Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ah.

Ja.

Hvor ble de av, mener du?

De 1 850 000 polske jødene som aldri krevde tilbake sine hjem, sine eiendeler eller jobber, som aldri havnet på sykehus eller døde i noe annet land i verden etter krigens slutt?

 

 

Hvorfor må jeg vite hvor de ble av for å slå fast at de ikke ble drept? For et latterlig argument. Jøder har flyttet på seg siden tidenes morgen, og etter andre verdenskrig forsvant det mennesker av alle nasjonaliteter fra ulike deler av Europa. Etter første verdenskrig også. Millioner av tyskere fra Tsjekkoslovakia og Polen, for eksempel. Det betyr ikke at disse menneskene ble drept (selv om mange utvilsomt ble det).

 

At ingen av disse jødene krevde tilbake sine eiendeler etter krigen er ren og skjær tullball. Jødene har sutret om og krevd oppreisning for hva de mistet under krigen til langt ut på 2000-tallet. Flesteparten av de øst-europeiske jødene var dessuten lut fattige 'ghetto-dwellers' som antakelig fikk det langt bedre i landene som var dumme nok til å ønske dem velkommen etter krigen. Og hvordan vet du at de aldri havnet på sykehus eller døde i noe annet land etter krigens slutt? Give me a break.

 

England hadde kontroll på immigrasjon til det Palestinske Mandat; de havnet ikke der.

Det var praktisk talt ingen jødisk innvandring til det Palestinske Mandat under krigen, og de som faktisk kom til Palestina ble -- naturligvis -- registrert.

Dessuten er ideen om at polsktalende jøder reiste til midtøsten i milliontall, under Tysk okkupasjon av halve europa, latterlig.

 

 

Før du ler av hva jeg jeg skriver, så bør du nok dobbeltsjekke hva jeg faktisk har skrevet. Med mindre jeg har blitt senil, så har jeg aldri skrevet noe i nærheten av det du ser ut til å argumentere i mot her.

 

 

Du mener at majoriteten av de 1 850 000 polske jødene utvandret hvor..?

De var polsktalende.

 

Rasister i de gjeldende landene ville reagert kraftig om titusener av polsktalende jøder innvandret, og rasisme var mer utbredt da enn nå.

 

Israel / England slapp ingen mennesker inn i Palestina uten å vite hvem de var og hvor de kom fra:

https://books.google.no/books?id=hCw6v0TFhdMC&pg=PA267&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false

 

Det er ikke vanskelig å gjette hvor mennesker er fra basert på det eneste språket de snakker flytende, og polske immigranter har ikke forsøkt å skjule sin herkomst.

 

Seriøst.

Få høre noen anslag.

Hvor flyttet de polsktalende jødene..?

 

Med mindre du kategorisk avviser alle land sine immigrasjonsstatikker, så vil det finnes beviser for hvor de utvandret.

Polen har også ganske god kontroll på emigrasjon før og etter krigen.

 

Her er et annet eksempel. En "Holocaust-survivor" postet en AMA på Reddit, så viser det seg at fyren er registrert som dau i Yad Vashem!

 

https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/4d67or/iama_holocaust_survivor_who_just_turned_92_i_have/d1o73z0/

 
Ja, flott..!

Denne personen er ikke lengre regnet i statistikken til Yad Vashem, Israel sitt register, etter at de tok kontakt.

Han var fra Østerike, og ikke Polen -- så jeg har ingen kunnskaper om hvorfor han ble regnet som savnet.

 

Det må nevnes at han var registrert som en overlevende av US Holocaust Survivors and Victims Database, og allerede var intervjuet av dem:

https://www.ushmm.org/online/hsv/person_view.php?PersonId=4966372

 

...

 

Meeeen det er flere grunner til at jeg ikke har lyst å diskutere alle mulige land sine historier:

Polen hadde over halvparten av jødene som aldri dukket opp igjen.

Konspirasjonsteoretikere like å hoppe bukk over problemer -- og de polske jødene er det største problemet jeg vet om for dem som mener at holocaust aldri fant sted.

Disse jødene snakket ikke engelsk.

De hadde fødselsattester i polen.

Polske myndigheter har arbeidet med å gå gjennom papirene til alle de polske ofrene for andre verdenskrig og Soviets overgrep mot Polen etter krigen, og har holdt på å dokumentere all personlig dokumentasjon som finnes om hvert av ofrene.

Lenke til kommentar

Du mener at majoriteten av de 1 850 000 polske jødene utvandret hvor..?

