Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Etter alt det jeg har lest var nazistene spesielt ivrige med henrettelsene i Polen.

 

Selvfølgelig var de det, da aktiviteten av "partisaner" (les: terrorister i moderne vokabular) var større der, da det var flere jøder der. Det er ingen som benekter det. Igjen: Du bør sette deg inn i saken før du uttaler deg.

 

Så.

 

Du er enig i at det et totalt urimelig å anta at mer en max et par tusen jøder byttet navn og flyktet -- og aldri ble oppdaget -- i og med at ingen nasjoner har registrert innvandring fra polsk/yiddish-talende mennesker som ikke er forenelige med Polens utvandringstatistikk og de øvrige landene i verdens migrasjonsstatistikk;

Det er ikke rom for at engang en halv million jøder flyttet uten at de ble registrert i migrasjonsstatistikken;

Hvis 10 000 mennesker sier de kommer fra Russland, og de ikke kommer fra Russland, så vil Russland reagere -- OG, ikke minst, menneskene som påstår at de kommer fra Russland kan bli deportert til Russland, om de ikke blir innvilget asyl eller av annen grunn får lov til å flytte:

Folk kan ikke bare flytte, uten papirer.

Og med falske papirer ville mange ha blitt oppdaget.

 

...

 

I polen fantes omlag 3 200 000 jøder før krigen, fordelt omtrent slik: (Ganske standard befolkningsdistribusjon):

750 000 barn under 18

400 000 voksne over 65

1 025 000 kvinner mellom 18 og 65

1 025 000 menn mellom 18 og 65

 

Polens befolkning for øvrig var 31 000 000 mennesker før krigen.

 

...

 

Utvandringen, folk som flyktet, og innvandringen etter krigen, er godt dokumentert -- både i Polen og land som tok i mot flyktninger.

 

Er du uenig i noen av tallene..?

Dette er menneskene som bodde i polen før krigen, basert på polens befolkningsstatistikk.

 

2 800 000 jøder var ikke med på neste folketelling, og er ikke registrert utflyttet fra polen, eller innvandret til noen land.

(Og har ikke dukket opp siden.)

2 870 000 ikke-jøder var ikke med på neste folketelling -- herav 200 000 etniske jøder som ikke regnet seg som jødiske

(Og har ikke dukket opp siden.)

 

...

 

Har du noen ide om hva som skjedde med disse menneskene?

Ikke bare jødene, men de ikke-jødiske polakkene også.

 

Omlag 10% av ikke-jødisk polsk befolkning ble borte.

Omlag 90% av jødisk befolkning ble borte.

 

Har du noen ide om hvorfor så 9 ganger så mange jøder som ikke-jøder ikke forsvant under krigen?

 

---

 

Merk: Vi diskuterer ikke hva som hendte under krigen enda, kun befolkningsstatistikk.

Steg 1: Hvor ble de av? Svar: Tyskokkuperte områder

Steg 2: Hvor mange var med i befolkningsstatistikken før og etter krigen? 3 200 000 og 400 000

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble liggende og tenke litt på dette i natt. Og da var det en ting som slo meg. Hvis det fortsatt er noen revisjonister igjen her så vil jeg gjerne ha svar på følgende: Hvis Holocaust bare er løgn slik dere hevder, hvordan kunne da alle de berørte ha kontakt med hverandre gjennom hele Den andre verdenskrig, og planlegge og avtale alle de falske vitnene og bevisene om Holocaust så de hadde en historie klar i tilfelle De allierte og Sovjetunionen vant over Aksemaktene?

Lenke til kommentar

Jeg snublet over en interessant artikkel fra Jewish Telegraphic Agencydatert 2. juli, 1943:

 

“Russia has saved over ten times as many Jews from Nazi extermination as all the rest of the world put together,” James N. Rosenberg, American Jewish leader, declared here today in an address of welcome which he delivered at a reception given at the Astor Hotel to Solomon Mikhoels and Itzik Feffer, the Jewish cultural delegation from Russia. The reception was attended by several hundred representatives of various Jewish organizations.

