After Dark Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Var det seks millioner? Eller var det fire? Man trenger ikke være fornekter for å stille kritiske spørsmål. Mange fornekter at antallet er uklart, og det bidrar til unødvendig skarpe fronter i debatten. Det er vel tvilsomt om Israel hadde blitt opprettet uten det forutgående holocaust. Det betyr ikke at det må ha vært en langsiktig plan bak, men at tragedien kan ha blitt kynisk utnyttet til å få gjennom krav som ellers ikke ville blitt en realitet. Det er legitimt å stille kritiske spørsmål. Det er den som ikke tåler det som har et problem. Det allment aksepterte antallet er ca. 6 millioner. Så man heller ikke glemme alle de andre nazistene regnet som uønskede og som også gikk med i blodbadet. Man må gjerne stille kritiske spørsmål, men når man ikke klarer noe bedre enn å påstå at alle beviser enten det dreier seg om leirer, dokumenter, ordre, nedtegnelser el. er falske samt at alle vitner automatisk lyver blir det bare latterlig. Og det er nettopp dette som alltid har vært benekternes taktikk. Lenke til kommentar
Alekto Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Heller ikke har det noen gang blitt påstått at alle ble gasset. Men det er vanlig at fornektere fremsetter en falsk påstand (diktet opp av nettopp motstanderne) og siden «beviser» at den er feil. Mauthausen-Gusen som var en arbeidsleir (ikke en dødsleir), hvor blant annet flere Norske (Ikke-jødiske) NN fanger ble sendt. Bare en brøkdel var jøder, antageligvis mindre enn 25 000, likevel døde minst 122,766 fra andre grupper - muligens så mange som 320,000. Ettersom leiren hadde en del N.N fanger (nacht und nebel – Natt og tåke). Fanger som var ment å forsvinne uten et spor, så er det et vanskelig arbeide å få nøyaktige tall. Ettersom man ikke klarte å ødelegge alle arkivene har man fra Nazistenes egne kilder navnet på 67 948 av dem. Fornektere påberoper seg ofte å «tenke selv» og det er i og for seg riktig ettersom de tydeligvis ikke føler noe behov for å innhente fakta, noen av dem dikter opp en masse konspirasjonsteorier og påstander om hva «den andre parten sier», mens resten repeterer hjernedødt hva den harde kjernen sier. Å prøve å frikjenne Nazi Regimet, er å håne ikke bare de som døde, men de som overlevde. 4 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hitler hadde en dyp forakt for jøder etter første verdenskrig. http://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration Det har nok mye med dette å gjøre; http://www.ihr.org/jhr/v06/v06p389_John.html Denne avtalen mellom Walter Rotschild (jøde og zionist, fra en beryktet familie, som blant annet finansierte begge sider i napoleonskrigene og anslås som den rikeste familien som noen sinne har eksistert), var grunnen til at USA tok del i krigen på britenes side, og tippet vektskålen slik at Tyskland tapte. Som mange vet fikk Tyskland all skyld for krigen, og måtte betale en rimelig heftig krigserstatning på ~500.000.000.000 USD etter dagens verdi, pluss at de mistet 13% av landet sitt og 10% av befolkningen. Krigen sto ganske stille, men mye tyder på at det var denne avtalen der britene lovte bort Palestina til jødene som tippet vektskålen. Det er mye historie å lese seg opp på, men WWI var et helvete uten sidestykke og zionistene utnyttet anledningen til å sikre seg Palestina, selv om det førte til at krigen ble mer langvarig og tok flere liv enn strengt talt nødvendig. Det er ikke godt å si hva som hadde skjedd uten at Rotschild-familien hadde "trådt til" igjen (de har en lang historie med å tjene gode penger på kriger), men det er nok herfra Hitlers avsky mot jødene stammer fra... http://en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_family Hitler ville ha et rike uten jøder, men få vet at han hjalp de jødene som ville å flykte til Palestina fra 1933-1937. Dette var en konsekvens av at jødene erklærte "krig" mot Tyskland i 1933: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Transfer_Agreement The Transfer Agreement rescued some 60,000 German Jews. A sweeping, worldwide economic boycott of Germany by Jews helped spur a deal between the Nazis and Zionists.