After Dark Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Tror du mordere ønsker beviser? Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Obduksjonsrapport? Du mener av kroppene de brant i ovnene? Alle som ble gasset ble også kremert? Er ikke det litt beleilig? Er det ikke mulig å foreta undersøkelser på de kremerte levningene? Hva representerer i så fall bilder som dette. Hva døde disse menneskene av? Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Tror du mordere ønsker beviser? Jeg tror alle oppegående og ærlige mennesker som er ute etter sannheten ønsker beviser. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Jeg tror alle oppegående og ærlige mennesker som er ute etter sannheten ønsker beviser. Det er sikkert riktig, men det var morderne, altså nazistene i denne sammenhengen, jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Jeg tror alle oppegående og ærlige mennesker som er ute etter sannheten ønsker beviser. Det er sikkert riktig, men det var morderne, altså nazistene i denne sammenhengen, jeg tenkte på. Jeg noterer at du og flere andre føler at det ikke er så farlig med beviser som f.eks i form av obduksjonsrapporter. Du vet, faktiske beviser og ikke skildringer av såkalte øyenvitner som har vist seg å være løgnere gang på gang. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Obduksjonsrapporter av lik som ble brent? Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Obduksjonsrapporter av lik som ble brent? Hva med alle de stablene med lik vi har fått presentert som "bevis" for at holocaust skjedde? Hva skal de representere? Ble ikke de menneskene gasset? Om ikke de ble gasset så er det vel betimelig å spørre seg om hva de døde av? Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Denne typen argumentasjon er veldig vanlig når det kommer til Holocaust. På den ene siden så er liksom Holocaust det "mest dokumenterte i verdenshistorien" samtidig som "nazistene fjernet alle bevisene". Du kan ikke ha det begge veier. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Så du erkjenner at det finnes overhodet ingen beviser for at noen ble gasset i tysk fangenskap under andre verdenskrig. Det var alt jeg var ute etter. Nei. Jeg spurte hvem som skulle ha obdusert dem, hverken mer eller mindre. Jeg vet ikke svaret. Om du mener det er den eneste gyldige formen for bevis på at noen ble gasset får stå for din regning. Geir Endret 20. september 2017 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Så du erkjenner at det finnes overhodet ingen beviser for at noen ble gasset i tysk fangenskap under andre verdenskrig. Det var alt jeg var ute etter. Nei. Jeg spurte hvem som skulle ha obdusert dem, hverken mer eller mindre. Jeg vet ikke svaret. Om du mener det er den eneste gyldige formen for bevis på at noen ble gasset får stå for din regning. Geir Hva mener du er gyldig form for bevis da? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Hva med alle de stablene med lik vi har fått presentert som "bevis" for at holocaust skjedde? Hva skal de representere? Hva pleier stabler(!) med døde mennesker å representere? Om ikke at noen har dødd i så store antall at man ikke brydde seg om å gi dem en anstendig begravelse. Og hvis disse stablene ble funnet i fangeleire, hvem skal vi anta at var ansvarlig for at de var der i utgangspunktet, og hvordan de ble behandlet mens de var der? Ble ikke de menneskene gasset? Om ikke de ble gasset så er det vel betimelig å spørre seg om hva de døde av? Hvem sier at de ikke ble gasset? Det døde ellers folk av mange grunner i leirene: Underernæring, sykdom, tvangsarbeid, straff. Geir 1 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Hvorfor lurer du ikke på hvorfor det ikke eksisterer noen obduksjonsrapporter som bekrefter gassede lik? Underærneringen kom som følge av tyfoidfeber, ingenting annet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Hva mener du er gyldig form for bevis da? Spør Eirik Jensen. Han fikk 21 år for en tydelig kjede av bevis han selv nok vil karakterisere som indisier, men som retten fant utvilsomme. Det er bare på detektimen at folk ikke kan dømmes fordi de har kastet pistolen i sjøen fra danskebåten. Denne tråden er 246 sider lang, og det er ikke den første tråden vi har hatt om emnet. Du er velkommen til å starte en ny runde med bevisførsel, om du tror at det hjelper å anke. Men det blir uten meg, denne gang. De bevisene som holder for meg, vil uansett ikke holde for deg, så da blir det en ren retorisk øvelse. Og den er nok for de spesielt interesserte. Geir 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Over 95% av jødene i polen, som ikke klarte å flykte, døde under andre verdenskrig. Til sammenligning overlevde 43% av krigsfangene tyskland tok, og 14% av nazistiske krigsfanger i soviet. Tygg litt på den: Over 95% av jødiske sivile fanger døde i tysk fangeskap. 