Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den "teoretiske" modellen din finner du veldig enkelt i historiebøkene.

Siden BB går kraftig ut mot den, og det står forskjellige ting i forskjellige bøker så tror jeg vi har krav på at dere forklarer hva dere påstår :p

Absolutt ikke. Det er ikke vi som kommer med noen påstander her, det er dere som går mot allmen kunnskap og historisk beviste hendelser, så å påstå at VI forklarer oss er idiotisk.

Anbefaler deg å lese bibelen, fordi det som står i den er sant.

Lenke til kommentar

Siden BB går kraftig ut mot den, og det står forskjellige ting i forskjellige bøker så tror jeg vi har krav på at dere forklarer hva dere påstår :p

Absolutt ikke. Det er ikke vi som kommer med noen påstander her, det er dere som går mot allmen kunnskap og historisk beviste hendelser, så å påstå at VI forklarer oss er idiotisk.

Du spesielt bør vite hvorskjellen på en tullete bok skrevet av bronsjealder folk, og moderne historiske bøker og kilder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du spesielt bør vite hvorskjellen på en tullete bok skrevet av bronsjealder folk, og moderne historiske bøker og kilder.

Irrelevant: Argumentet han brukte er på samme nivå.

Lenke til kommentar

Nei, det er som å sammenligne kreasjonisme med peer reviewed journals.

Viss du sier gud skapte fiskene på dag 5 fordi det står i bibelen, derfor er det sant, og noen sier, nei fisker utviklet seg over millioner av år, det står i 10 000 forskjellige peer reviewed journals derfor er det sant, er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Jeg er ny her og snublet over denne tråden. Jeg har skummet gjennom; orker ikke lese alt. Kvalmen står i halsen.

De yngste som faktisk husker konsentrasjonsleirene kan ha vært født så sent som i 1940. De er godt over 70 år. Om noen år er de borte.

Da kan ingen lenger fortelle hva de så, og vitneutsagnene blir bare ord. Bilder kan pyntes på, tall kan manipuleres.

En slik katastrofe er som en stein som slippes ned i vann. Steinen blir borte, men ringene går gjennom generasjonene.

Aldri blir konsentrasjonsleirene glemt.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Nei, det er som å sammenligne kreasjonisme med peer reviewed journals.

Viss du sier gud skapte fiskene på dag 5 fordi det står i bibelen, derfor er det sant, og noen sier, nei fisker utviklet seg over millioner av år, det står i 10 000 forskjellige peer reviewed journals derfor er det sant, er to helt forskjellige ting.

En liten forskjell: Magasinene du prater om så er det en vis etterprøving, og det er en vis kildekritik. Selv om det er det, så er det ofte at usakelige ting kommer igjennom i desperate forsøk på å skaffe en sponsor.

tofageri sa at Holocaust må ha hendt fordi det står i historienbøkene, noe som er et latterlig argument.

Alt jeg har gjordt er å påpeke ar argumentet et latterlig.

Så drar du inn invalide sammenlignende for å forsøke å diskreditere det, samt putte ord i munnen på meg.

Så kan vi komme tilbake til tråden: Finnes det faktiske bevis for at jødene ble gasset, eller er det bare en haug med påstanden uten videre fysiske bevis?

Lenke til kommentar

Ingenting tyder på at tyskerne ga jødene dårlig behandling i leirene.

img

(Bildelink forkortet med vilje, se BelzeBobs post for det.)

Sist du brukte det bildet var det fra Dachau. Nå heter det, på din hjemmeside ikke mindre, auschwmothers.jpg. Hva med å bestemme seg? Er bildet fra Dachau eller Auschwitz?

Endret av Bidalaka
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bida

Hvor mange jøder ble sendt til tyske konsentrasjonsleirer? Jeg vet ikke. Jeg vet heller ikke hva den offisielle historien sier.

Nå ser du kanskje hvorfor jeg etterspurte en kort og grei teoretisk modell av Holocaust fra bekrefterne. Altså - den offisielle historien forklart greit og tydelig. Så vi vet hva vi har å forholde oss til.

