Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Tok en rask titt på siten og fant denne

 

Lurte Nyhetsspeilet trill rundt artiklen da jeg søkte.

 

 

 

 

Deres grunnsyn basert på:

  1. Bevissthetsparadigmet
  2. ET/V-emnet: Vår erfaring med utenomjordiske intelligente vesener, deres fartøyer og artefakter
  3. New World Order (NWO)-nettverket og dets konspirasjoners

er jo helt hinsides.

 

 

Ja den saken var veldig morsom, og ikke minst beskrivende.

 

Det bør nevnes at etter dette så tror hele den konspirasjonsgjengen at NTNU også er en del av den gigantiske ondsinnede konspirasjonen, så det skal åpenbart ikke mye til for å påvirke disse menneskene.

 

Noe av det mest fascinerende jeg har funnet er denne dama:http://www.nyhetsspeilet.no/2013/01/eiscat-og-haarp-er-ferdigstilt-som-vapen-i-2013/

 

Marit M Hansen, som til og med har gitt ut bok om at forskningsprosjektet HAARP mm. er både ett geofysisk våpen, og kan styre været. Dette på tross av at hun ikke har noen som helst relevant utdanning, og viser flere ganger at hun ikke har forstått enkel fysikk på videregående nivå en gang, enda mindre geofysikk.

 

Ikke verdt å ofre mye tid på, men om man ønsker å bli fascinert leverer hun i allefall varene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og derfor så er det viktig å stille spøsrsmål ved det de skrev.

 

Still spørsmål da! Jeg kan ikke se at du har gjort annet enn å hyle ut om "myter" og "løgner" til nå. Motbevis meg mer enn gjerne, men jeg kan ikke huske at du har kommet med et eneste saklig, konkret spørsmål til dette temaet til nå.

 

Så hva hindrer deg? Du er i Norge nå. Spør i vei, hvis det er så viktig som du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja den saken var veldig morsom, og ikke minst beskrivende.

 

Det bør nevnes at etter dette så tror hele den konspirasjonsgjengen at NTNU også er en del av den gigantiske ondsinnede konspirasjonen, så det skal åpenbart ikke mye til for å påvirke disse menneskene.

 

Noe av det mest fascinerende jeg har funnet er denne dama:http://www.nyhetsspeilet.no/2013/01/eiscat-og-haarp-er-ferdigstilt-som-vapen-i-2013/

 

Marit M Hansen, som til og med har gitt ut bok om at forskningsprosjektet HAARP mm. er både ett geofysisk våpen, og kan styre været. Dette på tross av at hun ikke har noen som helst relevant utdanning, og viser flere ganger at hun ikke har forstått enkel fysikk på videregående nivå en gang, enda mindre geofysikk.

 

Ikke verdt å ofre mye tid på, men om man ønsker å bli fascinert leverer hun i allefall varene.

Og dette har med holocaust å gjøre fordi at?

Lenke til kommentar

Hva skal de fraktes til leirer først for? Grav først, hent jødene (de hadde jo ingen problemer med å plukke dem opp) kast dem ned i gravene, eventuelt skyt dem først eller grav dem ned levendes. Hatet var jo påståelig så stort og tyskerne så påståelig blodtørstige at de ville ikke hatt noe problemer når de levde dag ut og dag inn i leirer med gassing og kremeringer, de var helt immune og levde normalt som de alltid har gjort.

Jeg har aldri sagt at tyskere generelt var spesielt blodtørstige. Tvert om, og nettopp derfor måtte det altså gjøres på en annen måte. Jeg siterer hele innlegget mitt fra forrige gang vi diskuterte det;

 

Det er historisk mange gode grunner til å velge utryddelseleire, og de er kjent ikke bare fra andre verdenskrig. Blant disse er:

1. Henrettelser av sivile, spesielt i eget land, er ødeleggende for soldatenes moral. Selv tyske soldater var ikke blodtørstige monstre. Derfor må den "industrialiseres", slik at det individuelle forholdet mellom bøddel og offer forsvinner.

2. Tyskland trengte sine soldater på fronten. En soldat pr henrettelse ville vært ineffektivt.

3. Henrettelser i ofrenes nabolag vil prege naboene. Den vanlige tysker som toet sine hender når naboen forsvant, ville ikke kunnet gjøre det samme om de ble skutt i pannen i gangen utenfor leiligheten deres.

4. Henrettelser i storbyene ville skapt øyevitner som ikke kunne kontrolleres.

5. Ofrene må i alle fall flyttes for å kremeres eller annet. Man kan ikke ha millioner døde liggende i gatene. Det er ikke enklere å gjøre det etter at de er døde enn det er mens de kan gå på egne bein.

6. Før henrettelsen representerer de arbeidskraft.

Derfor opprettet også Stalin arbeidsleire, derfor brukte Røde Khmer leire, og så videre.

 

Postet for ganske nøyaktig en måned (15 sider i tråden) siden. Denne tråden går i sirkler i alle fall, så et hvert spørsmål kan antagelig besvares ved å hoppe et passende antall sider tilbake. Du kan jo gjøre det samme, forutsatt at du svarte på det, selvsagt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det fins ikke noe som heter konsensus i historieskriving.

Det er de som vant krigen som også skrev historien, og derfor så er det viktig å stille spøsrsmål ved det de skrev.

 

Det er i det hele tatt veldig farlig å sl seg til ro med at det er "konsensus" om noe, for da kan jo makthaverne gjøre som de vil, de har jo tilgang til penger nok( skattepenger) til å kjøpe alle de mest kjente historikerne, og deretter si at det er "konsensus" om deres versjon av historien.

 

Om deres versjon da er en løgn så vil vi jo aldri få vite det.

Joda, det finnes et konsensus i historieskrivningen.

 

Men jeg er ellers helt enig med deg: Seierherrene skrive rhistoriebøkene. Selvsagt er det viktig å stille spørsmål ved det. Poenget mitt er ikke at man ikke skal spørre, poenget mitt er at ansvaret for at historiebøkene endres ikke hviler på de som skrev dem, det kommer ikke til å skje, det hviler på dem som spør. I dette tilfellet dere.

 

Dermed blir det trassig men nytteløst å si: "Bevis at holocaust skjedde." Det åpenbare (og kanskje triste) faktum er at makthaverne har skrevet sine historiebøker, og de blir stående som fasit inntil noen overbeviser verden om at de er feil. Det plasserer bevisbyrden på utfordreren, altså dere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

voksenbordet.

Ooo så voksent. Kom med bevis heller.

 

Det fins ikke noe som heter konsensus i historieskriving.

Det er de som vant krigen som også skrev historien, og derfor så er det viktig å stille spøsrsmål ved det de skrev.

 

Det er i det hele tatt veldig farlig å sl seg til ro med at det er "konsensus" om noe, for da kan jo makthaverne gjøre som de vil, de har jo tilgang til penger nok( skattepenger) til å kjøpe alle de mest kjente historikerne, og deretter si at det er "konsensus" om deres versjon av historien.

 

Om deres versjon da er en løgn så vil vi jo aldri få vite det.

De gjør det samme med klimapolitikken. Betaler forskere til å skrive deres versjon for å innføre klimaskatt. Det hele ender med at de få styrtrike skal styre og eie verden.

Lenke til kommentar

Det gjør man generelt ikke. Jeg har vist til mange definisjoner. Holocaust er kanskje det mest nominalistiske ordet som finnes. Muligens for at det ikke skal innbefatte løgnen om gassing og kremering. Slik unngår psykopater debatt.

 

Hittil har du ikke klart å vise til noe som helst! Og hvis du tror at holoaust kun dreide seg om bruk av giftgass og ovner så burde du i aller høyeste grad lese deg mer opp om holocaust. Det innbefattet nemlig så mye, mye mer.

 

Hvilken definisjon brukte hun? Din? Hvis du ikke vet hvilken hvordan vet du hva hun unnskylder? Snakket hun ikke ut i detalj om hvorfor de fikk erstatning?

 

Hun trengte ikke bruke noen definisjon da alle som kan litt om generell historie vet hva holocaust dreide seg om. Nå har jeg ikke akkurat sett videoopptak og jeg var ikke til stede i Knesset selv, men utifra de artiklene jeg har lest så gikk hun ikke inn på detaljer. Det trengte hun heller ikke da alle opplyste mennesker vet hva holocaust dreide seg om. Og uten å gå inn på detaljer ble hun altså møtt med stor applaus. Jeg mener en link skal ligge her i tråden et sted.

 

Forresten har ikke jeg en egen definisjon av holocaust. Det er det du som har ettersom du kun tenker på bruk av giftgass og ovner og mener det er livsviktig å holde disse to punktene adskilt ra resten av det som hendte.

 

Ja, alt må med. Det er viktig å forstå hva som skjedde og at det ikke må gjentas. Tabu gjør bare ting verre. Tabu er bare noe sosialt tull. Her snakker vi om politikk.

 

Så hvorfor er du kun interessert i å gå på bruk av giftgass og ovner?