 

Jeg aner ikke hvor de tok veien hen. Noen dro til USA, noen til Sovjet, noen til Israel, noen andre steder. Who the fuck cares. 

 

De var polsktalende. Rasister i de gjeldende landene ville reagert kraftig om titusener av polsktalende jøder innvandret

 

For et patetisk argument. Jødene i Polen snakket Jiddisk, et internasjonalt jødisk språk, og "rasistene" i f.eks. Øst-Europa reagerte i aller høyeste grad på den plutselige jødiske tilstedeværelsen som kommissærer og hemmelig politi i de nye regimene på den tiden. USA og resten av Europa ville heller ikke ha dem.

Lenke til kommentar

Jeg må bare korrigere meg selv litt her...
Det var 2 850 000 polske jøder som døde under krigen, men det er 1 860 000 av dem som er interessante av andre grunner -- for framtidig referanse.

En av de mange grunnene til at jeg ble interessert i Polens jødiske befolkning i Holocaust-sammenheng er nemlig at det var circa like mange polske jøder i polen som det var Nordmenn i Norge.

Poenget mitt er uansett:
Tror du virkelig at 90% av Norges befolkning ville kunne flyttet ut av landet uten at noen historiker i verden ville kunne redgjøre for hvor de ble av?

Hvor mange av de 2 850 000 polske jødene som polske myndigheter mener døde under krigen tror DU døde under krigen?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg må bare korrigere meg selv litt her...

Det var 2 850 000 polske jøder som døde under krigen, men det er 1 860 000 av dem som er interessante av andre grunner -- for framtidig referanse.

 

En av de mange grunnene til at jeg ble interessert i Polens jødiske befolkning i Holocaust-sammenheng er nemlig at det var circa like mange polske jøder i polen som det var Nordmenn i Norge.

 

Poenget mitt er uansett:

Tror du virkelig at 90% av Norges befolkning ville kunne flyttet ut av landet uten at noen historiker i verden ville kunne redgjøre for hvor de ble av?

 

Hvor mange av de 2 850 000 polske jødene som polske myndigheter mener døde under krigen tror DU døde under krigen?

 

Du har ikke dokumentert noe sted at 2.8 millioner polske jøder døde under krigen, selv om du har gjort ditt ytterste for å få referansene dine til å fremstå slik.

Lenke til kommentar

 

Jeg må bare korrigere meg selv litt her...

Det var 2 850 000 polske jøder som døde under krigen, men det er 1 860 000 av dem som er interessante av andre grunner -- for framtidig referanse.

 

En av de mange grunnene til at jeg ble interessert i Polens jødiske befolkning i Holocaust-sammenheng er nemlig at det var circa like mange polske jøder i polen som det var Nordmenn i Norge.

 

Poenget mitt er uansett:

Tror du virkelig at 90% av Norges befolkning ville kunne flyttet ut av landet uten at noen historiker i verden ville kunne redgjøre for hvor de ble av?

 

Hvor mange av de 2 850 000 polske jødene som polske myndigheter mener døde under krigen tror DU døde under krigen?

 

Du har ikke dokumentert noe sted at 2.8 millioner polske jøder døde under krigen, selv om du har gjort ditt ytterste for å få referansene dine til å fremstå slik.

 

 

 

INP sitt arbeid med det polske folkeregisteret er ikke en god nok kilde for deg..?

 

Hva er en god nok kilde for deg?

 

Kilden min er boken:

"Poland, 1939–45: Human casualties and victims of repression under two occupations", skrevet av Materski og Szarota publisert i 2009 med støtte fra INP

ISBN: 9788376290676

 

samt 

 

En artikkel, "Demograficzne skutki II wojny światowej", "Den demografiske effekten av andre verdenskrig" av Kazimierz Piesowicz, i det vitenskapelige magasinet Studia Demograficzne fra 1987

 

Og hva er det du bestrider?

At deler av de døde ble født..? Altså du bestrider det omfattende polske folkeregisteret?

 

At deler av de døde faktisk døde..? Altså; de flyttet andre steder -- i så fall millioner som aldri ble registrert som immigranter i noen nasjon, i en verden der verdens befolkning var en fjerdedel av dagens befolkning, og vi merker når vi får 5000 innvandrere her til lands den dag i dag?

 

Begge deler er absurd.

 

Lenke til kommentar
 
 

 

Hva er en god nok kilde for deg?

 

Kilden min er boken:

"Poland, 1939–45: Human casualties and victims of repression under two occupations", skrevet av Materski og Szarota publisert i 2009 med støtte fra INP

ISBN: 9788376290676

 

samt 

 

En artikkel, "Demograficzne skutki II wojny światowej", "Den demografiske effekten av andre verdenskrig" av Kazimierz Piesowicz, i det vitenskapelige magasinet Studia Demograficzne fra 1987

 

Og hva er det du bestrider?

At deler av de døde ble født..? Altså du bestrider det omfattende polske folkeregisteret?

 

At deler av de døde faktisk døde..? Altså; de flyttet andre steder -- i så fall millioner som aldri ble registrert som immigranter i noen nasjon, i en verden der verdens befolkning var en fjerdedel av dagens befolkning, og vi merker når vi får 5000 innvandrere her til lands den dag i dag?

 

Begge deler er absurd.

 

Ingen av kildene dine dokumenterer det du sier de gjør. Og det VET du jo, for ellers hadde du ikke måttet bruke disse tulleargumentene.

Lenke til kommentar

 

men jeg er helt overbevist om at holocaust hendte.

 

Du har ikke engang giddet å sette deg inn i hva motparten mener. Det er ingen som påstår at "holocaust ikke hendte".

 

Når du i tillegg har et profilbilde som antyder at du støtter massemordere, så er det ingen informerte, moralske mennesker som tar anbefalingene dine alvorlig.

 

 

Jeg har deltatt i denne debatten før samt i en lignende tråd (som jeg selv startet) om fornektelse av holocaust (kan godt linke til den hvis du vil) samt debatten om hvordan denne debatten skal foregå (som det linkes til i åpningsinnlegget) så jo, jeg har absolutt satt meg inn i hva motparten skriver. Det har tydeligvis ikke du gjort for hadde du gjort det hadde du sett at flere tidligere brukere flere ganger har skrevet at holocaust aldri hendte, at alle beviser er juks og at alle vitner lyver!

 

Hold avataren utenom dette. Det finnes eg egen tråd i Off topic for dem som ønsker å vurdere avatarer.

Lenke til kommentar

Ingen av kildene dine dokumenterer det du sier de gjør. Og det VET du jo, for ellers hadde du ikke måttet bruke disse tulleargumentene.

Du har rett i at kildene ikke "dokumenterer" at de døde men heller at de forsvante plutselig uten å få kontakt igjen med hjemmelandet eller et nytt sted. Havner de i et ukjent øy i Stillehavet, kanskje med passasjerene som ikke kan "dokumenteres" som "døde" fra Flight MH370 fra Malaysia? Mulig?

 

En logisk og fornuftig forklarelse er at de døde. Tulleballargumentet er at du mener det er et tulleballargument. Det er et helt fornuftig og logisk argument som ikke noe andre fornuftig forklarelser.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har tydeligvis ikke du gjort for hadde du gjort det hadde du sett at flere tidligere brukere flere ganger har skrevet at holocaust aldri hendte, at alle beviser er juks og at alle vitner lyver!

 

Really? Kan du vise meg tre stk. som gjør det? 

 

Uansett er det ingen seriøse revisjonister (revisjonister som vet hva de snakker om og som har publisert bøker eller artikler) som ville finne på å si noe slikt. Om en eller annen noldus på et forum påstår det, hva så?

Lenke til kommentar

En logisk og fornuftig forklarelse er at de døde. Tulleargumentet er at du mener det er et tulleatgument

 

Absence of evidence is evidence of absence er i aller høyeste grad et tulleargument, jo. Det er faktisk et av verdens mest berømte tulleargumenter, som selv mennesker som bare leser populærvitenskap kjenner til.

Endret av Filosofus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har tydeligvis ikke du gjort for hadde du gjort det hadde du sett at flere tidligere brukere flere ganger har skrevet at holocaust aldri hendte, at alle beviser er juks og at alle vitner lyver!

 

Really? Kan du vise meg tre stk. som gjør det? 

 

Uansett er det ingen seriøse revisjonister (revisjonister som vet hva de snakker om og som har publisert bøker eller artikler) som ville finne på å si noe slikt. Om en eller annen noldus på et forum påstår det, hva så?

 

Jeg kan fortelle deg om fire (av dem som jeg har støtt på), men ingen av dem er aktive lenger:

 

BelzeBob, Gutten fra eventyret, pk2010 og Baltazar94

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg om fire (av dem som jeg har støtt på), men ingen av dem er aktive lenger:

BelzeBob, Gutten fra eventyret, pk2010 og Baltazar94

 

Det holder ikke. Vis meg hvor de påstår det du påstod at de påstod, nemlig: at holocaust aldri hendte, at alle beviser er juks og at alle vitner lyver!

