Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det som er uvanlig er at et land som hadde tett kontroll på grensene(særlig jødiske migrasjon) sine har ingen dokumentasjon for millioner av sine innbyggere

Hva er det du snakker om?

2 800 000 jøder var ikke med på neste folketelling, og er ikke registrert utflyttet fra polen, eller innvandret til noen land

 

Disse folk forsvante

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så nå er vi over på å diskutere plakater. 

Leste du ikke resten av posten min som forklarte immigrasjon og fødselstall?

 

Det er uansett ikke jeg som slår fast antall jøder som ikke overlevde Nazistenes kampanje i Polen:

Det er det Polske myndigheter som har gjort.

Og Russiske.

Og Litauens myndigheter.

Og Latvia.

Og Hviterussland.

Og Ukraina.

 

Av circa 3 300 000 polske jøder, så har bare litt over 300 000 blitt registrert igjen.

 

Jeg har prøvd å forklare deg -- ganske lenge -- at det er absurd å tro at over en million jøder kan innvandre til en annen nasjon, uten at denne nasjonen rapporterer immigrasjonen:

Alle sovietstatene hadde alt for god kontroll på immigrasjon, fordi de var sosialistiske regimer, til at flyktninger kan gå uregristrert.

Så det jeg prøver på de siste par postene er å finne ut hvem denne personen snakket om, i 1943.

 

Og -- som jeg også allerede har nevt -- så kan kilden din som snakker om 1.75 millioner jøder faktisk omhandle Sovietiske jøder;

Da disse var folkeregistrert i Soviet, og ikke Polen.

Alternativt så er det bare utdatert informasjon, fordi vedkommende ikke hadde blitt oppdatert på tilstanden i Polen, da kilden din var i USA i 1943, før krigens slutt;

Disse jødene kan ha vært fanget innenfor de Polske grensene nettopp fordi de ikke var Sovietiske borgere, og regnet som reddet fordi de var under Sovietisk okkupasjon -- før statistikken fra Nazistenes offensiv mot Soviet, i Polen og Ukraina og nord/østover kunne føres.

 

For jeg finner ingen kilder på storstilt immigrasjon/flukt fra Polen til Sovietstatene:

Og med kilder så mener jeg befolkningsstatistikk fra Soviet som tilsier at det faktisk kom jødisk immigrasjon:

Alle Sovietstatene krevde registrering av etnisitet og religion for statenes innbyggere.

 

...

 

Men, hvorfor måtte jødene bo i ghettoer beskyttet med piggtråd og bevæpnede vakter?

Hvorfor var det så viktig for Nazistene at 30 000 polakker ble henrettet for å ha HUSET, KJØRT eller HJULPET jødiske menn, kvinner og barn?

 

Jeg skjønner ikke helt det der med å internere ikke-stridende i en krigssituasjon.

Hva mener du var planen med å internere og sende jøder til ghettoer og konsentrasjonsleirer -- med dødsstraff for dem som hjelper jøder å unnslippe ghettoene eller konsentrasjonsleirene?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han snakker om de tre millioner jøder som tydeligvis skjuler seg i Polen.

Tror ikke han vet hva han selv prater om engang. Han har tydeligvis ikke lest mine svar.

Dine svar om saken er meningsløse. Du snakker om jøder som bodde i områder som ikke har noe å gjøre med jøder som bodde i dagens Polen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir bare flere av dem. Merk at det var uhørt i flere tiår etter krigen, fordi folk snakket med folk som hadde opplevd det selv hele tiden. Selv i dag finnes det folk som opplevde det. Jeg har selv møtt tre av de (som jeg vet om). Men snart forsvinner de siste tidsvitnene, og da kommer dette til å ta av. Det er jævlig trist...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tall om jøder som bodde i Sovjet okkuperte områder har lite å gjøre med tall om jøder som bodde i Polen.

Polen VAR Sovjet-okkupert, så de har veldig mye med hverandre å gjøre, jo.

Delen av Polen som ble gitt til sovjeterne har lite å gjøre med delen av Polen som ble okkupert av tyskerne. Jøder som flyttet fra en del av Sovjet Union(som tilhørte Polen før krigen)til en annen har ikke noe å gjøre med hva som skjedde med jødene i tysk okkuperte polen. Grensen mellom de to områder var nesten umulig å krysse uten å drept
Lenke til kommentar

Delen av Polen som ble gitt til sovjeterne har lite å gjøre med delen av Polen som ble okkupert av tyskerne. Jøder som flyttet fra en del av Sovjet Union(som tilhørte Polen før krigen)til en annen har ikke noe å gjøre med hva som skjedde med jødene i tysk okkuperte polen. Grensen mellom de to områder var nesten umulig å krysse uten å drept

 

 

Er det noen som har sagt noe annet da? Forstår ikke hva du rører om. Jeg har lagt ut noen lenker som handler om de 3.3 millioner jøder som bodde i Polen før krigen, både i den tysk-okkuperte og den sovjetisk-okkuperte delen. Jeg har aldri skrevet noe spesifikt om den sovjetisk-okkuperte delen.

