Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skrev at jeg kunne diskutere hvilket som helst tema innen saksområdet Holocaust, noe du ikke godtok.

Du har nok enten misforstått hva temaet for tråden er, eller så prøver du bevisst å forandre dette til en diskusjon på dine egne premisser, med utgangspunkt at "holocaust" har skjedd.

Men temaet for tråden er "holocaust-fakta eller fiksjon" altså er utgangspunktet ikke at holocaust har skjedd, men et helt nøytralt utgangspunkt.

Jeg er forøvrig ikke noe imponert over dine "kunnskaper" om det såkalte "holocaust" uansett, for hvis du hadde hatt noe kunnskap om dette, så ville du forstått at "holocaust" er en oppdiktet historie.

Lenke til kommentar

Du glemte et viktig poeng: du må vise til at det faktisk er en løgn. Så nå kan du bevise at Holocaust er en løgn. Vær så god:

Det har jeg gjort så langt det lar seg gjøre.

Det har også andre gjort, så dere har ingen unnskyldning å ty til når dere blir stilt til ansvar for å promotere jødenes løgner.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Her er problemet: dere har ikke klart å overbevise NOEN i denne tråden. Bør ikke det være et temmelig godt bevis på at dere tar feil? I denne tråden har dere fått komme med alle bevisene dere ville, og debatten har vært på nøytrale premisser.

Ikke EN person har kjøpt løgnene deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva med Elie wiesel som for ikke lenge siden ble tatt i svindel, og for å ha stjålet identiteten og fangenummeret til en ungarsk fange ?

Det er rimelig tafatt å mene at "hvis én person lyver, så er alt tull". Det blir som å si at hvis det var en som utga seg for å være en overlevende på Titanic, og ble tatt - så betyr det ikke at Titanic ikke sank. Rett og slett håpløs logikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her er problemet: dere har ikke klart å overbevise NOEN i denne tråden. Bør ikke det være et temmelig godt bevis på at dere tar feil? I denne tråden har dere fått komme med alle bevisene dere ville, og debatten har vært på nøytrale premisser.

Ikke EN person har kjøpt løgnene deres.

Driver du egen gallupvirksomhet, siden du vet dette?

Intelligente og informerte mennesker trenger ikke en slik tråd til å gjøre seg opp en mening. Slike mennesker klarer å oppsøke denne informasjonen på egen hånd og finne ut av hvordan det her henger sammen.

Lenke til kommentar

Hele problemet rundt holocaust denial er følgende:

1. Det fins flere ting for holocaust enn mot

2. Benekterne tror på den siden hvor det er minst bevis mot

3. De som tror på holocaust tror på den siden som har flest argumenter for

Det blir som en kake, kaken er ujevnt fordelt, det fins ingen grunner til å støtte den delen av kaka som har minst argumenter (benekterne har minst argumenter), men det er større grunn for å støtte den siden som er blitt dokumentert av hele verden (den største siden).

Benekterne bruker bare detaljer, og meget dårlige detaljer om jeg kan legge til det. De typen argumenter som jeg ser fra benekterne er slikt som dette "Jeg så deg bak huset, du stjal bringebær fra bringebær busken" -type argumenter. Det er håpløse saker.

At man velger å eliminere de store sterke fakta og bevis som peker for til fordel for små usselviske og nesten ubetydelige (og feilaktige) argumenter, det er dårskap folkens, det er det. Det er som forretningsmannen som kastet vekk formuen sin for å få en kasse tomflasker tilbake. Hvem pokker ønsker å ofre noe slikt verdifullt, det må være total mental korrupsjon, en total ofring kan ikke skje uten at det er noe galt med vedkommede. Men jeg velger å tro at de rett og slett mangler kapasitet til å skjønne det store bildet.

Når man henger seg i detaljer og avløser store fakta underveis, det er en feil veldig unge mennesker gjør så altfor ofte. At en bitteliten bagatell kan få et menneske til å forkaste alle de store fakta. Veldig vanlig feil blant unge folk.

Jeg er nesten sikker på at benekterne er i en overgangsprosess hvor de er unge, skal lære seg å mestre kunnskap. Og de er ikke kommet over kneipa hvor det handler om å klarer å forvalte all den kunnskapen de besitter, simple bagateller korrupterer og ødelegger de store tingene. Dette handler om EN ting folkens.

De er ikke blitt gamle nok til å forvalte informasjonen de får i seg.

Og det er fette ærlig. Jeg høres kanskje fanatisk ut, men jeg har rett her, tro meg på det jeg sier.

Er det aldri noen som har hørt begrepet "barn må få hjelp til å forvalte informasjonen de får fra tv"

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Har noen noensinne skrevet noe slikt? Er du virkelig så ufattelig stupid at du ikke tror oppegående mennesker gjennomskuer de idiotiske stråmennene dine?

For å sitere Balty:

Det finnes forøvrig massevis av beviser for at holocaust aldri har skjedd.

Og hva med Elie wiesel som for ikke lenge siden ble tatt i svindel, og for å ha stjålet identiteten og fangenummeret til en ungarsk fange ?

Link og video om denne historien har jeg også lagt ut, så beviser har du fått.

Her sier han at dette er et bevis. Et bevis for at Holocaust aldri har skjedd.

Mitt forslag til deg er at du tar deg en pils, roer deg ned og leser tråden. Link til pusteøvelser du kan gjøre hjemme ligger vedlagt.

http://www.klikk.no/...ticle528229.ece

Endret av Quote
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har noen noensinne skrevet noe slikt? Er du virkelig så ufattelig stupid at du ikke tror oppegående mennesker gjennomskuer de idiotiske stråmennene dine?

For å sitere Balty:

Link og video om denne historien har jeg også lagt ut, så beviser har du fått.

Her sier han at dette er et bevis. Et bevis for at Holocaust aldri har skjedd.

Mitt forslag til deg er at du tar deg en pils, roer deg ned og leser tråden. Link til pusteøvelser du kan gjøre hjemme ligger vedlagt.

http://www.klikk.no/...ticle528229.ece

Så du tror faktisk at det han sier her er "hvis én person lyver, så er alt tull" fordi han poster ett stykke bevis? Herre fuckings gud, er det rart du ikke klarer å ta til deg noe annet enn hva du tror på.

Lenke til kommentar

... 12 millioner mennesker kan jo ikke bare fordufte fra jordens overflate uten å etterlate spor etter seg.

BINGO!

Vi har flere vitneobservasjoner og transportdokumenter som viser at over 250,000 jøder ble transport fra Warsava-ghettoen til Treblinka. Drøye 10,000 blir transportert til arbeidsleire.

Av alle de som blir transportert til Treblinka, også fra andre ghettoer og oppsamlingssentre for jøder i Der Reich er det kun noen håndfuller som overlever. De forteller at Treblinka var en utryddelsesleir, og hvordan massedrapene ble utført. Det samme gjør Stangl og andre SS-folk.

Så sporene etter jødene fra Warsava-ghettoen stopper i Treblinka, og andre beviser viser at de ble drept der, før likene ble brent.

Du har helt rett i at mennesker ikke forsvinner sporløst, og det er et godt argument for at man kan avfeie påstanden om at AR-leirene var transittleire.

Det er to ting dere må forklare for at teorien om AR-leirene var transittleire skal bli tatt seriøst:

1) Hvor ble ofrene av?

2) Hvordan har man klart å koordinere forfalskningen av bevis, vitnemål, og fysiske bevis på åstedene i den enorme operasjonen det må ha vært for å skape et feilaktig inntrykk av AR-leirenes funksjon.

Lykke til med den!

Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele problemet rundt holocaust denial er følgende:

1. Det fins flere ting for holocaust enn mot

2. Benekterne tror på den siden hvor det er minst bevis mot

3. De som tror på holocaust tror på den siden som har flest argumenter for

Det blir som en kake, kaken er ujevnt fordelt, det fins ingen grunner til å støtte den delen av kaka som har minst argumenter (benekterne har minst argumenter), men det er større grunn for å støtte den siden som er blitt dokumentert av hele verden (den største siden).

Jeg vet ikke om dette var humoristisk ment, men hvis ikke, så glemte du i så fall å poste "link" til "dokumentasjon" hvor du eller en annen autoritet har talt opp disse argumentene.

Lenke til kommentar

Vi har flere vitneobservasjoner og transportdokumenter som viser at over 250,000 jøder ble transport fra Warsava-ghettoen til Treblinka. Drøye 10,000 blir transportert til arbeidsleire.

Av alle de som blir transportert til Treblinka, også fra andre ghettoer og oppsamlingssentre or jøder Der Reich er det kun noen håndfuller som overlever. De forteller alle at treblinka var en utryddelsesleir.

Så sporene etter jødene fra Warsava-ghettoen stopper i Tr

Du er bare slitsom når du gjentar den regla der i et slags desperat forsøk på å påkalle oppmerksomheten min.

Lenke til kommentar

Av alle de som blir transportert til Treblinka, også fra andre ghettoer og oppsamlingssentre or jøder Der Reich er det kun noen håndfuller som overlever. De forteller alle at treblinka var en utryddelsesleir.

Så sporene etter jødene fra Warsava-ghettoen stopper i Tr

Du er bare slitsom når du gjentar den regla der i et slags desperat forsøk på å påkalle oppmerksomheten min.

Jeg vil takke z0roaster for innsatsen han legger ned for å tale sine opponenters sak. Det er svært lite jeg kan si for tiden, som er mer rammende for benekterne enn det han gjør selv akkurat nå.

Han synliggjør på en eksemplarisk måte hvor lite hold det er i deres historie, og hvor få svar de har, når de må forsøke å koke opp en bedre og mer koherent versjon enn den de ellers kaller urealistisk og forsøker å finne hull i.

