Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

"Den eksos saken er jo helt utrolig lame da.. og DIESEL... hahaha "

Vennligst utdyp. Hva er det du synes er så rart? Er ikke eksos fra dieselmotorer dødelig?

 

Jo, men 100 ganger svakere enn en CO motor som det var mange av i Europa på den tiden og 10 ganger svakere enn en bensinmotor. For et land med 10 nobelprisvinnere i kjemi de foregående tiåerne er dette en særdeles ineffektiv fremgangsmåte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke poenget... Jeg har sagt hva jeg mener om saken og ser ikke noe behov for å forklare det ytterligere...

 

Problemet er vel eller at du ikke har kunnskapene, ikke det at du ikke vil. Dere holder et utrolig lavt kunnskap nivå om kjemi.

 

Du kan gjerne prøve motbevise det med å komme med hva du mener er feil med kjemien i påstandene, ingen av "benekterne" her i tråden har hittil klart det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, men 100 ganger svakere enn en CO motor som det var mange av i Europa på den tiden og 10 ganger svakere enn en bensinmotor. For et land med 10 nobelprisvinnere i kjemi de foregående tiåerne er dette en særdeles ineffektiv fremgangsmåte.

 

Tror du at det kommer ren luft med 21% O2 ut av eksosen på en diesel motor? CO2, NOx, SOx osv tar fort knekken på deg.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Jo, men 100 ganger svakere enn en CO motor som det var mange av i Europa på den tiden og 10 ganger svakere enn en bensinmotor. For et land med 10 nobelprisvinnere i kjemi de foregående tiåerne er dette en særdeles ineffektiv fremgangsmåte.

Nå står det på Wikipedia at Opel Blitz var bensindrevet. Men uansett så vil det ta livet av personene som er inni det lufttette rommet. Det er velkjent at det var inneffektivt. Og så spørs det hva som defineres som ineffektivt. Man hadde gjerne tid til å vente de ekstra minuttene, og man satset nok ikke på disse bilene som et hovedverktøy for å utrydde jødene. Det er her gasskammerene kommer inn i bildet.

 

The use of gas vans had two disadvantages:

It was slow—some victims took twenty minutes to die.

It was not quiet—The drivers could hear the victims' screams, which they found distracting and disturbing.

 

Gas vans were used, particularly at Chełmno extermination camp, until gas chambers were developed as a more efficient method for killing large numbers of people.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_van

 

 

Jo, men 100 ganger svakere enn en CO motor som det var mange av i Europa på den tiden og 10 ganger svakere enn en bensinmotor. For et land med 10 nobelprisvinnere i kjemi de foregående tiåerne er dette en særdeles ineffektiv fremgangsmåte.

 

Tror du at det kommer ren luft med 21% O2 ut av eksosen på en diesel motor? CO2, NOx, SOx osv tar fort knekken på deg.

Litt lesestoff her, under "Carbon monoxide poisoning"

http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_methods

Motor car exhaust may have contained up to 25% carbon monoxide.

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt lesestoff her, under "Carbon monoxide poisoning"

http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_methods

Motor car exhaust may have contained up to 25% carbon monoxide.

 

Er klar over hva CO gjør med deg, 1% CO i luft er nok til at du får livsfarlige skader iløpet av 5min. Poeng mitt var at alle gasser som ikke er oksygen vil kvelle deg, spesielt i et rom som blir fylt med det f.eks dieseleksos. Da vil naturlig nok oksygen nivået synke.

Lenke til kommentar

"Og gjelder dette for en diesel motor?"

 

Nå er det kjent at Opel Blix hadde bensinmotor. Uansett for å svare på spørsmålet ditt så gjelder ikke dette like mye for motorer som går på diesel. Hva er egentlig poenget ditt? Kom igjen...

 

WHAT ARE DIESEL ENGINE EXHAUST EMISSIONS?

Diesel engine exhaust emissions (commonly known as 'diesel fumes') are a mixture of gases, vapours, liquid aerosols and substances made up of particles. They contain the products of combustion including:

 

carbon (soot);

nitrogen;

water;

carbon monoxide;

aldehydes;

nitrogen dioxide;

sulphur dioxide;

polycyclic aromatic hydrocarbons.

 

http://www.hse.gov.uk/pubns/indg286.htm

 

 

The carbon particle or soot content varies from 60% to 80% depending on the fuel used and the type of engine. Most of the contaminants are adsorbed onto the soot. Petrol engines produce more carbon monoxide but much less soot than diesel engines.

