Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ausrottung er ordet. Betyr det ødeleggele i den fysiske forstand? Er det den eneste betydningen det kan ha? Hvilke andre?
Ausrottung betyr bokstavelig talt å ta opp med roten slik man gjør med ugress.

Himmlers harselering om hvordan alle gode tyskere som var enige i dette likevel kom frem med "sin egen jøde" som var "god" og som man ikke trengte gjøre dette med burde klart vise at det ikke akkurat var noe positivt de skulle gjennom.

Himmler sa også at de måtte gjennomføre det de måtte og ikke snakke om det. Og om grusomhetene de ville se måtte de tenke på de enda større likhaugene med tyskere de ville få om jødene ikke ble fjernet.

Og hvorfor i alle dager sier han at de ikke selv skulle ta jødenes verdier, men la staten få dem om dette faktisk var en flytteprosess?

Om du påstår at talen handler om å sende millioner til et land hvor ingen har sett dem komme så har du virkelig livlig fantasi.

Han refererte til jødenes politiske og økonomiske makt og ikke det "industrialiserte massemordet" bedre kjent som Holocaust™.

Ja, du snakker om fantasi.

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange ord fra Juviking uten noe konkret innhold.

Angående betydningen av ausrotten så snakket vel Hans Frank om at han trengte hjelp om han skulle lykkes med å ausrotten alle Jøder og alle lus fra Polen i løpet av ett år. Det skjønner jeg jo han trengte hjelp med, hvis han skulle deportere alle Polske lus til Madagaskar.

Juviking, hva synes du om Lüftl-rapporten? Hvorfor skulle SS skjule Kremaene tror du? Ville de skjule ovnsteknologien sin? Eller var det betongkvaliteten de ikke ville vise frem?

Endret av Bidalaka
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du innrømmer i det minste at det eneste de hadde kommet til å se var betong, ovner og at fantasien hadde måttet komme inn i bildet om de skulle se noe gasskammer, de hadde vel heller ikke slått ned veggene for å få det til å se ut som et gasskammer på den tiden, så det hadde vel sett litt annerledes ut enn hvordan det blir presentert for turister i dag.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar
Han refererte til jødenes politiske og økonomiske makt og ikke det "industrialiserte massemordet" bedre kjent som Holocaust™.

Ja, du snakker om fantasi.

Det henger ikke på greip i det hele tatt i forhold til hva han sa.

Hva var det gode tyskerne ville beskytte "sin egen gode jøde" mot?

Hva var det offiserene ikke skulle snakke med andre om?

Hvorfor snakket han om hauger med lik?

Hvorfor snakket han om fordeling av eiendelene til jødene?

Kom igjen, tør du ikke gå inn på detaljene her fordi du skjønner at du bare vil dumme deg ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Du innrømmer i det minste at det eneste de hadde kommet til å se var betong, ovner og at fantasien hadde måttet komme inn i bildet om de skulle se noe gasskammer, de hadde vel heller ikke slått ned veggene for å få det til å se ut som et gasskammer på den tiden, så det hadde vel sett litt annerledes ut enn hvordan det blir presentert for turister i dag.
Om det du sier stemmer så hadde det ikke vært noe problem å vise frem disse byggene til inspektørene. Ser du ikke at du bare argumenterer mot deg selv?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om det du sier stemmer så hadde det ikke vært noe problem å vise frem disse byggene til inspektørene. Ser du ikke at du bare argumenterer mot deg selv?

Nei, når man har studert alliert presses vridning av fakta så er det nærmest en selvfølge at noe slikt ville ha blitt blåst opp og ut av proporsjoner på samme måte som nå i moderne tid i dekningen av konfliktene i midt-østen. Igjen så er dette i beste fall indisier og ikke noe bevis for noe som helst.

Lenke til kommentar
Nei, når man har studert alliert presses vridning av fakta så er det nærmest en selvfølge at noe slikt ville ha blitt blåst opp og ut av proporsjoner på samme måte som nå i moderne tid i dekningen av konfliktene i midt-østen. Igjen så er dette i beste fall indisier og ikke noe bevis for noe som helst.
Husk at de som er notoriske løgnere og mytomaner lett vikler seg inn i selvmotsigelser. Du har allerede vist at du er flink til å agumentere mot deg selv.

GasChamberChimney.jpg

Pipen på bildet er ikke tilkoblet noe, den er en "rekonstruksjon".

Du har altså vist dokumentasjon på at tyskerne ikke ville vise frem krematoriene til inspektørene.

