Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Å tro at den tyske krigsmaskinen skal ha brukt store ressurser på å gasse flest mulig mot slutten av krigen er ikke noe jeg finner logisk av mange årsaker. Mest av alt fordi det er like ulogisk som å stikke bena i isvann når man fryser på kroppen.

Du har helt rett αкαѕнα. Det ville vært ulogisk å bruke store ressurser på å gasse masse mennesker på slutten av krigen. Derfor gjorde de heller ikke det.

Operasjon Reinhardleirene ble ødelagt, og de siste fangene henrettet i løpet av 1943. Den siste seleksjonen i Auschwitz skjedde i Oktober 44. Etter det var det generelt alle mann for seg selv.

Så ja, du har rett. Ingen protester på det. Skaden var dog allerede skjedd.

Endret av Bidalaka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver på nytt..

Det rettes beskyldninger mot den kjente Elie Wiezel for å lyve om sin angivelge tid i konsentrasjonsleire. Hevdes bla. at han har stjålet en annen fanges ID nummer og dessuten utgir seg for å figurere på et bilde knipset av en amerikansk soldat

http://www.youtube.com/watch?v=IiRKv8Fd3HM

Det er forøvrig ikke noe som "holocaust fornektere" har diktet opp, men påstand som kommer fra andre fanger som faktisk befant seg i leiren under krigen.

Tror dere Wiezel er en svindler? Hva er motargumentet i såfall, for at han har snakket sant hele veien?

Det er vel ingen her som bryr seg om én av millioner av fanger? Om han snakker sant, om han juger, om han er nazist, om han er paven, om han så er det helt bortkastet å diskutere individer. Dette handler om holocaust, ikke detaljer. Ja, jeg vet han er fredsprisvinner, men hva så?

Ved første øyekast trodde jeg nesten du var sarkastisk, men skjønner at du faktisk tar såpass lettvint på det. Nei, selvsagt har det ikke noe betydning om en av de mest fremtredene åndlige lederne for Holocaust-industrien evt. lyver, pytt pytt (hvis du ikke skjønte det, var jeg sarkastisk)

Og forresten ikke bare mulig ID-tyveri, men det viser seg at han også antageligvis har stjålet manuskriptet til en bok, gjort noen forandringer, å deretter utgitt i eget navn.

http://www.vnnforum.com/showthread.php?t=90272

Men, pytt pytt?

Lenke til kommentar

For denne diskusjonen? Ja, pytt pytt.

Du må gjerne ta dette opp med nobelkomiteen, utgivere, eller for den saks skyld starte en ny tråd.

Men i denne tråden er det omtrent like relevant som skriveferdighetene til Anne Frank. Dette dreier seg om folkemordet, ikke enkeltmennesker.

Lenke til kommentar

Har noen brukt vedkommende som kilde på noe tidspunkt i denne debatten?

Nei.

Selvsagt finnes det svindlere.

Er fredpriskomiteen profesjonelle historikere?

Nei.

Altså er en ikke-kilde til holocaust mulig avslørt av, og nå tipper jeg, historikere.

Som all bevisbasert vitenskap er historie selvkorrigerende.

Vitnesbyrd er bare en liten del av bevisene - og brukes stort sett bare til å bekrefte eller avkrefte deler av historien.

...

Jeg er fornøyd med svindler/sanntalende ratioen til bekrefterene.

Da står det mye verre til med fornekterene sine kilder, som begynner videoene sine med stråmenn og usannheter (baltazar sin filmklipp-serie), og har flere usannheter og kildeløse påstander enn fakta.

for å øke sannhetsnivået føler mange av konspirasjonsteoretikerene å komme med overflødige faktaopplysninger for å i det minste ha noe rett.

"her er bygningen. Den er blå, men under krigen var den beige. Den er gammel og stod der før tyskerene bygget konsentrasjonsleir her. Rett ved siden av ligger togskinnene. Fangene som ankom ble fraktet med tog. Togene gikk flere ganger om dagen.

de sa tut, tut, og var av typen blablablahhh. Ved siden av veien går veien fangene gikk opp til mottaket.

menn gikk opp den veien der, og kvinnene opp den veien der.

Der måtte de kle av seg klærene sine, og fikk klippet vekk håret.

mange.jøder hadde hår. Hår er fint. bla bla bla bla bla bla bla.

bla bla bla.

bla bla bla.

Der er krematoriet.

Der ble døde fanger kremert. Og de døde fangene, ble kremert, der.

I krematoriene. Hvor de døde fangene ble kremert.

Mange av fangene som ble kremert døde av sykdommer.

Så ble de kremert. I krematoriet.

Der er det varmt."

Det er fritt sitert fra en fornekter-video i begynnelsen av tråden, hvor jeg satt og ventet på å høre påstander jeg kunne skrive ned og tilbakevise.

jeg husker ikke engang løgnene på grunn av alle de trivielle opplysningene som ble slengt ut på veien.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For denne diskusjonen? Ja, pytt pytt.

Vel, hvis du har såpass laid-back holdning til fakta og innspill i denne tråden, burde du vel også holde deg for god til å insinuere at motdebattanter er psykisk syke;

"Det forhindrer dog ikke at jeg mistenker at du lider av en psykologisk lidelse. Ikke noe galt i det, jeg har selv en lang historie med depresjon; men du burde virkelig finne noen som kan skrive ut noen piller til deg".
Lenke til kommentar

Ok.

La oss diskutere ETT KONKRET PROBLEM med den offisielle holocaust-historien.

Helt til alle er enige om å være uenig.

Før vi går videre til neste.

Enige?

Noen forslag til hva vi kan diskutere?

(Vitner er kjedelige, fordi det finnes så mange tusen av dem som har skrevet ned sine historier. La oss holde oss til konkrete beviser.)

Lenke til kommentar

Ok.

La oss diskutere ETT KONKRET PROBLEM med den offisielle holocaust-historien.

Helt til alle er enige om å være uenig.

Før vi går videre til neste.

Enige?

Noen forslag til hva vi kan diskutere?

(Vitner er kjedelige, fordi det finnes så mange tusen av dem som har skrevet ned sine historier. La oss holde oss til konkrete beviser.)

Hva med det problemet benekterne mener er tilstede angående Zyklon B. Mener å huske at det også var en del uenighet hvorvidt enkelte jøder ble drept ved bruk av eksos fra lastebiler som gikk på diesel.

De jødene som forsvant fra Norge til Tyskland?

er de noe mer verd enn de fra Polen og andre steder?

Sa han det?

Endret av Quote
Lenke til kommentar

De jødene som forsvant fra Norge til Tyskland?

er de noe mer verd enn de fra Polen og andre steder?

De er bedre kjent i Norge. Vi har utallige bøker skrevet av de overlevende, vi har gode kilder både på utreise og tilbakekomst, og vi vet hvor mange som forsvant.

De er bedre dokumentert, så dere blir nok nødt til å jobbe hardere med å bullshite.

Lenke til kommentar

De er bedre dokumentert, så dere blir nok nødt til å jobbe hardere med å bullshite.

Jeg for min del har aldri vært spesielt interessert i å motbevise at en hel bråte av dem daua. Tatt situasjonen i betrakting er det en naturlig konsekvens at mange mistet livet.

Det er derimot ikke det samme som at jeg tror at det var intensjonen i utgangspunktet.

Hva med det problemet benekterne mener er tilstede angående Zyklon B. Mener å huske at det også var en del uenighet hvorvidt enkelte jøder ble drept ved bruk av eksos fra lastebiler som gikk på diesel.

Den eksos saken er jo helt utrolig lame da.. og DIESEL... hahaha

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener å huske at det også var en del uenighet hvorvidt enkelte jøder ble drept ved bruk av eksos fra lastebiler som gikk på diesel.

Ja manglet ikke på fantasifulle metoder. En annen er påstanden om at tyskerne kjørte rundt med røde telefonbokser (med gass-tilførsel) på lasteplan, og når man fikk øye på en jøde heiste man den ned på fortauet, og ropte "hei, det er telefon til deg"

Eller den angivelige varianten der man lurte jøder å klatre opp i høye trær, for så å sage det ned slik at de døde i fallet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Jeg syntes jeg har nevnt dette før. Den mest produserte lastebilen i tyskland under annen verdenskrig, Opel Blitz (LKW), hadde en bensinrekkesekser på 3,6 liter.

Lenke til kommentar

KAN du utdype?

Ser ikke poenget... Jeg har sagt hva jeg mener om saken og ser ikke noe behov for å forklare det ytterligere...

Det endrer ikke noe som helst hva jeg måtte mene om dette heller.. det er er jo snart 70 år gammel vandrehistorie...

Her er det du mener om saken: "Den eksos saken er jo helt utrolig lame da.. og DIESEL... hahaha " For en fantastisk forklaring. HVA er det som er så usannsynlig med det å drepe noen med eksos?

Jeg syntes jeg har nevnt dette før. Den mest produserte lastebilen i tyskland under annen verdenskrig, Opel Blitz (LKW), hadde en bensinrekkesekser på 3,6 liter.

Morsom liten sak. Frisk luft (i dette tilfellet eksos) i lungene gjør godt for deg og ungene!

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...