Jeg har ikke pr nå, antallet som ble toget til disse leirene, men hvis du vil ha noen tall å benekte, så er disse runde tallene for antall drepte i dødsleirene noe å starte med. De er fra Friedlander, "Origins of the Nazi genocide"

Birkenau 42-44 1.100.000

Treblinka 42-43 900.000

Belzec 42 600.000

Sobibor 42-43 250.000

Chelmno 41-42 152.000

Majdanek 42-44 60.000

Årstallene indikerer da leirene drev aktivt med folkemord pr gass, Zyklon-B eller karbonmonoksid.

Så da spør jeg deg igjen, har du anslag, cirkatall, på hvor mange du mener ble fraktet til disse leirene i løpet av krigen? Hvis dine tall bare dekker kapasiteten i leirene, så lurer jeg på hvor millioner av Jøder gjemte seg i mange år. Hvis du er enig med toglistene som sier at millioner ble fraktet til leirene, så lurer jeg på hvor de ble av. Det var ikke plass i leirene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

*** Dette er et forsøk på å snu på bevisbyrden for å demonstrere hvor godt holocaust har blitt dokumentert i forhold til andre massedrap i historien ***

Finnes det beviser for at noen døde på grunn av kommunismen / soviet / Mao?

Massegraver........

Byer som ble borte fra kartet.

Begravde ruiner.

Ja: Vi har mer bevis en annenhåndskilder.

Kom med bevisene for at millioner døde under kommunismen da. Husk på at det kan være "jødisk propaganda" :love:

Akkurat som jødene som forsvant i europa, så kan disse russerene ha flyttet andre steder eller være oppdiktet av jødisk media akkurat slik som det blir påstått om jødene som ble drept av nazistene.

Men for all del.

Kom med BEVISENE for at folk ble drept av kommunismen.

Husk at bilder, historikere sine bøker, massegraver og vitnesbyrd ikke beviser noe i seg selv, kun håndfaste beviser på at folk ble drept i milliontall.

Det kan ha vært pest eller kolera eller tyfus eller massive selvmordsaksjoner som drepte "kommunismens ofre".

Endret av Red Frostraven
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Massegraver........

Begravde ruiner.

Massegraver? Hva har det med saken å gjøre, vi vet jo at alle 30 000 000 kinesere som døde under Mao styret døde av Tyfus, var ikke maos skyld i det hele tatt.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg er ny her og snublet over denne tråden. Jeg har skummet gjennom; orker ikke lese alt. Kvalmen står i halsen.

De yngste som faktisk husker konsentrasjonsleirene kan ha vært født så sent som i 1940. De er godt over 70 år. Om noen år er de borte.

Da kan ingen lenger fortelle hva de så, og vitneutsagnene blir bare ord. Bilder kan pyntes på, tall kan manipuleres.

En slik katastrofe er som en stein som slippes ned i vann. Steinen blir borte, men ringene går gjennom generasjonene.

Aldri blir konsentrasjonsleirene glemt.

Hvilken konsentrasjonsleir er dette bildet fra?

pow1.jpg

Og dette bildet?

pow3.jpg

Og dette?

us_konsentrasjonsleir.jpg

Ingenting tyder på at tyskerne ga jødene dårlig behandling i leirene.

img

(Bildelink forkortet med vilje, se BelzeBobs post for det.)

Sist du brukte det bildet var det fra Dachau. Nå heter det, på din hjemmeside ikke mindre, auschwmothers.jpg. Hva med å bestemme seg? Er bildet fra Dachau eller Auschwitz?

Det er riktig. Men jeg fant først ut at bildet var fra Dachau for få dager siden. Ta det med ro - jeg skal korrigere det. Holocaust er en eneste suppe og det er vrient å finne fakta blant alle løgnene og all forvirringen.

Samtidig: lykkelige friske jødemammaer mad babyer i den ene leiren eller den andre - hvilken rolle spiller det vel egentlig?

Jeg er ihvertfall mer informert enn de fleste. Hvor mange visste vel at tyskerne stelte så godt med jødiske kvinner og barn?

Og lot syke og skrøpelige få være i sykestuen, Krankenbau, istedet for å gasse dem?

sykestue.jpg

Dette bildet er fra Auschwitz. Jeg er sikker på det. Og det ble tatt av russerne i 1945.