Du har påstått at det ikke var noen gasskamre i de samme bygningene, dette var forfalskninger.

Du har også påstått at det ikke var noen kreamatorier der, dette var forfalskninger.

Hva var det da tyskerne ikke turte vise frem? En lagerbygning? Et vaskeri? Du har gått i surr i alle påstander du kaster ut i hytt og pine.

Og hvor kommer (bort)forklaringen din av punktene jeg viste til i talen til Himmler? Er selv din fantasi for begrenset til å bortforklare dem?

Endret av robertaas
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Noen andre som ble påminnet den nå noget kitsch-befengte 80-tallshiten "You spin me round (Like a record)" fra 1985?

Det er litt som om vi har benekterne inne i et hjørne, og de snur seg rundt og rundt og løper mot det de innbiller seg er en utgang, bare for å treffe på et fakta, og bli slått tilbake til hjørnet sitt igjen hver gang.

Og dette har vi altså drevet med i snart 40 år, uten at NOEN har klart å bevise noe annet enn det vi alle har visst hele tiden: Holocaust var desverre ekte, og Israel er i ferd med å bygge versjon #2 i Palestina as we speak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Husk at de som er notoriske løgnere og mytomaner lett vikler seg inn i selvmotsigelser. Du har allerede vist at du er flink til å agumentere mot deg selv.

GasChamberChimney.jpg

Pipen på bildet er ikke tilkoblet noe, den er en "rekonstruksjon".

Du har altså vist dokumentasjon på at tyskerne ikke ville vise frem krematoriene til inspektørene.

Du har påstått at det ikke var noen gasskamre i de samme bygningene, dette var forfalskninger.

Du har også påstått at det ikke var noen kreamatorier der, dette var forfalskninger.

Hva var det da tyskerne ikke turte vise frem? En lagerbygning? Et vaskeri? Du har gått i surr i alle påstander du kaster ut i hytt og pine.

Og hvor kommer (bort)forklaringen din av punktene jeg viste til i talen til Himmler? Er selv din fantasi for begrenset til å bortforklare dem?

Er det noen som surrer er så er det menigheten. Jeg ga deg en mulig forklaring på hvorfor de ikke var keen på å vise frem krematoriene at du ikke akspeterer svaret bryr jeg meg fint lite om.

Dette er et fenomen jeg har merket meg går igjen i deres menighet. Om en stakkars "benekter" ikke svarer "tilfredsstillende" på en rekke urimelige spørsmål så er det "bevis" på at vedkommende "ikke vet hva han snakker om" og dermed kan man slippe å ta stilling til det vedkommende sier og heller fokusere på den snevre og gjerne ubetydelige biten som kanskje under rette omstendigheter muligens kan fungere som et snevert indisum for dette massive folkemordet det ikke finnes noen fysiske beviser for annet enn bygninger som krever ekstra fantasi og en amputering av hjernekapasitet for å akseptere som gasskammer.

Forøvrig så er "punktene" dine et salig blanding av røl og fylleprat, det var ikke jeg som la frem noe dokumentasjon på at de ikke ønsket å vise krematoriene (krematorie, ikke gasskammer herpderp vesentlig forskjell herpderp).

Lenke til kommentar
Er det noen som surrer er så er det menigheten. Jeg ga deg en mulig forklaring på hvorfor de ikke var keen på å vise frem krematoriene at du ikke akspeterer svaret bryr jeg meg fint lite om.
Hvilke krematorier? De du har benektet eksistensen av?

Om en stakkars "benekter" ikke svarer "tilfredsstillende" på en rekke urimelige spørsmål så er det "bevis" på at vedkommende "ikke vet hva han snakker om"
Jeg har hele tiden bedt deg komme med en konsistent historie om hva som "virkelig" pågikk i disse leirene og sagt at dokumentasjonen for det må være minst like god som all dokumentasjon for den versjonen som idag er allment akseptert. Det er da et minimum av krav til noen som kommer med så ekstraordinære påstander som det du kommer med og klarer du det vil jeg og sikkert også andre tro på det du sier og ikke bare klassere det som politisk/rasistisk motivert gish gallop.

Forøvrig så er "punktene" dine et salig blanding av røl og fylleprat,
Så du avfeier nå samlet momentene som kom frem i en 3 timer lang tale holdt av en avholdsmann som "røl og fylleprat"? Du viser både intellektuell latskap og en latterlig dårlig evne til å sette deg inn i det du uttaler deg om.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg innrømmer hva sa du? Jeg tror kanskje du må øve på leseforståelse. Når det gjelder å slå ned vegger, så hadde jo da SS ikke sprengt alle kremaene på den tiden, noe de gjorde senere.