Emphasizing that he based his estimate of those saved on facts gathered by the Carnegie Endowment for International Peace, Mr. Rosenberg quoted the organization’s journal as reporting that “of some 1,750,000 Jews who succeeded in escaping the Axis since the outbreak of hostilities, about 1,600,000 were evacuated by the Soviet Government from Eastern Poland and subsequently occupied Soviet territory and transported far into the Russian interior and beyond the Urals. About 150,000 others managed to reach Palestine, the United States, and other countries beyond the seas.”

 

Nå er "vi vet ikke nøyaktig hva som skjedde med jødene, derfor må de ha blitt gasset i hjel og forvandlet til såpe"-argumentet til en del deltakere i denne tråden en tullete avsporing som egentlig burde ignoreres, men her har vi et dokument som viser at jøder BLE transportert ut av Europa i stort omfang. Hele 1.75 millioner, faktisk. Så igjen: At vi ikke kan gjøre rede for nøyaktig hva som skjedde med Moshe, Sarah, David og Hershel betyr IKKE at de forsvant opp pipa i Auschwitz.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg snublet over en interessant artikkel fra Jewish Telegraphic Agencydatert 2. juli, 1943:

 

“Russia has saved over ten times as many Jews from Nazi extermination as all the rest of the world put together,” James N. Rosenberg, American Jewish leader, declared here today in an address of welcome which he delivered at a reception given at the Astor Hotel to Solomon Mikhoels and Itzik Feffer, the Jewish cultural delegation from Russia. The reception was attended by several hundred representatives of various Jewish organizations.

Emphasizing that he based his estimate of those saved on facts gathered by the Carnegie Endowment for International Peace, Mr. Rosenberg quoted the organization’s journal as reporting that “of some 1,750,000 Jews who succeeded in escaping the Axis since the outbreak of hostilities, about 1,600,000 were evacuated by the Soviet Government from Eastern Poland and subsequently occupied Soviet territory and transported far into the Russian interior and beyond the Urals. About 150,000 others managed to reach Palestine, the United States, and other countries beyond the seas.”

 

Nå er "vi vet ikke nøyaktig hva som skjedde med jødene, derfor må de ha blitt gasset i hjel og forvandlet til såpe"-argumentet til en del deltakere i denne tråden en tullete avsporing som egentlig burde ignoreres,

Nei.

 

Det ser ikke ut som om du skjønner hvor mye informasjon land sitter på når det kommer til innbyggerene:

 

Soviet registrerte ETNISITET for alle sine innbyggere:

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_Union_passport

 

Det er ikke noe nytt du kommer med her:

Vi vet allerede hva som skjedde med disse spesifikke jødene som klarte å flykte.

 

https://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?ModuleId=10005470

Det du snakker om er den største andelen jøder som overlevde ved å flykte.

 

Det er de som aldri FORLOT Polen, eller Europa, jeg er interessert i å diskutere.

Jeg separerer Europa og Polen, fordi fornektere har så lett for å bare hoppe bukk over problemer -- og fordi Polen hadde den største andelen av jøder som ikke overlevde krigen, med sine nesten 3 millioner døde jøder.

 

Jeg har ikke påstått at de døde i konsentrasjonsleirer eller massakrer enda -- jeg har bare påstått at de aldri forlot tyskokkupert territorie.

 

Etter at det er avklart -- så kan vi begynne å diskutere hva som hendte med dem.

 

Men jeg tror du skjønner at det er best å forsøke å bevise at de faktisk lever, for din sak.

Problemet er bare at de ikke lever.

De forlot aldri tyskokkupert territorie -- og du vil ikke finne noen beviser på noe annet.

 

Og det er ikke fordi verdens nasjoner har slurvet med papirarbeidet på befolkningsstatistikken sin, det er fordi disse aldri flyktet.

 

Problemet er ikke at vi ikke vet eksakt hva som skjedde med Moshe, Sarah og David -- men at DU og de andre holocaustfornekterene ikke har noen forklaring hva som skjedde med nesten tre millioner polske jøder som IKKE flyktet.