Massegraver........

Begravde ruiner.

Massegraver? Hva har det med saken å gjøre, vi vet jo at alle 30 000 000 kinesere som døde under Mao styret døde av Tyfus, var ikke maos skyld i det hele tatt.

Du syns dette er moro?

Tror man på noe - så må man klare å selv formulere hva man tror på. Du kan ikke si "gå på Wikipedia og finn ut hva jeg tror på."

At jødene offisielt var Tysklands fiende finner du fort bekreftelse på bruker du Google i noen minutter.

Fantastisk...

Hallo. Betviler du at jødene var erklærte fiender av Tyskland? Og samtidig sier du Hitler myrdet 6 millioner jøder?

Dette skriver Wikipedia: "Hitler claimed that Jews were enemies of the Aryan race."

"Nazi propaganda promoted Nazi ideology by demonizing the enemies of the Nazi Party, especially Jews and communists, but also capitalists and intellectuals."

Mer fra nettet:

"He blamed them for of all the German suffering, and declared them the natural enemy of the Aryan race."

"Jews were gradually turned into the universal enemy of nazi Germany."

"Jews, along with Roma and Sinti, and Africans, were classified as an “inferior” race and declared enemies of the German state."

"Jews were declared enemies of the state."

"they were declared enemies of the german people."

"due to the very fact that they were Jewish, declared enemies"

Og jødene hadde erklært krig mot Tyskland: http://www.whale.to/b/jewish_hostility_q.html

---------

Gunfreak

Du snakker bare tull. Fra nå av ignorerer jeg dine innlegg.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du syns dette er moro?

Nei jeg syns det er veldig veldig trist, jeg syns du er en veldig veldig trist persjon, men min påstand om at massegraver i kina er fylt med tyfus offere er like idiotisk som din påstand at alle de likene vi ser og alle de som ble drapt av nazistne døde av tyfus.

Rart hvordan min påstand høres tullete ut for deg, mens din påstand høres helt logisk ut for deg.

Jeg kan fortelle deg at når du sier alle disse offrene er tyfus offre vi ser på bilder, syns alle vi andre at det er like idiotisk som når jeg sier at alle de døde i kina er tyfus offere.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hvilken konsentrasjonsleir er dette bildet fra?

pow1.jpg

Og dette bildet?

pow3.jpg

Og dette?

us_konsentrasjonsleir.jpg

Ble millioner av kvinner og barn henrettet i disse leirene? Døde hundretusenvis av sykdom og sult? (Ikke /prøv/ deg med Other Losses en gang til.)

Det er riktig. Men jeg fant først ut at bildet var fra Dachau for få dager siden. Ta det med ro - jeg skal korrigere det. Holocaust er en eneste suppe og det er vrient å finne fakta blant alle løgnene og all forvirringen.

Vet du hva man gjør da? Da lar man være å bruke noe som bevis for noe som helst, hvis man ikke er trygg på hva det faktisk viser.

Samtidig: lykkelige friske jødemammaer mad babyer i den ene leiren eller den andre - hvilken rolle spiller det vel egentlig?

For ditt argument spiller det en enorm rolle. Debatten går ikke på om det fantes noen personer som ikke ble mishandlet eller drept. (Og i følge artikkelen du postet, så var det ikke akkurat noen ferie for de kvinnene du utnytter så hyppig bildemessig heller.)

Debatten står om Nazityskland med forsett tok livet av millioner med Jøder og andre "uønskede." Da er bildet av kvinner fra Dachau, en arbeidsleir, fullstendig irrelevant til spørsmålet om hva som foregikk i Birkenau, i Treblinka, i Sobibor, i Belzec. Hva med å vise oss bilder fra Grini med det samme du er i gang.

Og lot syke og skrøpelige få være i sykestuen, Krankenbau, istedet for å gasse dem?

sykestue.jpg

Dette bildet er fra Auschwitz. Jeg er sikker på det. Og det ble tatt av russerne i 1945.

Bildet viser fanger /utenfor/ et sykehus. I januar(antagelig) '45. Da hadde SS forlatt leiren for lenge siden. Hva viser det bildet, i forbindelse med hva som skjedde i Krema I-V i de to foregående årene? Hva er argumentet ditt med det bildet? Hva beviser det i denne sammenhengen?

Hallo. Betviler du at jødene var erklærte fiender av Tyskland? Og samtidig sier du Hitler myrdet 6 millioner jøder?

Dette skriver Wikipedia: "Hitler claimed that Jews were enemies of the Aryan race."

"Nazi propaganda promoted Nazi ideology by demonizing the enemies of the Nazi Party, especially Jews and communists, but also capitalists and intellectuals."

Mer fra nettet:

"He blamed them for of all the German suffering, and declared them the natural enemy of the Aryan race."

"Jews were gradually turned into the universal enemy of nazi Germany."

"Jews, along with Roma and Sinti, and Africans, were classified as an “inferior” race and declared enemies of the German state."

"Jews were declared enemies of the state."

"they were declared enemies of the german people."

"due to the very fact that they were Jewish, declared enemies"

Flott skrevet. Det er jo ingen tvil om at Hitler ikke hadde noen kvaler med å ta livet av handicappede, alvorlig syke, personer med ymse defekter og andre som var ødeleggende for det "rene germanske blod" i euthanasiprogrammet Aktion T4 før krigen. Det fins til og med en Hitlerordre på det, og du har godtatt dette som fakta flere ganger.

Det du skriver over bekrefter at det var svært naturlig at Hitler fortsatte med dette mot den folkegruppen han /virkelig/ så på som undermennesker. Eller mener du det sannsynlig at han, etter det du skrev over, behandlet Jødene bedre enn vanlige germanske barn som var handicappede? Det er nemlig det alternativet du må svelge hvis du mener at det var helt ulogisk av Hitler å beordre massemord på Jødene.

Thanks buddy.

Endret av Bidalaka
  • Liker 6
Lenke til kommentar

For noen banaliteter du lirer av deg, Bidalaka.

Forresten så hadde det vært fint om du kunne gi andre en sjanse til å svare for seg. Jeg hadde svart to andre forumbrukere i det innlegget. La dem svare meg selv. Om de har lyst, altså.

Dine innlegg interesserer meg forøvrig fint lite. Du er kun en propagandamaskin. Whatever myndighetene mener - det mener også du. Hadde det stått i skolebøkene at Hitler ga iskrem til alle jødebarn og klappet dem på hodet så hadde du forsvart det "faktum" også. Du har ingen egne meninger. Alt du har er en slags besettelse hva angår å repetere statlig propaganda.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For noen banaliteter du lirer av deg, Bidalaka.

Forresten så hadde det vært fint om du kunne gi andre en sjanse til å svare for seg.

Maria1975 stilte faktisk ingen spørsmål. Hverken til deg eller noen andre. Å følge opp hennes følelsesladde innlegg med, nok en gang, å poste irrelevante bilder fra allierte fangeleire var usmakelig og upassende. Da kan du ta deg faen på at jeg svarer deg.

Du fikk forresten tallene du ba om. Skal du kommentere noe rundt dem, eller vrir du deg unna?

• Liker 7
Lenke til kommentar

**Kjipe bilder lenger ned**

Jeg er ihvertfall mer informert enn de fleste. Hvor mange visste vel at tyskerne stelte så godt med jødiske kvinner og barn?

Visste du at det meste av dagens kunnskap om hvordan mennesker reagerer på ekstreme kuldesituasjoner er kunnskap som er kommet frem gjennom forsøk på jøder i konsentrasjonsleire?

Fanger ble lagt i iskaldt vann i timer av ganger, mens legene målte kroppsfunksjonene. De ble bindt fast og satt på sleder på vinteren for å se hvordan kroppen reagerer på ekstrem kulde med og uten klær. Etterpå prøvde man å finne ut de beste måtene å få dem til å komme seg igjen. Man trenger vel ikke si at de fleste døde. Alt dette for å utvikle metoder for behandling for tyske soldater på østfronten.

n15.jpg

Man utførte også eksperimenter på fanger i trykkammer for å studere effekten på piloter i ekstreme trykkforskjeller.

