Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, når du hevder noe har skjedd så gjør det så definitivt det.

Et massivt flertall av verdens historikere hevder Holocaust har skjedd. Det er basert på et omfattende bevismateriale som inkluderer vitneuttalelser, både fra ofre og overgripere, fra tyske dokumenter og fra allierte styrker.

Tilgang til bevisene får du på blant annet på wikipedia (sjekk referansene) og på biblioteket. Å hevde at det ikke er ført bevis for Holocaust er meningsløst babbel. Hvis det er spesifikke aspekter ved bevisførselen du mener er feilaktig, er det bare å sette i gang å motbevise det.

Å hevde bevisbyrden i dette tilfellet ligger på andre enn de som benekter Holocaust, og samtidig ikke klarer å komme opp med et fnugg av dokumentasjon, er intet annet enn patetisk.

Endret av Salvo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er sant nok, men ikke egentlig poenget. Bevisbyrder faller alltid på begge sider. Når du skal bevise et faktum, en påstand eller noe så dumt som et retorisk poeng er det din bevisbyrde. Når du forklarer en idiot hvorfor "beviset" hans ikke gjelder, har du selvsagt ingen bevisbyrde utenom generell logikk og/eller common sense.

For ikke å snakke om at ingen her faktisk prøver å bevise noe ovenfor benekterne; de kommer aldri til å skjønne at de har blitt lurt. Jeg prøver bare å holde de i sjakk så alle fjortisene på forumet ikke snubler innom en tråd full av nasser som formerer seg en masse og faller inn i det svarte hullet. Du vet, det disse benekterne åpenbart har gjort på mindre kontrollerte nettsteder enn dette.

Endret av tofagerl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan du påstå at vi overser dokumentasjon, når du ALDRI har kommet med noen?

Her bekrefter du jo det jeg sier. Du har oversett dokumentasjonen, akkurat som jeg sa.

Hvorfor skulle jeg da bry meg om å legge ut mer dokumentasjon når dere spør om det ?

Det er jo nytteløst uansett.

Det er ikke mulig å overbevise fanatisk religiøse om at troen deres er falsk lære, det må de finne ut selv.

Lenke til kommentar

Det er en FANTASTISK simplistisk ting å si.

Si meg, har du vurdert Ex. Phil? Det har innebygd en logikkdel som jeg tror du har godt av.

Det er ingen vits.

Vi ser jo på den "logikken" du presterer at det ikke er verdt noe som helst.

Ja, du ville vel sagt det... ;)

Ta det med ro, du ville aldri stått på eksamen likevel.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jo, når du hevder noe har skjedd så gjør det så definitivt det.

Et massivt flertall av verdens historikere hevder Holocaust har skjedd. Det er basert på et omfattende bevismateriale som inkluderer vitneuttalelser, både fra ofre og overgripere, fra tyske dokumenter og fra allierte styrker.

Tilgang til bevisene får du på blant annet på wikipedia (sjekk referansene) og på biblioteket. Å hevde at det ikke er ført bevis for Holocaust er meningsløst babbel. Hvis det er spesifikke aspekter ved bevisførselen du mener er feilaktig, er det bare å sette i gang å motbevise det.

Å hevde bevisbyrden i dette tilfellet ligger på andre enn de som benekter Holocaust, og samtidig ikke klarer å komme opp med et fnugg av dokumentasjon, er intet annet enn patetisk.

Et massivt flertall av verdens historikere har allerede gjort seg opp en mening om hva som er fakta før de har åpnet en eneste bok. Et massivt flertall av Norges historikere ignorerer helt norsk feighet og kynisme når det passer dem. Det kalles emosjonell fornektelse. Mora til Ted Bundy tror fremdeles han var uskyldig.

Sannheten om Holocaust ble vedtatt i Nuremberg. Noen seriøs forskning ble ikke muliggjort før 50 år senere og i lys av at man blir fengslet for å gjøre det så er det ikke så rart at den "sannheten" har blitt opprettholdt. Sannheter som at titalls millioner ble gasset, jøder ble gjort om til såpestykker og elektrifiserte samlebånd.