 

Dette er ikke en avsporing, det er et forsøk på å kneble dere tullinger med uomtvistelige fakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er ikke at vi ikke vet eksakt hva som skjedde med Moshe, Sarah og David -- men at DU og de andre holocaustfornekterene ikke har noen forklaring hva som skjedde med nesten tre millioner polske jøder som IKKE flyktet.


 

Jeg har nettopp vist deg hva som skjedde med 1.75 millioner av dem, men du ser ut til å fornekte både virkeligheten og dine egne innlegg. Det nytter ikke å føre en rasjonell samtale med sånne som deg.

Lenke til kommentar

Ny bok: Hitler ble tiltalt for krigsforbrytelser

 

Dokumenter fra FN viser at Adolf Hitler ble tiltalt som krigsforbryter før sin død – stikk i strid med tidligere antakelser.

 

– Boken dokumenterer at ikke bare utryddelsen av jødene var fordømt offentlig av allierte, men at spesifikke detaljer om tilintetgjørelsen ble offentliggjort, som bruken av giftgass og Polen som et henrettelsessentrum, sier han.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/andre-verdenskrig/ny-bok-hitler-ble-tiltalt-for-krigsforbrytelser/a/23977127/

 

Se her ja. Kan bli spennende om alt dette kommer ut i lyset og får skikkelig oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg deg å legge den ut her hvis den er tilgjengelig på nettet. Bare husk  nevne hva den inneholder og konkluderer med så den får bli stående. Dg har benekterne hittil gjort det klart at de anser ethvert bevis som ren og skjær løgn så jeg tviler på at noen av dem lar seg overbevise.

 

Hvis det er noen av dem igjen da. Har vært stille fra den kanten i lang tid.

Lenke til kommentar

 

Problemet er ikke at vi ikke vet eksakt hva som skjedde med Moshe, Sarah og David -- men at DU og de andre holocaustfornekterene ikke har noen forklaring hva som skjedde med nesten tre millioner polske jøder som IKKE flyktet.

 

Jeg har nettopp vist deg hva som skjedde med 1.75 millioner av dem, men du ser ut til å fornekte både virkeligheten og dine egne innlegg. Det nytter ikke å føre en rasjonell samtale med sånne som deg.

 

Nei -- du har vist hva som skjedde med over en million SOVIETISKE jøder som bodde i deler av noe som en gang var en del av Polen, før Soviet annekterte disse delene av Polen.

 

Polen regnet ikke disse jødene i sitt folketall etter krigen -- det gjorde Soviet.

Begge nasjonene hadde stålkontroll på befolkningen sin -- og Soviet holdt dessuten rede på etnisitet på alle sine innbyggere, så de visste nøyaktig hvem i nasjonen sin som var jøder.

 

Det er ikke sånn at flukt før den moderne tidsalder førte til at millioner av mennesker kunne flytte inn i et land og ikke bli oppdaget og registrert, og uten at nasjonene som ble flyktet fra og til snakket sammen.

 

Polske myndigheter vet om stort sett alle jødene som flyktet fra Polen, samt de som flyttet fra Polen etter krigen.

Enkeltindivider som man ikke vet hva hendte med er unntakene.

 

Alle store migrasjoner er registrert i landene som ble migrert til, og folk slapp ikke inn i Soviet uten å ha identitetspapirer:

Soviet var praktisk talt nazi på det med identitetspapirer, fordi en viktig del av kommunismen var nettopp det å vite og holde rede på hvem folk var, for å vite hva de skulle få av staten for sitt arbeid.

 

Lenke nummer to i min forrige post nevner disse jødene som flyktet lengre inn i Soviet.

 

Litt mer informasjon om Sovietiske jøder under utbruddet av andre verdenskrig og gjennom krigen, samt dødsfall og migrasjon fra og til soviet:

http://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780199840731/obo-9780199840731-0077.xml

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan denne tråden fortsatt lever. Det er jo ikke mangel på bevis akkurat. Tvilerne bør om ikke annet få med seg bbc dokumentaren Auswich : the final solution som er i 6 deler.

 

Gammelt nytt. Det er ingenting i den som ikke har blitt gjentatt 6 millioner ganger før.

Lenke til kommentar

Nei -- du har vist hva som skjedde med over en million SOVIETISKE jøder som bodde i deler av noe som en gang var en del av Polen, før Soviet annekterte disse delene av Polen.

 

Jeg tror aldri jeg har vært borti et menneske som poster så mye sprøyt før. Spørsmålet ditt var jo "hva skjedde med de 3 millioner jøder som levde i Polen før krigen?". For eksempel skriver du i innlegg #4537:

 

 

Hvorfor var det bare 300 000 jøder igjen i Polen etter krigen -- når det var 3 300 000 jøder i polen før krigen?

Hvor ble de av..?

 

..

 

Det er som om de gikk opp i røyk.

Gikk under jorden.

 

 

Nå har jeg vist deg hva som skjedde med 1.75 millioner av dem - de gikk IKKE opp i røyk, hverken i Auschwitz eller andre steder. Men nå er det plutselig helt spesielle polske jøder det er snakk om? Snakk om å flytte målstengene.

Endret av Filosofus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei -- du har vist hva som skjedde med over en million SOVIETISKE jøder som bodde i deler av noe som en gang var en del av Polen, før Soviet annekterte disse delene av Polen.

 

Jeg tror aldri jeg har vært borti et menneske som poster så mye sprøyt før. Spørsmålet ditt var jo "hva skjedde med de 3 millioner jøder som levde i Polen før krigen?". For eksempel skriver du i innlegg #4537:

 

 

Hvorfor var det bare 300 000 jøder igjen i Polen etter krigen -- når det var 3 300 000 jøder i polen før krigen?

Hvor ble de av..?

 

..

 

Det er som om de gikk opp i røyk.

Gikk under jorden.

 

 

Nå har jeg vist deg hva som skjedde med 1.75 millioner av dem - de gikk IKKE opp i røyk, hverken i Auschwitz eller andre steder. Men nå er det plutselig helt spesielle polske jøder det er snakk om? Snakk om å flytte målstengene.

 

Det har alltid vært snakk om jøder som bodde i Polen, etter dagens grenser.

 

Det var circa 3 300 000.

 

Jeg diskuterer ikke om de som bodde i det som i dag er Ukraina, Hviterussland, Russland eller Latvia;

Polen har ikke tilgang til befolkningsstatistikken for disse områdene, og kan ikke fortelle noenting om befolkningen idisse områdene etter krigen, fordi myndigheter i andre land har ansvaret og har ført befolkningsstatistikken for disse områdene.

 

 

...

 

Jeg håper vi kan komme over denne forvirringen så fort som mulig;

Statistikken jeg viser til gjelder området som i dag er Polen, og gjelder ikke de som bodde utenfor det som i dag er Polen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har alltid vært snakk om jøder som bodde i Polen, etter dagens grenser.

 

 

 

Det var circa 3 300 000.

 

For en slimete talltrikser og løgner du er. 3.3 millioner er antallet jøder som bodde i Polen FØR KRIGEN, noe som står klart og tydelig i flere av dine egne innlegg og lenker (og også på Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Polish_census_of_1931 ). Ikke et eneste innlegg nevner dagens grenser. I innlegg #4550 og #4553 snakker du til og med om "tyskokkupert territorie". 

 

Jeg håper vi kan komme over denne forvirringen så fort som mulig;

 

 

Det er ingen forvirring her annet enn den du nok lager for deg selv når du vikler deg inn i talltriksingen din.

Endret av Filosofus
Lenke til kommentar

I denne Wikipedia-artikkelen: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Poland står det noe som er veldig interessant:

 

The number of Jews immigrating to Poland from Ukraine and Soviet Russia during the interwar period grew rapidly. Jewish population in the area of former Congress of Poland increased sevenfold between 1816 and 1921, from around 213,000 to roughly 1,500,000.[74] According to the Polish national census of 1921, there were 2,845,364 Jews living in the Second Polish Republic; but, by late 1938 that number had grown by over 16% to approximately 3,310,000. The average rate of permanent settlement was about 30,000 per annum. At the same time, every year around 100,000 Jews were passing through Poland in unofficial emigration overseas. Between the end of the Polish–Soviet War and late 1938, the Jewish population of the Republic had grown by over 464,000.[75]  

 

130.000 jøder som flyttet på seg per år, altså, i fredstid. På begynnelsen av 1800-tallet hadde Polen nesten ikke jøder i det hele tatt.

 

Å si at 3 millioner polske jøder må ha blitt gasset i hjel fordi det ikke finnes 3 millioner polske jøder i dag er NONSENS.

Lenke til kommentar

I denne Wikipedia-artikkelen: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Poland står det noe som er veldig interessant:

 

The number of Jews immigrating to Poland from Ukraine and Soviet Russia during the interwar period grew rapidly. Jewish population in the area of former Congress of Poland increased sevenfold between 1816 and 1921, from around 213,000 to roughly 1,500,000.[74] According to the Polish national census of 1921, there were 2,845,364 Jews living in the Second Polish Republic; but, by late 1938 that number had grown by over 16% to approximately 3,310,000. The average rate of permanent settlement was about 30,000 per annum. At the same time, every year around 100,000 Jews were passing through Poland in unofficial emigration overseas. Between the end of the Polish–Soviet War and late 1938, the Jewish population of the Republic had grown by over 464,000.[75]  

 

130.000 jøder som flyttet på seg per år, altså, i fredstid. På begynnelsen av 1800-tallet hadde Polen nesten ikke jøder i det hele tatt.

 

Å si at 3 millioner polske jøder må ha blitt gasset i hjel fordi det ikke finnes 3 millioner polske jøder i dag er NONSENS.

100 000 som flyttet GJENNOM Polen -- ikke til Polen.

Og grensekontrollene er grunnen til at de vet hvor mange som reiste gjennom Polen.

 

For øvrig var befolkningsveksten på 464 000 -- som inkluderer fødte barn.

 

I Norge i 1920 fantes det 2 649 775 innbyggere

I 1940 fantes det 2 953 028 innbyggere -- en økning på 300 000, eller 11%.

Med mindre vi har immigrasjonsstatistikken, så er en innvandring på 5-7% rimelig å anta, og en naturlig befolkningsvekst på 9-11%.

 

All immigrasjon og emigrasjon er registrert, altså innvandring og utvandring, samtidig som også gjennomreisende er registrert.

 

Og å undre seg over hvorfor omtrent 3 000 000 av en populasjon av circa 3 300 000 ikke overlevde er slettes ikke noe dumt.

 

Her var en interessant plakat som Nazistene hengte opp i alle store byer i Polen:

 

http://media.wplm.pl/pictures/825/upscale_True/path/wp/photo/2011-10/436/600/getto.jpg

 

Hva som står her er:

 

Det innførtes dødsstraff for jøder som forlater ghettoene Nazistene hadde konsentrert jødene i.

Det innførtes døddstraff for å hjelpe jøder å flykte fra ghettoene, eller for å transportere flyktede jøder i kjøretøy, eller for å gi jøder husly eller beskyttelse.

 

Dødsstraff.

Og ja -- disse dødsstraffene ble gjennomført.

Polske historikere regner at omtrent 30 000 polske liv gikk tapt som straff for å ha hjulpet jøder;

Anna Poray Wybranowską, "Those who risked their lives", ISBN: 978-0979221309

 

Hvorfor tror du Nazistene hengte opp disse plakatene?

Hvorfor skulle jøder få dødsstraff for å forlate konsentrasjonsghettoene Nazistene hadde satt opp?

Lenke til kommentar

Så nå er vi over på å diskutere plakater.

 

Dødsstraff for kollaboratører er overhodet ikke uvanlig i krig. At jøder ikke fikk forlate gettoene sier seg vel selv. Ingen av delene tilsier at 3 millioner polske jøder ble gasset og omgjort til såpe.

Det som er uvanlig er at et land som hadde tett kontroll på grensene(særlig jødiske migrasjon) sine har ingen dokumentasjon for millioner av sine innbyggere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...