67% av sovietiske krigsfanger døde i tysk fangeskap. 13% av krigsfangene Soviet tok fra Tyskland døde. Og så: Et skudd mot hodet er bare 95% dødelig. Jødene i tysk fangeskap hadde like stor sjanse for å overleve som mennesker som blir skutt i hodet: Det finnes ingen unnskyldning for å drepe 95% av sivile fanger av en bestemt etnisitet. Og videre: Det finnes haugevis av beviser. Det er bare det at den allmenne interessen for temaet ikke er stor nok til at det skrives så mye bøker om det lengre, og mye av informasjonen er i fysiske bøker eller bare delt innad i historikermiljøene, med små avisoppslag som eneste referansekilde på nett. Her er en liten avhandling om de fysiske bevisene som finnes: https://www.quora.com/Is-there-physical-scientific-proof-that-Jews-were-gassed-to-death-in-Nazi-concentration-camps En kilde om treblinka: http://archive.is/XnCQ Endret 20. september 2017 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Hvorfor lurer du ikke på hvorfor det ikke eksisterer noen obduksjonsrapporter som bekrefter gassede lik? Nei si det. Jeg har kanskje andre ting å gruble på. Underærneringen kom som følge av tyfoidfeber, ingenting annet. Da er du uenig med mange av dine forgjengere i tråden. De påstod at underernæringen kom av at de allierte bombet transportlinjene, så all den gode maten tyskerne ville gi dem ikke kom fram. Vi kaller det vel ellers flekktyfus på norsk. Det ble utviklet en rekke gode vaksiner mot den under krigen, hvorfor vaksinerte man ikke de innsatte ved ankomst om det var et problem? Med mindre de skulle dø i alle falll... Geir 1 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Hva mener du er gyldig form for bevis da? Spør Eirik Jensen. Han fikk 21 år for en tydelig kjede av bevis han selv nok vil karakterisere som indisier, men som retten fant utvilsomme. Det er bare på detektimen at folk ikke kan dømmes fordi de har kastet pistolen i sjøen fra danskebåten. Denne tråden er 246 sider lang, og det er ikke den første tråden vi har hatt om emnet. Du er velkommen til å starte en ny runde med bevisførsel, om du tror at det hjelper å anke. Men det blir uten meg, denne gang. De bevisene som holder for meg, vil uansett ikke holde for deg, så da blir det en ren retorisk øvelse. Og den er nok for de spesielt interesserte. Geir Det var mange ord som ikke har noe som helst med holocaust og mangelen på obduksjonrapporter som bekrefter gassing å gjøre. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Hvordan skal noen her i tråden kunne svare for mangel på obduksjon? Ved mindre de da er historieforskere. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 ...spiller det noen stor rolle hvor mange som ble gasset, skutt eller på annen måte døde i fangeskap..? Tallene på døde, alene, beviser kriminelle intensjoner. For Polen sin del -- og Polen alene -- så er det snakk om over 2 850 000 jøder som døde i tysk fangeskap. 1 Lenke til kommentar
Francispy Skrevet 20. september 2017 Rapporter Del Skrevet 20. september 2017 Hvorfor lurer du ikke på hvorfor det ikke eksisterer noen obduksjonsrapporter som bekrefter gassede lik? Nei si det. Jeg har kanskje andre ting å gruble på. Underærneringen kom som følge av tyfoidfeber, ingenting annet. Da er du uenig med mange av dine forgjengere i tråden. De påstod at underernæringen kom av at de allierte bombet transportlinjene, så all den gode maten tyskerne ville gi dem ikke kom fram. Vi kaller det vel ellers flekktyfus på norsk. Det ble utviklet en rekke gode vaksiner mot den under krigen, hvorfor vaksinerte man ikke de innsatte ved ankomst om det var et problem? Med mindre de skulle dø i alle falll... Geir Man tok mange forhåndsregler for å hindre spredning av sykdommer. F.eks ble alle dusjet og fikk håret klippet... noe som i jødiske fantasier har bitt til gassdusjer og hva har du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå