Filosofus Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) National Institute of Remembrance - Det hørtes særdeles objektivt ut, ja. The IPN is a founding member of the Platform of European Memory and Conscience organisation. Oh, så objektivt og uavhengig. Hva er det "minne" og "samvittighet" henviser til her, lurer jeg. Kanskje det er minnet om dette: https://www.youtube.com/watch?v=mwxLIILoaso Endret 11. juli 2017 av Filosofus Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 De døde i tysk fangenskap, under trussel om dødsstraff for å forsøke å flykte fra nazistene.For meg så høres det ut som om nazistene er ansvarlige. For meg høres det ut som om du *begynner* med *veldig* negative forestillinger om "nassene" og at du ikke helt klarer å kvitte deg av med disse forestillingene når du på noe klønete vis forsøker å vurdere fakta. Lenke til kommentar
partlyinsaine Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) https://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan Så kan vi jo like godt ta dette som ett skoleeksempel på hvordan propaganda virker:The Madagascar Plan was a proposal by the Nazi German government to relocate the Jewish population of Europe to the island of Madagascar.Franz Rademacher, head of the Jewish Department of the Ministry of Foreign Affairs for the German government, proposed the idea in June 1940,In the late 1800s and early 1900s ... European Jews that were precursors to the Madagascar PlanPaul de Lagarde, an Orientalist scholar, first suggested evacuating the European Jews to Madagascar in his 1878 work Deutsche Schriften ("German Writings")Members of the Zionist movement in 1904–1905 seriously debated the British Uganda Programme, by which Russian Jews, who were in immediate danger from ongoing pogroms, would be settled in what today is Kenya.Eksamen:Hvem foreslo først å flytte jøder til Madagaskar?Hvorfor ble det snakket om evakuering i 1878?Hvilken fare var det jøder ble utsatt for mellom 1904 og 1905?Hvorfor er det nazismen som er påstått å være grunnleggeren til denne ideen?Hva syntes sionismen om denne ideen? Endret 11. juli 2017 av partlyinsaine Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 National Institute of Remembrance - Det hørtes særdeles objektivt ut, ja. The IPN is a founding member of the Platform of European Memory and Conscience organisation. Oh, så objektivt og uavhengig. Hva er det "minne" og "samvittighet" henviser til her, lurer jeg. Kanskje det er minnet om dette: https://www.youtube.com/watch?v=mwxLIILoaso "Høres objektivt ut" Hah. Det høres verdig ut, etter min mening. Meeeen du synes vel mer synd på et par tyskere som ble collateral damage på grunn av Operasjon Himmler enn de over 6 millioner - ikke jødene, meeeeeen - polakkene som døde på grunn av nazistenes ønske om å ha mer lebensraum. Men du bryr deg ikke så mye om et par millioner mennesker, hovedsakelig uskyldige sivile, gjør du? Bromberg har jeg diskutert med deg før. Tyskerne sin Operasjon Himmler er årsaken bak hendelsen; Soviet og Tyskland hadde avtalt delingen av Polen, Molotov–Ribbentrop pakten, fordi de skulle gå til krig mot Polen, og dette bare uker før Operasjon Himmler. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) De døde i tysk fangenskap, under trussel om dødsstraff for å forsøke å flykte fra nazistene.For meg så høres det ut som om nazistene er ansvarlige. For meg høres det ut som om du *begynner* med *veldig* negative forestillinger om "nassene" og at du ikke helt klarer å kvitte deg av med disse forestillingene når du på noe klønete vis forsøker å vurdere fakta. Tvert i mot. Vi begynner med å utelukke alle andre muligheter. Har du ikke skjønt det enda? Hvorfor tror du vi ikke hopper fram eller tilbake, men tar ett steg av gangen, uten å hoppe til konklusjoner? For å eliminere alle andre muligheter, fram til vi sitter igjen med den eneste plausible forklaringen. Husker du plakatene som var hengt opp i Polen? Signert SS. De fantes i alle byer, for å minne befolkningen på straffen for å hjelpe jøder på noen som helst måte. Hvis det er dødsstraff for fanger å flykte. Dødsstraff for å hjelpe dem å flykte... Hvem i alle verdens dypeste helveter mener DU er ansvarlige om disse menneskene dør i fangenskap..? Jeg mener. Det skal godt gjøres at noen ANDRE er ansvarlige om disse fangene dør. Merk deg at jeg ikke har påstått at nazistene DREPTE fangene enda. Det kan jo hende at nazistene var komplett i kompetente hele fordømte gjengen, og på en eller annen merkelig måte klarte å miste 95% av fangene sine, på tross av forsvarlig ernæring (184 kilokalorier per dag? Dødsdom for å smugle mat?)... Eh... Kanskje legene til nazistene var komplette feide som ikke visste en døyt om ernæring. Kanskje de sørget for at sykdom ble holdt i sjakk... Ved å ikke slippe syke på sykehus, tvinge dem til å bo oppå hverandre på små områder med lite mat... Eh. Joda. Sikkert bare en eller annen personalansvarlig som Hitler hadde ansatt fra NAV. Og flyttingen fra Warsaw til Treblinka hjalp sikkert; Etter den flyttingen, tror du ikke overlevelelsrsraten skjøt i været? Endret 11. juli 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Det er vel ikke verdig hvis det ikke er sant. Da er det jo direkte Uverdig - spesielt når man ikke "forsker" på det egentlige folkemordet. Merkelig definisjon på "objektiv" du har, gitt. Operasjon Himmler? Den der skrullete konspirasjonsteorien om at nazistene kledde seg ut som polske soldater og tok bilder av falske lik osv.? Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Mer falskneri fra løgnenes mester: ST. LAURENT - As an 11 year-old boy held captive at the Bergen-Belsen concentration camp during World War II, Moshe Peer was sent to the gas chamber at least six times. Each time he survived, watching with horrors as many of the women and children gassed with him collapsed and died. To this day, Peer doesn’t know how he was able to survive. “Maybe children resist better, I don’t know,” he said in an interview last week. http://exposing-the-holocaust-hoax-archive.blogspot.no/2010/04/moshe-peers-astounding-holy-shoah-tale.html Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Det er vel ikke verdig hvis det ikke er sant. Da er det jo direkte Uverdig - spesielt når man ikke "forsker" på det egentlige folkemordet. Merkelig definisjon på "objektiv" du har, gitt. Støtter din sak: Verdig og saklig, uansett kilde Støtter ikke din sak: Usaklig, uansett kilde Dette gjelder både kreasjonister og konspirasjonsteoretikere. Du dømte et institutt sin objektivitet på navnet alene. Fantastisk. Men. Hvem synes du bør holdes ansvarlige for at underernærte fanger som blir nektet helsehjelp og skutt om de flykter, dør? Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Dette gjelder både kreasjonister og konspirasjonsteoretikere. Er vi over på kallenavnene igjen? Det er jo du som er konspirasjonsteoretikeren, som tilsynelatende tror at tyskerne feiket hele Bromberg-massakren. Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Mer idiotiske løgnhistorier: He showed the audience some objects from the camps: The cap he had to wear as part of his uniform; the dish he used to eat, bathe and defecate; prisoners’ flimsy shoes; scissors men used to tidy themselves up before “selection"; and animal figurines made from the crushed bones of Jews. He said his mission is to “keep the images of the Holocaust alive” and “give people an inkling of what it means to be a survivor today." ... At Auschwitz, the guards did a roll call every morning, no matter what the weather was like. One morning they were fed “surprise soup,” which included human hair and bones. https://www.historiography-project.com/contest/2007winners.php Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 (endret) Dette gjelder både kreasjonister og konspirasjonsteoretikere. Er vi over på kallenavnene igjen? Det er jo du som er konspirasjonsteoretikeren, som tilsynelatende tror at tyskerne feiket hele Bromberg-massakren. Jeg har ikke påstått noe slikt, og Bromberg er irrelevant for diskusjonen om holocaust da Tyskland allerede hadde gått til krig mot Polen, en krig de hadde planlagt i minst to år, og hadde delt Polen med Soviet. Hvem synes du bør holdes ansvarlige for at underernærte fanger, som blir nektet helsehjelp og skutt om de flykter, dør? Endret 11. juli 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 "Bromberg har jeg diskutert med deg før. Tyskerne sin Operasjon Himmler er årsaken bak hendelsen", skrev du. Operasjon Himmler er en konspirasjonsteori som går ut på at tyskerne faket de polske angrepene som innledet krigen gjennom å forgifte og drepe konsentrasjonsleirfanger, iføre dem polske uniformer for så å kunne ta bilder av dem til tysk presse. Hele historien er idiotisk da man ikke trenger VIRKELIGE lik for å fake noe sånt. Man trenger simpelthen få hvem som helst til å spille død, kanskje med liksminke eller griseblod og så er jobben gjort. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Operasjon Himmler, dokumentert som den er, er irrelevant for holocaust, slik som Bromberg-massakren også er irrelevant; Tyskland hadde allerede startet invasjonen før Bromberg, så jeg ser heller ikke noen relevans til krigens start. Operasjon Tannenberg, derimot, var et større overgrep mot Polen enn Bromberg var mot Tyskland. Du har glemt å svare på et svært relevant spørsmål for diskusjonen: Hvem synes du bør holdes ansvarlige for at underernærte fanger, som blir nektet helsehjelp og skutt om de flykter, dør? Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 (endret) Operasjon Himmler, dokumentert som den er, er irrelevant for holocaust, slik som Bromberg-massakren også er irrelevant; Den er dokumentert - med ett eneste øyenvitne, Alfred Naujocks, en tidligere straffedømt og degradert SS-offiser. Hans historie er ALT som finnes av dokumentasjon, og med tanke på hvordan SS-offiserer ble behandlet av de allierte, spesielt amerikanere og briter, er det ikke særlig til dokumentasjon. Selv på Wikipedia finner vi referanse til en mainstream forsker som mener Naujocks fant på historien: More recently, in his investigation the author and researcher Jak Mallmann-Showell has suggested that Naujocks' claims as to his actions at the Gleiwitz radio station may have been a fabrication to curry special handling by the Allies after the war. Mallmann-Showell has discerned that Naujocks is the one source for the details of his personal actions on the night of 31 August 1939. He also avers that the Poles may have accessed the site to obtain Enigma machine secrets for the allies. https://en.wikipedia.org/wiki/Alfred_Naujocks Det var forresten du som nevnte Operasjon Himmler, men nå som du innser at det var en tøvete henvisning som ikke har noe med Bromberg-massakren å gjøre, så vil du ikke snakke om det lenger? Vel, greit for meg. Endret 12. juli 2017 av Filosofus Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Her er en snedig løgn som jeg fant i Oskar Mendelsohns Jødeforfølgelsene i Norge under 2. Verdenskrig. Oskar Mendelsohn var jøden som var generøs nok til å skrive, ja du gjettet riktig, historien om de norske jødene, for oss. Han er jøden som alle de andre ikke-jødiske "Holocaust-forskerne" siterer når de skal utgi bok nummer tohundreogfjørti-x om Holocaust i Norge. På side 21 i boka hans finner vi noe interessant som vi sjelden finner andre steder, nemlig et påstått dokumentarisk bevis for gassing av de norske jødene: http://www.nb.no/nbsok/nb/4c213c2cc36d0966e65826ba4311cd66?index=5#19 . Her hevder han at det finnes et tysk dokument hvor det heter "die übrigen wurden vergast" i relasjon til de norske jødenes ankomst i Auschwitz, uten å oppgi kilde (kjempesjokk). Men dette er pur svindel. Setningen "die übrigen wurden vergast" kommer fra Danuta Czechs 'Kalendarium' og er forfatterens egne ord - oversatt til tysk! Noe Mendelsohn må ha visst, for i boken Jødenes historie i Norge gjennom 300 år, bind 2, oppgir han kilden, men drister seg ikke til å omtale setningen som annet enn del av en "rapport": http://www.nb.no/nbsok/nb/daaa6b9f0cd022b0cac589582d64e00a?index=1#167 Så - det eneste dokumentariske "beviset" for at de norske jødene ble gasset ved ankomst i Auschwitz viser seg å være svindel - det også. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Nåda Filosofus, du er trolig klar over at du ikke greier å overbevise meg med det du skriver. Har lest en del av det du har skrevet og du ignorerer en god del fakta når det gjelder andre verdenskrig, du velger også å tro på en god del løgner og noen få fakta som utifra det jeg har lest og sjekket opp stemmer. Slik jeg tolker deg vil jeg tro at du støtter Nazistene sine handlinger under andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Det var du som nevnte Operasjon Himmler Og du nevnte Bromberg. Operasjon Himmler skapte frykt og paranoia i Polen, fordi det varslet tysk invasjon, men du tror ikke på operasjon Himmler - uansett dokumentasjon. Så da er det bare til å spørre igjen: Hvem synes du bør holdes ansvarlige for at underernærte fanger, som blir nektet helsehjelp og blir skutt om de flykter, dør i fangeskap? Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Nåda Filosofus, du er trolig klar over at du ikke greier å overbevise meg med det du skriver. Har lest en del av det du har skrevet og du ignorerer en god del fakta når det gjelder andre verdenskrig, du velger også å tro på en god del løgner og noen få fakta som utifra det jeg har lest og sjekket opp stemmer. Slik jeg tolker deg vil jeg tro at du støtter Nazistene sine handlinger under andre verdenskrig. Vel, hva kan jeg si. Jeg er utrolig sjokkert over at en med "Better Red" i avatarbildet skriver noe sånt. Lenke til kommentar
partlyinsaine Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Vitner, som alltid er troverdig, forteller om vakumkammer og pusting gjennom nøkkelhullet.. Lenke til kommentar
Filosofus Skrevet 12. juli 2017 Del Skrevet 12. juli 2017 Vitner, som alltid er troverdig, forteller om vakumkammer og pusting gjennom nøkkelhullet.. Ja, det er klart, cyanidgass absorberes ikke gjennom huden og gasskammerdører har åpne nøkkelhull. Og hva f... gjorde de når vaktene åpnet døra? Det er så dumt at man bare må le av det. Det tragiske er at man hjernevasker barn helt ned i 10-års alderen med dette våset: On Tuesday, April 20, 2016, Joseph Hirt, who claims to be 90 though he’s only 86, now a resident of Lancaster County, told his emotional story of surviving the Holocaust to students at the Boyertown High School. He holds a photo that he claims is himself as a teenager, weighing only 60 pounds, sleeping on a stretcher in the Auschwitz concentration camp. ... When it comes to the number Hirt had tattooed on his own arm, 194517, he not only put it in the wrong location on his arm but Reid discovered from Auschwitz-Birkenau records that this number belonged to a man named Kazimierz Sikorski, and it was not assigned until 1944, long after Hirt had “escaped.” http://www.eliewieseltattoo.com/history-teacher-who-outed-holocaust-fraudster-joseph-hirt-calls-for-apology-or-criminal-prosecution/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå