og hytten osv.

så må nok ikke ha noe større.

Har blitt så vant til laptop nå, så vet ikke om jeg klarer å gå tilbake til den gamle stasjonære! men man for jo helt klart mer for pengene og en lengre holdbarhet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye peiling på spesifikasjoner til pcer, men stoler på deg når du sier at det høres ut som en bra pc.

syns du at man burde vente med å kjøpe pc, pga store oppgraderinger som vil komme i nærmeste fremtid eller er dette en pc som vil holde seg kapabel i en god stund?

Lenke til kommentar

Tittelen på tråden din er "gaming laptop" - og da er det kanskje på sin plass å påpeke at Asus N53 ikke er noen utpreget gaming laptop.

Da bør du heller se på Asus G53 SW. Eller Multicom Kunshan P150. Eller MSI GT 680R. Eller Alienware 15x.

Disse 4 er egentlig de eneste som med rette kan kalles "gaming laptop" blant 15-tommere i dagens marked.

Men det er jo også riktig at GT 540M kortet som sitter i Asus N53SV saktens kan klare de fleste spill ganske godt .... det er bare det at det kommer til kort mot flere av de nyeste og mest krevende spillene, slik at man må være forberedt på å måtte gå et hakk eller to ned på detaljer og/eller oppløsning.

Bare så det er sagt.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

kunne sikkert vært mer spesifikk, men ja pcen skal brukes til spilling.

Den skal også brukes til å se på serier og litt skole arbeid.

hvilke av de 3 ville du anbefalt da?

vil gjerne ha et litt nøytralt design, ikke noe med lys som kommer ut fra alle kanter

Lenke til kommentar

Asus G53sw eller Multicom Kunshan P150.

Bra med Asus G53: Høy ytelse på allt, men i særdeleshet til spill, samtidig som den ikke har så altfor ille viftestøy. Relativt kjølig er den også, bra byggekvalitet, men "stealth"-designet er kanskje ikke alles cup of tea. Men den har ikke blinkende og/eller glorete lys, i hvert fall.

Bra med Kunshan P150: Konfigurerbar - man kan til en viss grad selv bestemme hardware i den. Matt skjerm, som etter sigende skal være blant de beste på markedet akkurat nå. Støyer en del (viftestøy) under stor belastning, og har litt høyere temperaturer enn Asus, i hvert fall hvis man utstyrer den med toppvalgene mht. prosessor og skjermkort. Den kan utstyres med enda bedre grafikk enn Asus , dersom man velger HD 6970 eller GTX 485M skjermkortene. Særdeles nøkternt design. Kommer totalt fri for preinstallert bloatware, og kan kjøpes uten OS, dersom man har fra før.

MSI'en kan også være bra - men historisk sett har vel MSI hatt en noe dårligere byggekvalitet enn de andre to, og den er også mer glorete, med lys og stæsj. Men lysene kan visstnok slås av. Vil sikkert bli det billigste alternativet i klassen, etterhvert.

Alienware har ennå ikke oppdatert sin M15x til den nye generasjonen prosessorer (Sandy Bridge), så den faller utenom - enn så lenge. Og Sandy Bridge vil være kjekt for deg å ha, dersom du liker å spille FM med mange ligaer og spillere i databasen ;). Designet er .... vel, Alienware. Noen liker det, andre ikke. Vil sannsynligvis bli det dyreste alternativet i klassen, når den nye kommer.

PS. Hvis du lurer - HD 6970 eller GTX485M kortene er i praksis nesten dobbelt så kraftige som GTX 460M, som du finner på de fleste i denne klassen - men prisen blir deretter. GTX 485M er det absolutt beste du kan få, men HD 6970 er svært nær, og adskillig billigere.

PS2: Nå som Sandy Bridge er her, er det ikke noe revolusjonerende nytt like om hjørnet på bærbarfronten, så du kan trygt slå til nå. Og mht. skjermstørrelse: Ikke noe i veien for a skaffe seg en 22-24 tommer ekstern skjerm og koble på laptopen, når man er hjemme og vil spille. Man finner mange til en overkommelig penge, og nesten enhver av dem vil være bedre enn den gjengse bærbarskjerm.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Kunshan P150 er faktisk svært bra allerede i basisversjonen - med unntak av RAM; der bør du spandere på deg i hvert fall 4GB, og harddisk; velg 7200rpm. Senere kan du oppgradere maskinen med en SSD + ekstern harddisk, så har du en maskin som vil holde seg bra i noen år. Eller eventuellt Seagate Momentus XT hybrid-disken, som er en slags mellomløsning. (Altså mellom vanlig snurredisk og "ekte" SSD.) Hvis du har OS fra før, så kan du spare de pengene også.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...