Lenke til kommentar

En logisk og fornuftig forklarelse er at de døde. Tulleargumentet er at du mener det er et tulleatgument

 

Absence of evidence is evidence of absence er i aller høyeste grad et tulleargument, jo. Det er faktisk et av verdens mest berømte tulleargumenter, som selv mennesker som bare leser populærvitenskap kjenner til.

Feilen du gjør er å påstå at det ikke finnes noe "evidence". Det finnes plenty circumstantial evidence. Bare ignorante folk ikke forstår det

 

Passasjerene på MH370 er døde. Tulleargument?

Lenke til kommentar

Feilen du gjør er å påstå at det ikke finnes noe "evidence". Det finnes plenty circumstantial evidence. Bare ignorante folk ikke forstår det

 

Ja, vel, jeg foretrekker håndfaste bevis. Hvis alt du har å skilte med som bevis for et folkemord på to millioner mennesker er indisier, så kommer du ikke til å overbevise meg.

Lenke til kommentar

 

 

Ingen av kildene dine dokumenterer det du sier de gjør. Og det VET du jo, for ellers hadde du ikke måttet bruke disse tulleargumentene.

 

Du har ikke engang satt deg inn i kildematerialet.

 

Hvor mange polske jøder ble "dokumentert" drept i ghettoene?

Hvor mange polske mennesker ble sendt til konsentrasjonsleirer og aldri hørt fra igjen?

 

Hvorfor var det bare 300 000 jøder igjen i Polen etter krigen -- når det var 3 300 000 jøder i polen før krigen?

Hvor ble de av..?

Norges befolkning var 3 100 000 i 1946.

Mennesker tilsvarende HELE Norges befolkning, minus et par hundre tusen, forsvant -- og du mener at de har spredt seg litt rund her og der..?

 

Soviet hadde stålkontroll på innvandring og sitt folkeregister.

Polen hadde like god kontroll på sitt folkeregister.

Alle europeiske land hadde kontroll på immigrasjon.

Det Palestinske Mandat hadde immigrasjonsstopp.

USA hadde total kontroll på immigrasjon.

 

Det er som om de gikk opp i røyk.

Gikk under jorden.

 

---

 

Og ikke bekymre deg for bevis for hva som hendte med dem, enda.

Det første steget er å erkjenne at de levde, og at de ikke finnes noe sted i verden i dag.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feilen du gjør er å påstå at det ikke finnes noe "evidence". Det finnes plenty circumstantial evidence. Bare ignorante folk ikke forstår det

 

Ja, vel, jeg foretrekker håndfaste bevis. Hvis alt du har å skilte med som bevis for et folkemord på to millioner mennesker er indisier, så kommer du ikke til å overbevise meg.

Du påsto at det var et tulleargument å tro at de fleste millioner folk som forsvante døde.

Påstår du det enda?

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg om fire (av dem som jeg har støtt på), men ingen av dem er aktive lenger:

 

BelzeBob, Gutten fra eventyret, pk2010 og Baltazar94

 

Det holder ikke. Vis meg hvor de påstår det du påstod at de påstod, nemlig: at holocaust aldri hendte, at alle beviser er juks og at alle vitner lyver!

 

Problemet ditt er tydeligvis at du ikke engang gidder å lese førte innlegg i tråden (hvilket det står i emnetittelen at du skal. Der deltar BelzeBob fra starten av. I samme innlegg finner du også linken til tråden der selve holocaustdebatten diskuteres. Gutten fra eventyret og pk2010 deltar vel fra side nr. 6 eller 7. Rundt der. Baltazar94 deltar i en annen tråd som jeg nevnte. Skal jeg linke til den?

 

Hvis dette blir for vanskelig kan jeg finne innleggene deres i kveld når jeg har bedre tid.

Lenke til kommentar

Det første steget er å erkjenne at de levde, og at de ikke finnes noe sted i verden i dag.

 

Wow, ja, dette var det mest slående argumentet hittil. Fordi jødene forsvant fra Polen for over 70 år siden og jeg ikke kan dokumentere at Abe og Sara lever et eller annet sted i dag, så må jeg begynne å tilbe gasskammertullet. Du er klar over at jøder dauer en eller annen gang av naturlige årsaker, de også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...