Hvorfor skulle vitnene lyve sier dere, vel der har dere det. De løy. Hvorfor er kanskje noe som kunne trengt en granskning, men det er jo ulovlig så...

Jeg har sett igjennom hele denne tråden nå og jeg har ikke sett et eneste hardt bevis på at noe Holocaust har skjedd. Jeg har derimot sett mange beviser på at det muligens ikke har skjedd. Jeg har sett talløse eksempler på forfalskninger og vitnemål fra fri fantasi.

All logikk tilsier også at dette var et helt vannvittig prosjekt for et land i en presset krigssituasjon. Det trengs litt mer en en leders rasistiske tendenser for å påstå noe sånt. Churchill var også en rasist. Han hadde også mange liv på samvittigheten. Betyr ikke at han var folkemorder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan du påstå at vi overser dokumentasjon, når du ALDRI har kommet med noen?

Man kan jo dokumentere at Jesus sto opp fra de døde og at han nå ser ned på oss alle i himmelen..

Det står jo skrevet...

Nettopp! Bibelhistorisk kildekritikk er et FANTASTISK interessant felt, og vi vet for eksempel at kildene som sier dette ikke er primærkilder, og dermed ikke er til å stole på.

Takk for at du kom med et godt poeng for en gangs skyld. Synd det poenget gikk til meg, men sånn er livet.

Her har du forresten et glimrende eksempel på en liste over dokumentasjon. Ta det som et hint.

http://en.wikipedia.org/wiki/Resurrection_of_Jesus#Historical

Flott at vi er enige... ^^

Som du ser av lenken din så er det et hav av lenker og henvisninger til kilder. For den som ikke har fått med deg det lille hinderet om at det er litt vrient å gjennomføre kan dette virke plausibelt og godt være helt naturlig å tro på..

Men så var det dette med sunn fornuft da...

Jeg velger å se på fornuften i saken og jeg føler at hele opplegget med deres Holocaust er totalt ulogisk og ufornuftig..

En god skrøne er kanskje ikke så bra om den ikke er veldig overdrevet... og kombinert med en kreativ sjel kan man finne mye som kan virke plausibelt i denne bibelen og således overbevise mange om at dette er veien å gå...

men så var det dette med sunn fornuft da...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et massivt flertall av verdens historikere har allerede gjort seg opp en mening om hva som er fakta før de har åpnet en eneste bok. Et massivt flertall av Norges historikere ignorerer helt norsk feighet og kynisme når det passer dem. Det kalles emosjonell fornektelse. Mora til Ted Bundy tror fremdeles han var uskyldig.

Sannheten om Holocaust ble vedtatt i Nuremberg. Noen seriøs forskning ble ikke muliggjort før 50 år senere og i lys av at man blir fengslet for å gjøre det så er det ikke så rart at den "sannheten" har blitt opprettholdt. Sannheter som at titalls millioner ble gasset, jøder ble gjort om til såpestykker og elektrifiserte samlebånd.

Hvorfor skulle vitnene lyve sier dere, vel der har dere det. De løy. Hvorfor er kanskje noe som kunne trengt en granskning, men det er jo ulovlig så...

Jeg har sett igjennom hele denne tråden nå og jeg har ikke sett et eneste hardt bevis på at noe Holocaust har skjedd. Jeg har derimot sett mange beviser på at det muligens ikke har skjedd. Jeg har sett talløse eksempler på forfalskninger og vitnemål fra fri fantasi.

All logikk tilsier også at dette var et helt vannvittig prosjekt for et land i en presset krigssituasjon. Det trengs litt mer en en leders rasistiske tendenser for å påstå noe sånt. Churchill var også en rasist. Han hadde også mange liv på samvittigheten. Betyr ikke at han var folkemorder.

Jeg leter og leter etter noe konkret i dette innlegget, men jeg kan ikke se det. Kanskje det forsvant sammen med noen millioner mennesker i tomme luften?

