Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

praktisk umulig å gjennomføre gassing av mennesker?

Gassrommene var ikke lufttette.

Skal man få bort gassen må man ha en mange meters pipe for å få gassen bort fra alle. Ingen vifter en gang ble brukt i rommene, i tillegg måtte man ha vifte til pipene også.

De slipp-pipene ble laget etter krigens slutt.

Hvordan fjerner man all gassen ved gjennomlufting når rommene var i kjelleren?

De som gikk inn får hente likene ville fått gassen på klærne, noe som ville skapt farlig arbeidssted for tyskerene.

For å holde tritt med brenningen måtte man gasset hele tiden, man ville ikke kunne krevd det halve døgnet for gjennomlufting for å holde tritt.

Forstår ikke helt hva som er vitsen med å sitte å benekte jødeutryddelse

Jeg vil kun benekte om alt strider mot påstander. Jeg har aldri blitt presentert fakta, men kun om det var mulig å gjennomføre. Dvs at jeg selv må grave for å se om dette faktisk er sant, og ingenting tyder på at dette skjedde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil kun benekte om alt strider mot påstander. Jeg har aldri blitt presentert fakta, men kun om det var mulig å gjennomføre. Dvs at jeg selv må grave for å se om dette faktisk er sant, og ingenting tyder på at dette skjedde.

Som jeg har sagt før: Å være kritisk til offisiell historieskrivning er meningsfullt. Men hva er det som gjør at unge mennesker av idag graver seg ned i ett spesielt aspekt av 70 år gammel politisk historie, istedet for å være opptatt av samtiden og framtiden? Noe må jo ha gjort at dere fikk akkurat denne hobbyen, istedet for fotball eller samtidspolitikk. (Eller om dere først er historieinteresserte: Vikingtiden, aztekerne, veteranbiler eller 70-talls pop.)

Jeg kan skjønne at f. eks 9/11 trigget folk som er skeptiske og lette etter noe aktuelt å dykke ned i. Men hva trigger holocaustskepsis? Eller endog -fornektelse?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Alltid person fremfor sak med psykopatene.

Dersom du er interessert i mitt syn på psykopati i relasjon til det temaet denne tråden omhandler, så kan du jo starte her. Sitat:

Jfr. Boken "Psykopatens diktatur" av den anerkjente norske psykiater Ingjald Nissen.

Jeg kan også anbefale en mer overfladisk, men dog tankevekkende bok.

"Når de beste ikke makter mer" av en annen norsk psykiater, Tollak B. Sirnes. Den viser hvordan psykopatene i dagliglivet herser med de manisk depressive (finner mange kunstnere blant dem).

Det var ikke så populært å nevne Nissens bok i den tråden. Kanskje den slår bedre an her. En av de beste bøkene jeg personlig har lest om nazismen som psykologisk fenomen, homoseksualitet og psykopati. Sirnes sin bok er også god.

Lenke til kommentar

Gassrommene var ikke lufttette.

Hvilke forskjeller gjør det umulig å gasse mennesker i gassrommene kontra bygninger som ble gasset med betydelig større mengder for å drepe skadedyr? Er f.eks en lagerbygging tettere?

Skal man få bort gassen må man ha en mange meters pipe for å få gassen bort fra alle. Ingen vifter en gang ble brukt i rommene, i tillegg måtte man ha vifte til pipene også.

De slipp-pipene ble laget etter krigens slutt.

Hvordan fjerner man all gassen ved gjennomlufting når rommene var i kjelleren?

De som gikk inn får hente likene ville fått gassen på klærne, noe som ville skapt farlig arbeidssted for tyskerene.

For å holde tritt med brenningen måtte man gasset hele tiden, man ville ikke kunne krevd det halve døgnet for gjennomlufting for å holde tritt.

Siden svaret løser probleme svarer jeg på alt. HCN er lettere enn luft. Den vil forsvinne ut av bygget når luker og vinduer åpnes. Dermed ikke behov for vifter for å lufte ut, men klart, mer effektivt med vifter. Det ble det også brukt enkelte plasser, dog har jeg ikke veldig oversikt leirer dette gjelder.

Gassen vil eller ikke absorbers i klærne, det står også i rapporten jeg nevnte her

Fint om du kunne utdype litt mer om hva du mener om egenskapene til HCN, helst damptrykket da dette er meget viktig for å forklare\skjønne virkemåten.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det gøy å være venstrevridd?

