Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Jern, men som du sier 300ppm er alt som trengs for å drepe et menneske. Hvor mange ble drept om gangen og hvor mye trengs i så fall hver gang og er det sannsynlig at mengden som er benyttet ikke vil etterlate spor?

Kanskje du kan "hjelpe litt" med å besvare dette i stedet?

Riktig, det er jern. Vet du i hvilken form?

PPM er en enhet for konsentrasjon, mengder osv har jeg forklart tidligere, blant annet her :

100000 mennesker uten spor?

Ja, 300ppm tilsvarer 0,03% blåsyre i luften. 50mg blåsyre er nok til å drepe et menneske. Sier vi 100mg og ganger det med 100 har du 10.000mg,det samme som 10 gram.

Blåsyre koker ved ca 27 grader, selve fordampningen starter mye tidligere da blåsyre har et høyt damptrykk. Derfor er det vanskelig å finne spor av blåsyre 60 år senere.

Jepp, man kan jo også spørre seg hvorfor man ikke blir blå i kjeften av å røyke; det inneholder blåsyre (eller Hydrogencyanid om man vil). Alt handler nok om konsentrasjoner.

Itilleg spiller tiden inn. Avlusing tok gjerne flere timer mens et menneske er dødt etter 10min ved 300ppm. Avlusing krevde opptil 15.000ppm i et døgn.

Endret av trra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det er noen fine tall du opererer med og de stemmer sikkert sånn i teorien, men det kommer også enkelte fysiske begrensninger inn i bildet i dette trekkfulle bygget.

Hvordan er det med utlufting i dette bygget? Hvordan kan du forsvarlig lufte ut dette når det er sykehus i den umiddelbare nærhet? Ville du ventet til været var så og så og alle variabler tilfeldigvis tilrettelagt for en semiforsvarlig utlufting?

Hmmm også er det dette med vinteren da. Meg bekjent så er det ikke 27 grader i Polen om vinteren.

300ppm er nok til å drepe et menneske sier du, men hvor masse er nødvendig for å få et sikkert utfall? I disse lokalene med tredører så vil det nok være en god mengde surstoff tilgjengelig i deres umiddelbare nærhet så doseringen må nok økes noe og tiden det tok å gasse forlenges.

Lenke til kommentar

For å generelt sett drepe ja, det kan så være, men her er det snakk om at det skal ha blitt drept hvor mange? 100000 er vel et forsiktig estimat av hva som påstås drept innenfor disse fire murveggene.

Les deg opp litt da. Krema I, Stammlager, som du poster bilder av hele tiden, var relativt til helheten, en parentes i Den Endelige Løsningen. Det var "bare" ca 10 000 som døde der. De virkelig store tallene ble tatt livet av i Birkenau, foruten i Operation Reinhard-leirene.

Ditt "forsiktige estimat" er altså en overdrivelse med en faktor 10. Det er /ingen/ grunner til å finne blåfarge på veggene. Faktisk ville store spor av blåfarge der vært et tegn på at det ble brukt som avlusningskammer.

Endret av Bidalaka
Lenke til kommentar

Hvordan er det med utlufting i dette bygget? Hvordan kan du forsvarlig lufte ut dette når det er sykehus i den umiddelbare nærhet? Ville du ventet til været var så og så og alle variabler tilfeldigvis tilrettelagt for en semiforsvarlig utlufting?

Hvordan luftet man bolighus som ble avluset forsvarlig, midt i et boligstrøk?

Lenke til kommentar

Hvordan luftet man bolighus som ble avluset forsvarlig, midt i et boligstrøk?

Antageligvis med større omhu og tanke på omgivelsene enn i fantasiens verden.

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

For å generelt sett drepe ja, det kan så være, men her er det snakk om at det skal ha blitt drept hvor mange? 100000 er vel et forsiktig estimat av hva som påstås drept innenfor disse fire murveggene.

Les deg opp litt da. Krema I, Stammlager, som du poster bilder av hele tiden, var relativt til helheten, en parentes i Den Endelige Løsningen. Det var "bare" ca 10 000 som døde der. De virkelig store tallene ble tatt livet av i Birkenau, foruten i Operation Reinhard-leirene.

Ditt "forsiktige estimat" er altså en overdrivelse med en faktor 10. Det er /ingen/ grunner til å finne blåfarge på veggene. Faktisk ville store spor av blåfarge der vært et tegn på at det ble brukt som avlusningskammer.

Gjelder det i Majdanek hvor det også hevdes å ha foregått massedrap av jøder og veggene er blå?

19440101majdanek.jpg

Lenke til kommentar

Dette var interessangt: Materiale av norske nazister fra krigen skal nå frigjøres på DVD. Det kan kansje kaste litt nytt lys over at nazistene faktisk hatet jøder og ønsket å utrydde dem slik enkelte her i tråden har nektet for til tross for at det er svært godt dokumentert...

Viser nærbilder av norske nazi-barn i ny film

Flere hundre norske barn og ungdommer, som var nazister under krigen, får nå brettet ut sin fortid. Lederen for Hjemmefrontmuseet reagerer kraftig.

Over ti timer med unik film av norske nazister kommer på DVD neste måned. Der kan vi se nærbilder av flere - også barn og unge.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/viser-naerbilder-av-norske-nazibarn-i-ny-film-3617954.html

Lenke til kommentar

Hmmm også er det dette med vinteren da. Meg bekjent så er det ikke 27 grader i Polen om vinteren.