Hvis du leser tråden finner du flere innlegg som inneholder dokumentasjon på Holocaust før Nuremberg. Hvis du sjekker referansene på Wikipedia finner du flere kilder som peker på Holocaust før Nuremberg. Hvis du sjekker historiebøker på biblioteket finner du ... begynner det å synke inn nå, eller må det injiseres direkte inn i hjernebarken for at du skal klare å forholde deg til hva vi snakker om?

Dessuten er det ingen i denne tråden som påstår at titalls millioner jøder ble gasset, at jøder ble til såpestykker. Og hvor du tar de elektrifiserte samlebåndene fra aner jeg ikke. Rett ut av lufta som de andre stråmennene dine?

Les innleggene fra Bidalaka, Red Frostraven Partlow og flere. Det er veldig mye dokumentasjon de første 10 sidene. Det burde være mulig å være konkret om det er noe man bestrider, men jeg skal gladelig innrømme at jeg ofte har for høye tanker om folk.

Hvis du vil overbevise meg om at Holocaust ikke fant sted, så må du først gi meg en plausibel forklaring på hvor ofrene ble av, eventuelt hvordan man har klart å forfalske identiteten til noen millioner mennesker. Den prossessen viste Red Frostraven tidligere at hadde måttet starte lenge før 2. verdenskrig, så sett i gang. Hvordan bygger man en sånn konspirasjon? Opplys oss er du grei.

Det burde være åpenbart hva vi etterspør, og hvis Holocaust bare er en skrøne, som enkelte i sin kvalmende ignoranse velger å kalle det, bør det være lett å argumentere for det synet. Allikevel glimrer de gode argumentene og kildene med sitt fravær. Det eneste vi ser er at det er de samme konspiranoide jødehaterne som går igjen som Holocaust-benektere. Ideene deres er ikke drevet av en genuin interesse for sannhet, men av et irrasjonelt hat mot en folkegruppe.

Og forresten, så jeg ikke glemmer det. Hva er din forklaring på hvor ofrene for nazistene ble av? Hva skjedde med polakkene, serberne, de homofile mennene, Jehovas vitner, politiske motstandere, slavere, russiske krigsfanger og andre ofre for denne ideologien dere ser ut til å trykke til deres bryst?

Kan ikke en av dere forsøke å gi et godt svar på hva som skjedde med de ikke-jødiske ofrene?

Endret av Salvo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

...

...

Her gir jeg konkrete kilder.

Så velger jødehaterene å simpelthen AVFEIE de konkrete kildene med oppdiktet svada som ikke engang de selv tror på?

1: Kilde på at Polen var styrt av den jødiske minoriteten og var fler i antall i det polske forsvaret enn andre soldater?

Hvordan utgjorde de ca. 1 250 000 jødiske kvinner en trussel mot nazistene?

Hva med de ca. 500 000 jødiske barna?

2: Kilde på at 150 000 jøder fra Tyskland ble sendt til Palestina mellom 1940 og 1945?

Hvorfor tok de ikke verken penger eller eiendeler med seg -- og hvorfor ble det holdt hemmelig?

Og hvordan klarte man det uten at palestinerene eller at de ALLIERTE styrkene i palestina oppdaget immigrasjonen?

Siden det bodde ti tusen engelskmenn der og grensevakter ville NOEN reagert dersom det kom 150 000 tysk-talende mennesker inn i Palestina.

3: Hvorfor var det så viktig å sprenge krematoriene og gasskammerene før den røde arme kom?

Var de livredde for at den røde arme skulle kremere sine falne?

4: Hvorfor hadde ikke tyskerene noen ordentlige fange-registre, men behandlet fangene sine i konsentrasjonsleierene som... vel... slaktekveg -- uten navn?

5: Hvorfor er det ingen som forteller det som nynazistene regner som sannhet av de gamle nazistene?

Se intervjuet med Franz Suchomel.

Hvorfor "løy" han til intervjueren gjennom hele intervjuet på flere timer, og husker alle løgnene sine så godt at han svarer det konsistent når han får de samme spørsmålene stilt på andre måter, uten noen gang å komme med alvorlige feil i forklaringene sine?

Han visste heller ikke om den skjulte mikrofonen, så hvorfor lyve og inrømme å ha vært med på å drive dødsleirene i et flere timer langt intervju når du ikke tror at det kan bli brukt mot deg?

...

Er alle involverte, både tyskere og jøder, psykopater uten noen annen interesse enn å lure oss?

Men helt seriøst.

I stedet for å drive Gish Gallop -- kan ikke vi konsentrere oss om ETT konkret bevis om gangen?

Vi kan jo begynne med de norske jødene.

Tidligere i tråden har jeg gitt dokumentasjon på deres frakt til Tysk fangenskap.

Kan dere gi like god dokumentasjon (passasjermanifest fra Donau) på hvor de faktisk ble av når de ankom Tyskland?

DOKU-MENTA-SJON.

Nei.

Den neste:

150 000 navngitte jøder, som står listet opp i Gedenbuch som er bygget opp av forsikringer, bankkonti og fødselsattester på jøder som ble tatt til fange av Nazistene.

DOKU-MENTA-SJON.

Nei.

Den neste:

At 1 750 000 jødiske polske kvinner og barn, og enda 250 000 pensjonister (den estimerte andelen av kvinner, barn og eldre i en populasjon), utgjorde en prekær trussel mot Tysklands eksistens -- når det var Tyskland som startet krigen mot Polen i utgangspunktet.

Den neste:

Intervjuvet med Franz Suchomel.

Selvsagt mener dere at han løy.

Men har dere noen som deltok i krigen på tysk side i konsentrasjonsleriene som vi kaller dødsleierer og som kan dokumentere dette som forteller det dere mener er sannheten?

• Liker 9
Lenke til kommentar

Hvis du leser tråden finner du flere innlegg som inneholder dokumentasjon på Holocaust før Nuremberg. Hvis du sjekker referansene på Wikipedia finner du flere kilder som peker på Holocaust før Nuremberg. Hvis du sjekker historiebøker på biblioteket finner du ... begynner det å synke inn nå, eller må det injiseres direkte inn i hjernebarken for at du skal klare å forholde deg til hva vi snakker om?

Takk for at du opplyste meg om bibliotekets eksistens. Finnes det noe som heter internett også?

Dessuten er det ingen i denne tråden som påstår at titalls millioner jøder ble gasset, at jøder ble til såpestykker. Og hvor du tar de elektrifiserte samlebåndene fra aner jeg ikke. Rett ut av lufta som de andre stråmennene dine?

Sannhetsvitnene deres påstod dette. Nyhetsrapporter fra vestlig media påstod dette.

Les innleggene fra Bidalaka, Red Frostraven Partlow og flere. Det er veldig mye dokumentasjon de første 10 sidene. Det burde være mulig å være konkret om det er noe man bestrider, men jeg skal gladelig innrømme at jeg ofte har for høye tanker om folk.

Jeg gav deg tvilen til gode og kikket på disse sidene igjen. Et direkte sitat hadde vært hjelpsomt for jeg kan ikke se noe. Dokumentasjon på dødsfall og drap i en krig hvor 30 millioner sivile ble drept er ikke bevis på et folkemord.

Hvis du vil overbevise meg om at Holocaust ikke fant sted, så må du først gi meg en plausibel forklaring på hvor ofrene ble av, eventuelt hvordan man har klart å forfalske identiteten til noen millioner mennesker. Den prossessen viste Red Frostraven tidligere at hadde måttet starte lenge før 2. verdenskrig, så sett i gang. Hvordan bygger man en sånn konspirasjon? Opplys oss er du grei.

