Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Hmm - jeg tror jeg vet hvorfor de sto oppreist når de døde i dødskammeret. Jo, fordi de var klistret sammen. Det har nemlig sannhetsvitner som er sitert på Nizkor.com sagt. Ja, de var som "blokker" av kjøtt og det var vanskelig å skille kroppene fra hverandre. Og det var masse blod og urin overalt.

 

Men av og til, i følge andre 100% hederlige sannhetsvitner, lå alle i en svær haug på gulvet. Det var litt forskjellig, altså. Kom kanskje an på vær og føreforhold, astrologi, jordas magnetfelt, avstanden til Niburu osv.

 

Tillegg: der kom Bidalaka med sin seriøse sardinhistorie gitt! Akkurat den samme som jeg tenkte på.

 

Hmm hmm - aldri har jeg noengang hørt om at kropper blir "klistret sammen" på dette viset. Sannerlig er hellige Holohoax fullt av mirakler! Halleluja!

Endret av BelzeBob
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan dere svare på et par spørsmål. Det er jaggu deres tur:

 

a) Hvorfor ble det bare ansatt folk med erfaring fra eutanasiprogrammet T4 i ledelsen av Reinhardleirene? Dvs personer med erfaring fra gassing av mennesker.

b) Hvorfor bygde SS om Krema II, Birkenau som de gjorde i 1942, dører som vendte utover, nettingsøyler, falske dusjhoder, fjerning av liksklien, innstallering av trapp, gasstette dører.

c) Lyger SS rottenfuhrer Oskar Gröning når han sier at han så seleksjoner og han så gassinger? Hvorfor i så fall?

 

Det får være nok for øyeblikket. Jeg har stilt spørsmålene før, men de har ikke blitt besvart.

 

 

For å si som Gutten fra Eventyret så godt sa det: "Ikke vri dere unna nå"

Endret av Bidalaka
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Separating and removing them was extremely difficult."

 

Javel, ja. Og allikevel så måtte de stakkars naziene separere og remove'e millioner på dette viset. Og deretter trekke ut tenner. Og klippe hår. Og så inn i ovnen. Og ut av ovnen. Og knuse bein i beinknuseren. Og grave alt ned på et hemmelig sted som enda ikke har blitt oppdaget. Og så vaske kammeret. Og så passe på at dusjhodene står slik de skal for å lure den neste millionen som skal sammenpresses i kammeret. Og så ... repeat repeat. Joda, morsom historie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Separating and removing them was extremely difficult."

 

Javel, ja. Og allikevel så måtte de stakkars naziene separere og remove'e millioner på dette viset. Og deretter trekke ut tenner. Og klippe hår. Og så inn i ovnen. Og ut av ovnen. Og knuse bein i beinknuseren. Og grave alt ned på et hemmelig sted som enda ikke har blitt oppdaget. Og så vaske kammeret. Og så passe på at dusjhodene står slik de skal for å lure den neste millionen som skal sammenpresses i kammeret. Og så ... repeat repeat. Joda, morsom historie.

 

Dette fortjener ikke noe svar, men det må påpekes at du her blander rutinene i Auschwitz og Treblinka. Det var ikke noen krematorieovner i Treblinka.

 

Men for en som lurer på om Rudolf Höss ble tatt før eller etter d-dagen, så skjønner jeg det er vanskelig å holde ting adskilt.

 

At du finner dette morsomt eller underholdende er bare avskyelig. Du skylder empati.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

a) Hvorfor ble det bare ansatt folk med erfaring fra eutanasiprogrammet T4 i ledelsen av Reinhardleirene? Dvs personer med erfaring fra gassing av mennesker.

b) Hvorfor bygde SS om Krema II, Birkenau som de gjorde i 1942, dører som vendte utover, nettingsøyler, falske dusjhoder, fjerning av liksklien, innstallering av trapp, gasstette dører.

c) Lyger SS rottenfuhrer Oskar Gröning når han sier at han så seleksjoner og han så gassinger? Hvorfor i så fall?