Lenke til kommentar

Delen av Polen som ble gitt til sovjeterne har lite å gjøre med delen av Polen som ble okkupert av tyskerne. Jøder som flyttet fra en del av Sovjet Union(som tilhørte Polen før krigen)til en annen har ikke noe å gjøre med hva som skjedde med jødene i tysk okkuperte polen. Grensen mellom de to områder var nesten umulig å krysse uten å drept

 

 

Er det noen som har sagt noe annet da? Forstår ikke hva du rører om. Jeg har lagt ut noen lenker som handler om de 3.3 millioner jøder som bodde i Polen før krigen, både i den tysk-okkuperte og den sovjetisk-okkuperte delen. Jeg har aldri skrevet noe spesifikt om den sovjetisk-okkuperte delen.

Uansett:

 

Alt stammer fra at jeg prøver å forstå hva kilden DIN mener:

 

Den var fra USA i 1943, og dermed kan man tro at det ENTEN er snakk om:

 

a) De anså jødene i Sovietisk-okkupert Polen som reddede -- selv om disse ble nektet utreise fra Polen av Soviet, fordi de var Polske, og denne delen av Polen ble okkupert av Tyskland, for så å bli en del av Soviet etter krigens slutt, og til slutt en del av dagens Ukraina.

Majoriteten av jødene som bodde i den delen av Polen overlevde ikke krigen, fordi de ble nektet innreise til Soviet.

Altså vil kilden ta feil, selv om de kan ha trodd at disse jødene faktisk fikk flykte inn i Soviet.

 

b) De anså jødene i Sovietisk Ukraina og andre vest-Sovietiske områder -- som i hovedsak ble reddet ved å flytte videre inn i Soviet -- som en del av de Polske jødene.

Disse er den største andelen jøder som faktisk reddet livet under krigen, med over en million reddede liv.

Altså vil kilden teknisk sett ta feil, i og med at disse ikke var Polske.

 

c) Jeg ser ikke noen annen mulighet, men du kan gjerne ha en annen mening om kilden din som du vil dele med meg?

Alle store befolkningsstrømmer -- innvandring, utvandring og gjennomreiser (flukt er enten innvandring eller gjennomreise for minst en annen nasjon enn nasjonen de kom fra, og utvandring fra nasjonen de kom fra: Så majoriteten av flyktninger er registrert i minst to arkiver.) -- er registrert for alle statene, så jeg ser ikke noen mulighet for at det finnes andre løsninger.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

Delen av Polen som ble gitt til sovjeterne har lite å gjøre med delen av Polen som ble okkupert av tyskerne. Jøder som flyttet fra en del av Sovjet Union(som tilhørte Polen før krigen)til en annen har ikke noe å gjøre med hva som skjedde med jødene i tysk okkuperte polen. Grensen mellom de to områder var nesten umulig å krysse uten å drept

 

 

Er det noen som har sagt noe annet da? Forstår ikke hva du rører om. Jeg har lagt ut noen lenker som handler om de 3.3 millioner jøder som bodde i Polen før krigen, både i den tysk-okkuperte og den sovjetisk-okkuperte delen. Jeg har aldri skrevet noe spesifikt om den sovjetisk-okkuperte delen.

Uansett:

 

Alt stammer fra at jeg prøver å forstå hva kilden DIN mener:

 

Den var fra USA i 1943, og dermed kan man tro at det ENTEN er snakk om:

 

a) De anså jødene i Sovietisk-okkupert Polen som reddede -- selv om disse ble nektet utreise fra Polen av Soviet, fordi de var Polske, og denne delen av Polen ble okkupert av Tyskland, for så å bli en del av Soviet etter krigens slutt, og til slutt en del av dagens Ukraina.

Majoriteten av jødene som bodde i den delen av Polen overlevde ikke krigen, fordi de ble nektet innreise til Soviet.

Altså vil kilden ta feil, selv om de kan ha trodd at disse jødene faktisk fikk flykte inn i Soviet.

 

b) De anså jødene i Sovietisk Ukraina og andre vest-Sovietiske områder -- som i hovedsak ble reddet ved å flytte videre inn i Soviet -- som en del av de Polske jødene.

Disse er den største andelen jøder som faktisk reddet livet under krigen, med over en million reddede liv.

Altså vil kilden teknisk sett ta feil, i og med at disse ikke var Polske.

 

c) Jeg ser ikke noen annen mulighet, men du kan gjerne ha en annen mening om kilden din som du vil dele med meg?

Alle store befolkningsstrømmer -- innvandring, utvandring og gjennomreiser (flukt er enten innvandring eller gjennomreise for minst en annen nasjon enn nasjonen de kom fra, og utvandring fra nasjonen de kom fra: Så majoriteten av flyktninger er registrert i minst to arkiver.) -- er registrert for alle statene, så jeg ser ikke noen mulighet for at det finnes andre løsninger.

 

Her er svaret-

 

Kilden teller jødene fra Hvitrussland, Ukraina og Krimea blant jødene fra øst Polen.

 

We turn now to the immense Jewish population of White

Russia, Ukraine and Crimea. What happened to them? I quote

from the scholarly article by Dr. Jacob Robinson in last April's

issue of "International Conciliation," the authoritative journal

published by the Carnegie Endowment for International Peace.

"Of some 1,750,000 Jews who succeeded in escaping the

Axis since the outbreak of hostilities, about 1,600,000 were

evacuated by the Soviet Government from Eastern Poland and

subsequently occupied Soviet territory and transported far

into the Russian interior and beyond the Urals. About 150,000

others managed to reach Palestine, the United States, and

other countries beyond the seas

 

http://collections.mun.ca/PDFs/radical/SovietRussiaHasSetThemFree.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Delen av Polen som ble gitt til sovjeterne har lite å gjøre med delen av Polen som ble okkupert av tyskerne. Jøder som flyttet fra en del av Sovjet Union(som tilhørte Polen før krigen)til en annen har ikke noe å gjøre med hva som skjedde med jødene i tysk okkuperte polen. Grensen mellom de to områder var nesten umulig å krysse uten å drept

 

 

Er det noen som har sagt noe annet da? Forstår ikke hva du rører om. Jeg har lagt ut noen lenker som handler om de 3.3 millioner jøder som bodde i Polen før krigen, både i den tysk-okkuperte og den sovjetisk-okkuperte delen. Jeg har aldri skrevet noe spesifikt om den sovjetisk-okkuperte delen.

De 1.750.000 jøder som fant sin vei til Russland kom fra Ukraina, hvit Russland, Krimea og en liten del fra Soviet okkuperte Polen.

 

Linken din forklarer ikke hva som skjedde med de fleste jøder som forsvante i Polen.

 

http://collections.mun.ca/PDFs/radical/SovietRussiaHasSetThemFree.pdf

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
De 1.750.000 jøder som fant sin vei til Russland kom fra Ukraina, hvit Russland, Krimea og en liten del fra Soviet okkuperte Polen.

Linken din forklarer ikke hva som skjedde med de fleste jøder som forsvante i Polen.

http://collections.m...SetThemFree.pdf

 

 

For noe vås. Det som står i den lenken er akkurat det samme som står i min, da setningen åpenbart er hentet fra samme kilde:

 

"Of some 1,750,000 Jews who succeeded in escaping the Axis since the outbreak of hostilities, about 1,600,000 were evacuated by the Soviet Government from Eastern Poland and subsequently occupied Soviet territory and transported far into the Russian interior and beyond the Urals. About 150,000 others managed to reach Palestine, the United States, and other countries beyond the seas.."

 

Det står ingen ting om en "litel del" fra Sovjet-okkuperte Polen der eller hvor jødene kom fra i det hele tatt. De 150.000 var åpenbart jøder som ikke ble reddet av Sovjet, ikke jøder som kom fra Øst-Polen. Videre står det at:

 

"When Hitler marched into Poland and when thereafter Russia occupied its eastern zones, countless throngs of Jews fled to those eastern regions. Thereupon there took place under Russia's direction a vast evacuation of refugees, Christians and Jews, into far eastern Russia"

 

M.a.o flyktet jødene FRA tysk-okkuperte områder i Polen TIL sovjetisk-okkuperte områder før de ble transportert ut derfra igjen til Russland. Naturlig nok siden

 

1. Jødene flyktet FRA dem som var slemme mot dem og TIL dem som var snille mot dem og

2. Det var først og fremst i den tysk-okkuperte delen av Polen jødene BEFANT seg, som i store byer som Warszawa med over 300.000 jødiske innbyggere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...