De som ikke var så heldige å kunne emigrere ble sannsynligvis drept, men jeg tror ikke det skjedde i noe gasskammer. Det skjedde nok på samme måte som med tyskerne i russiske arbeidsleirer og kinesere i japanske. Jødehatet fra partiledelsen førte nok også til at disse grusomhetene tok litt av for de krigstrette soldatene på slutten. Ingen som hevder at nazistene drev en feriekoloni.

Det burde være åpenbart hva vi etterspør, og hvis Holocaust bare er en skrøne, som enkelte i sin kvalmende ignoranse velger å kalle det, bør det være lett å argumentere for det synet. Allikevel glimrer de gode argumentene og kildene med sitt fravær. Det eneste vi ser er at det er de samme konspiranoide jødehaterne som går igjen som Holocaust-benektere. Ideene deres er ikke drevet av en genuin interesse for sannhet, men av et irrasjonelt hat mot en folkegruppe.

Kilde for disse desperate ad hominem angrepene? Jeg er tror på frihet og hater statstyranni uansett hvem det kommer fra.

Og forresten, så jeg ikke glemmer det. Hva er din forklaring på hvor ofrene for nazistene ble av? Hva skjedde med polakkene, serberne, de homofile mennene, Jehovas vitner, politiske motstandere, slavere, russiske krigsfanger og andre ofre for denne ideologien dere ser ut til å trykke til deres bryst?

Kan ikke en av dere forsøke å gi et godt svar på hva som skjedde med de ikke-jødiske ofrene?

Det samme som har skjedd med 1 million irakere og afghanere de siste 10 årene regner jeg med. Offer for elitens profitt.

Som jeg sa, ingen som hevder det var en feriekoloni. For meg handler "benektelsen" om å få frem sannheten om de "allierte", ikke renvaske nazistene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har fulgt med på denne tråden en god stund, men har ikke skrevet noe før nå siden det virker som at man prater for døve ører. Det en skal huske på er at tallet på antall drepte under Holocaust er først og fremst et estimat. Det kan være lavere, det kan være høyere. Å finne et nøyaktig tall er umulig og heller ikke så viktig. Er det "mindre alvorlig" om det er for eksempel to millioner færre ofre? Nei, det er den industrielle metoden som er brukt, med null respekt for menneskeliv som er viktig. Massemord har skjedd før denne tiden, men ikke i så utstrakt form og metoder. Metodene som ble brukt er mitt neste punkt. Jeg har ikke sett en eneste som hevder at alle drepte skjedde gjennom gassing, noe jeg får inntrykk av blir hevdet av revisjonistene. Hva med Babi Yar-massakren? Rapporten fra Einzatzgruppen ligger her: Min lenke Er rapporten samt vitnesbyrdet fra en som deltok falske bevis? Spar meg, bevis som ikke støtter motstandernes sak er vel falske, mens revisjonistene har alle fakta på bordet? Nå var ikke Babi Yar noe kun ble rettet mot jøder, men størstedelen av ofrene var jøder. Så, hvis det ikke var et Holocaust, hvorfor ble flere tusen sivile ført til en stor ravine for å bli drept?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, med de elendige forholdene nazistene gav leirene brøt det ut tyfus. Var feks. det Anne Frank døde av...

Har du sett videoene ?

Du tør vel kanskje ikke se dem fordi du er redd for å miste din tro ?

Du kan jo ikke kommentere noen videoer som du ikke har sett.

At det var tyfusepidemier i leirene hadde ikke noe med dårlige forhold osv.

Det var ikke tyskernes feil, for det var tyfusepidemier over hele Europa og også i USA.

Du kan ikke kreve at vi skal se på propagandavideoer som du ikke har gittet å sitte gjennom å se selv engang.

Dersom du har sett dem selv kan du jo like godt faktisk sitere det som er relevant ut av alt svadaet på videoene.

Det med kjøtt på beina.

Det er krav til synopsis for alle videoer i emnet nettopp for å forhindre at folk poster videoer de ikke har sett og forstått selv.

1. Video og bilder skal introduseres av omgjengelige beskrivelser, det vil si synopsiser av alle videoer. Videoposter uten synopsiser vil bli slettet.