[3] At that time, there were few Jews in Palestine, but from 1933 through 1936, 60,000 German Jews immigrated into the region,[4] bringing with them a portion of the assets they once held in Germany.[5] Jeg har vært i Auschwitz-Birkenau to ganger. Første gangen kunne jeg se dette skiltet: Andre gangen var det dette: De har i alle fall nedjustert fra 4 millioner til 1.5 der. En annen ting er at noen av historiene jeg har lest fra overlevende fra disse dødsleirene ofte ikke gir så mye mening. Her er en av dem: The Belzec camp is underground, an electric crematorium. Here the floor resembled an enormous plate, it sank deep into a pool of water, a powerful electric current of millions of volts killed them all at once. The floor rose again, an electric current burned them until nothing was left, save a few ashes. - 1946 Eng. ed. of 'Black Book of Polish Jewry',p. 313 En ting jeg ikke klarer å slå fra meg er hvor utrolig lite effektive disse "drapsmaskinene" til datidens råeste militærmakt må ha vært. Man skulle tro at det ble lagt litt mer arbeid i å gjøre dette effektivt om det var så viktig. 6.000.000 (bare jødene) som skal drepes er utrolig mange, og hvorfor de ikke bare gjorde som russerne; fikk dem til å grave sine egne massegraver og spanderte på hver av dem en kule eller to eller noe lignende er for meg et lite mysterium. Ville Hitler ha jødene ut av "det tredje riket"? Definitivt Fantes det konsentrasjonsleirer hvor jøder og andre krigsfanger ble behandlet dårlig? Soleklart Ble mange jøder drept av tyskerne? Ja Har zionistene en grunn til å overdrive omfanget? Ja (se avtalen fra WWI, om lovet land og hjelp fra britene) Ble 6.000.000 jøder systematisk henrettet av tyskerne? ... Det er umulig å vite når vitner blir torturert til tilståelser, og vinnerne skriver historiebøkene. Det som i alle fall er sikkert er at både de allierte og Stalin begikk grusomme krigsforbrytelser, som man aldri får høre om i historiebøkene... http://en.wikipedia.org/wiki/Allied_war_crimes_during_World_War_II Historien om WWII er skrevet av vinnerne, og det er veldig tydelig i hvor lite balansert det fremstilles... 1 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Om målet var å utrydde jøder. Hvorfor i alle dager brukte Nazityskland ressurser på å flytte jøder mellom konsentrasjoncamper(900km) under krigens siste dager? Om det var så gale som folk skal ha det til så var det vel bare å stille dem opp på rekke og skyte dem ned? Hadde USA vært i samme posisjon som Tyskland i 1944/1945(utbombet, med krig på to fronter og store problemer med "supply chains".Ja da hadde kanskje japanerne i amerikanske konsentrasjonsleirer lidd samme skjebne. Mange jøder døde, selvsagt veldig trist. Men når regnestykket er som følgende; Jøder før WW2 minus jøder etter WW2 = antall jøder drept av nazityskland, ja da er det vel ikke rart at folk stiller spørsmål ved historien. 2 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Her er litt flere fakta: I 1989 sendte Soviet mikrofilmer med bøker av "Death Records" i Auschwitz. "While the American Red Cross has been providing tracing for victims of WWII and the Nazi regime since 1939, impetus for the creation of the center occurred in 1989 with the release of files on 130,000 people detained for forced labor and 46 death books containing 74,000 names from Auschwitz. Microfilm copies released to the International Committee of the Red Cross (ICRC) by the Soviet Union provided the single largest source of information since the end of WWII." Det mangler deler av 1941 og 1944, og hele 1945. https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/rctrace.html Her kunne man finne dødsrapportene til 68.864 som døde i Auschwitz. http://www.ushmm.org/online/hsv/source_view.php?SourceId=30927 (Jeg må hente bilder fra en "revisjonist-side" her, siden ingen veldig "offisielle" tydeligvis liker å snakke om dette): (eksempel på døddssertifikat) Det er ingen grunn til å betvile at disse dokumentene er ekte, noe meg bekjent ingen gjør heller... Noen har gått gjennom ALLE de oppgitte innsatte og sett på alderssammensetning. >90 3: 0.005 80-90: 73 0.1 70-80: 482 0.7 60-70: 2,083 3.0 50-60: 8,040 11.7 40-50: 15,512 22.5 30-40: 18,430 26.7 20-30: 14,830 21.5 10-20: 6,715 9.7 00-10: 2,584 3.7 I følge mange er dette de "beste" som ble plukket ut for å arbeide, mens barn, eldre og syke ble sendt rett i gasskamrene. Hvorfor hadde tyskerne et så stort behov for barn under 10 år og eldre over 60 i en arbeidsleir? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 En ting jeg ikke klarer å slå fra meg er hvor utrolig lite effektive disse "drapsmaskinene" til datidens råeste militærmakt må ha vært. Man skulle tro at det ble lagt litt mer arbeid i å gjøre dette effektivt om det var så viktig. 6.000.000 (bare jødene) som skal drepes er utrolig mange, og hvorfor de ikke bare gjorde som russerne; fikk dem til å grave sine egne massegraver og spanderte på hver av dem en kule eller to eller noe lignende er for meg et lite mysterium. Har lest at man gikk over til gassing fordi de som massakrerte folkene, ikke klarte å fungere normalt i lengden. Men hvordan kunne da vaktene i KZ-leirene fungere normalt? Går ut fra at selv ikke de klarte å massakrere ukjente mennesker på samlebånd fra 9-15 hver dag. Det er jo en temmelig unormal "jobb"... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Det er derfor de fikk jødene til å drepe andre jøder. Sonderkommando. Det er i grunnen interessant hvordan de som drev leirene hele tiden forandret på ting for å få leiren til å fungere raskere og raskere. En syk type iterasjon som gjør at de nesten klarte å utrydde alle jødene i Europa... Tror ikke de hadde trengt mange år til før de var ferdige. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 En ting jeg ikke klarer å slå fra meg er hvor utrolig lite effektive disse "drapsmaskinene" til datidens råeste militærmakt må ha vært. Man skulle tro at det ble lagt litt mer arbeid i å gjøre dette effektivt om det var så viktig. 6.000.000 (bare jødene) som skal drepes er utrolig mange, og hvorfor de ikke bare gjorde som russerne; fikk dem til å grave sine egne massegraver og spanderte på hver av dem en kule eller to eller noe lignende er for meg et lite mysterium. Har lest at man gikk over til gassing fordi de som massakrerte folkene, ikke klarte å fungere normalt i lengden. Men hvordan kunne da vaktene i KZ-leirene fungere normalt? Går ut fra at selv ikke de klarte å massakrere ukjente mennesker på samlebånd fra 9-15 hver dag. Det er jo en temmelig unormal "jobb"... Det er jo en teori, men det høres definitivt snodig ut. Det er første gang jeg har hørt om det, og det vil gjøre nazistene til det første folkeslaget som noen gang har hatt problemer med å finne folk til å gjennomføre massakre. Det er begått utallige massakrer gjennom tidene, og det Russerne hadde f.eks. ingen problemer med det. De allierte hadde tydeligvis ikke noen problemer med å stenge inne alle POWs i fangeleirer og sulte dem så godt de kunne i etterkant heller. En ting jeg synes er noe av det mest fascinerende med hele greia er "6 million jews" og "holocaust", et ord fra bibelen og talmud som betyr "brannoffer", men det må altså brennes opp "holo" altså, fullstendig slik at