Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Så ordet "pogrom" sier deg ingenting...? 

Hva mener du?

 

odeleggelse...

 

Er selv ikke i tvil om at det var en generell "jødeforfølgelse" i nazi-tyskland. Stiller bare spørsmål ved om det var gassing.

 

Auschwitz var jo en stor arbeidsleir så vidt jeg har forstått, hovedsaklig IG Farben, lest at de hadde noe slikt som 300 000 fangearbeidere, uten at å egentlig å googlet så mye på nummerere.

 

Men hvor mange ble egentlig drept der...Mange døde sikkert av sult og sykdommer..men fantes henrettelser sted..isåfall hvor mange ble drept ? 

 

Det vet jeg ikke. Kan være 270 000 som de Røde Kors dokumentene sier, kan være 1 million eller 2 millioner, jeg vet ikke. Tviler bare på at det var gassing.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Så ordet "pogrom" sier deg ingenting...? 

Hva mener du?

 

odeleggelse...

 

Er selv ikke i tvil om at det var en generell "jødeforfølgelse" i nazi-tyskland. Stiller bare spørsmål ved om det var gassing.

 

Auschwitz var jo en stor arbeidsleir så vidt jeg har forstått, hovedsaklig IG Farben, lest at de hadde noe slikt som 300 000 fangearbeidere, uten at å egentlig å googlet så mye på nummerere.

 

Men hvor mange ble egentlig drept der...Mange døde sikkert av sult og sykdommer..men fantes henrettelser sted..isåfall hvor mange ble drept ? 

 

Det vet jeg ikke. Kan være 270 000 som de Røde Kors dokumentene sier, kan være 1 million eller 2 millioner, jeg vet ikke. Tviler bare på at det var gassing.

ja..lest utallige artikler om "pynting" på disse gasskamrene som skal gjøre det mer troverdig at det har forekommet gassing..

Lenke til kommentar

Wow, 225 sider... Man kan nesten begynne å lure på om disse "Holocaust-benekterne" har litt rett likevel.

 

Da vil jeg anbefale deg å lese igjennom tråden og spesielt tråden om hvordan debatten skal foregå som det linkes til i åpningsinnlegget. Da vil du fort se at disse benekterne ikke har hatt et eneste saklig argument og har blitt tilbakebevist gang og gang og da bare droppet det og begynt å skrive om noe annet. Jeg har selv flere ganger hintet til bøker jeg har lest og skrevet at jeg tror enkelte detaljer kan være feil, men jeg er helt overbevist om at holocaust hendte. Som mange har pekt på før så virker det som benekterne ( i alle fall dem som drev på før) først og fremst er opptatt av å få martyrstatus.

 

Og det at en tråd blir lang betyr ikke at en side nødvendigvis har rett. Det er enkelt og greit fordi diskusjonen fortsetter og fortsetter. Jeg har selv vært innom flere temaer som har pågått i det uendelige og ofte i tråd etter tråd.

Lenke til kommentar

 

Wow, 225 sider... Man kan nesten begynne å lure på om disse "Holocaust-benekterne" har litt rett likevel.

 

Da vil jeg anbefale deg å lese igjennom tråden og spesielt tråden om hvordan debatten skal foregå som det linkes til i åpningsinnlegget. Da vil du fort se at disse benekterne ikke har hatt et eneste saklig argument og har blitt tilbakebevist gang og gang og da bare droppet det og begynt å skrive om noe annet. Jeg har selv flere ganger hintet til bøker jeg har lest og skrevet at jeg tror enkelte detaljer kan være feil, men jeg er helt overbevist om at holocaust hendte. Som mange har pekt på før så virker det som benekterne ( i alle fall dem som drev på før) først og fremst er opptatt av å få martyrstatus.

 

Og det at en tråd blir lang betyr ikke at en side nødvendigvis har rett. Det er enkelt og greit fordi diskusjonen fortsetter og fortsetter. Jeg har selv vært innom flere temaer som har pågått i det uendelige og ofte i tråd etter tråd.

 

Men hva med bildene og filmene som har blitt manipulert...

Endret av Hendrix
Lenke til kommentar

Okay.

Jeg er med på en runde.

Polen fører god statistikk på befolkningen sin, og 1 870 000 polske jøder overlevde ikke krigen.
90% av polske jøder døde altså.
Dette er over halvparten av alle jødene som døde under andre verdenskrig, så Polens etterretning tar for seg skjebnene til halvparten av det jødiske holocaust.

Til sammenligning døde 11% av polens etnisk polske befolkning.

Circa 90% av polens etnisk polske befolkning overlevde.
Circa 90% av polens jøder døde.

Kilde:
https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties_of_Poland
https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_National_Remembrance

---

Hva mener dere er årsaken til at så mange POLSKE jøder døde?

Lenke til kommentar

Okay.

 

Jeg er med på en runde.

 

Polen fører god statistikk på befolkningen sin, og 1 870 000 polske jøder overlevde ikke krigen.

90% av polske jøder døde altså.

Dette er over halvparten av alle jødene som døde under andre verdenskrig, så Polens etterretning tar for seg skjebnene til halvparten av det jødiske holocaust.

 

Til sammenligning døde 11% av polens etnisk polske befolkning.

 

Circa 90% av polens etnisk polske befolkning overlevde.

Circa 90% av polens jøder døde.

 

Kilde:

https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties_of_Poland

https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_National_Remembrance

 

---

 

Hva mener dere er årsaken til at så mange POLSKE jøder døde?

Er dette sant ? når skulle man bruke wikipedia som kilder ?

Lenke til kommentar

 

Okay.

 

Jeg er med på en runde.

 

Polen fører god statistikk på befolkningen sin, og 1 870 000 polske jøder overlevde ikke krigen.

90% av polske jøder døde altså.

Dette er over halvparten av alle jødene som døde under andre verdenskrig, så Polens etterretning tar for seg skjebnene til halvparten av det jødiske holocaust.

 

Til sammenligning døde 11% av polens etnisk polske befolkning.

 

Circa 90% av polens etnisk polske befolkning overlevde.

Circa 90% av polens jøder døde.

 

Kilde:

https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties_of_Poland

https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_National_Remembrance

 

---

 

Hva mener dere er årsaken til at så mange POLSKE jøder døde?

 

 

Er dette sant ?

 

 

I følge Institute of National Remembrancé, ja.

 

De brukte folkeregisteret i Polen til å finne ut hvem som døde under andre verdenskrig, for å finne menneskene som aldri ble rapportert døde.

 

De gikk gjennom millioner på millioner av fødselsattester, giftemål, folketellinger, dødsattester og har arbeidet med å lage lister over hvem som døde eller forsvant.

 

Informasjon om folkeregisteret i Polen, som i tur indirekte forteller hvor omfattende arbedet til INR er og hvor mye informasjon som ligger til grunn for INR sine tall på døde:

https://familysearch.org/wiki/en/Poland_Civil_Registration

 

---

 

Hva mener du er årsaken til at så mange POLSKE jøder døde?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Men hva med bildene og filmene som har blitt manipulert...

 

 

Hvor er bevisene på at noe har blitt manipulert?

 

Når du ser er originalt bilde..kontra et bilde som har blitt brukt i skolebøkene i all sin tid..hva skal man tro da ? og dette er et av 1000 eksempler...

Lenke til kommentar

 

Så ordet "pogrom" sier deg ingenting...? 

Hva mener du?