 

Jeg anbefaler deg spesielt å Google blant annet "sulphur dioxide" og "nitrogen dioxide".

 

Er klar over hva CO gjør med deg, 1% CO i luft er nok til at du får livsfarlige skader iløpet av 5min. Poeng mitt var at alle gasser som ikke er oksygen vil kvelle deg, spesielt i et rom som blir fylt med det f.eks dieseleksos. Da vil naturlig nok oksygen nivået synke.

Ja, det trodde jeg. Postet bare linken i tilfelle du ville lese litt om det.

 

Man kan jo også bruke eksempler hvor folk har blitt sperret inne på hytta fordi det har rast snø forbi utgangen og glassene. Har hørt om folk som har dødd av det, siden det har dannet seg karbondioksid i rommet.

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget ditt? Kom igjen...

 

Poenget er at sot ikke nødvendigvis dreper deg..

 

[...]

Diesel engines detonate fuel using pressure and temperature, rather than with an artificial spark. This process operates with excessive oxygen, ensuring a much more complete combustion than what is typical in a gasoline engine.

Typically, diesel exhaust contains some carbon monoxide, but the amounts are very minimal and not fatal for an otherwise healthy person.

[...]

 

I et lukket rom ville man altså ha større effekt om man brukte diesel motoren til å suge luften ut av rommet..

 

hmm.... spesielt...

Lenke til kommentar

Ja, det trodde jeg. Postet bare linken i tilfelle du ville lese litt om det.

 

Man kan jo også bruke eksempler hvor folk har blitt sperret inne på hytta fordi det har rast snø forbi utgangen og glassene. Har hørt om folk som har dødd av det, siden det har dannet seg karbondioksid i rommet.

 

Linken var nyttig den :)

 

Har tilfeller av personer som har omkommet fordi det har oppstått lekkasjer fra gassovner i campingvogn, båt osv her i Norge de siste årene. Så det e ikke noe tvil om at du lett dør når du er innestengt i et rom det blir tilført alt annen en luft.

 

 

Poenget er at sot ikke nødvendigvis dreper deg..

 

Mangelen på oksygen og tilførsel av NOx(som er svært giftig) er dødelig.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Poenget er at sot ikke nødvendigvis dreper deg..

Ikke nødvendigvis dreper deg? På hvilket grunnlag tør du å si det?

 

 

Diesel engines detonate fuel using pressure and temperature, rather than with an artificial spark. This process operates with excessive oxygen, ensuring a much more complete combustion than what is typical in a gasoline engine.

Typically, diesel exhaust contains some carbon monoxide, but the amounts are very minimal and not fatal for an otherwise healthy person.

Har du ikke lest hva som står der? Her blir det snakket om at den mengden som blir produsert av karbondioksid er minimale. Resten av setningen klarte du å få med deg, tydeligvis. Uansett så nevnes ikke de andre giftstoffene som er i utslippet i den setningen. Rart at du ikke fikk med deg det jeg kopierte litt lenger opp?

 

I et lukket rom ville man altså ha større effekt om man brukte diesel motoren til å suge luften ut av rommet..

Og da hadde konstruksjonen blitt vanskeligere... Og hvorfor bruker du slike hypoteser for å "motbevise" at dette "ikke er sant"?

 

 

hmm.... spesielt...

Ja, jeg synes det er litt spesielt at det er dette du bygger påstandene dine på.

[.........]

 

Hvis du er så sikker på din sak, hadde du tørt å låse deg inne i bilen med et rør som gikk fra eksospotta og inn i kupéen på en dieselbil?

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når "selv Wikipedia" (som mange av benekterne hyler og skriker om er kjøpt og betalt av jødene) hevder at det var en ineffektiv måte å gasse noen på, så burde det ringe et bar bjeller.

 

Som jeg har postet tidligere, så står det skrevet der at det kunne ta opptil 20 minutter før enkelte av ofrene dødde. Så det å tro at man kan gå ut frisk og rask etter å ha vært innestengt i et lufttett rom hvor det har blitt pøset inn eksos, virker ufattelig for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis du er så sikker på din sak, hadde du tørt å låse deg inne i bilen med et rør som gikk fra eksospotta og inn i kupéen på en dieselbil?

 

Jeg for min del ville valgt en bensinbil, eller om jeg faktisk var ute etter å ta kvelden for godt velge langt mer effektive metoder...

 

Det virker ellers mer som et rop om oppmerksomhet spør du meg..

 

Og det var vel egentlig poenget mitt også...