 

a) Fordi disse var gode gassere.

b) Fordi tyskerne var nevrotisk opptatt av å utrydde 6 millioner jøder på et så tungvint, kostbart, langvarig og idiotisk vis som mulig.

c) Neida. Hvorfor skulle han vel lyge? Vi vet jo også at slikt aldri forekommer: at Holocaust-bekreftere lyger til fordel for den offisielle Holocaust-religionens hellige lære og maktapparat på jorden - og av personlige, selviske årsaker. Oskar har i mine øyne bevist at 6 millioner ble gasset. Jeg syns vi skal stole på han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

a) Hvorfor ble det bare ansatt folk med erfaring fra eutanasiprogrammet T4 i ledelsen av Reinhardleirene? Dvs personer med erfaring fra gassing av mennesker.

b) Hvorfor bygde SS om Krema II, Birkenau som de gjorde i 1942, dører som vendte utover, nettingsøyler, falske dusjhoder, fjerning av liksklien, innstallering av trapp, gasstette dører.

c) Lyger SS rottenfuhrer Oskar Gröning når han sier at han så seleksjoner og han så gassinger? Hvorfor i så fall?

 

a) Fordi disse var gode gassere.

b) Fordi tyskerne var nevrotisk opptatt av å utrydde 6 millioner jøder på et så tungvint, kostbart, langvarig og idiotisk vis som mulig.

c) Neida. Hvorfor skulle han vel lyge? Vi vet jo også at slikt aldri forekommer: at Holocaust-bekreftere lyger til fordel for den offisielle Holocaust-religionens hellige lære og maktapparat på jorden - og av personlige, selviske årsaker. Oskar har i mine øyne bevist at 6 millioner ble gasset. Jeg syns vi skal stole på han.

 

Du er ute av stand til å besvare spørsmål seriøst, er du ikke? For deg er dette en lek?

 

(GfE må gjerne også gjøre et forsøk på spørsmålene. Ikke vri deg unna nå.)

Endret av Bidalaka
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Igjen må jeg spørre: hva i all verden er en "benekter"? Og hva er det motsatte av en benekter - er det mon tro en bekrefter?

Fikk du det ikke med deg første gang? Vel, vær så god:

 

 

Benektelse i denne sammenhengen kommer som du helt sikkert vet fra det engelske uttrykket Holocaust-denial. (To deny = å benekte/fornekte). Dette igjen kommer fra en psykologisk forsvarsmekanisme (denial) først beskrevet av Sigmund Freud.

 

Den typen historiebenektelse du bedriver er som oftest det som den franske historikeren Henry Rousso kaller negasjonisme (négationnisme).

 

Koenraad Elst om negasjonisme:

Negationism means the denial of historical crimes against humanity. It is not a reinterpretation of known facts, but the denial of known facts. The term negationism has gained currency as the name of a movement to deny a specific crime against humanity, the Nazi genocide on the Jews in 1941–45, also known as the holocaust (Greek: fire sacrifice) or the Shoah (Hebrew: disaster). Negationism is mostly identified with the effort at re-writing history in such a way that the fact of the Holocaust is omitted.

 

Av og til sklir du over i forsøk på historisk revisjonisme og andre ganger i minimalisering, en blanding av benektelse og rasjonalisering. Det er spesielt tydelig når du forsøker å få Holocaust til å virke mindre grusomt ved å peke på andre grusomheter, begått av andre grusomme regimer. Du har for øvrig også minst et annet klassisk adferdsmønster for en benekter, så vidt en glad amatør som meg kan se.

 

Det er en form for prosjisering som er ganske vanlig hos voldsutøvere, spesielt konemishandlere eller voldtektsforbrytere, men også utøvere av blind vold: å legge skylden på ofrene. Det er, slik jeg oppfatter det, det nest mest motbydelige ved din måte å propagandere på. Det mest motbydelige er når du i ren desperasjon påstår at ofrene aldri fantes .... Noe du nylig har gjort i denne tråden.

