Juviking Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hva har bilder av krematorium å gjøre med gasskamre? Tar du deg tid til å gå gjennom hva du selv presenter her? Hvis du faktisk leser det som står der, ser du at dette ikke kun er en tegning over krematoriet: The follow modifications were made to adapt the Leichenkeller of Krematorium II to suit the new role of “special treatment”: 1. An access stairway from the exterior to the undressing room (Leichenkeller 2) was built. In the meantime a hut erected in the Krematorium yard was used as a temporary undressing room in the second half of March 1943; 2. The direction in which the double door of Leichenkeller 1 opened was reversed (Drawing 2003 of 19/12/42, drawn hy Dejaco; 3. This double door was suhsequently reduced to a single, gas tight door; 4. The drainage system of Leichenkeller 1 was separated from the other drains in the west of the building and run direct to a sewer outside the building (drainage drawing, 1300, of 18/6/42); 5 . The efficiency of the Leichenkeller 1 ventilation system was tested after introducing Zyklon-B in March 1943; 6. A wooden wall was built in front of the corpse chute, which caused problems with passage from Leichenkeller 2 to Leichenkeller 1 (order 204 at 18/3/43 for Krematorium II, sent to the DAW workshops); 7. 4 heavy wire mesh columns with lidded chimneys above the roof for pouring Zyklon B were installed in Leichenkeller 1 (PMO file BW 30/43. page 12); 8. 24 wooden dummy showers were installed in the ceiling of Leichenkeller 1 (PMO file BW 30/43, page 24 for the Krematorium III); 9. The 3 water tape in Leichenkeller 1 were removed (drawing 2197®). 10. Benches with clothes hooks on the wall above them were installed in Leichenkeller 2. 11. The area of Leichenkeller 3 was reduced (drawing 1311 of 14/5/42) then this morgue was eliminated altogether, having no use in the criminal context of Krematorium II (drawing 2003 of 19/12/42). Jeg etterspurte spesifikt, en tegning, skisse eller noe annet av et fungerende tysk gasskammer som er designet for å drepe mennesker. Forstod du det? At Zyklon B og ikke operative dusjhoder er nevnt gjør ikke dette til et massedrapsapparat og i alle fall ikke til noe gasskammer. Du må i så fall bruke fantasien din og la den løpe løpsk. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 La meg bare legge til at denne diskusjonen egentlig kan omhandle både Holocaust i regi av jødene og den dere diskuterer nå. eller er det bare den ene formen for Holocaust som er interessant, siden det er den man tør å snakke om i den vestlige verden i dag? La meg også legge til at jeg ikke under noen omstendigheter finner meg i å bli kalt nynazist/nazist/rasist/nasjonalist/antisemitt. Jeg er ingen av delene, men derimot kritisk til at vi diskuterer den enkelthendelsen i historien som forgreiner til mer dobbeltmoral enn noe annet. Det er masse tråder om det temaet. Problemet er at det faktisk ikke er noen som nekter for at det har skjedd, og dermed er det ikke så stor grunn til å diskutere det. Akkurat som det ikke er en enorm diskusjon rundt hvorvidt Vietnamkrigen skjedde. Forstod du det? At Zyklon B og ikke operative dusjhoder er nevnt gjør ikke dette til et massedrapsapparat og i alle fall ikke til noe gasskammer. Du må i så fall bruke fantasien din og la den løpe løpsk. Jeg gjentar: Hva kreves for å gjøre et lufttett rom om til et gasskammer? Unntatt leveringsmekanismer som kan lages så enkelt som en slange fra et hull til en gasstank. Hva mer kreves? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg etterspurte spesifikt, en tegning, skisse eller noe annet av et fungerende tysk gasskammer som er designet for å drepe mennesker. Forstod du det? At Zyklon B og ikke operative dusjhoder er nevnt gjør ikke dette til et massedrapsapparat og i alle fall ikke til noe gasskammer. Du må i så fall bruke fantasien din og la den løpe løpsk. Og det fikk du. Gasstett rom med innføringsmekanisme for Zyklon B pellets. I tilknytning et avkledningsrom og et krematorie. Har du noen argumenter for hvordan dette ikke kunne fungere som et gasskammer? Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det er masse tråder om det temaet. Problemet er at det faktisk ikke er noen som nekter for at det har skjedd, og dermed er det ikke så stor grunn til å diskutere det. Akkurat som det ikke er en enorm diskusjon rundt hvorvidt Vietnamkrigen skjedde.Greit nok. Er du enig eller uenig i at jødene har fått altfor mye sympati for det som skjedde i verden før 1945? 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Juviking: Hvor mange døde totalt av jødene? Hvor mange døde av pest og sykdom? Hvor mange sultet til døde? Og hvor mange fikk nazistene has på med vilje og viten? Et mye bedre spørsmål. Hvor mange døde grunnet alliert bombardering av forsyningslinjene til leiere er nok vanskelig å stadfeste, hvor stor prosent av dem igjen som var jøder er også vanskelig å besvare, men der som ellers så utgjorde nok jødene en forsvinnende liten andel av de innsatte. Uavhengig av hvem som døde i leirene og under hvilke forhold så må man si at en ufordelaktig stor andel av sympatien går direkte til jødene. Ok, så la oss si at Nazistene klarte 50.000 jøder da? Virker som et greit anslag. Kanskje litt lite, men man trenger ikke mer vis man skal drive å forske på industriel utrydding. Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg etterspurte spesifikt, en tegning, skisse eller noe annet av et fungerende tysk gasskammer som er designet for å drepe mennesker. Forstod du det? At Zyklon B og ikke operative dusjhoder er nevnt gjør ikke dette til et massedrapsapparat og i alle fall ikke til noe gasskammer. Du må i så fall bruke fantasien din og la den løpe løpsk. Og det fikk du. Gasstett rom med innføringsmekanisme for Zyklon B pellets. I tilknytning et avkledningsrom og et krematorie. Har du noen argumenter for hvordan dette ikke kunne fungere som et gasskammer? Du har noen indisier og det er alt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det er masse tråder om det temaet. Problemet er at det faktisk ikke er noen som nekter for at det har skjedd, og dermed er det ikke så stor grunn til å diskutere det. Akkurat som det ikke er en enorm diskusjon rundt hvorvidt Vietnamkrigen skjedde.Greit nok. Er du enig eller uenig i at jødene har fått altfor mye sympati for det som skjedde i verden før 1945? Jeg driter i sympati. Jeg er historiker, ikke psykolog. 2 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er ingen av delene, men derimot kritisk til at vi diskuterer den enkelthendelsen i historien som forgreiner til mer dobbeltmoral enn noe annet. Er du enig eller uenig i at jødene har fått altfor mye sympati for det som skjedde i verden før 1945? Hvilken dobbeltmoral? Og hvorfor mener du jødene har fått for mye sympati, når man utslettet nesten halvparten av verdens jøder? Hvis det er slik at du er pro-palestiner, vil jeg påstå at det er skammelig å sammenligne det som ble gjort mot jødene med hva palestinerne har gjort mot seg selv. Er du ikke propalestiner så undrer jeg meg enda mer. Jeg har aldri møtt en "jødeskeptiker" som ikke var religiøs ekstremist eller såkalt antisemitt. 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Jeg etterspurte spesifikt, en tegning, skisse eller noe annet av et fungerende tysk gasskammer som er designet for å drepe mennesker. Forstod du det? At Zyklon B og ikke operative dusjhoder er nevnt gjør ikke dette til et massedrapsapparat og i alle fall ikke til noe gasskammer. Du må i så fall bruke fantasien din og la den løpe løpsk. Og det fikk du. Gasstett rom med innføringsmekanisme for Zyklon B pellets. I tilknytning et avkledningsrom og et krematorie. Har du noen argumenter for hvordan dette ikke kunne fungere som et gasskammer? Du har noen indisier og det er alt. En tegning av et rom bygd om slik at det er gasstett med en innføringsmekanisme for gasspellets, lagt i tilknytning til et krematorie, i en fangeleir er ganske så mye mer enn indisier i min bok. I tillegg har vi øyenvitneskildringer. Og i stedet for å unnvike kan du jo gi en god begrunnelse for hvorfor dette ikke fungerte som et gasskammer. Edit: La til quote. Og kan vi vennligst holde Palestina vs. Israel utenfor denne diskusjonen? Endret 17. oktober 2011 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg driter i sympati. Jeg er historiker, ikke psykolog. Vel, det ser utvilsomt ut som om dette temaet er ekstremt betent for deg. 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det er masse tråder om det temaet. Problemet er at det faktisk ikke er noen som nekter for at det har skjedd, og dermed er det ikke så stor grunn til å diskutere det. Akkurat som det ikke er en enorm diskusjon rundt hvorvidt Vietnamkrigen skjedde.Greit nok. Er du enig eller uenig i at jødene har fått altfor mye sympati for det som skjedde i verden før 1945? Jeg driter i sympati. Jeg er historiker, ikke psykolog. Så anslaget på antall drepte av nazisten er X til 5,7 millioner. Er X 50.000 eller er det mer? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hvorfor spiller det noen rolle hvorvidt holocaust og jødene har fått ufortjent mye oppmerksomhet og medlidenhet eller ikke? Selv om svaret her skulle være ja, er da ikke det noe argument i debatten om hvorvidt holocaust er et historisk faktum eller ikke. For ordens skyld mener jeg ikke at svaret er ja, men jeg mener at det er andre folkemord og krigsforbrytesler som har fått alt for lite oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg driter i sympati. Jeg er historiker, ikke psykolog. Vel, det ser utvilsomt ut som om dette temaet er ekstremt betent for deg. I så fall er du et ekstremt dårlig karaktervitne. Jeg sitter med laptopen ved siden av meg samtidig som jeg leser en bok; denne diskusjonen er bare for å ha noe å gjøre når jeg blir lei av sjøuttrykkene til Patrick O'Brien. Det slår meg dog at dere "benektere" er svært personlig interessert, og som en nevnte tidligere i tråden; dere er alle negative til både Israel og jøder. Hvorfor det, tro? Hvorfor dette svært bemerkelsesverdige venn-diagrammet hvor sirkelen for "holocaust-benekter" i 99 % av tilfellene er innenfor sirkelen "antisemitt"? Kan det ha noe å gjøre med at dere har bestemt dere for at holocaust er en løgn FORDI dere ikke liker jøder? Jeg liker ikke jøder spesielt. Jeg liker ingen religioner. Og Israel er den nasjonen i verden som har gjort mest for å forårsake nød og lindring i verden siden Tyskland i 1939, inklusive Afghanistan, Iran, Nord-Korea og Soviet. Likevel har jeg klart å legge sammen to og to og fått summen "Holocaust var like ekte som f.eks. München-attentatet". Når jeg legger sammen dette venndiagrammet med det jeg vet om nazister blir det svært enkelt å komme til den slutningen at dere høyst sannsynligvis er store fans av Hitler, at dere ikke setter stor pris på homofili, og at dere etter all sannsynlighet snakker om afrikanere i mindre enn hyggelige toner. Eller for å si det på en annen måte: Dere er eksempler på den typen mennesker jeg ikke liker. OK, jeg har to grunner for diskusjonen: O'Brien blir langtekkelig, og jeg liker ikke nasser. 1 Lenke til kommentar
Juviking Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 En tegning av et rom bygd om slik at det er gasstett med en innføringsmekanisme for gasspellets, lagt i tilknytning til et krematorie, i en fangeleir er ganske så mye mer enn indisier i min bok. I tillegg har vi øyenvitneskildringer. Og i stedet for å unnvike kan du jo gi en god begrunnelse for hvorfor dette ikke fungerte som et gasskammer. Edit: La til quote. Og kan vi vennligst holde Palestina vs. Israel utenfor denne diskusjonen? Unnvike? Dette er også et av problemene til dere bekreftere, at dere bedriver en slags punktnazisme og skal ha en utfyllende forklaring på f.eks hvorfor noe som som teoretisk, muligens, kanskje kan ha eksistert er usannsynlig. Hvorfor skal jeg ta meg tid til slikt kødd? Du har Zyklon-B som har mange bruksområder og som så vidt meg bekjent ikke har som primæroppgave å drepe mennesker og du har et avkledningsrom. Kan det kanskje tenkes at de skulle bli benyttet til tja.. f.eks avlusning av klær? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så anslaget på antall drepte av nazisten er X til 5,7 millioner. Er X 50.000 eller er det mer? Regner med du bommet der? I tilfelle det har noe å si: Jeg hadde ment det samme om Hitler så hadde drept bare en jøde, det er prinsippet som teller. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Millioner av øyenvitner, og innrømmelser. Millioner av levninger. Millioner av forsvunne mennesker. Nazistenes egne dokumenter. Uhyre godt dokumenterte dødsleire som eksisterer den dag i dag. Men vi skal tro på en gjeng antisemitter, nynazister og hobbykonspirasjonsteoretikere som sitter og trykker ivei anonymt bak en datamaskin 65+ år etterpå. Fucking priceless... 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så anslaget på antall drepte av nazisten er X til 5,7 millioner. Er X 50.000 eller er det mer? Regner med du bommet der? I tilfelle det har noe å si: Jeg hadde ment det samme om Hitler så hadde drept bare en jøde, det er prinsippet som teller. Selvsagt, men jeg liker å si "fra X til Y døde". Det forander selvsagt ingenting. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 En tegning av et rom bygd om slik at det er gasstett med en innføringsmekanisme for gasspellets, lagt i tilknytning til et krematorie, i en fangeleir er ganske så mye mer enn indisier i min bok. I tillegg har vi øyenvitneskildringer. Og i stedet for å unnvike kan du jo gi en god begrunnelse for hvorfor dette ikke fungerte som et gasskammer. Edit: La til quote. Og kan vi vennligst holde Palestina vs. Israel utenfor denne diskusjonen? Unnvike? Dette er også et av problemene til dere bekreftere, at dere bedriver en slags punktnazisme og skal ha en utfyllende forklaring på f.eks hvorfor noe som som teoretisk, muligens, kanskje kan ha eksistert er usannsynlig. Hvorfor skal jeg ta meg tid til slikt kødd? Du har Zyklon-B som har mange bruksområder og som så vidt meg bekjent ikke har som primæroppgave å drepe mennesker og du har et avkledningsrom. Kan det kanskje tenkes at de skulle bli benyttet til tja.. f.eks avlusning av klær? Hva skiller et lufttett rom fra et gasskammer, din snakke rundt grøten, tør ikke diskutere fakta nasse. Så anslaget på antall drepte av nazisten er X til 5,7 millioner. Er X 50.000 eller er det mer? Regner med du bommet der? I tilfelle det har noe å si: Jeg hadde ment det samme om Hitler så hadde drept bare en jøde, det er prinsippet som teller. Selvsagt, men jeg liker å si "fra X til Y døde". Det forander selvsagt ingenting. Insert statistician joke Lenke til kommentar
Lime Canes Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det slår meg dog at dere "benektere" er svært personlig interessert, og som en nevnte tidligere i tråden; dere er alle negative til både Israel og jøder. Hvorfor det, tro? Hvorfor dette svært bemerkelsesverdige venn-diagrammet hvor sirkelen for "holocaust-benekter" i 99 % av tilfellene er innenfor sirkelen "antisemitt"? Kan det ha noe å gjøre med at dere har bestemt dere for at holocaust er en løgn FORDI dere ikke liker jøder?Jeg benekter ikke Holocaust, men reagerer på hvordan jødene suger penger og empati ut av hendelsen. spesielt når de har vært like ille selv. Israel like jeg for øvrig ikke, nei. Jeg liker ikke jøder spesielt. Jeg liker ingen religioner. Og Israel er den nasjonen i verden som har gjort mest for å forårsake nød og lindring i verden siden Tyskland i 1939, inklusive Afghanistan, Iran, Nord-Korea og Soviet.Du glemte USA. Når jeg legger sammen dette venndiagrammet med det jeg vet om nazister blir det svært enkelt å komme til den slutningen at dere høyst sannsynligvis er store fans av Hitler, at dere ikke setter stor pris på homofili, og at dere etter all sannsynlighet snakker om afrikanere i mindre enn hyggelige toner.Jeg liker ikke nordmenn, synes synd i afrikanere, gir blanke i om en person er homofil, pedofil, nekrofil eller heterofil, og liker ikke måten Hitler tredde sin egen moral over andres hode. Det betyr likevel ikke at jødene, både i Israel og på Wall Street, har vært fnugget bedre. OK, jeg har to grunner for diskusjonen: O'Brien blir langtekkelig, og jeg liker ikke nasser. Hvorfor liker du ikke "nasser"? Har de gjort deg noe? Er det "nassene" som er et problem i verden i dag, eller er det kanskje vårt rentebærende økonomiske system? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Bare still kritiske spørsmål så skal jeg sitere svarene fra tidligere i tråden MED KILDEHENVISNINGER. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå