Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Og hvem er det som har forfalsket Holocaust-historien ifølge deg?

Hvilke ofre er det du babler om? Du skifter tema så fort at jeg ikke henger med. Hvilke ofre ga jeg skylden?

Du må utdype litt. Folk som kaller seg kristne og dreper ikke er kristne ifølge deg? Finnes det ikke muslimer som driver med folkemord?

Det er i følge deg de kaller seg kristne. Nå er det bare gjentakelser fordi folk ikke klare å lese. Dessuten er dette en holocaust tråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, jeg forstår. Det gamle testamentet ble etterhvert så hinsides avlegs at man trengte et nytt. Så kan man spørre hvorfor ikke kirkemøtet i Nikea og de senere tok konsekvensen av dette og kuttet ut hele GT. Kanskje fordi man tross alt trengte en refsende Gud for de tilfellene der folk ikke lot seg omvende frivillig.

Hva var det jeg ikke vil forholde meg til? Link gjerne til innlegget det er snakk om.

Geir :)

Nei, det er det ikke.

Denne troen eksisterer bare i ditt eget fordomsfulle hode.

Og i det gamle testamentet.

Lenke til kommentar

Ingen kilde som vanlig. I tillegg etter kremeringen var det bare skjelettet igjen i følge tidligere påstander i denne tråden. Hvorfor kommer du plutselig med at likene luktet råttent? Det er dere som vingler med historien. Så mye for det viktige ordet historikere påstanden deres.

Likene i Treblinka ble begravd i starten. De ble gravet opp igjen og kremert (i groper, ikke i ovnene) i 1943 etter ordre fra Himmler. Dokumentet er fra oktober '42.

ostrow2.jpg

Lenke til kommentar

Mine versjoner er altså to av de tre offisiell norske oversettelsene, pluss King James. I tillegg til NLT og NAB som Bidalaka postet fra. Hvis du ikke godtar King James - som ble oversatt av engelske skriftlærde direkte fra hebraisk (GT) og gresk (NT) på 1600-tallet har vi et problem. Da er det nemlig ingen som er kristne idag, siden ingen har tilgang til eldre kilder.

KJB var den tredje i England som ble oversatt. Great Bible var den første. Gå til hvilken som helst norsk kirke og finn ut om de preker om å drepe noen som helst. Gå til en moske og der preker de om å drepe de vantro hele tiden.

Det blir ikke sant fordi om du gjentar det.

Det er sant fordi det er fakta, så hvor mange jeg sier det er irrelevant.

Det som er klart, er at vi har sitert 5 ulike bibelversjoner

Ja, det finnes mange forskjellige, dermed også motsigelser, "though shall not kill".

Du har ikke referert til noen der dette ikke står. Opprett gjerne en tråd

Godt poeng. Opprett en tråd du så kan jeg legge den til favoritter.

Lenke til kommentar

Og i det gamle testamentet.

Nei. Det gjør den ikke.

Det er som jeg sier at den eksisterer bare i ditt fordomsfulle hode.

Jeg ser imidlertid gjerne at du svarer på mitt spørsmål om hvorfor du ikke tror meg når jeg sagt at kristne følge Jesu budskap. Mao dette med de to budene om å elske Gud, og også elske din neste.

Hvordan for du dette til å rime med det du påstår om at budskapet er at kristne skal drepe andre mennesker ?

Mener du kanskje at om man elsker noen så bør man drepe dem ??

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Nei. Det gjør den ikke.

Det er som jeg sier at den eksisterer bare i ditt fordomsfulle hode.

Så bibelselskapet, den norske kirke og alle andre lyver for oss? Det får du i så fall ta opp med dem. Det kan jeg ikke ta ditt ord for. Eller er det Moses og profetene som lyver når de hevder at Gud sa dette. Det står vitterligen "Herren sa til Moses: 2 Si til israelittene: ..." Er det hele bare en bløff? Hvem har i så fall skapt den bløffen?

Jeg tror ikke på Gud, og ikke på Allah heller. Så for meg er det åpenbart at Moses' angivelige samtaler med Gud er en bløff.

Folk som kaller seg kristne og muslimer dreper nå uansett. Så får du tviholde på at den som dreper ikke er en ekte kristen. I så fall er det ikke mange av dem.

Lenke til kommentar

Hvor er Himmler's underskrift?

Ikke på dokumentet jeg postet bilde av, siden det altså ble laget noen måneder før Himmlers ordre.

Og hvordan kan lik som er begravd stinke?

Det kalles gasser. Lik som begraves i grunne massegraver vil begynne å råtne, og gassene siver opp fra jorden. De hadde ikke gravet dem dypt nok ned.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Så bibelselskapet, den norske kirke og alle andre lyver for oss? Det får du i så fall ta opp med dem. Det kan jeg ikke ta ditt ord for. Eller er det Moses og profetene som lyver når de hevder at Gud sa dette. Det står vitterligen "Herren sa til Moses: 2 Si til israelittene: ..." Er det hele bare en bløff? Hvem har i så fall skapt den bløffen?

Nei, de lyver ikke for oss, og det er ikke bløff det som står der.

Men problemet er som jeg tidligere har påpekt at du forstår ikke dette, og dette er heller ikke noen oppfordring til kristne om å drepe andre mennesker, det var heller ikke på den tiden noen generell oppfordring til Israel om å drepe andre mennesker.

Kristne i dag følger Jesu budskap så godt de kan, og dette har ingen relevans til hva kristne skal gjøre i dag.

Jeg tror ikke på Gud, og ikke på Allah heller. Så for meg er det åpenbart at Moses' angivelige samtaler med Gud er en bløff.

At Du ikke tror på allah er jo positivt :) For allah var den øverste av arabernes over 350 avguder før islam. Derav kommer muslimenes kamprop allahu akhbar, som betyr allah er størst.

Moses' samtaler med Gud er nok ikke bløff.

Alteret som Israel bygget mens moses var på fjellet for å få de ti bud er funnet, dvs rester av det.

Folk som kaller seg kristne og muslimer dreper nå uansett. Så får du tviholde på at den som dreper ikke er en ekte kristen. I så fall er det ikke mange av dem.

Det er nok mulig at folk som kaller seg kristne, dreper andre mennesker. Men kristne dreper ikke andre mennesker.

Og når du vet det, så bør du slutte å beskylde kristne for dette.

Muslimer derimot, dreper andre mennesker, de blir oppfordret til dette i koranen.

Lenke til kommentar

Nei. Ballen er din. Spiller du den tilbake uten dokumentasjon så lar jeg den trygt ligge der den lander. Folk får lese innleggene våre og gjøre seg opp sin egen mening.

Kom gjerne til Bergen, så kan vi gå i moskeen sammen og høre hva de sier.

Dette er jo en tråd om holocaust. Men om du starter en ny tråd om dette, så kan du få dokumentasjon også av meg, flere sider med dokumentasjon om du vil.

Problemet er jo at du uansett ikke vil akseptere den, for du tror blindt på muslimenes egen glansbildeversjon av islam.

Lenke til kommentar

Ikke på dokumentet jeg postet bilde av, siden det altså ble laget noen måneder før Himmlers ordre.

Hvordan kan vi vite om dette dokumentet er ekte ?

De allierte hadde jo tilgang til alle tyske offisielle stempler etter krigen, og vi vet jo at massevis av forfalskede "tyske" dokumenter ble produsert av de allierte etter krigen, noen er også senere blitt avslørt pga språkfeil.

Dette dokumentet du har gjengitt mangler jo også underskrift, og alle tyske offiserer brukte å skrive under sine dokumenter og ordrer.

Det kalles gasser. Lik som begraves i grunne massegraver vil begynne å råtne, og gassene siver opp fra jorden. De hadde ikke gravet dem dypt nok ned.

Lik er jo ikke noe bevis på at holocaust skjedde.

Vi vet jo at flere tusen døde i tyfusepidemier. Og magre uttørkede lik er nettopp et tegn som tyder på død av en uttørrende sykdom, som feks tyfus.

Jeg syns også at dere bør bestemme dere for om tyskerne brente likene eller kastet dem i massegraver, for først påstår dere at de pakket ovnene fulle og brente alle likene, og deretter så påstår dere at de kastet dem i massegraver.

Lenke til kommentar

Du løper rundt i sirkel.

Nei, å avkreve deg dokumntasjon er ikke å løpe i sirkel . Det er heller ikke å løpe i sirkel å konkludere med at du ikke har peiling på hverken Holocaust eller nazi-Tyskland. Dine unnskyldninger for ikke å vite hvem Heydrich var fordi vi vi bare brukte etternavnet hans er kreativ, men omtrent like overbevisende som ideen din om at Holocaust er fingert.

De forutså det økonimske 2008 krasjet bl.a. og at neste krasj blir mye verre. Mainstream news i USA snakket bare positivt, men 2008 skjedde likevel. De snakker positivt om fremtiden fremdeles, men alle som følger med vet at dollaren vil devalurere så mye at det kan bli borgerkrig i USA.

Riktig ... Og Snåsakaillen har kurert 10000000 mennesker for kreft, vaksiner er en del av et hemmelig program for å installere nanochips i oss, og Hitler rømte til Sydpolen i en UFO.

Hva er det?

Det kalles harsellering. Jeg klarer rett og slett ikke å styre meg når jeg møter bunnløs selvvalgt ignoranse kombinert med bagatellisering av forbrytelser mot menneskeheten.

Ingen tyske navn er viktige å merke seg da holocaust ikke skjedde. De er bare viktige om holocaust skjedde. Dessuten er bankmenn alltid mektigst, og det vet politikerene, som måtte låne penger under krigen.
I din verden kanskje. I resten av verden er Heydrich ansett som en av de vitkigste arkitektene bak Holocaust. At du tror du kan slippe unna med uvitenhet som et argument er ditt problem, ikke mitt.

Har aldri hørt om noen som bare heter Heydrich. Like lite som jeg har hørt om noen som bare heter Hitler, eller Adolf.
Jeg skal huske på at du ikke skjønner hvem vi snakker om når vi bare skriver Hitler. Husk det dere. Skriv Adolf Hitler ellers skjønner ikke Quazer hvem vi snakker om.

Du kaller meg kunnskapsløs som ikke kjenner til symbolene, og at hodeskall symbolet var oppfunnet av sjørøvere. Uansett så er dette NWO diskusjon, selv om den er linket til holocaust så handler holocaust om det skjedde eller ikke, ikke hvem som stod bak og hvorfor.
Jeg kaller deg kunnskapsløs fordi du mangler elementære kunnskaper om Holocaust spesielt og andre verdenskrig generelt. Du virker ikke helt oppdatert på nazi-tyskland heller.

Du mener det er rene nazi-symboler, mens symbolene har vært brukt lenge, av frimurene siden babylon tiden og før. USA, jødene og nazistene er full av egyptisk symbolisme. Det er fordi de samarbeider.
Jeg har ikke sagt noe om hvor symbolene kommer fra. Jeg påpeker at symbolbruk ikke er et bevis for at SS var frimurere. Det var din originale påstand, som du ikke har dokumentert en tøddel av til nå. Og jeg tviler sterkt på at du noensinne kommer til å gjøre det. Dokumentasjon er liksom ikke deres greie ...

Skolebøkene er skrevet av hjernevaska venstrevridde med jøde-kommunismens innflytelse. Frimurerene stiger i gradene bare om de hjelper med jødenes NWO agenda, det er jo de som sitter på toppen av pyramiden.
Nettopp. Der kommer konspirasjonsargumentet igjen. Man kan holde på sånn i det uendelige. Det er alltid en litt større konspirasjon som har forfalsket bevisene. Det er så irrasjonelt at man kan lure på hvem du egentlig jobber for. Obs. Se opp for humor igjen!

Man trenger ikke lese bøker først for å sjekke. Kom med noen utdrag eller linker som beskriver innholdet eller mer om dette på nettet.
Mer sludder. Selvfølgelig må man lese bøker hvis man vil forstå Holocaust. Du tror virkelig ikke at alle bevisene fins på Internet? Du finner mer om dette i disse trådene, men siden du ikke gjør noen innsats selv, ser jeg ikke grunnen til å legge ned ti ganger så stor innsats som ukas benekter. Jeg har gjort det før. Les tråden.

Her har du en http://en.wikipedia....ermination_camp

Flere var også en blanding.

Ja. Du fant en utryddelsesleir i Hviterussland. Vestmaktene kom aldri dit. Det gjorde derimot russerne. De fant 34 massegraver i Maly Trotskenets. Fint at du forteller om at tyskerne

hadde utryddelsesleire i Hviterussland også. men hva var poenget ditt med å opplyse om at russerne fant massegraver og at tyskerne hadde utryddelsesleire i Hviterussland?

Her ror du deg bort fra påstanden din slik at du skal slippe å argumentere for den.

Du prosjiserer. Det var din påstand at det bare krevdes en håndfull jøder på toppen. Når jeg ber deg dokumentere den prøver du å si at det var min påstand. Det er smått surrealistisk med tanke på at du skrev: "Man trenger noen jøder i toppen, og noen millioner av sauer. Funker helt fint." som svar på hvordan konspirasjonen skulle fungert.

Ro ro ro ro ro, Quazer skal ikke få noen kilder.

Quazer må gjøre en innsats selv hvis han vil bli tatt alvorlig. Det første Quazer burde gjort var å lese tråden og forholde seg til det som allerede er framkommet av dokumentasjon.

Hvorfor får jeg 0 treff når jeg googler? Finn det for meg er du grei.

Josef Hell skulle det stått. Intervjuet ble gjort i 1922.

Hvor er den forrige Irving kilden du skulle komme med? Igjen utelater du det i din neste påstand.
Ja, siden du ikke gidder å lese tråden og i tillegg avfeier dokumentasjon som forfalskninger gidder jeg ikke legge like mye energi i dette som forrige gang. Og gangen før det, og det og det ...

Det er din påstand. Vis kilde før du spør folk.

Jäger-rapporten, Ereignismeldung der UdSSR, Father Desbois, lokale vitner. Les en bok.

Hvorfor gjentar du dine spørsmål når de allierte ikke gravde opp noen massegraver etter befrielsen av leirene?
Fordi det er viser at du ikke klarer å komme med en god forklaring på hva som har skjedd, blant annet med de polske jødene.

Ingen kilde som vanlig. I tillegg etter kremeringen var det bare skjelettet igjen i følge tidligere påstander i denne tråden. Hvorfor kommer du plutselig med at likene luktet råttent? Det er dere som vingler med historien. Så mye for det viktige ordet historikere påstanden deres.

KTB MiG OQu, 24.10.42: "OK Ostrow meldet, dass die Juden in Treblinka nicht ausreichend beerdigt seien und infolgedessen ein unerträglicher Kadavergeruch die Luft verpestet." – "OK [local commandant] Ostrow reports that the Jews in Treblinka are not adequately buried and as a result an unbearable smell of cadavers pollutes the air.", cf. Christopher Browning, ‘Evidence for the Implementation of the Final Solution’.

Du finner mer her.