Lenke til kommentar

At et av verdens mest utviklede land bruker en slik metode til å drepe flest mulig mennesker når det finnes flere lett tilgjengelige metoder som er mange ganger så effektive, ja det virker ufattelig for meg. Brukte tyskerne pil og bue ved fronten også?

 

Det enkle er ofte det beste. Kan jo hende denne motoren rett og slett ble brukt til å produsere kraft..er jo det de er lagd for. Ellers jo historen om den russiske ubåtmotoren søt.

Endret av herrnimrod
Lenke til kommentar

ja det virker ufattelig for meg.

 

Det enkle er ofte det beste.

 

Er du mitt i ingenmansland og vil teste gassing av personer er det mest naturlig å benytte det man har for hånd. Nazistene fant selv ut at blåsyre egnet seg bedre i stor skala, så hva er egentlig problemet med det?

 

Tyskland var eller ikke kjent for å gjøre alle ting enkelt, et eksempel er siktesystemet på slagskip som var såpass avansert at det ikke klarte å sikte på gamle saktegående fly britene brukte.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Tingen er at tyskerne hadde mer enn nok for hånd. En CO motor var helt standard utstyr over hele Europa, spesielt for bønder. Istedenfor velger de å bruke uhyre ineffektive dieselmotorer (Tyskland gikk til krig fordi de manglet petroleum) og frakte 10 tonns ubåtmotorer over halve Europa for å knerke noen jøder når nærmeste bonde kunne gitt dem noe som dreper fortere og koster mindre.

 

Grunnen for å velge diesel/bensinmotor er selvsagt fordi disse gir deg mer kraft til varme og lys, ikke fordi de er så jævlig effektive drapsvåpen. Det er en helt logisk slutning man er nødt til å ta med mindre andre beviser skulle støtte opp mot andre teorier.

 

Og hvorfor barbere mennesker på hodet som skal gasses?

Lenke til kommentar

 

Hvis du er så sikker på din sak, hadde du tørt å låse deg inne i bilen med et rør som gikk fra eksospotta og inn i kupéen på en dieselbil?

 

Jeg for min del ville valgt en bensinbil, eller om jeg faktisk var ute etter å ta kvelden for godt velge langt mer effektive metoder...

 

Det virker ellers mer som et rop om oppmerksomhet spør du meg..

 

Og det var vel egentlig poenget mitt også...

Poenget ditt var at det var ineffektivt. Altså ingenting nytt. Så jeg skjønner ikke hva det var du lo av? Nå har vi sagt at Opel Blix hadde en bensinmotor. Blir det litt mindre morsomt da, hvis denne type lastebil ble brukt?

 

Du unngikk således å svare på spørsmålet mitt. Hadde du tørt, like selvsikker som du har vært, å sette deg inn på et lufttett lasteplan med en slange som er koblet til eksospotta til en diesellastebil?

 

Så:

1 - Er vi enige om at dette var en måte som tyskerne kunne drepe jøder på?

2 - Er dette fremdeles like morsomt?

 

Hvor ineffektivt det enn var, beviser ingenting. Som selv Wikipedia som lever på jødegull sier, så var dette kun en midlertidig løsning enkelte steder frem til man fikk bygd gasskammer. Det var ikke heller spesielt mye utbredt: "By June 1942 the main producer of gas vans, Gaubschat Fahrzeugwerke GmbH, delivered 20 gas vans in 2 models (for 30-50 and 70-100 individuals) to Einsatzgruppen, out of 30 ordered"

 

Hvor mange som ble drept er usikkert, men: "One German document dated June 5, 1942 in occupied Minsk indicates that from December 1941 to June 1942 3 gas vans were used to kill 97000 civilians."

 

 

Fra 1. desember til 30. juni så er det 303 840 minutter. La oss si at man i gjennomsnitt brukte 15 minutter på å bli ferdig med "ett lasteplan". Nå vet jeg ikke hvor mange som gikk inn på et lasteplan, men ca: 30 personer er vel ikke så urimelig å tro? Man hadde tre lastebiler. Da gikk det 90 personer på én "omgang".

 

Antall omganger for å drepe 97000 personer må da være 97000 personer / 90 personer pr. omgang = 1077 omganger.

Hvis man da brukte i gjennomsnitt 15 minutter på å drepe totalt 90 personer, så kan man gange 15 min * 1077 omganger = 16 155 minutter. Dette viser at det var teoretisk og praktisk mulig å gjennomføre det på fra desember til juni. 16 155 minutter er ca 269 timer. Som er rundt 11 dager med kontinuerlig gassing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...