 

 

A pogrom is a violent riot aimed at the massacre or persecution of an ethnic or religious group, particularly one aimed at Jews. The term originally entered the English language in order to describe 19th and 20th century attacks on Jews in the Russian Empire (mostly within the Pale of Settlement, what would become Ukraine, Belarus and Poland). Similar attacks against Jews at other times and places also became retrospectively known as pogroms. The word is now also sometimes used to describe publicly sanctioned purgative attacks against non-Jewish ethnic or religious groups.[1][2][3][4][5]

Virker det kanskje naturlig at områder som er kjent for massakre mot jøder kanskje var et bedre område å bedrive massakrer mot jøder i? Eller ville du gjort det langs kysten til Frankrike sånn at spioner fra England bare kunne gå direkte opp til gjerdet og spørre hva de drev med?

Lenke til kommentar

 

 

Så ordet "pogrom" sier deg ingenting...? 

Hva mener du?

 

 

A pogrom is a violent riot aimed at the massacre or persecution of an ethnic or religious group, particularly one aimed at Jews. The term originally entered the English language in order to describe 19th and 20th century attacks on Jews in the Russian Empire (mostly within the Pale of Settlement, what would become Ukraine, Belarus and Poland). Similar attacks against Jews at other times and places also became retrospectively known as pogroms. The word is now also sometimes used to describe publicly sanctioned purgative attacks against non-Jewish ethnic or religious groups.[1][2][3][4][5]

Virker det kanskje naturlig at områder som er kjent for massakre mot jøder kanskje var et bedre område å bedrive massakrer mot jøder i? Eller ville du gjort det langs kysten til Frankrike sånn at spioner fra England bare kunne gå direkte opp til gjerdet og spørre hva de drev med?

 

Nå har jeg hørt at England var med på mye av lidelsene mot jødene...

Lenke til kommentar

men jeg er helt overbevist om at holocaust hendte.

 

Du har ikke engang giddet å sette deg inn i hva motparten mener. Det er ingen som påstår at "holocaust ikke hendte".

 

Når du i tillegg har et profilbilde som antyder at du støtter massemordere, så er det ingen informerte, moralske mennesker som tar anbefalingene dine alvorlig.

Lenke til kommentar

Okay.

 

Jeg er med på en runde.

 

Polen fører god statistikk på befolkningen sin, og 1 870 000 polske jøder overlevde ikke krigen.

90% av polske jøder døde altså.

Dette er over halvparten av alle jødene som døde under andre verdenskrig, så Polens etterretning tar for seg skjebnene til halvparten av det jødiske holocaust.

 

Til sammenligning døde 11% av polens etnisk polske befolkning.

 

Circa 90% av polens etnisk polske befolkning overlevde.

Circa 90% av polens jøder døde.

 

Kilde:

https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties_of_Poland

https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_National_Remembrance

 

---

 

Hva mener dere er årsaken til at så mange POLSKE jøder døde?

 

Du lyver så det renner av deg. At det forsvant 2 millioner jøder fra Polen betyr ikke at de døde.

Lenke til kommentar

 

Okay.

 

Jeg er med på en runde.

 

Polen fører god statistikk på befolkningen sin, og 1 870 000 polske jøder overlevde ikke krigen.

90% av polske jøder døde altså.

Dette er over halvparten av alle jødene som døde under andre verdenskrig, så Polens etterretning tar for seg skjebnene til halvparten av det jødiske holocaust.

 

Til sammenligning døde 11% av polens etnisk polske befolkning.

 

Circa 90% av polens etnisk polske befolkning overlevde.

Circa 90% av polens jøder døde.

 

Kilde:

https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties_of_Poland

https://en.wikipedia.org/wiki/Institute_of_National_Remembrance

 

---

 

Hva mener dere er årsaken til at så mange POLSKE jøder døde?

 

Du lyver så det renner av deg. At det forsvant 2 millioner jøder fra Polen betyr ikke at de døde.

 

 

Ah.

Ja.

 

Hvor ble de av, mener du?

De 1 850 000 polske jødene som aldri krevde tilbake sine hjem, sine eiendeler eller jobber, som aldri havnet på sykehus eller døde i noe annet land i verden etter krigens slutt?

 

England hadde kontroll på immigrasjon til det Palestinske Mandat; de havnet ikke der.

Det var praktisk talt ingen jødisk innvandring til det Palestinske Mandat under krigen, og de som faktisk kom til Palestina ble -- naturligvis -- registrert.

 

Dessuten er ideen om at polsktalende jøder reiste til midtøsten i milliontall, under Tysk okkupasjon av halve europa, latterlig.

 

Dette er heller ikke røde kors eller world atlas sine tellinger -- dette er Polen sitt folkeregister, som kan spore alle fødsler og dødsfall tilbake til før 1850.

 

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Hva er greia med å sitere 100 ledd tilbake i en tråd, forresten. Er det kutyme her? Man må jo lese seg igjennom de samme innleggene 10 ganger før man kommer til poenget.

Det er bare så forbanna enkelt å glemme å slette gamle innlegg. Det hadde vært kjempeenkelt å f.eks. ha en knapp som automatisk fjernet alt unntatt det innlegget du svarer på, men NEIDA! 

Lenke til kommentar

Ah.

Ja.

Hvor ble de av, mener du?

De 1 850 000 polske jødene som aldri krevde tilbake sine hjem, sine eiendeler eller jobber, som aldri havnet på sykehus eller døde i noe annet land i verden etter krigens slutt?

 

 

Hvorfor må jeg vite hvor de ble av for å slå fast at de ikke ble drept? For et latterlig argument. Jøder har flyttet på seg siden tidenes morgen, og etter andre verdenskrig forsvant det mennesker av alle nasjonaliteter fra ulike deler av Europa. Etter første verdenskrig også. Millioner av tyskere fra Tsjekkoslovakia og Polen, for eksempel. Det betyr ikke at disse menneskene ble drept (selv om mange utvilsomt ble det).

 

At ingen av disse jødene krevde tilbake sine eiendeler etter krigen er ren og skjær tullball. Jødene har sutret om og krevd oppreisning for hva de mistet under krigen til langt ut på 2000-tallet. Flesteparten av de øst-europeiske jødene var dessuten lut fattige 'ghetto-dwellers' som antakelig fikk det langt bedre i landene som var dumme nok til å ønske dem velkommen etter krigen. Og hvordan vet du at de aldri havnet på sykehus eller døde i noe annet land etter krigens slutt? Give me a break.

 

England hadde kontroll på immigrasjon til det Palestinske Mandat; de havnet ikke der.

Det var praktisk talt ingen jødisk innvandring til det Palestinske Mandat under krigen, og de som faktisk kom til Palestina ble -- naturligvis -- registrert.

Dessuten er ideen om at polsktalende jøder reiste til midtøsten i milliontall, under Tysk okkupasjon av halve europa, latterlig.

 

 

Før du ler av hva jeg jeg skriver, så bør du nok dobbeltsjekke hva jeg faktisk har skrevet. Med mindre jeg har blitt senil, så har jeg aldri skrevet noe i nærheten av det du ser ut til å argumentere i mot her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er en artikkel som omtaler ni eksempler på "Holocaust-ofre" som senere har vist seg å være i live mange tiår etter krigens slutt:

The Israeli Holocaust museum, Yad Vashem, compiles information about alleged victims of the Holocaust, with the obvious purpose of substantiating the alleged extent of mass-murder against Jews during the Second World War, but with the paradoxical result that some people presumed killed in the Holocaust turn out not to have been killed. Such an instance came to light this week...

 

 

 

https://codoh.com/library/document/4187/?lang=en

 

At jøder forsvant under krigen er ikke et (gyldig) argument for at de ble drept. Likevel er dette måten Holocaust-historikere opererer på når de fører statistikk over "døde" jøder, inkludert de 772-34 bortkomne norske jødene som Bjarte Bruland og andre norske Holocaust-historikere påstår ble drept i Auschwitz. Det er fullstendig sinnssvakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...