KTB står for Kriegstagebuch. Browning har du blitt henvist til før uten at du har forholdt deg til bevisene. Der har du fått langt mer dokumentasjon en selv du har etterspurt. Har du begynt å se på det enda, eller tror du fortsatt at Holocaust vil bli motbevist på et nettforum av en kar som ikke vet hvem Heydrich var?

Endret av Salvo
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er jo en tråd om holocaust. Men om du starter en ny tråd om dette, ...

Nei takk. Det får eventuelt Quazer gjøre om han føler for det. Jeg nøyer meg med å diskutere påstander det kan være rimelig tvil om.

Hvordan kan vi vite om dette dokumentet er ekte ?

Det kan vi ikke. En annen bruker refererte til det, så jeg søkte etter det og postet det. Jeg fant det postet på en benekterside først. En moromann der spurte hvordan de kunne vite at det var jødene som luktet, om jødiske lik lukter anderledes. Jeg vurderte et øyeblikk å registrere meg for å si at de visste det fordi de visste det var jøder de hadde drept og begravet. Men lot det være.

Lik er jo ikke noe bevis på at holocaust skjedde.

Vi vet jo at flere tusen døde i tyfusepidemier. Og magre uttørkede lik er nettopp et tegn som tyder på død av en uttørrende sykdom, som feks tyfus.

Jeg sa da heller ikke at det beviste holocaust. Jeg svarte på Quazers spørsmål om hvordan begravde lik kunne lukte.

Jeg syns også at dere bør bestemme dere for om tyskerne brente likene eller kastet dem i massegraver, for først påstår dere at de pakket ovnene fulle og brente alle likene, og deretter så påstår dere at de kastet dem i massegraver.

Nei, vi (det vil si jeg) påstår at begge deler hendte. Dels har det noe med kronologi å gjøre, dels med sted. Treblinka hadde så vidt jeg vet ikke krematorier slik de hadde i Auschwitz, ei heller brukte de Zyklon B. De ble kvalt med kulloksyd og begravet i starten, senere laget man lange grøfter der man brant dem. Og da gravet man altså opp igjen de som var begravet, og brant disse også.

Krematorieovner som de hadde i Auschwitz hadde ikke vært tilstrekkelig når de skulle brenne 700 000 allerede begravde på noen få måneder (ifølge Yitsḥaḳ Arads bok) samtidig som det kom stadig nye jøder til leiren.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De ble kvalt med kulloksyd og begravet i starten, senere laget man lange grøfter der man brant dem. Og da gravet man altså opp igjen de som var begravet, og brant disse også.

Og denne fantasifulle fortelllingen tror du på ?

Har du aldri tenkt på hvorfor og hvordan tyskerne ville bruke så enormt med ressurser på akkurat dette ?

Og har du i det hele tatt tenkt på om dette er mulig ?

Den annen ting er at hele området omkring treblinka er undersøkt med radar, du vet den typen som trenger gjennom grunnen og kan finne alt som ikke naturlig skal være der. Og de fant ingen massegraver

http://www.ihr.org/jhr/v19/v19n3p20_radar.html

Krematorieovner som de hadde i Auschwitz hadde ikke vært tilstrekkelig når de skulle brenne 700 000 allerede begravde på noen få måneder (ifølge Yitsḥaḳ Arads bok) samtidig som det kom stadig nye jøder til leiren.

Krematorieovner hadde ikke vært tilstrekkeli nei, for de var kun beregnet på å brenne likene av dem som døde av tyfus,av andre sykdommer og av andre naturlige årsaker som høy alder osv.

Hvordan tror du alle de andre som kom til leiren ville reagert hvis de så åpne massegraver fulle av lik og grøfter fulle av brennende lik ?

Det var fanger av flere nasjonaliteter i treblinka, hvordan kunne da Yitsḥaḳ Arad da vite hvor mange av dem som var jøder ?

Og da spesielt siden han ikke var der selv. Yitsḥaḳ Arad var partisan og sloss mot tyskerne under hele krigen.

Felles for alle disse røverhistoriene er at det er jøder og zionister som skriver dem, og når disse historiene tydeligvis strider mot all fornuft og de fleste av fysikkens lover og naturlover, og vi i tillegg vet at i jødenes "hellige" bok, den babylonske talmud står det klare oppfordringer til jødene om å lyve for goyim og bedra dem så mye som mulig.

Hvilken grunn har vi da til å stole på jøder, og da spesielt de av dem som er zionister ?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Og denne fantasifulle fortelllingen tror du på ?

Ja.

Har du aldri tenkt på hvorfor og hvordan tyskerne ville bruke så enormt med ressurser på akkurat dette ?

Og har du i det hele tatt tenkt på om dette er mulig ?

Jo og ja.

Den annen ting er at hele området omkring treblinka er undersøkt med radar, du vet den typen som trenger gjennom grunnen og kan finne alt som ikke naturlig skal være der. Og de fant ingen massegraver

Ja jeg vet. Jeg har en fortid som radaroperatør.

Du tenker kanskje på denne undersøkelsensom ble offentliggjort i vår: British archaeologist destroys Holocaust deniers' argument with mass grave find at Treblinka?

British archaeologist destroys Holocaust deniers' argument with mass grave find at Treblinka

'Ground penetrating radar' used because Jewish burial sites cannot be disturbed

Holocaust deniers had previously used the lack of graves to support their theories

A British forensic archaeologist has unearthed fresh evidence to prove the existence of mass graves at the Nazi death camp Treblinka - scuppering the claims of Holocaust deniers who say it was merely a transit camp.

Some 800,000 Jews were killed at the site, in north east Poland, during the Second World War but a lack of physical evidence in the area has been exploited by Holocaust deniers.

Forensic archaeologist Caroline Sturdy Colls has now undertaken the first co-ordinated scientific attempt to locate the graves.

Sturdy Colls said: 'All the history books state that Treblinka was destroyed by the Nazis but the survey has demonstrated that simply isn’t the case.

'I’ve identified a number of buried pits using geophysical techniques. These are considerable in size, and very deep, one in particular is 26 by 17 metres.'

Edit: Jeg ser de første benektersidene allerede driver og regner på hvor mange lik som kan få plass i en massegrav, så vi ser vel noen poste dem her etterhvert.

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du tenker kanskje på denne undersøkelsensom ble offentliggjort i vår: British archaeologist destroys Holocaust deniers' argument with mass grave find at Treblinka?

Nei, jeg tenkte ikke på den, men på den ekte undersøkelsen som du kan lese om på den websiden jeg lnket til.

A jødenes lakeier prøver å tilbakevise alle krtiske undersøkelser og resultater, er jo ikke så unaturlig.

For det er jo de som sitter med bukta og begge endene, og de bruker alle midler til å "bevise" at holocaust skjedde.

Ingen av metodene de bruker er imidlertid ærlige, alt er løgn,juks og fanteri. Og de bruker til og med vold og drap på dem som tviler på jødegudene og det hellige holocaust.

Syns du de er noe mer å stole på enn jødene ?

Og hvorfor er så mange såkalte øynvitner avslørt i ha løyet om dette, om det er slik at holocaust var en virkelig hendelse ?

Hvorfor brukte Elie Wiesel mesteparten av sitt liv på å lyve for verden om det såkalte holocaust om det var slik at det virkelig skjedde ?

Om dette holocaustet hadde skjedd, så kunne han jo bare sagt sannheten uten å lyve,

Alt bunner egentlig ut i et spørsmål om hvem du skal stole på.

Stoler du mest på løgnere som beviselig lyver og som har alt å vinne på at folk tror at holocaust skjedde, eller tror du på dem som faktisk risikerer trakkasering, fengselsstraff eller å miste livet, for prøve å finne frem til sannheten om dette ?

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...