Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Creative X-FI - Setup is unable to detect a supported product on your system.

Anbefalte innlegg

4EsKT.png

Hei x]

Jeg har googla rundt i en dag nå, har enda ikke fått lydkortet mitt til å funke 100% etter at jeg formaterte C:

Eneste driveren jeg klarte å installere var PAX, som egentlig ikke er en offisiell driver men en løsning på mange Creative SB X-FI kort.

Jeg var ikke fornøyd med den driveren i det hele tatt, lyden ble veldig bølgete noen ganger også funket heller ikke Ventrilo, det som skjedde i VT var at jeg kun hørte hva andre sa, det første sekundet jeg var connected i VT. Etter det, dør lyden også blir det kun en svak bass når folk trykket hotkey.

Mulig at problemet ligger rett under nesa mi.. jeg vet at kortet ikke er ødelagt, jeg har prøvd forskjellig slots i PC'n. Lyden funket perfekt før jeg formaterte.

Jeg har prøvd så og si alt jeg har funnet på andre forum.

Håper noen har hatt et lignende problem som kan hjelpe meg med å løse det dritet her :]

Takk på forhånd!

Lydkort: Creative X-Fi Extreme Gamer PCI

Windows 7 ulimate 64-bit (6.1, Build 7600)

Motherboard: ASUS P5N-D - bios: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Quad core Q9450 ~2.7GHz

Endret av Latsom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

regner med at du har lastet ned den "product id module" (eller noe i den duren). I allefall en patch som skal avhjelpe slikt i win 7 . . . ligger på creative sine sider.

Fikk forøvrig samme feilmeldingen med mitt pci-express lydkort, men etter mye om og men så fant jeg ut at den 1x pci-ex porten jeg prøvde å benytte var "delt" med 16xporten. Vet ikke om det kan være noen slike hardware-begrensninger ute og går. Tyder jo ikke på det siden du har hatt det i gang tidligere, men vet ikke om du har muligheter til å sjekke evt innstillinger i bios på dette.

Lenke til kommentar

regner med at du har lastet ned den "product id module" (eller noe i den duren). I allefall en patch som skal avhjelpe slikt i win 7 . . . ligger på creative sine sider.

Fikk forøvrig samme feilmeldingen med mitt pci-express lydkort, men etter mye om og men så fant jeg ut at den 1x pci-ex porten jeg prøvde å benytte var "delt" med 16xporten. Vet ikke om det kan være noen slike hardware-begrensninger ute og går. Tyder jo ikke på det siden du har hatt det i gang tidligere, men vet ikke om du har muligheter til å sjekke evt innstillinger i bios på dette.

ahh, jeg skal teste ut "product id module" i dag å se hva som skjer.

sist gang jeg var i bios så fant jeg ikkenoe som var relatert til eksternt eller internt lydkort.

07.04.11 - 15:41 EDIT: jeg fikk installert drivere nå, men Ventrilo funker fortsatt ikke, lyd fra youtube er helt fucka, eneste som leverer bra og stabil lyd er iTunes, winamp og VLC.

Endret av Latsom
Lenke til kommentar

snodig at du skulle få problemer med youtube og Ventrilo da? har ikke noen erfaring med problemer av den sorten, men får du trøbbel med andre nettleser-medier også? Nettradio - tv osv?

ja jeg fikk det, men problemet ble løst når jeg gikk inn i Speaker properties -> Sound Blaster -> settings -> Speakers -> Speaker Configuration

Når jeg byttet til Headphone der så funket VT og andre lyder gjennom internett.

Men jeg er nødt til å bytte settings der for hver gang jeg bruker forsterker eller headphones for at det skal funke. Det var aldri slik før og det kan være skikkelig plagsomt de dagene jeg bytter veldig mange ganger.

Men jeg kan vel si at hoved-problemet er delvist løst.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å installere media console? Den gir rask tilgang til en del innstillinger. Om ikke annet så kand et jo hende at du slipper å navigere i kontrollpanelet hele tiden, men hvem vet - kanskje det hjelper på et eller annet :)

Creative har jo ikke akkurat rykte på seg for å lage de beste driverne :)

åja, stemmer det, man kan lagre profiler osv : ]

jeg skal ta det i bruk vist jeg får det samme problemet.

Akkurat nå så kjører jeg vista i stede for W7, har ikke hatt noe problemer i vista enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...