 

Nå sier du likevel at det skal fordømmes alt det innebar, da må man jo vite hva det er. Man kan ikke bare si holocaust og forvente at alle skal vite hva det er da holocaust er et eget ord, og ikke laget spesielt for det som skjedde under andre verdenskrig. Da må man vite hva man snakker om når man refererer til andre verdenskrig.

 

De fleste forbinder holocaust nettopp med nazistenes folkemord på jødene og andre "uønskede" under 2. Verdenskrig. Og jeg har også forsøkt å forklare deg hva det innebar utenom gasskamrene og ovnene. Har du i det hele tatt lest det jeg har skrevet tidligere?

Lenke til kommentar

Hittil har du ikke klart å vise til noe som helst!

Mothercare.com awaits you.

 

Og hvis du tror at holoaust kun dreide seg om bruk av giftgass og ovner

Fortsettelsen på agendaen er å nedbefolke planeten til langt under 1 milliard mennesker.

 

så burde du i aller høyeste grad lese deg mer opp om holocaust. Det innbefattet nemlig så mye, mye mer.

Når du ikke selv skriver hva det var er det det samme som at du ikke vet hva du snakker om.

 

Hun trengte ikke bruke noen definisjon da alle som kan litt om generell historie vet hva holocaust dreide seg om.

Hva dreide det seg om?

 

utifra de artiklene jeg har lest så gikk hun ikke inn på detaljer. Det trengte hun heller ikke da alle opplyste mennesker vet hva holocaust dreide seg om.

Hva dreide deg seg om?

 

Og uten å gå inn på detaljer ble hun altså møtt med stor applaus.

Jippi, free money, klapp klapp klapp.

 

Forresten har ikke jeg en egen definisjon av holocaust.

Slik prøver du å unngå å svare på hva holocaust dreide seg om.

 

Så hvorfor er du kun interessert i å gå på bruk av giftgass og ovner?

Du har en liten tiss. Bevisbyrden hviler på dine skuldre til å motbevise meg.

Akkurat slik startet holocaustløgnen.

 

De fleste forbinder holocaust nettopp med nazistenes folkemord på jødene

Ashkenazi jødene eier 1/3 av verden, styrer lobbyvirksomheten i USA, de har det veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo gjøre det samme, forutsatt at du svarte på det, selvsagt.

De babymeningene dine kan du ta med til mothercare.com

Du hadde kanskje ikke noe svar denne gangen heller. Det er helt greit for meg. At du synes jeg har "babymeninger" også. Jeg ville vært mer bekymret hvis babyene delte dine meninger...

 

Jeg tok meg forøvrig en snartur innom mothercare.com. Så ut som et koselig sted det. Skal ha det i mente til neste barnebarnet kommer. (Hvis det blir noen flere.)

 

our-mission.gif

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Mothercare.com awaits you.

 

 

Fortsettelsen på agendaen er å nedbefolke planeten til langt under 1 milliard mennesker.

 

 

Når du ikke selv skriver hva det var er det det samme som at du ikke vet hva du snakker om.

 

 

Hva dreide det seg om?

 

 

Hva dreide deg seg om?

 

 

Jippi, free money, klapp klapp klapp.

 

 

Slik prøver du å unngå å svare på hva holocaust dreide seg om.

 

 

Du har en liten tiss. Bevisbyrden hviler på dine skuldre til å motbevise meg.

Akkurat slik startet holocaustløgnen.

 

 

Ashkenazi jødene eier 1/3 av verden, styrer lobbyvirksomheten i USA, de har det veldig bra.

 

Hadde egentlig tenkt å besvare innlegget ditt bit for bit, men gidder ikke da du tydeligvis ikke leser det jeg skriver. Jeg har gitt deg en masse detaljer om holocaust før (var vel i går) og du har tydeligvis ikke lest det. Gidder ikke å gjenta meg selv når alt du er ute etter er å ødelegge tråden med idioti! Men har jo blitt vant til det fra fornekterne for lengst...

Lenke til kommentar

Grunnleggende regler for debatt:

 

[...]

 

2. Påstander skal som minimum underbygges med argumenter

 

3. Hvis du ikke ønsker å bidra til debatten, er det ingen vits å poste, bevisst sabotasje vil bli fjernet.

 

 

 

Post 1 i tråden, Quazer. Anbefales.

Endret av Bidalaka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Quazer-

 

Dette innlegget kunne du faktisk ha lest sist jeg postet det! Her forklarer jeg andre ting enn bruk av giftgass og ovner under holocaust og svaret ditt var at man ikke kan diskutere holocaust uten å nevne Israel. Deretter gikk vi inn på at jeg snakket om at jøder i Nazi-Tyskland måtte ha "Israel" som mellomnavn og at Staten Israel ikke engang var opprettet på dette tidspunktet og du ble selvfølgelig useriøs...

 

Denne gangen kan du ta deg tid til å lese det jeg nevner om holocaust utenom bruk av giftgass og ovner så kan du svare seriøst hva du mener om det. Og det er altså siste gang jeg gidder å gjenta meg selv!

 

Tvangsdeportasjon i noe som minnet om primitive kuvogner, tvangsarbeid til døde, bevist for lite mat og for mye tvangsarbeid som førte til utmattelse, underærnæring og kollaps, bevist elendig hygiene som førte til bla. tyfus og de medisinske eksperimentene til dr. Josef Mengele feks. Så kan man ta med tvansghettoer og Krystallnatten før krigen startet samt den påbudte, gule jødestjernen før krigen startet. Samt at alle jøder ble tvunget til å måtte ha "Israel" som mellomnavn. Holocaust dreide seg om mer enn gasskamre og ovner.

 

Besvar nå dette uten å gnåle om at jeg nevner "Israel" da det dreier seg om påbudte mellomnavn og ikke landet som ble opprettet først etter 2. Verdenskrigs slutt. Og besvar seriøst for en gangs skyld. For du faktisk virkelig mener at holocaust ikke hendte er det langt flere beviser for holocaust som du må prøve å motbevise enn bare bruk av giftgass samt brenning av lik. I tillegg til det som står i quoten kan du gjerne motbevise at alle verdiene ble tatt fra jøder og de andre drepte, inkl. gulltenner for dem som hadde...

 

Og med det samme du er i gang kan du også besvare følgende: Hvis det ikke var noen forfølgelse av jødene og ikke noe holocaust i Nazi-Tyskland, hvorfor holdt jødene seg skjult da? Og besvar på en annen måte enn at skjulesteder for jøder som blir beskrevet i bla. Anne Franks dagbok er løgn.

Lenke til kommentar

Om folk fikk se alle filmene og ble tilstrekkelig eksponert for dem så ville det vært enden på visa for myten du holder så kjær og det vet du også underbevisst.

 

Det er egentlig samme regla med hvordan storfinansen konstant bombarderer befolkningen med den ensidige vinklingen på krigen gjennom sine mange aviser, fjernsynskanaler, bokforlag og lignende.

Lenke til kommentar

Om folk fikk se alle filmene og ble tilstrekkelig eksponert for dem så ville det vært enden på visa for myten du holder så kjær og det vet du også underbevisst.

 

 

Kjære deg, det er da ingen utenom ditt paranoide hode som nekter deg å linke filmer i denne diskusjonen. Hvor har du det fra? Det eneste kravet er at man legger ved en beskrivende tekst, der man argumenterer for filmens innhold, og hvorfor man linker den.

 

La meg igjen sitere fra det første innlegget i tråden:

 

"1. Video og bilder skal introduseres av omgjengelige beskrivelser, det vil si synopsiser av alle videoer. Videoposter uten synopsiser vil bli slettet."

 

Det er relativt klart og greit formulert, synes du ikke?

 

Dermed faller konspirasjonen din sammen, samtidig som du får fremvist fullstendig manglende evner til å lese det som står i en tekst, selv etter at dette poenget har blitt påpekt utallige ganger i løpet av 200 sider.

 

Greit nok det. Det snodige er at det nærmest er bare dere benektere som fremviser denne manglende evnen. Hva er grunnen til det tror du?

 

Når det gjelder filmen du linker til, fortsatt uten synopsis, så viser den intet nytt som ikke har vært oppe i tråden mange ganger. Vi er fullstendig klar over at det var ymse kulturtilbud i en del av leirene. Argumentet om at man ikke tåler den type informasjon er dermed også feil. Du er konsistent da, det skal du ha.

Endret av Bidalaka
Lenke til kommentar

 

Ymse kulturtilbud ja, så du er såpass redelig at du greier å innrømme at det tross alt ikke bare var morderier i gasskamre som ingen noensinne har sett eller kan redegjøre for hvordan fungerte?

 

Angående redelighet; før du drukner i stråmenn, hva med å vise meg et sitat der jeg noensinne nekter for at det var orkester, teater o.l. i Auschwitz? Finner du det ikke? Fri fantasi fra din side igjen? Ok, greit det.

 

Dette tas opp på de første sidene av tråden. Hva med å lese den? Bare et vennlig tips. Det kan spare deg en del skriving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...