Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du greier vel å produsere et enkelt bilde av stedet hvor dette havet med lik skal ha blitt av?

Har vel blitt sagt et par ganger allerede, men "Abscence of proof is not proof of abscence."

Forklart i detalj her som "Argument from ignorance"

Forøvrig er ikke bevismengden egentlig problemet i tråden, men hva som enkelte er villige til å beregne som bevis.

La oss ta et tankeeksperiment sammen:

Ola Nordmann åpner en eske med arvegods fra et familiemedlem som oppholt seg i Tyskland under krigen. I esken ligger planer over gasskamre og beskrivelse av hvordan jøder skal utryddes. Dokumentet er signert Hitler.

Hva skal da til for at dette blir godkjent som "bevis" fra en Holocaust fornekter?

Lenke til kommentar

Konkrete spørsmål som står åpne for Askeladdens del; en liten oppsummering:

-Hvorfor var lederne for Reinhardleirene alle fra euthanasiprogrammet?

-Hvordan organiserte man hundretusenvis av arbeidere på et område som dekket et lite jorde i Treblinka?

-Hvor ble 1.3 millioner Jøder som "arbeidet" i Reinhardleirene oppbevart 43-45?

-Hvorfor bygde man om Krematorie II og III i 1942 på den måten som er beskrevet mange ganger?

-Hvorfor inneholder Krema II og III en femti meter lang avkledningskjeller?

Endret av Rampage
Fjernet off-topic prat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En sak som har kommet fram i Nederland er et gammelt drap fra da 2. verdenskrig var over og en idustrieier ble drept av en motstandskvinne. Årsaken var at hun trodde han hadde samarbeidet med nazistene, men det var helt omvendt da han hadde hjulpet jødene å skjule seg:

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/motstandskvinne-96-tilsto-nazidrap-paa-joedevenn-3513130.html

Så om det ikke var noen jødeforfølgelse under krigen, hvorfor måtte han hjelpe jøder å holde seg skjult i Nederland som var okkupert av Nazi-Tyskland?

Lenke til kommentar

Gjør oppmerksom på at det pågår en gjennomgang av innleggene i denne tråden og det bør ikke komme som en overraskelse at den vil bli moderert etter hvert.

Fokuser på sak og ikke person og sørg for å holde diskusjonen på et saklig nivå om man ikke ønsker å miste muligheten til å videre bidra i denne tråden.

-Malvado

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En interessang sak som fortjener å få sin plass i denne tråden synes jeg: SIden holocaust er et så viktig tema og samtidig skaper så stor uenighet, bør ikke all mulig informasjon om det vært tilgjengelig for alle og enhver? Dette diskuteres nå i Tyskland der det er uenigheter om hvorvidt det bør tas inngaspenger for å få se de gjenværende konsentrasjonsleirene eller ikke:

Jøder opprørt over inngangspenger

Bestyrerne ved den tidligere Nazi-konsentrasjonsleiren i Sachsenhausen tar nå inngangspenger for guidede turer. Det opprører jøder, som mener turene skal være gratis.

Sachsenhausen, som ligger noen kilometer nord for Berlin, var en av de første konsentrasjonsleirene opprettet av Nazistyret i Tyskland i 1936.

Mer enn 200 000 personer som motsatte seg regimet i landet ble innesperret her, og titusener av dem ble slått, sultet, torturert og jobbet i hjel.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7693599

Lenke til kommentar

Så om det ikke var noen jødeforfølgelse under krigen, hvorfor måtte han hjelpe jøder å holde seg skjult i Nederland som var okkupert av Nazi-Tyskland?

Kanskje fordi de ikke hadde lyst på et opphold i en av arbeidsleirene, for eksempel?

Ingen har fornektet at en del jøder ble sendt til arbeidsleirene, og at de ikke var ønsket i det Tredje Riket.

Men så er det disse "gasskamrene" og alle de utrolige historiene, ekstremt overdrevne tall over hvor mange som døde etc etc.

Lenke til kommentar

Kanskje fordi de ikke hadde lyst på et opphold i en av arbeidsleirene, for eksempel?

Ingen har fornektet at en del jøder ble sendt til arbeidsleirene, og at de ikke var ønsket i det Tredje Riket.

Men så er det disse "gasskamrene" og alle de utrolige historiene, ekstremt overdrevne tall over hvor mange som døde etc etc.

Jeg anbefaler deg å lese berettningene fra alle dem som befant seg i leirene. Det foregikk mer enn arebid der selvom det var mye tvangsarbeid og.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å lese berettningene fra alle dem som befant seg i leirene. Det foregikk mer enn arebid der selvom det var mye tvangsarbeid og.

Jeg har da lest noen av dem, og sett filmer som Schindlers List osv. Problemet er at jeg vet ikke hvor mye av det som oppgis i slike historier som er løgner eller ekstremt overdrevet.

Vi har jo fått dokumentert flere ganger at noen av disse overlevelseshistorien er oppdiktede, og i flere tilfeller faktisk er skrevet av folk som ikke befant seg i leirene.

Lenke til kommentar

De burde ikke bli opprørt over inngangspenger siden hele Holocaust faktisk er en gigantisk penge-genererator og ikke noe annet. Det er veldig mange som lever av Holocaust som parasitter.

Holohoax.

Og dette skal liksom være et argument mot Holocaust? Jeg tviler på at billettinntektene der er noe å skryte av. Når det gjelder filmindustrien så vil jeg minne dere om at filmer kan selge godt - uavhengig av hva de er basert på.

Har du lest "Jeg var dr. Mengeles assistent" av Miklós Nyiszli?

Nei. Om du kan bevise med 100% sikkerhet at alt som står i den er reinspikket fakta, kan jeg alltids vurdere å sjekke den ut.

Så dere krever at vi kommer med 100 % reinspikket fakta, men klarer ikke å leve opp til det selv? Vel, det er uansett en positiv utvikling at dere anerkjenner at fakta er viktig.

Jeg skulle gjerne bedt dere om å svare på Bidalakas innlegg, men selv det er ikke nok. De inneholder noen viktige poenger, men jeg tror rett og slett at dere er nødt til å innse hva jeg har fortalt dere for lenge siden: denne debatten er for vanskelig å avgjøre på internett. Hadde jeg fått betalt for det så skulle jeg gjerne brukt litt tid på å sette sammen dokumentasjon som selv den dummeste konspiratør ikke kunne nekte for, men det får jeg ikke. Og strengt tatt er det ikke nødvendig: for gode forskere og historikere har allerede kartlagt hva som skjedde, og vi lærer om det i historietimene.

Finn dere heller en historiker og diskuter med. Jeg regner med at de er bedre utstyrt til å rydde opp i misforståelsene deres enn hva vi på diskusjon.no er.

Endret av Dux ducis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og strengt tatt er det ikke nødvendig: for gode forskere og historikere har allerede kartlagt hva som skjedde, og vi lærer om det i historietimene.

Tja. Om vi sier at den 100% offisielle versjonen av Holocaust er helt riktig, hvordan tror du det ville blitt fremstilt i tyske klasserom om nasjonalsosialistene vant krigen?

Noe å tenke over.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...