Hvorfor sprengte SS alle kremaene, Juviking, mens de lot resten stå?

Juviking, dette kan kanskje komme som nyheter for deg, men den allierte presse tror jeg var relativt negativt innstilt til Tyskland fra før på dette tidspunktet. Jeg er ikke overbevist om at SS nektet Røde Kors tilgang til krematoriene fordi de var redde for at eksistensen av krematorieovner skulle bli vridd til noe negativt, men du er? Jeg synes det er vagt underholdende, for et så alvorlig tema, å se deg argumentere for at av alle ting i en slik leir, så var noe så naturlig som krematorieovner det de var redde for at den allierte presse skulle få vite om.

Joda, den allierte presse kunne jo vri et eller annet ut av at kapasiteten i disse ovnene var nok til å kremere samtlige fanger i løpet av en måned eller så, noe som jo virket litt voldsomt, men var det virkelig det de var redde for?

Uansett, du sier jo at dette er indisier i det minste, så nå har du jo begynt å slå sprekker. Det er jo noe.

Den allierte presse kunne jo kanskje begynne å stille spørsmål til hvorfor man trenger et femti meter langt avkledningsrom i et krematorium, men det får vi da aldri vite, siden dette ble holdt skjult.

Hva er din forklaring for et så stort avkledningsrom i et krematorium forresten, Juviking?

Og et spørsmål til, det er funnet spor av HCN i veggene i det som opprinnelig var likkjellerne i krematoriene. Hvorfor finner man spor av cyanid der, Juviking?

Endret av Bidalaka
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gjør dere oppmerksom på at mange såkalte dokumenter fra 2 verdenskrig er forfalskninger og det betales ofte en høy pris for et "ekte" dokument.

Grunnen til at mange konsentrasjons leirer ikke ville vise fram ovnene sine, er for det første at brenning av lik fra folk som har satt seg til motverge en hellig handling, og slikt offentlig gjør man ikke, selv ikke i våre dager.

Lenke til kommentar

Og hvorfor i svarteste helvete har man "dusjer" og garderober i samme bygningen som krematoriet, obduksjonssalen og likhuset, med en dør mellom dusjen/garderoben og likhuset??

Jeg synes at plantegningene på krematoriene ikke gir stort mye mening når de oversettes fra realisme til fantasi.

Realistisk sett ville mann hatt gasskamre ved siden av likhuset ved siden av krematoriet, og kanskje til og med sagt at krematoriene er bossforbrenningsanlegg.

SA DE til røde kors at krematoriene var krematorier??

• Liker 3
Lenke til kommentar
Hvilke krematorier? De du har benektet eksistensen av?

Jeg har benektet eksistensen av gasskammer, ikke krematorier herpderp. Denne type uredelighet er altfor vanlig fra menigheten.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden bedt deg komme med en konsistent historie om hva som "virkelig" pågikk i disse leirene og sagt at dokumentasjonen for det må være minst like god som all dokumentasjon for den versjonen som idag er allment akseptert. Det er da et minimum av krav til noen som kommer med så ekstraordinære påstander som det du kommer med og klarer du det vil jeg og sikkert også andre tro på det du sier og ikke bare klassere det som politisk/rasistisk motivert gish gallop.

Det er ganske åpenbart med de militante holdningene dine at du ikke akspeterer at de sanitære operasjonene som hadde vært en selvfølge ved en enhver arbeidsleir av en slik skala skal ha blitt benyttet til det de var ment og ikke fysiske umuligheter det ikke finnes et fnugg av beviser for.

Det er du som aksepterer det som er minst trolig.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Hva er din forklaring for et så stort avkledningsrom i et krematorium forresten, Juviking?

Og et spørsmål til, det er funnet spor av HCN i veggene i det som opprinnelig var likkjellerne i krematoriene. Hvorfor finner man spor av cyanid der, Juviking?

Beviser dette at 6 millioner jøder ble utryddet i et industrielt massemord?

Lenke til kommentar

Klart det var behov for et avklednings rom, de som skulle dø skulle fratas alle verdier også klærne de hadde på seg.

Kanskje var det så mye som 6 millioner jøder som led sin skjebne på denne måten, kanskje færre eller flere. Men noen ble nok også sendt til den frie verden.

Uansett hva som skjedde med dem så ble de slettet av folkeregistret i det land som de hadde statsborgerskap til.

Det er ikke sikkert det lar seg gjøre å skaffe pålitelig dokumentasjon omkring det som skjedde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...