 

 

Du er frikoblet fra virkeligheten. Gratulerer. Du er i ferd med å miste din menneskelighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke spesielt mye om holocaust, eller om andre verdenskrig generelt, jeg har heller ikke lest gjennom hele tråden her. Men uansett, her kommer hva jeg tror om saken

 

Alle som benekter holocaust har en tendens til å ha bestemt seg for hva de skal tro på, for å å lete etter bevis for dette senere... Dette fører til at de tror mer på et blogginnlegg fra Ole-Jonny som presenterer tall og rykter uten så mye som en eneste kilde, dersom han benekter holocaust. En alle de tusenvis av forskningsrapporter, øyevitner, tidsvitner, avisartikkeler, videosnutter osv... Som taler eksplisitt for at holocaust fant sted.

 

Alle personer med en velfungerende evne til å tenke kritisk kan se over bevismaterialet, og komme til konklusjonen at holocaust har eksistert basert på den overveldende mengden av bevismateriale.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er meg du snakker om (Gutten fra eventyret). Grunnen til at jeg bruker ord som tusenvis, og utallige. Er at det finnes svært store mengder med beviser for disse sakene... Ett alternativ (og ønskelig) hadde vært at det hadde latt seg gjøre å oppgi ett eksakt antall... men heldigvis finnes det så mange beviser for holocaust at ingen har det nøyaktige antallet dokumenter osv...

Lenke til kommentar

Alle som benekter holocaust

 

Hvordan kan jeg benekte noe jeg ikke er anklaget for?

 

Så vidt jeg vet er jeg ikke anklaget for noe holocaust og kan derfor ikke hverken benekte eller bekrefte noe i denne sammenheng.

 

Jeg regner med at det er meg du snakker om (Gutten fra eventyret). Grunnen til at jeg bruker ord som tusenvis, og utallige. Er at det finnes svært store mengder med beviser for disse sakene... Ett alternativ (og ønskelig) hadde vært at det hadde latt seg gjøre å oppgi ett eksakt antall... men heldigvis finnes det så mange beviser for holocaust at ingen har det nøyaktige antallet dokumenter osv...

 

Ingen har det nøyaktige antallet nei. Men allikevel er det alltid 6 millioner vi hører om. Hvorfor er det slik, mon tro?

 

Ta en titt på litt avisutklipp fra de siste hundre årene: http://sixmillionmyth.blogspot.com/p/six-million-myth.html

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snakker ikke om antallet jøder som ble utryddet, men om antallet beviser som finnes for holocaust.

 

Og seriøst? Krangling om terminologi? Tror du skjønte hva jeg mente....

 

"Holocaust-benekter" er et Orwelliansk NewSpeak uttrykk. Folk må forstå dette.

 

Og folk må også forstå at "6 millioner" er valgt fordi tallet har en bestemt okkult betydelse, og slettes ikke fordi det har noe med virkeligheten å gjøre. Navnet "Holocaust" er også noe folk bør foreta en kritisk undersøkelse av. Altså - hvorfor dette merkelige ordet, med stor forbokstav, brukes av ikke-jøder i forbindelse med jødenes skjebne i andre verdenskrig.

 

Selv ser jeg på Holocaust som et varemerke på linje med Nike eller Adidas. Det er en vare man selger. Og en ekstremt mektig bedrift. Faktisk også en politisk og religiøs institusjon - som er mektigere enn de fleste nasjoner.

Endret av BelzeBob
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er jo bare å lese litt historie så finner du fort ut at holocaust ikke er ett "varemerke"

 

Snakker ikke om antallet jøder som ble utryddet, men om antallet beviser som finnes for holocaust.

 

Og seriøst? Krangling om terminologi? Tror du skjønte hva jeg mente....

 

"Holocaust-benekter" er et Orwelliansk NewSpeak uttrykk. Folk må forstå dette.

 

Og folk må også forstå at "6 millioner" er valgt fordi tallet har en bestemt okkult betydelse, og slettes ikke fordi det har noe med virkeligheten å gjøre. Navnet "Holocaust" er også noe folk bør foreta en kritisk undersøkelse av. Altså - hvorfor dette merkelige ordet, med stor forbokstav, brukes av ikke-jøder i forbindelse med jødenes skjebne i andre verdenskrig.

 

Selv ser jeg på Holocaust som et varemerke på linje med Nike eller Adidas. Det er en vare man selger. Og en ekstremt mektig bedrift. Faktisk også en politisk og religiøs institusjon - som er mektigere enn de fleste nasjoner.

Lenke til kommentar

Snakker ikke om antallet jøder som ble utryddet, men om antallet beviser som finnes for holocaust.

 

Og seriøst? Krangling om terminologi? Tror du skjønte hva jeg mente....

 

"Holocaust-benekter" er et Orwelliansk NewSpeak uttrykk. Folk må forstå dette.

 

Og folk må også forstå at "6 millioner" er valgt fordi tallet har en bestemt okkult betydelse, og slettes ikke fordi det har noe med virkeligheten å gjøre. Navnet "Holocaust" er også noe folk bør foreta en kritisk undersøkelse av. Altså - hvorfor dette merkelige ordet, med stor forbokstav, brukes av ikke-jøder i forbindelse med jødenes skjebne i andre verdenskrig.

 

Selv ser jeg på Holocaust som et varemerke på linje med Nike eller Adidas. Det er en vare man selger. Og en ekstremt mektig bedrift. Faktisk også en politisk og religiøs institusjon - som er mektigere enn de fleste nasjoner.

 

En Holocaustbeneketer er en som bestrider sannhetsgehalten til Holocaust. Det er ikke noe newspeak, det er rett og slett bare slik språket er, hvorfor bruker du så mye tid på å krangle på semantikken her istedenfor å vise hva som gjør at du bestrider gyldigheten av Holocaust. Som sagt, vil du krangle språk så kan du ta det på språkforumet.

 

Minner også at vi tross alt har prøvd å diskutere 6-millioners-tallet flere ganger, men du ignorerer det hver eneste gang. 6 millioner er ikke det offisielle tallet og artikler om jødenes dårlige posisjon har brukt langt flere tall enn 6 millioner før Holocaust faktiskt hendte. Wikipedia opererer med 5.9 millioner (dermed ikke det magiske tallet ditt) og generelt er det akseptert at mellom 5 og 6 millioner døde. Hvor mange ganger må vi nevne det før du faktisk responderer med et svar?

Endret av Rampage
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fortsatt krangling om terminologi... Jaja, samme kan det være...

 

Og resten av innlegget understreker bare det jeg har sagt før, nemlig at holocaust benektere/tvilere eller hva du vil kalle det. Henter info fra ett ekstremt lite området, mens de ignorer de uhorvelige mengdene bevis som ikke er passer inn i deres oppfatning.

Lenke til kommentar
Henter info fra ett ekstremt lite området, mens de ignorer de uhorvelige mengdene bevis som ikke er passer inn i deres oppfatning.

 

Litt har du forstått, men hvilken av leirene dette gjelder bommer du på.

 

Og hva mener du her?

Endret av Bidalaka
Lenke til kommentar

Jeg sikter selvsagt til den delen som er selektiv med sine kilder og som ignorerer informasjon som tilsier at Holocaust er en gigantisk svindel og fantasi.

 

Angående snakk om Holocaust som varemerke så vil jeg minne på at vi her til lands har vårt eget holocaust-senter med 30 ansatte og som i 2006 hadde en storslått åpning hvor landets elite (om man kan kalle dem det) var tilstede, Kjendis-overlever Elie Wiesel var selvsagt der og holdte en tale, dronningen klipte en snor med kronprinsessen på slep.

 

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=127594

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei her bommer jeg nok ikke du... det finnes ikke den historikeren i verden som vil ta en person som mener at holocaust er en løgn seriøst... viss du ser på seriøse kilder ( dvs: faglitteratur, brev, videoer, aviser, tidskrifter og andre medier) så ser man fort at disse anser holocaust som en selvfølge. De kildene som blir brukt av benektere er som regel pseudovitenskapelige blogger...

 

Jeg fortsetter å hevde at dersom en person har evnen til å tenke kritisk vil han automatisk se at holocaust har skjedd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...