Turbonello venstrevridd? Den var morsom. Han som omtaler Venstre som Høyre light og liker 40 prosent av det Høyre dirver med. Han forsvarer som regel også FrP fremfor Ap.

Jeg er ikke spesielt venstrevridd...

Uansett: Ja, det er mer givende å snakke om reele ting en ting som ikke er reelt, ja.

Forstår ikke helt hva som er vitsen med å sitte å benekte jødeutryddelse etc. hva som er så givende med det. Derfor spør jeg.

:yes:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Turbonello venstrevridd? Den var morsom. Han som omtaler Venstre som Høyre light og liker 40 prosent av det Høyre dirver med. Han forsvarer som regel også FrP fremfor Ap.

Som det heter: Står du langt nok syd går alle reiser nordover. (Og omvendt.)

Og ofte kommer det an på enkeltspørsmål. Jeg er som kjent markedsliberaler og sosialliberaler, men blir stadig vekk kalt venstrevridd fordi jeg er for innvandring og homofiles rettigheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før: Å være kritisk til offisiell historieskrivning er meningsfullt.

Selvfølgelig. Man har rett og skal være kritisk til alt. Dermed oppdager man at f.eks. at olje ikke kommer fra dinosauer, men fra magma. Ikke minst at holocaust aldri skjedde, og globalist eliten snikinnfører ekstremist muslimer inn i Europa.

Men hva trigger holocaustskepsis? Eller endog -fornektelse?

Det svarte jeg i to innlegg oppforbi dette innlegget ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Man har rett og skal være kritisk til alt. Dermed oppdager man at f.eks. at olje ikke kommer fra dinosauer, men fra magma. Ikke minst at holocaust aldri skjedde, og globalist eliten snikinnfører ekstremist muslimer inn i Europa.

Det svarte jeg i to innlegg oppforbi dette innlegget ditt.

Litt of topic, men av nysgjerrighet, hvordan kommer olje fra magma?

Lenke til kommentar

Er f.eks en lagerbygging tettere?

Da lekker gassen ut der andre stod og arbeidet. Men siden det kom ut av av en kapsel kunne jødene bare brukt rumpestumpen sin til å dekke hullet slik at HCN ikke kom ut. Dørene var også laget av tre og de kunne lett sprengt døra åpen. Og her et bilde av en slipp-pipe som ble konstruert etter krigen for å lage troverdighet om holocaust myten.

HCN er lettere enn luft.

Står mer enn det:

The treatment may be carried out only in such places where there is no risk of health hazard to humans, animals and the surroundings. Interior as well as exterior examination of the building, together with evaluation of all circumstances affecting the safety of the area and enabling technical securing of the building must be carried out prior to the treatment itself.

Det kan vi stryke da det jobbet tyskere der i bygningene og utsiden.

The whole building shall be hermetically closed by sealing all windows, doors and other openings with soda-fibre paper strips coated with a starch adhesive. Openings which may not be sealed in this way (e.g.

electric wiring passages) shall be sealed with sand.

Utifra Auschwitz bildene var det ingen hermetisk lukkede rom.

Prior to the fumigation commencement, temperature and air humidity shall be measured, and

pest infestation of the building shall be determined. Temperature inside the building may not

drop below 10°C (50°F) during the whole process.

Ingen målte temperaturene, og de hadde ikke varmeovner i rommene.

The content must not be placed on top of each other and must not be stepped on to prevent contamination of clothing and shoes.

Mao det var farlig å få det på klærne.

The ventilation must not be carried out when it is misty, raining, smoggy, or sultry (due to

limited air circulation). During the first phase the ventilation must not be carried out towards

water courses, streets etc. Windows facing these directions shall be open only after the gas

concentration has been diluted (air movement and wind must be taken into account). The most

suitable is active ventilation provided by a fan above the roof of the ventilated building, with

windows being open only after the gas concentration has been diluted. If the air temperature

drops below 10°C (50°F), the ventilation shall be carried out by opening and closing the

windows in intervals to prevent the inside of the building from cooling down.

Ventilasjon var derfor uhyre viktig at det gikk riktig for seg. Med folk rundt ville det ikke vært forsvarlig. Det var heller ikke perfekt værforhold hver dag. Den beste tiden ville vært om somrene, men når 4 millioner jøder blir gasset må det passe inn i ligningen med at dette foregikk hver dag.

The ventilation time of an empty building is usually 24-48 hours, depending on weather conditions or

increased humidity.

Nå står det riktignok ikke om størrelsen det er snakk om, men god lufting var nødvendig.

Gassen vil eller ikke absorbers i klærne, det står også i rapporten jeg nevnte her

Hvor?

Lenke til kommentar

Litt of topic, men av nysgjerrighet, hvordan kommer olje fra magma?

Jeg har mange svar, men en av dem avslørtes direkte på nyhetene.

Deepwater Horizon was an ultra-deepwater offshore oil drilling rig. The rig drilled the deepest oil well in history at a vertical depth of 35,050 ft (10,683 m).

Dybden avslørte hvor oljen har sin opprinnelse.

Lenke til kommentar

Jeg har mange svar, men en av dem avslørtes direkte på nyhetene.

Deepwater Horizon was an ultra-deepwater offshore oil drilling rig. The rig drilled the deepest oil well in history at a vertical depth of 35,050 ft (10,683 m).

Dybden avslørte hvor oljen har sin opprinnelse.

Du kan sikkert fortelle hva den avslører og hvordan den gjør dette?

Lenke til kommentar

. Men hva er det som gjør at unge av idag graver seg ned i ett spesielt aspekt av 70 år gammel politisk historie, istedet for å være opptatt av samtiden og framtiden?

Hvis du kjenner til hva som har skjedd i fortiden, så kan du også til en viss grad spå hva som vil skje i fremtiden.

Det er jo heller ikke bare unge i dag som ikke tror på jødenes løgner. Flertallet er faktisk eldre mennesker som har både livserfaring og mye kunnskap.

Jeg kan skjønne at f. eks 9/11 trigget folk som er skeptiske og lette etter noe aktuelt å dykke ned i. Men hva trigger holocaustskepsis? Eller endog -fornektelse?

Det er noen som søker sannheten, istedenfor å bare tro blindt på det de får høre fra myndighetene og i dette tilfellet jødene.

Og hvorfor skulle vi ikke påpeke at holocaust aldri har skjedd, når det faktisk er et faktum at holocaust aldri har skjedd ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du kjenner til hva som har skjedd i fortiden, så kan du også til en viss grad spå hva som vil skje i fremtiden.

Bevares. Jeg er hundre prosent enig i det.

Det er jo heller ikke bare unge i dag som ikke tror på jødenes løgner. Flertallet er faktisk eldre mennesker som har både livserfaring og mye kunnskap.

Jeg er tilbøyelig til å være enig i det også. Jødehatet er ingen ny oppfinnelse, og ungdom pleier jo stort sett å være mer liberale enn de eldre.

Det er noen som søker sannheten, istedenfor å bare tro blindt på det de får høre fra myndighetene og i dette tilfellet jødene.

Joda. Det skjønner jeg. Men all søken har en start. Når vi som var unge på 70-tallet snurret våre Led Zeppelin-skiver baklengs for å høre etter skjulte meldinger, så var det ikke i blinde. Det var dels fordi noen hadde sagt at de var der, og dels fordi vi var Zeppelin-fans. Mine foreldre derimot snurret ikke på disse platene, for dem var det bare støy uansett, og det interesserte dem ikke. Og ikke snurret de på sine Brahms-plater heller, fordi ingen hadde antydet at det lå skjulte meldinger der. De manglet triggerne som vi hadde.

Slike triggere har åpenbart de som betviler for eksempel 9/11-historien. Det er (var) en dagsaktuell sak, og konspirasjonsteoriene ble aktivt markedsført i ulike fora. Selv kristendom og annen tro (eler mangel på samme) har slike triggere, fordi de griper inn i våre liv og dagsaktuelle debatter. Hvis religionen ikke hadde noe aktuell innflytelse, hadde ngen brydd som å diskutere Guds eksistens.

Det er disse triggerne jeg etterlyser i Holocaustrevisjonismen. Gammelnazistene som sto bak minungdoms nynzister begynner å dø ut, så triggerne må være noe annet idag. Jeg kan forstå at noen finner sitt utspring i misnøye med Israels politikk og handlinger overfor palestinerne idag. Veien derfra til antijødiske miljøer er kanskje ikke så lang for alle.

Men utover det? Hva får en ungdom av idag, i "verdens rikeste land", til å bekymre seg for at denne velferden kommer på grunn/tross av en århundrer gammel jødisk konspirasjon? Hvordan finner man på at man skal kjempe mot denne antatte konspirasjonen, istedet for å nyte velstanden? Og når man har funnet ut at man skal kjempe mot den, hvorfor finner et menneske i år 2013 ut at den beste måten å bekjempe det på er ved å bevise at et folkemord for 70 år siden ikke fant sted?? En oppgave som for det utrente øyet (og dere må jo alle ha vært "utrente" revisjonister en gang) må synes som komplett umulig?

Og hvorfor skulle vi ikke påpeke at holocaust aldri har skjedd, når det faktisk er et faktum at holocaust aldri har skjedd ?

Du må gjerne påpeke det, Quazer også, spørsmålet mitt er altså hva som trigget det i utgangspunktet. Jeg bestrider soms agt ikke nytteverdien av historiekritikk, det er bedre enn å se Paradise Hotel. Men de som ser på sistnevnte kan i det minste begrunne det med at "det var ikke noe annet å se på". Det kan man vanskelig si om verdenshistorien og -fremtiden.

Lenke til kommentar

Da lekker gassen ut der andre stod og arbeidet. Men siden det kom ut av av en kapsel kunne jødene bare brukt rumpestumpen sin til å dekke hullet slik at HCN ikke kom ut. Dørene var også laget av tre og de kunne lett sprengt døra åpen. Og her et bilde av en slipp-pipe som ble konstruert etter krigen for å lage troverdighet om holocaust myten.

Står mer enn det:

The treatment may be carried out only in such places where there is no risk of health hazard to humans....

The whole building shall be hermetically closed ....

Prior to the fumigation commencement, temperature and air humidity shall be measured, and

pest infestation of the building shall be determined. Temperature inside the building may not

drop below 10°C (50°F)...

.

Mao det var farlig å få det på klærne.

Ventilasjon var derfor uhyre viktig

Nå står det riktignok ikke om størrelsen det er snakk om, men god lufting var nødvendig.

Lufting via vifter brukte man også

etter from SS-Sturmbannfuehrer Bischoff, of the Auschwitz

construction department, to SS General Kammler, January 29, 1943

[REIT, p. 158]

--------------------------------------------------------------------

Crematorium No. 2. The completed furnaces have been started up in

the presence of Engineer Prufer from Messers. Topf (of Erfurt). The

planks cannot yet be moved from the ceiling of the mortuary cellar

on account of frost, but this is not important, as the gassing

cellar can be used for that purpose. The ventilation plant has

been held up by restrictions on rail transport, but the installation

should be ready by February 20th.

And again:

Letter from SS-Sturmbannfuehrer Jahrling to Topf & Sons, March 6

1943 [Pressac, p. 221]

---------------------------------------------------------------------

Subject: KL Auschwitz Krematorien II and III

In accordance with your suggestion, the service agrees that cellar 1

should be preheated with the air coming from the rooms of the 3

forced draught installations. The supply and installation of the

ductwork and blowers necessary to this end are to be effected as soon

as possible. As you point out in your above-mentiond letter,

execution should commence this week. We would ask you to send in

triplicate detailed quote for supply and installation.

At the same time, we would ask you to send an additional quotation

for the modification of the air-extraction installation in the

undressing room.

The Nazi gas chambers, on the other hand, were empty concrete rooms, forcibly ventilated, so even five minutes was enough to recycle the air

Some gas chambers did not have forced-ventilation systems; in those, the people who took the bodies out wore gas masks.

Furthermore, the SS used Sonderkommando, prisoners used as forced labor, to remove the corpses from the gas chambers and cremate them. Needless to say, they didn't care much if the Sonderkommando would be hurt by the remaining gas. They were operating under a death sentence anyway -- the first thing each new Sonderkommando unit did was to burn the corpses of the previous unit.

in the largest gas chambers, was to install ventilation systems that could completely recycle the air in under five minutes (see Gutman, Anatomy of the Auschwitz Death Camp, 1994, p. 232). There were also wire-mesh devices to remove the Zyklon-B from the chambers, improving the efficiency of the ventilation process.

Hvor?

Feil formulering, rapporten nevner ingenting om at klær kan ta opp HCN etter lufting. Dette er uansett ikke viktig da rommene var enten luftet, man brukte masker og de som gjorde jobben var fanger. Om de døde eller ikke hadde liten betydning for tyskerne

They then started to cry out terribly for they now knew what was happening to them. I did not look through the opening because it had to be closed as soon as the Zyklon B had been poured in. After a few minutes there was silence

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...