Siden andre har svart på mange spørsmålene tidligere(utlufting, gassmengder osv), jeg har også svart på de tidligere i tråden, så tar jeg for meg dette her.

Blåsyre er ikke avhengig av 27 grader for å fordampe. Det er pga at blåsyre har et høyt damptrykk(les deg opp om damptrykk, det tar litt tid å skjønne for de fleste). I praksis vil det si at blåsyre fordamper ved lavere temperaturer enn 27 grader. Uansett vil et rom stappfullt av mennesker bli fort varmt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siden andre har svart på mange spørsmålene tidligere(utlufting, gassmengder osv), jeg har også svart på de tidligere i tråden, så tar jeg for meg dette her.

Blåsyre er ikke avhengig av 27 grader for å fordampe. Det er pga at blåsyre har et høyt damptrykk(les deg opp om damptrykk, det tar litt tid å skjønne for de fleste). I praksis vil det si at blåsyre fordamper ved lavere temperaturer enn 27 grader. Uansett vil et rom stappfullt av mennesker bli fort varmt.

Du skal få ha troen din i fred. Jeg ser de åpenbare problemene, du ønsker ikke.

Lenke til kommentar

Dette var interessangt: Materiale av norske nazister fra krigen skal nå frigjøres på DVD. Det kan kansje kaste litt nytt lys over at nazistene faktisk hatet jøder og ønsket å utrydde dem slik enkelte her i tråden har nektet for til tross for at det er svært godt dokumentert...

Viser nærbilder av norske nazi-barn i ny film

Flere hundre norske barn og ungdommer, som var nazister under krigen, får nå brettet ut sin fortid. Lederen for Hjemmefrontmuseet reagerer kraftig.

Over ti timer med unik film av norske nazister kommer på DVD neste måned. Der kan vi se nærbilder av flere - også barn og unge.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/viser-naerbilder-av-norske-nazibarn-i-ny-film-3617954.html

Ikke akkurat noe bevis for Holocaust.

:roll:

Lenke til kommentar

Det er ingen tro, det er harde fakta. Er det en ting jeg kan noe om så er det kjemi\fysikk, jeg har utdannelse innenfor kjemiske prosessfag og har jobbet innenfor faget i 10 år nå. Alle begrepene(ppm, damptryk osv) blir jevnlig brukt i denne typer jobber. Da er man ofte borti lufting av tanker som inneholder gass, så jeg har ikke noe problem med å forsvare at lufting av et rom med en gass som stiger(blåsyre er lettere en luft) er relativt enkelt å utføre.

Har du problemer med å innse at kjemi\fysikk delen av Holocaust er gjennomførbar har du rett og slett ikke kunnskapene som skal til og\eller ikke vilje til å innse det.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Gjelder det i Majdanek hvor det også hevdes å ha foregått massedrap av jøder og veggene er blå?

Og der ble målstolpene flyttet igjen. Er det ikke slitsomt?

Det er du som hevder at det trengs store konsentrasjoner for å oppnå disse blå flekkene, men likevel er de altså meget tydelige i en annen sentral del av denne myten. Må selvsagt være vanskelig for deg å erkjenne denne flippfloppingen når det er ditt yrke og du har viet mye tid til det perspektivet som så åpenbart er falskt og basert på anti-tysk propaganda.

Lenke til kommentar

Det er ingen tro, det er harde fakta. Er det en ting jeg kan noe om så er det kjemi\fysikk, jeg har utdannelse innenfor kjemiske prosessfag og har jobbet innenfor faget i 10 år nå. Alle begrepene(ppm, damptryk osv) blir jevnlig brukt i denne typer jobber. Da er man ofte borti lufting av tanker som inneholder gass, så jeg har ikke noe problem med å forsvare at lufting av et rom med en gass som stiger(blåsyre er lettere en luft) er relativt enkelt å utføre.

Har du problemer med å innse at kjemi\fysikk delen av Holocaust er gjennomførbar har du rett og slett ikke kunnskapene som skal til og\eller ikke vilje til å innse det.

Ok, hvor mange grader trenger du da for å benytte dette optimalt? Du har nå fylt opp dette rommet til randen (etter at veggene var tatt ned og det sluttet å fungere som kontor), du har 200 mennsker i rommet og noen tynne tredører med glassvindu som holder dem på plass.

Hvordan utarter det seg videre?

Endret av Juviking
Lenke til kommentar

Ok, hvor mange grader trenger du da for å benytte dette optimalt? Du har nå fylt opp dette rommet til randen (etter at veggene var tatt ned og det sluttet å fungere som kontor), du har 200 mennsker i rommet og noen tynne tredører med glassvindu som holder dem på plass.

Hvordan utarter det seg videre?

Optimalt er selvsagt over 26-27 grader, men blåsyren sitt høye damptrykk gjør at den vil fordampe ved lavere temperaturer, selv ved 0 grader vil det skje en betydelig fordampingen.

En tredør er fordømt vanskelig å slå ned, spesielt når man står som sild i tønne, ikke mye rom for å bevege seg da. Blåsyre slår deg såpass fort ut at man ikke vil klare å gjøre noe. Itilleg vet man jo fra blant annet flybranner at det ikke er lett å evakuere mennesker i panikk, selv gjennom en åpning.

Glasset er lite og tåler mye, ikke alt glass her i verden er tynt og skjørt. Eller tror du kanskje at tyskerene ikke ville tenkt på det først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...