Endret av Bidalaka
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Virkeligheten er slitsom for benektere. Det er vel derfor dere benekter den antar jeg. Den blir ikke borte, eller antar den bizarro-formen dere foretrekker allikevel. Endret av Salvo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virkeligheten er slitsom for benektere. Det er vel derfor dere benekter den antar jeg. Den blir ikke borte, eller antar den bizarro-formen dere foretrekker allikevel.

"Antisemitt!", "Konspirasjonsteoretiker!", "Nasse!"

Nevn ett.

Convergence of evidence!

Lenke til kommentar

Convergence of evidence!

Det må nødvendigvis være noe som konvergerer hvis du skal ha det, så da kan du jo nevne noen eksempler? Med dokumentasjon, er du snill. Nei, jeg tar hverken deg eller Denierbud på deres ord.

Og ja, hva var hensikten med bruk av HCN i krematoriene i Birkenau?

Endret av Bidalaka
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Antisemitt!", "Konspirasjonsteoretiker!", "Nasse!"

Hvis du vil endre inntrykket du gir i denne tråden er det helt opp til deg selv. Du kan for eksempel begynne å forholde deg til saken vi diskuterer, noe du neppe kan sies å ha gjort til nå.

Hvis du er uenig i påstanden fra Balthazar m.fl. om at jødene står bak en lumsk konspirasjon for å skape Holohoax-myten, er det kanskje på tide å flagge det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Typisk for holocaustnektere å prøve å få folk til å tro at Auschwitz State Museum sin minnesplakett med over fire millioner døde var vidt akseptert og at en revisjon her skal påvirke det totale antallet. Spar meg for at endringen er revisjonister å takke. Fire millioner døde var ikke alment akseptert, det er kun et par kilder som bruker dette tallet, hvor den ene kom i 1946 (friedman, This Was Oswiecim: The Story of a Murder Camp). Dette er lenge før troverdige estimater var tilgjengelig. De fleste tallene varierer mellom 800k og 2.5 millioner, og de har kommet frem til disse ved flere forskjellige metoder (Höss sitt vitnesmål, ankomster-overlevende, pre og post krigs folketellinger) Faktisk tror jeg man må hente gamle sovjetiske bøker for å finne kilder på fire millioner døde.

Fire millioner er av mange sett på som et absurd eksempel på sovjetisk propaganda, se Reitlingers the final solution for eksempel. Denne boken kom i 1968, noe som er lenge før fornekterne mener 4 millioner begynte å miste støtte. Det er også godt og vel 20 år før "lærde" revisjonster begynte å utfordre tallet.

Det som faktisk endret tallet var et studie i 1980 av Franciszek Piper(lederen av den historiske avdelingen ved ASM) som fikk fjernet museets "fire millioner". Piper brukte all dokumentasjon på inkomne fanger og trakk fra forflytninger, løslatelser og rømninger til å komme frem til et for ettertiden godt akseptert tall.

Deportees to Auschwitz: 1,300,000

Transfers: -212,820

Released prisoners: -1,500

Escapees: -500

Liberated Prisoners: -8,000

----------

Total Dead: 1,077,180

Eller omtrentlig 1.1 millioner døde, som ikke avviker stort fra for eks Hilbergs estimat. Piper konkluderte med at dette er et minimumsestimat, siden det ikke tar høyde for de som ikke engang ble registrert inn(drept ved ankomst). Etter at han anså studiet som ferdig i 1986 fikk han sine funn bekreftet av et panel med historikere valgt av kulturdepartementet i Polen. Kun kort tid etter dette ble det offisielle tallet ved museet endret til 1.1 millioner.

Grunnen til at en ikke reduserer det totale antallet døde i Holocaust er at de fire millionene ikke har blitt brukt for å komme frem til estimatet for det totale antall døde.

At dette ikke var "vidt akseptert" er jo totalt feil. Man kan f.eks. bare slå opp i Encyclopedia Britannica fra 1963, der det fortsatt påstås at Mauthausen var en "extermination camp" hvor 2,000,000, flest jøder, ble utryddet, samt at det i Auschwitz døde 3,000,000, hvorav 2,500,000 massakrert i gasskammer. Det påstås altså 5,000,000, en minst 4,000,000 overdrivelse bare for disse to leirene.

New York Times skrev også så sent som i 1986, 31.jan, at mellom 3.25 til 3.75 millioner døde i Auschwitz. Da ifølge representant for Simon Wiesenthal Center.

Det sentrale er hva som har vært den allmenne oppfatning, dvs hva har vært i media, i leksikon og i skolebøker. Du kan jo prøve å finne noe skolemateriale fra før 1990 som gir estimater under 2 millioner for Auschwitz? Det burde være en lett sak om de opprinnelige overdrivelser ikke var vidt akseptert.

Men er det disse tallene, altså totalt 1.1 millioner som ett minimumsestimat, med referanse til Piper, du personlig ser på som det best underbygde estimat idag? Piper, som senest i 1978 påsto at 4,000,000 døde i Auschwitz, til tross for at han da hadde vært i museumets historiske avdeling i 13 år.

Endret av dukof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...