ingenting annet enn aske er igjen. "6 million jews" og "holocaust" ble brukt utallige ganger før 2. verdenskrig, så jeg gjetter på at det har en eller annen religiøs signifikans, og at det var en gammel profeti som måtte oppfylles før jødene kunne vende tilbake til Israel eller noe. For de som har lest historien vet de at historien til Israel er omtrent WWI (Balfour declaration, gi England muligheten til å vinne ved å trekke inn USA i krigen, i bytte mot Palestina, tilbud fra Rotschild) -> WWII (godt hjulpet av den absurd strenge Versailles-traktaten) -> Israel (rett etter WWII) Jeg lette egentlig etter en artikkel fra etter WWI der de snakker om at 6 millioner jøder ble drept, men jeg finner bare en thumbnail av det og kontoen er suspendert. Jeg har sett den før dog... her er i alle fall en fra tidlig 1945 (før krigen var over med andre ord) der det sies at 6 million jøder er drept: Ok, jeg har ikke tid nå, men jeg skal finne den avisartikkelen der 6 million jøder døde i WWI Det som er sikkert er at det er nok å ta av om man leter etter referanser til 6 millioner jøder og holocaust før WWII. Her fant jeg en som har funnet ut i begynnelsen av -43 at 6 millioner jøder skal utryddes ..og en haug med andre referanser til akkurat 6 millioner før krigen er over: Og til slutt; nedjusterte tall fra Auschwitz; uten at det noen gang vil endre at 6 millioner jøder døde: Jeg benekter ikke noe, men synes det er snedig hvordan "holocaust" og "6 millioner jøder" går igjen så mange ganger. Jeg mistenker at tallet ikke er tilfeldig valgt. Om noen klarer å finne artikler der 6 millioner jøder døde etter første verdenskrig hadde det vært finfint Det er en god del å gå gjennom, be warned! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvorfor er du så fokusert på tallet? Det er ingen som vet nøyaktig hvor mange som ble drept. Hvis vi plutselig finner ut av det, og det viser seg å være (f.eks) 3 millioner, hva i alle dager vil det bety? Ja, jeg spør deg? Hva vil du si hvis noen finner ut at tallet må være 3 millioner. Som ble gasset ihjel. Og drept på andre måter. Av tyske soldater under direkte ordre av Hitler, Himmler og de andre ideologiske lederne. For å UTRYDDE et folkeslag. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Konsensus blant historikere er et anslag mellom 4,9 - 6,2 millioner eller noe slikt, de eneste som virkelig henger seg opp i 6 millioner-tallet er benektere som vil at det skal passe inn i den grandiose jødiske konspirasjonen. Noe sier meg at Pifler aldri har vært i Auswitch, men historien om at han så den nye plaketten passer godt inn i JAQ-ing off metodikken som holocaustbenektere bruker. I tillegg til den sedvanlige "historien er skrevet av vinnere" og "hvorfor hører vi ikke noe om de andre overgrepene?" der man ikke trenger noe mer enn å plukke opp en historiebok eller to utover det man lærte på ungdomsskolen for å få innsikt i det. Det passer dessverre ikke inn i verdensbildet til benekterne. Ellers ble fanger henrettet på alle slags mulige måter, noen av de konkrete historiene fra Holocaust er garantert oppspinn og overdrivelser, enten bevisst eller ubevisst (se lampeskjermer og såpe, som har blitt bevist som falskt av folk som driver med faktisk historieundersøkelse), og for mange av soldatene som stod bak det (på samme måte som i Russland) er nok PTSD utbredt. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Hvorfor er du så fokusert på tallet? Det er ingen som vet nøyaktig hvor mange som ble drept. Hvis vi plutselig finner ut av det, og det viser seg å være (f.eks) 3 millioner, hva i alle dager vil det bety? Ja, jeg spør deg? Hva vil du si hvis noen finner ut at tallet må være 3 millioner. Som ble gasset ihjel. Og drept på andre måter. Av tyske soldater under direkte ordre av Hitler, Himmler og de andre ideologiske lederne. For å UTRYDDE et folkeslag. Det vil ikke bety noe fra eller til for min del, annet enn at man kommer nærmere sannheten, som burde være det man leter etter. Det er ikke jeg som er så opptatt av 6 millioner... http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust The Holocaust (from the Greek ὁλόκαυστος holókaustos: hólos, "whole" and kaustós, "burnt"),[2] also known as the Shoah (Hebrew: השואה, HaShoah, "the catastrophe"), was a genocide in which approximately six million Jews were killed by the Nazi regime and its collaborators. Jeg synes bare det er interessant å se hvordan dette tallet aldri forandrer seg, til tross for at det har dukket opp haugevis av ny informasjon. Noen av de viktigste dokumentene fra 2. verdenskrig kom fra Soviet så sent som i 1989, og jeg har vist dem over, de offisielle "death records" fra Auschwitz. I etterkant av dette ble skiltet i Auschwitz byttet ut, for det gamle tallet på 4 millioner kom også fra Soviet i sin tid, som hadde mer enn nok med å dekke over sine egne krigsforbrytelser. Så kan man spørre seg hvorfor noen så viktige dokumenter er tiet i hjel. Du kan jo prøve å lete etter "offisielle" kilder som nevner dette. Klarer du å finne noen "offisielle" holocaust-kilder som nevner dem? Hvorfor ikke? Leter man godt nok så klarer man å finne det, men de er tross alt noen av de viktigste dokumentene som dokumenterer deler av hva som skjedde i Auschwitz, og de er så vidt jeg vet de eneste. Igjen; jeg har ikke nektet på noe, men jeg synes det er rart at vi får unike hemmelige dokumenter tilgjengelig, og ingen får se dem. Hvorfor? De kunne godt anonymisert navnene om det var poenget. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Du SIER at du ikke er opptatt av det, men du skrev nettopp et enormt innlegg om nettopp det. Og grunnen til at det tallet aldri forandrer seg er at folk som DU snakker om det hele tiden. Ingen andre bryr seg, bare fjotter som prøver å fokusere på tallet. Edit: For øvrig hadde det vært jævlig kult om de faktisk FANT ut hva det korrekte tallet var, og det visste seg å være nøyaktig 6.000.000 jøder... Bare for å liksom dytte denne diskusjonen et steg videre - INGEN deniers ville tro på det Endret 23. februar 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Konsensus blant historikere er et anslag mellom 4,9 - 6,2 millioner eller noe slikt, de eneste som virkelig henger seg opp i 6 millioner-tallet er benektere som vil at det skal passe inn i den grandiose jødiske konspirasjonen. Noe sier meg at Pifler aldri har vært i Auswitch, men historien om at han så den nye plaketten passer godt inn i JAQ-ing off metodikken som holocaustbenektere bruker. I tillegg til den sedvanlige "historien er skrevet av vinnere" og "hvorfor hører vi ikke noe om de andre overgrepene?" der man ikke trenger noe mer enn å plukke opp en historiebok eller to utover det man lærte på ungdomsskolen for å få innsikt i det. Det passer dessverre ikke inn i verdensbildet til benekterne. Ellers ble fanger henrettet på alle slags mulige måter, noen av de konkrete historiene fra Holocaust er garantert oppspinn og overdrivelser, enten bevisst eller ubevisst (se lampeskjermer og såpe, som har blitt bevist som falskt av folk som driver med faktisk historieundersøkelse), og for mange av soldatene som stod bak det (på samme måte som i Russland) er nok PTSD utbredt. Som sagt; jeg har vært der to ganger. Hva du tror er ikke så veldig relevant. Første gang var i sommerferien på videregående, og andre gangen var det sent november og iskaldt. Jeg har aldri påstått at det var noen feriekoloni. Jeg har aldri benektet noe som helst, men som du sier; en del av de gode gamle historiene er garantert oppspinn. Faktum er at man lærer en ekstremt ensidig variant av historien i normal skole, og ja, man må faktisk plukke opp en historiebok som ikke er pensum for å lære noe som helst om "den andre siden". At det bare er "fornektere" som henger seg opp i 6 millioner er bare tøys... http://en.wikipedia.org/wiki/Yad_Vashem Yad Vashem seeks to preserve the memory and names of the six million Jews murdered during the Holocaust and the numerous Jewish communities destroyed during that time. At det skal være ulovlig (bokstavelig talt i mange land) å stille spørsmål ved sider av denne historiske hendelsen er ganske absurd. Det finnes vel knapt tilsvarende eksempler. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Du SIER at du ikke er opptatt av det, men du skrev nettopp et enormt innlegg om nettopp det. Og grunnen til at det tallet aldri forandrer seg er at folk som DU snakker om det hele tiden. Ingen andre bryr seg, bare fjotter som prøver å fokusere på tallet. Edit: For øvrig hadde det vært jævlig kult om de faktisk FANT ut hva det korrekte tallet var, og det visste seg å være nøyaktig 6.000.000 jøder... Bare for å liksom dytte denne diskusjonen et steg videre - INGEN deniers ville tro på det Merkelig argumentasjon. Grunnen til at det aldri vil forandre seg er fordi noen holder døren åpen for at tallet kan være feil? Jeg ser også at du elegant hoppet over å svare på spørsmålet Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Tror du JEG vet hvorfor de avisartiklene DU henviser til er anonymisert? Endret 23. februar 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 23. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2015 Som sagt; jeg har vært der to ganger. Hva du tror er ikke så veldig relevant. Første gang var i sommerferien på videregående, og andre gangen var det sent november og iskaldt. Jeg har aldri påstått at det var noen feriekoloni. Jeg har aldri benektet noe som helst, men som du sier; en del av de gode gamle historiene er garantert oppspinn. Du har åpnet som en klassisk holocaustbenekter som trekker fram det vanligste i metodikken. Åpner med å flytte skylden over på jødene ved å trekke fram boikotten som ble forsøkt å gjøre når det ble åpenbart hvordan jødene ble behandlet og hva slags menneske som hadde makt i Tyskland (Hint: Les Mein Kampf). Videre så setter du spørsmålstegn ved hvor mange som ble drept og mener det er rart at de ikke drepte fangene med kuler (noe de forøvrig gjorde og som uansett er ment til å sette spørsmålstegn ved drapsleirene i seg slev). I tillegg dedikerer du et svært innlegg til "6 millioner", som er mantraet til holocaustbenektere. Man kjenner lusa på gangen. Faktum er at man lærer en ekstremt ensidig variant av historien i normal skole, og ja, man må faktisk plukke opp en historiebok som ikke er pensum for å lære noe som helst om "den andre siden". Faktum er at historie er altfor komplekst til å tilstrekkelig dekke det i løpet av obligatoriske grunnskolen, derfor forenkles historien ned til det essensielle. Gulags med mer ble forøvrig fortsatt nevnt, men de går ikke i dybden. Man må faktisk plukke opp historiebøker som ikke er pensum for å lære seg det meste når det kommer til historie. At det bare er "fornektere" som henger seg opp i 6 millioner er bare tøys... http://en.wikipedia.org/wiki/Yad_Vashem Yad Vashem seeks to preserve the memory and names of the six million Jews murdered during the Holocaust and the numerous Jewish communities destroyed during that time. At det skal være ulovlig (bokstavelig talt i mange land) å stille spørsmål ved sider av denne historiske hendelsen er ganske absurd. Det finnes vel knapt tilsvarende eksempler. 6 millioner brukes fordi det er et anslag og istedenfor å hoppe fram og tilbake så er 6 millioner et enkelt nummer å bruke. Det som derimot skjer er at holocaustbenektere henger seg opp i 6 millioner og trekker fram plaketten fra Auswitch og hevder løgn og fanteri. Dette ble tatt opp allerede på førstesiden av denne tråden, plaketten i Auswitch har ikke noe med historieforskningen og konsensus å gjøre. Likevel så fortsetter holocaustbenektere å gå på veggene fordi tallet ikke blir revidert. Newsflash, for historikere er tallet mellom 4-6 millioner, men pga. manglende dokumentasjon og omfang av overgrepet kommer man aldri til å komme fram til et konkret tall. Når det er sagt, hva er forskjellen mellom 6 millioner og 4 millioner? Det er like alvorlig og grovt uansett. Så da henger man seg opp i det utelukkende for å bevise at "6 millioner er en jødisk konspirasjon og holocaust hendte aldri". Det er historien som gjentar seg med hver eneste "skeptiker". Det finnes flere eksempler, i Rwanda er det ulovlig å drive med trivialisering og revisjonisme rundt folkemordet der. Det gjøres for å unngå nettopp den typen hatspråk og forfølgelse som enkelte grupperinger blir utsatt for. Det er jo bare å kikke på holocaustrevisjonisme, det stammer tilnærmet utelukkende fra rasistiske grupperinger, og vi så jo hvordan det gikk sist i Europa når en etnisk gruppe fikk masse hatpropaganda mot seg og en rasist fikk absolutt makt. Det betyr ikke at det er riktig å gjøre det slik, men argumentet for det er ikke "HYSJ HYSJ ikke avslør oss" men nettopp "vi vil ikke ha den typen hat og trivialisering av overgrep i det offentlige rom fordi vi vet hva det leder til". 2 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Tror du JEG vet hvorfor de avisartiklene DU henviser til er anonymisert? Jeg spurte hvorfor de historiske dokumentene fra Auschwitz som kom fra Soviet i 1989, som burde være ekstremt viktige, er hysjet ned, og hvorfor de ikke nevnes av (omtrent) noen offisielle kilder? Dette er unike historiske dokumenter... Kan du finne noen gode eksempler på hvor de nevnes? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Igjen: Hvorfor skulle _jeg_ vite det? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 ... Du har åpnet som en klassisk holocaustbenekter som trekker fram det vanligste i metodikken. Åpner med å flytte skylden over på jødene ved å trekke fram boikotten som ble forsøkt å gjøre når det ble åpenbart hvordan jødene ble behandlet og hva slags menneske som hadde makt i Tyskland (Hint: Les Mein Kampf). Videre så setter du spørsmålstegn ved hvor mange som ble drept og mener det er rart at de ikke drepte fangene med kuler (noe de forøvrig gjorde og som uansett er ment til å sette spørsmålstegn ved drapsleirene i seg slev). I tillegg dedikerer du et svært innlegg til "6 millioner", som er mantraet til holocaustbenektere. Man kjenner lusa på gangen. ... Enkelt og greit; en del ting ER merkelige, og jeg er bare interessert i å få vite sannheten. Det som blir mer og mer tydelig er at man prøver å male et mest mulig svart/hvitt bilde av dette, og jeg tror sjelden det er så enkelt. Bare for å ta et eksempel: Noe som ligner på et svømmebasseng i Auschwits... ... men det var visst bare et vannreservoar i tilfelle brann... ... til tross for at denne fyren som sier at han var med å bygge det sier at det var et svømmebasseng bygget for SS-offiserer: http://www.bbc.com/news/magazine-22892783 He tells me that one day in August 1944 he was among a group of slaves ordered to help make a set of concrete steps to stretch down inside the water to the floor of the pool. The SS, it seemed, wanted somewhere to go swimming. Spørsmålet er; hvorfor lyver man om det? Enten lyver han som sier at det er et svømmebasseng (og strengt talt ser det ut som en sannsynlig forklaring), eller så lyver de som har satt opp skiltet... 1 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Igjen: Hvorfor skulle _jeg_ vite det? Synes du ikke det er rart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå