Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Wyrd, hvorfor er det slik at Holocaustbenektere og -skeptikere har et ekstremt selektivt syn når det gjelder å få med seg spørsmål angående Reinhardleirene?

Du snakket om "arbeidsleire" og GM250 repliserte "Du mener slike "arbeidsleire" som Sobibor, Treblinka, Chelmo, Belzek og Majdanek?"

Har du noe svar, eller vil du fortsette å late som det ikke sto der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wyrd, hvorfor er det slik at Holocaustbenektere og -skeptikere har et ekstremt selektivt syn når det gjelder å få med seg spørsmål angående Reinhardleirene?

Du snakket om "arbeidsleire" og GM250 repliserte "Du mener slike "arbeidsleire" som Sobibor, Treblinka, Chelmo, Belzek og Majdanek?"

Jeg har ikke studert Holocaust-spørsmålet noe særlig utenom det vanlige, men jeg vet at det er mange elementer i den offisielle versjonen som er meget tvilsomme, usannsynlige og i noen tilfeller umulige. Dette gjør meg til en tviler.

Jeg har ikke lest så mye om Sobibor, Chelmo, Belzek og Majdanek, så her kan jeg ikke gi noen kommentar.

Jeg vet derimot at det aldri har blitt funnet noen massegraver ved Treblinka.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Og strengt tatt er det ikke nødvendig: for gode forskere og historikere har allerede kartlagt hva som skjedde, og vi lærer om det i historietimene.

Tja. Om vi sier at den 100% offisielle versjonen av Holocaust er helt riktig, hvordan tror du det ville blitt fremstilt i tyske klasserom om nasjonalsosialistene vant krigen?

Noe å tenke over.

Vanskelig å si, men ikke så veldig relevant heller.

Jeg skjønner jo hvor du vil hen med dette: "seierherrene skriver historien". Nok en populistisk, flåsete og lite gjennomtenkt formulering som bare delvis stemmer i visse tilfeller. Heldigvis for meg representerer historiefaget en bredde dere tydeligvis ikke har tatt innover dere. For hvis seierherrene fra andre verdenskrig hadde makt til å omskrive historien, hvorfor i all verden renset de den ikke for alt som var kritisk mot dem? Hvorfor i all verden ville de sagt deg fornøyd med andre verdenskrig? Seierherrene påvirker i stor grad historien, men skriver ikke historiefaget. Historiefaget er mer reflektert og bredt enn som så.

Ah, hvorfor gidder jeg? Faktum er at dere anti-Holocaust folkene etterspør bevis for at Holocaust skjedde som ingen her på Diskusjon.no besitter (hvis vi virkelig skal gå dypt ned i det). Vi har nemlig forstått at en viss grad av tillit trengs for at samfunnet skal fungere effektivt. Hvorfor kan dere ikke diskutere dette med noen som har tid, ressurser og dybdekunnskap om det? Det er rett og slett fjollete av oss å tro at vi kan sitte på internett uten et snev av orginaldokumentasjon og førstehåndskilder og diskutere dette. Ta dere en tur nedover i Europa og prat med folk som har tilgang på arkiver osv.

Redigert: husk på at det er flere ting enn Holocaust man ikke kan bevise på diskusjon.no. At jorden er rund, at romerne eksisterte, at vikingene eksisterte, osv.

Endret av Dux ducis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke studert Holocaust-spørsmålet noe særlig utenom det vanlige, men jeg vet at det er mange elementer i den offisielle versjonen som er meget tvilsomme, usannsynlige og i noen tilfeller umulige. Dette gjør meg til en tviler.

Jeg har ikke lest så mye om Sobibor, Chelmo, Belzek og Majdanek, så her kan jeg ikke gi noen kommentar.

Ble ikke likende brent ved Treblinka da?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo hvor du vil hen med dette: "seierherrene skriver historien". Nok en populistisk, flåsete og lite gjennomtenkt formulering som bare delvis stemmer i visse tilfeller. Heldigvis for meg representerer historiefaget en bredde dere tydeligvis ikke har tatt innover dere. For hvis seierherrene fra andre verdenskrig hadde makt til å omskrive historien, hvorfor i all verden renset de den ikke for alt som var kritisk mot dem? Hvorfor i all verden ville de sagt deg fornøyd med andre verdenskrig? Seierherrene påvirker i stor grad historien, men skriver ikke historiefaget. Historiefaget er mer reflektert og bredt enn som så.

Kan du gi oss et eksempel på at seierherrene etter en krig ikke har prøvd å omskrive historien og demonisere sine fiender ?

Historien er ikke forfalsket bare etter andre verdenskrig, men tter den franske revolusjon, den russiske revolsjon, første verdenskrig osv osv.

Faktisk så har jødene drevet med dette i ca 2000 år, og drivkraften er først og fremst å ødelegge kristendommen.

Det er ikke noe som er kritisk mot seierherrene etter første og andre verdenskrig. Seierherrene var jødene, og du finner ikke noe kritisk mot dem.

Ah, hvorfor gidder jeg?

Fordi det er veldig viktig for deg å forsvare din tro og dine jødiske "guder"

Ta dere en tur nedover i Europa og prat med folk som har tilgang på arkiver osv.

Det fins ingen arkiver med beviser for at Holocaust skjedde, og det ble ikke funnet et eneste tysk dokument etter krigen som nevnte noe massedrap på jøder, eller noe lignende det holocaust jødene påstår i dag.

Da jeg gikk på skolen var det heller ingen historiebok som nevnte noe slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan vet du det da?

Her er et bilde tatt av tyskerne selv, av en massegrav som ble åpnet i 1943 og tømt. Likene ble brent.

Kan du gi oss et eksempel på at seierherrene etter en krig ikke har prøvd å omskrive historien og demonisere sine fiender ?

Historien er ikke forfalsket bare etter andre verdenskrig, men tter den franske revolusjon, den russiske revolsjon, første verdenskrig osv osv.

Faktisk så har jødene drevet med dette i ca 2000 år, og drivkraften er først og fremst å ødelegge kristendommen.

Det er ikke noe som er kritisk mot seierherrene etter første og andre verdenskrig. Seierherrene var jødene, og du finner ikke noe kritisk mot dem.

Ah, hvorfor gidder jeg?

Fordi det er veldig viktig for deg å forsvare din tro og dine jødiske "guder"

Ta dere en tur nedover i Europa og prat med folk som har tilgang på arkiver osv.

Det fins ingen arkiver med beviser for at Holocaust skjedde, og det ble ikke funnet et eneste tysk dokument etter krigen som nevnte noe massedrap på jøder, eller noe lignende det holocaust jødene påstår i dag.

Wow, helt fantastisk! HELT FANTASTISK!

http://www.dw-world....2846406,00.html

Det var forøvrig bare det aller første av 19.6 millioner treff http://www.google.no/search?aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=german+holocaust+archive

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

[...]Kan du gi oss et eksempel på at seierherrene etter en krig ikke har prøvd å omskrive historien og demonisere sine fiender ?[...]

Og kan du gi ett eneste eksempel på at "de" har klart dette?

Du har nettopp gitt oss et eksempel på pk-ernes råtne hersketeknikk som går ut på å alltid "svare" på et spørsmål med et motspørsmål, for så å påstå at de har svart på spørsmålet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

og det ble ikke funnet et eneste tysk dokument etter krigen som nevnte noe massedrap på jøder,

Dette er jo positivt feil, og du finner moteksempler en masse i denne tråden. Jägerrapporten er et godt eksempel.

Det er ikke feil.

Forfalskede dokumenter som er laget etter krigen med eller uten hjelp av "tilståelser" etter tortur regnes ikke som tyske dokumenter.

Drap på stridende motstandsfolk regnes heller ikke, selv om noen av disse var jøder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

og det ble ikke funnet et eneste tysk dokument etter krigen som nevnte noe massedrap på jøder,

Dette er jo positivt feil, og du finner moteksempler en masse i denne tråden. Jägerrapporten er et godt eksempel.