BE034534.jpg?size=67&uid=d4758581-ff41-4fbb-9041-b90609e1af6f&uniqID=684636e3-25b0-4532-8c96-2cc7b2d0ac41

Man sultet fanger for å finne ut hvor lenge soldater kunne klare seg på lite eller ingen mat.

o12.jpg

Fanger ble utsatt for kjemikalier, gift og brannskader.

children-experiments.gif

Forsøksobjekter måtte leve på saltvann til nyrene ga etter for å se om og eventuel hvor mye havarerte marinemannskap kunne innta av sjøvann.

Fanger ble smittet med malaria for å finne de beste behandlingsmetodene for tyskerne som led av dette i Afrika.

En del av et vitnemål fra én leir, hørt i Nürnberg-rettsaken:

An experiment on two Russian officers who were exposed naked to the ice-cold water in the basin was particularly brutal. These two Russians were still conscious after 2 hours. [...] Both experimental subjects died after having been exposed at least 5 hours to the terrible cold. (Tr. pp. 629-631.) Approximately 280 to 300 experimental subjects were used for this type of freezing experiment, but in reality, 360 to 400 experiments were conducted since many experimental subjects were used two or three times for experiments. Approximately 80 to 90 experimental subjects died. [...] Political prisoners, non-German nationals, and prisoners of war were used for these experiments. Many of the inmates used had not been "condemned to death," The subjects did not volunteer for the experiments. (Tr. pp. 627-8.)

KILDE: Trial of the Major War Criminals Before the International Military Tribunal, Volum I, Side 200

WMA Declaration of Helsinki - Ethical Principles for Medical Research Involving Human Subjects, som ble vedtatt i 1964 er i grunn en konsekvens av dette, nemlig hvordan man bør forholde seg til materiale som er ervervet gjennom amoralske forsøk.

Disse ble dømt for eksprimenter i den såkalte Doctors Trial:

http://www.ushmm.org/research/doctors/persons.htm

Her er en interessant (og kort) artikkel i et legetidsskrift som tar for seg en leges reaksjon på en annen leges bruk av dette forsøksmateriale:

The Nazi Hypothermia Experiments: Forbidden Data? Anaesthesia, 18 nov 2004

Du syns dette er moro?

Du lirer av deg usmakeligeheter og prepubertalt piss i mange av dine innlegg, så du har ingen troverdighet igjen, spesielt ikke når du i tillegg til å være en illuminert sannhetstaler skal prøve å virke som du bryr deg om menneskehetens ve og vel. Så du kan spare deg moralsnakket.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Partlow

Jeg ser du i likhet med propagandarobot Bidalakei også griper inn i min kommunikasjon med andre forumbrukere. La Gunfreak få snakke for seg selv.

Tilbake til disse velkjente skrekkhistoriene.

Mesteparten av dette er helt klart propaganda fra krigens vinnere. De allierte hadde akkurat samme typer tester. Trykk-kammer for piloter osv osv.

Du siterer fra Nuremberg, ja. Du er vel pinlig klar over hvor mye sludder som ble sagt der? Og at massevis av vitnemål ble ekskludert fra arkivene? Og at vi finner et kolossalt antall motsigelser mellom vitnemålene vi har? Jaja.

Men for all del, om du har skikkelige beviser og ikke bare billig Hollywood-propaganda så kom med de. Beviser for at tyskerne intensjonelt sultet fanger, kastet kjemikalier på dem, smittet dem med malaria og dyppet dem ned i iskaldt vann vil jeg gjerne se. Ta gjerne med den hvor Mengele sprøyter blåfarge inn i øyne på jødebarn også. Og den med operasjoner uten bedøvelse.

Maria1975 stilte faktisk ingen spørsmål.

Nettopp. Og dette er problemet. Pga intensiv hjernevasking har folk mistet evnen til å stille spørsmål ved en god del ting. For eksempel den absurde offisielle Holocaust-historien.

Og folk har blitt hjernevasket til å tro at konsentrasjonsleirer er en tysk oppfinnelse. Det trodde jo tydeligvis stakkars Maria. Et offer blant millioner for myndighetenes samvittighetsløse og motbydelige hjernevaskingskampanje.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...