Synopsis for videoene?

Uansett.

Video 1:

0 minutter 15 sekunder:

Det er ingen som påstår at 6 millioner jøder ble gasset. Videoen begynner med en jævla stråmann.

0 minutter 30 sekunder:

Eksakt hvilket gasskammer? Jesus Christ?! "A typical gas chamber"?

Vi kan ikke bare kjøpe noen sine påstander om at noe er et gasskammer.

2 minutter 30 sekunder.

Ikke. Ett. poeng.

Kan jeg få de to minuttene tilbake?

...

Åja, han hadde ingen poenger, fordi det ikke var noe gasskammer, men et bad!

Så morsomt!

4 minutter ute i videoen:

Nå skal de visst bruke det faktum at de ikke klarte å lure noen som vet hvordan konsentrasjonsleirene fungerer til å gjøre det til et poeng for å bevise at det er lett å overbevise mennesker om noe som ikke er sant?

5 minutter ute i den første videoen på 8 minutter.

Ikke.

ett.

jævla...

poeng!!!

SER du ikke videoene selv eller?

Du kunne fortalt meg at den første videoen ikke hadde noe konkret å ta tak i eller besvare.

6 minutter ute i videoen kommer programlederen.

Som forteller at Hitchcock regisserte en av de første videoene om holocaust som er vist i USA.

Og så forteller han om en nynazist som ble arrestert i Canada for å publisere nynazistpropaganda.

...

8 minutter uten noe som helst innhold.

Du kan jo gjerne sitere noe viktig ut av videoen som jeg kan besvare?

=====================================================

Video 2.

0 minutter 25 sekunder:

"At the time it was alleged that all the concentration camps all across were extermination camps"

Kilde på at historikerene hadde dokumentert at konsentrasjonsleirene var leirer med aktiv utrydding?

(Det finnes også passiv utrydding; Mangel på mat, medisiner og klær vil også drepe folk)

Man kan ikke påstå noe uten kilder, ikke engang i videoer. Hva folk flest mente spiller heller ingen rolle da det er historikerene som skriver historien, og med 1 venn som er utdannet historiker som jeg diskuterer historie og utvikling med, så vet jeg godt at den gjennomsnittlige historiker driter en lang marsj i hva opinionen mener.

1 minutt 15 sekunder:

Et gasskammer som aldri ble brukt til å gasse mennesker. Hvem var det som fant ut at det aldri ble brukt som gasskammer for mennesker?

Jo, historikerene som studerte bygningen og som har studert utrydningsleirene og konkludert med at dette ene rommet ikke ble brukt til utrydning men til utrydding av skadedyr i klær.

Jøss.

En skulle tro at historie var en form for samfunnsvitenskap eller universiteter stiller krav til sannhetsgestalten til sine historikere sine tolkninger av bevisene?!?!?!

Det er jo akkurat som om historikerene i europa er akkurat slik som moderne vestlige historikere!

1 minutt 40 sekunder: Han viser utdrag fra en revisjonistisk bok, The Hoax of the 20th century, og dermed trenger vi kildehenvisninger på alle påstandene i hele den boken som blir fremmet i videoen.

2 minutter:

Jeg har sett 10 minutter og har ikke sett noe som helst som kan brukes som bevis for at holocaust ikke skjedde.

Fravær av bevis er ikke bevis for fravær, men det er respektløst å få folk til å se 10 minutter med videoer uten konkrete påstander som man kan besvare.

3 - 6 minutter:

Videoen sitt første poeng.

Det som media og verden trodde var dødsleirer, ble ved gjennomgang av historikere avslørt som normale konsentrasjonsleirer.

Altså: Historikere fortalte sannheten til verden som hadde ANTATT noe som ikke var sant, slik folk ofte gjør før de blir fortalt sannheten.

Vi trenger fremdeles kilder på at historikerene til å begynne med konkluderte, med beviser, at alle konsentrasjonsleirene var dødsleirer.

7 minutter:

"Mange av likene er nakne, noe som betyr at det var tyveri og kaos i leirene".

Ja, eller at nazistene ikke brydde seg om menneskene som bodde i leirene.

Dersom det nå kommer fram at de tusener på tusener av likene døde av tyfus, så forandrer det ikke ansvaret til dem som fanget dem i konsentrasjonsleirer.

"Det ser ut som om de kanskje ikke fikk mat og medisiner eller ble syke".

Jøss!

Sier du det? Jeg trodde at det var normalt at folk så ut som levende lik jeg!

Tusener på tusener av lik i EN konsentrasjonsleir, Belsen, døde av Tyfus.

Ja?

Hva skal dette være beviser for?

Dette er noe historikerene har konkludert med for lenge siden, så hvorfor vrir revisjonistene på dette for å få det til å høres ut som noe nytt eller kontroversielt?

Dessuten -- hvorfor ble 100 000 mennesker sendt til Belsen når ikke tyskerene klarte å holde dem i live?

Ikke ta sivile fanger når de dør i fangeskap.

Nå har jeg sett de to første videoene:

Totale poenger som kan hjelpe revisjonistene: 0

Du kan jo gjerne poengtere hvilke poenger som er relevante og viktige for deg, Balthazar?

=====================================================

Video 3:

En arbeidsleir i Tsjekkoslovakia, som også ble brukt i tyske propagandafilmer...

Og det vises klipp fra propagandafilmene.

Flott.

Tyskerene brukte jøder som slaver i fabrikker i det som nå er Tsjekkoslovakia.

Det er så flott at Tyskerene tok slaver altså!

Jeg skulle ønske at Norge fulgte Tyskland sitt eksempel og tok mer slaver i Afghanistan, så kunne de produsert ekstremt billige klær til oss!

3:00:

What the heck?

Det der er ikke Auswitch-gasskammeret sin hovedinngang??!?!?!?!?

Flott propagandavideo.

Problemet er at alle påstandene hans om gasskammeret lett tilbakevises med en eneste plantegning av gasskammeret.

1: Døren som går inn mot gasskammeret:

Det er ikke en inngang til gasskammeret, og kan helt fint gå inn i gasskammeret fordi ingen skal fraktes ut den døren.

Det er døren inn til likhuset til krematoriet, som var enda en dør unna gasskammeret.

Leste de ikke plantegningen før de gikk inn der?

Kumlokk: Plombert. Tyskerene kunne sveising.

Da var det ikke noe mer fornuftig å kommentere i videoen.

Jeg kan anbefale nynazistene å faktisk se vidoene som Baltazar linket til, og anbefale alle andre om å bare spare seg bryet da jeg har sitert alt som var av verdi.

Hvis jeg glemte noe VIKTIG i videoene 1-4, BARE si i fra!

...

Ja.

Da har jeg tilbakevist påstandene i de tre første videoene.

Noen kommentarer?

Det er BARE til å sitere noe fra videoene som dere mener er viktig og som jeg glemte.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Som jeg sa, ingen som hevder det var en feriekoloni. For meg handler "benektelsen" om å få frem sannheten om de "allierte", ikke renvaske nazistene.

Jeg mener å huske at Baltisen eller BelzeBob mente at det var en feriekoloni.

Det siste du sier høres bare ut som tull. Benektelsen din er med på å "renvaske" nazistene. Og hva hjelper det med "sannheten om de allierte"? Det at de allierte evt. gjorde mye forferdelig endrer ingenting om Holocaust. Ditt forsøk på å renvaske nazistene er et typisk: "Jamen de gjorde det også..." - Altså det samme argumentet som at hvis du blir stoppet i 140 km/t i 60-sonen, og sier til politimannen: "Jammen jeg så noen andre som kjørte i 80 kilometer i timen". Hva hjelper det din sak? Ingenting, selv om personen som kjørte i 80 km/t ble tatt.

---

edit; Kudos til Red Frostraven. Makan til tålmodighet.

Endret av Quote
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man kan jo dokumentere at Jesus sto opp fra de døde og at han nå ser ned på oss alle i himmelen..

Det står jo skrevet...

Nettopp! Bibelhistorisk kildekritikk er et FANTASTISK interessant felt, og vi vet for eksempel at kildene som sier dette ikke er primærkilder, og dermed ikke er til å stole på.

Takk for at du kom med et godt poeng for en gangs skyld. Synd det poenget gikk til meg, men sånn er livet.

Her har du forresten et glimrende eksempel på en liste over dokumentasjon. Ta det som et hint.

http://en.wikipedia....esus#Historical

Flott at vi er enige... ^^

Som du ser av lenken din så er det et hav av lenker og henvisninger til kilder. For den som ikke har fått med deg det lille hinderet om at det er litt vrient å gjennomføre kan dette virke plausibelt og godt være helt naturlig å tro på..

Men så var det dette med sunn fornuft da...

Jeg velger å se på fornuften i saken og jeg føler at hele opplegget med deres Holocaust er totalt ulogisk og ufornuftig..

En god skrøne er kanskje ikke så bra om den ikke er veldig overdrevet... og kombinert med en kreativ sjel kan man finne mye som kan virke plausibelt i denne bibelen og således overbevise mange om at dette er veien å gå...

men så var det dette med sunn fornuft da...

Så ditt argument er at din "fornuft" er viktigere enn kildeanalyse? For i så fall har du gått tilbake til tanker fra før opplysningstiden. Noe som ikke er så veldig overraskende, hele profilen din vitner om en enorm anti-vitenskapelig og konservativ vridning.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for at du opplyste meg om bibliotekets eksistens. Finnes det noe som heter internett også?

Det var DU som prøvde å legge bevisbyrden på oss. Jeg påpekte hvor du finner bevisene, sånn at du kunne se at bevisbyrden var oppfylt. Er du sikker på at du vil forfølge akkurat dette punktet?

Sannhetsvitnene deres påstod dette. Nyhetsrapporter fra vestlig media påstod dette.

En kjent Holocaust-benekter som har blitt brukt som sannhetsvitne flere ganger i denne tråden hevdet nazistene hadde UFO-baser i Antarktis. Betyr det at du mener det samme?

Jeg gav deg tvilen til gode og kikket på disse sidene igjen. Et direkte sitat hadde vært hjelpsomt for jeg kan ikke se noe. Dokumentasjon på dødsfall og drap i en krig hvor 30 millioner sivile ble drept er ikke bevis på et folkemord.
Se på det Red Frostraven har skrevet på de siste tre sidene. Du finner det der og.

De som ikke var så heldige å kunne emigrere ble sannsynligvis drept, men jeg tror ikke det skjedde i noe gasskammer. Det skjedde nok på samme måte som med tyskerne i russiske arbeidsleirer og kinesere i japanske. Jødehatet fra partiledelsen førte nok også til at disse grusomhetene tok litt av for de krigstrette soldatene på slutten. Ingen som hevder at nazistene drev en feriekoloni.
Ok. Hvor mange tror du ble drept da? Og hvordan kan man opprettholde en konspirasjon av den skalaen vi snakker om, hvis Holocaust skulle vært en løgn?

Det samme som har skjedd med 1 million irakere og afghanere de siste 10 årene regner jeg med. Offer for elitens profitt.

Nøyaktig hva mener du har skjedd med 1 million irakere og afghanere? Har de blitt henrettet, menn, kvinner og barn basert på at de er en "laverestående rase"?

Det er ikke en konkurranse om hvem som har drept flest eller færrest sivilister, som det virker som du tror. Vi diskuterer en spesiell historisk hendelse. Overskriften burde gi deg et hint.

Så flott. Sannhet er bra. Da er du vel enig i følgende: millioner av sivilister ble drept av nazistene under 2. verdenskrig.

edit; Kudos til Red Frostraven. Makan til tålmodighet.

Tiltredes.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...