Det er ikke feil.

Forfalskede dokumenter som er laget etter krigen med eller uten hjelp av "tilståelser" etter tortur regnes ikke som tyske dokumenter.

Drap på stridende motstandsfolk regnes heller ikke, selv om noen av disse var jøder.

Du sier først at ingen dokumenter ble funnet, og så definerer du hendig nok alle dokumenter som ble funnet som forfalsket? Fiffig, men det umuliggjør i grunnen all diskusjon. Om du da ikke har noen saklig grunn for at Jägerrapporten skulle være forfalsket da? At du ikke liker dens eksistens holder i grunnen ikke.

Hvis det ble satt i gang et så utstrakt forfalskningsarbeid, hvorfor klarte så mange, så dyktige forfalskere, å ikke hoste opp en Hitlerordre? Hmm, tenk på den litt du.

Jägerrapporten forteller detaljert om henrettelser av tusenvis av Jødiske barn. Hvilken motstandsgruppe deltok de i?

BelzeBob har forøvrig prøvd seg på "De var motstandsfolk"-kortet. Funket dårlig for han og.

Endret av Bidalaka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Treblinka Ground Radar Examination Finds No Trace of Mass Graves :green:

Husker også at det ble tilbudt en meget imponerende pengebelønning til den som lykkedes i å finne det minste spor av disse såkalte "massegravene" ved Treblinka.

Er du sikker på at dette er en kilde du stoler på? Tenk deg litt om før du svarer.

Jeg visste det var Richard Krege du kom opp med, men det er jo greit å la deg styre på litt. Krege har vært opp i tråden før. Krege ble leid inn av Fredrik Töben for å sjekke jorda ved Treblinka. Töben har jo selv en del svin på skauen når det gjelder sannhet og logikk, men Krege har tatt det hele noen skritt lengre. Det man ser er en video der de freser rundt et eller annet sted med radar. Ingen vet hvor de faktisk driver på, Krege har ikke publisert noen funn, og han har ikke tatt i mot oppfordringer om å bli med til Treblinka en gang til med litt presse og andre forskere til stede.

Det hele er så fishy at Fredrick Töben til og med lot være å nevne resultatene til Krege på Ahmadinejads Holocaustkongress.

Men du stoler på ham altså?

Jeg er klar over at du ikke er hardcore benekter som GfE og Balthazar, men jeg vil bare gi et råd om å vurdere hvilke kilder du bruker. Det som virker greit og klart når du leser benekter-sider som IHR, med en helt klar agenda, kan bli noe annerledes når man leser andre kilder.

Endret av Bidalaka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, kan godt være at fyren har en agenda, men jeg stoler ikke mindre på ham enn mange andre i denne saken. Inntil noen har motbevist ham ved å bruke høyteknologiske metoder for å undersøke jordområdene rundt Treblinka, må jeg si jeg lurer på om han er inne på noe.

Så hvorfor gjør ikke noen dette?

Lenke til kommentar

Har du noen gang vært i et bibliotek?? Det finnes utallige vitnemål, dokumenter, rapporter o.l. som omhandler henrettelser ved skyting eller gassing m.m. Gå inn på et større bibliotek, gå til holocaust avdelingen og bla litt i bøkene du finner.

Lenke til kommentar

Vel, kan godt være at fyren har en agenda, men jeg stoler ikke mindre på ham enn mange andre i denne saken. Inntil noen har motbevist ham ved å bruke høyteknologiske metoder for å undersøke jordområdene rundt Treblinka, må jeg si jeg lurer på om han er inne på noe.

Så hvorfor gjør ikke noen dette?

Det er da også gjort til en viss grad. Du kan søke opp Andrzej Kola, helst på andre sider enn IHR og Stormfront. Ellers er det vel ikke så unaturlig at man ikke graver opp det som nå er svært ømfindtlige områder i hytt og pine. Ville du ha latt noen grave opp dine familiegraver fordi de påsto at de var tomme? Nei, du ville bedt dem om å slenge seg i veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...