Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

 

Nok et eviglangt innlegg om meg, hva jeg angivelig mener, hva jeg angivelig har sagt, hva jeg angivelig ikke vil, hva jeg angivelig har gjort, hva jeg angivelig har unngått, hva, jeg angivelig ikke har klart. Ta deg sammen, for faen.

 

Ettersom tråden ser ut til å ha gått i lås tillater jeg meg med å komme med et innlegg fra sidelinjen.

 

Trådens emne er "Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)". Det er svært, svært få som hevder at Holocaust er fiksjon, i denne tråden er det for tiden bare deg. Er det ikke da naturlig at du blir oppfordret til å argumentere for ditt syn?

 

Du sier du ikke vil diskutere med Bidalka eller Salvo. Vel, det er de to mest aktive og kunnskapsrike av dine "motstandere". Hvem er det du vil diskutere med. Du ber de også om å slutte å fokusere på deg (dvs. dine meninger), og heller diskutere saken. Vel, du er den eneste på fiksjonsiden, og du vil ikke diskutere saken med de, hvem skal de diskutere med?

 

Bidalka: Det ble funnet spor av HCN i alle fem krematorier. Hvorfor ble det brukt HCN i alle de bygningene?

 

Salvo: Fordi Zyklon B ble brukt til gassing av jøder og andre uønskede.

 

Bidalka: Ja, det mener jeg også.

 

Salvo: Kult.

 

Er det noe sånt du ser for deg, z0roaster?

 

Holocaust er regnet som et historisk faktum. Derfor er det ingenting å diskutere så lenge ingen påstår at det ikke skjedde likevel. Det er ikke et tema, og uten benektere ville denne tråden vært død, da alle hadde vært enige. At du ikke vil diskutere med Bidalka eller Salvo er selvfølgelig ditt eget valg, men så lenge du fortsetter å poste i en tråd tilrettelagt for å diskutere Holocaust må du nesten regne med litt personfokus når du som eneste benekter velger å ikke svare på spørsmål.

 

PS: Enda et innlegg om deg, gratulerer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv vært å sett Auswitch og Birkenau og det som slo meg var størrelsen på "arbeidsleiren" Birkenau. Fra inngangen og til dit hvor restene av gasskamrene/krematoriene lå (bare ruiner igjen etter at tyskerne sprengte de for å skjule spor) går et jernbanespor som er 800 meter langt (ca som fra Stortinget til Slottet for de som er kjent der) Hvorfor gikk denne jernbanen bak til krematoriene ? Det hadde jo vært nok å ha avstigning ved inngangen til leiren om ikke tyskerne da hadde "spesielle" hensikter. Hvor ble det av de menneskene som er dokumentert inn og ikke ut igjen av leiren ?

 

Da tror jeg du har misforstått. Det er vel ingen som hevder Birkenau ikke var en arbeidsleir også. Om man ønsker å kun drepe mennesker, så lager man vel ikke en diger leir med barakker til dem. Ang. at jernbanen gikk helt til krematoriene, så er det vel ingen som hevder at ofrene ble fraktet helt dit, heller. Slik historien går, ble menneskene fraktet til plattformen midt i leiren hvor Dr. Mengele skal ha stått og fordelt dem i to grupper: en til gasskamrene og en videre inn i leiren. Se kart:

 

http://www.ushmm.org...189&MediaId=304

 

Når det gjelder train records til og fra Auschwitz, så er utgående records forsvunnet sporløst av en eller annen grunn.

 

Nei, men jeg blir likevel nødt til å lese innleggene. Jeg mener, tenk om det kom en faktisk motstander inn i tråden! En som hadde peil og kom med faktiske argumenter... Ah, så spennende...

 

Jaja, en vakker dag, kanskje...

 

Det ser ut som du er nødt til å svare på innleggene mine også. Det er visst ikke så lett å la være.

Endret av z0roaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ut som du er nødt til å svare på innleggene mine også. Det er visst ikke så lett å la være.

 

Nei, det er frivillig. Sitter en liten jævel inni hodet som ikke klarer å la idioti stå ubesvart...

 

Nei, du har ikke så god styring på deg selv, tror jeg.

Lenke til kommentar
Om man ønsker å kun drepe mennesker, så lager man vel ikke en diger leir med barakker til dem. Ang. at jernbanen gikk helt til krematoriene, så er det vel ingen som hevder at ofrene ble fraktet helt dit, heller.

Jernbanesporet ble ikke ferdigstilt før i mai 1944. Kort tid etterpå kom de første toglastene med ungarske jøder til Birkenau. De første ble så vidt jeg vet kjørt helt fram, uten seleksjon.

 

Når det gjelder train records til og fra Auschwitz, så er utgående records forsvunnet sporløst av en eller annen grunn.

Har du noen informasjon som kan tyde på at disse transportdokumentene som ifølge deg forsvant sporløst, noensinne har eksistert?

Endret av Salvo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Roberto Muehlenkamp, en fremtredende anti-benekter, har satt ut en utfordring som passer godt inn i argumentasjonen til han vi ikke snakker om.

 

Den går rett og slett ut på at Muehlenkamp vil betale 1000 USD pr navn, opp til 4, på Jøder som ble beviselig sendt videre fra Chelmno, Treblinka, Sobibor eller Belzec, østover til Naziokkuperte territorier i Sovjet, som det gjerne hevdes. Det er en naturlig tanke at hvis 1.4 millioner Jøder ble shippet østover, uten noen kriminelle hensikter fra Nazistenes side, så eksisterer det et navn på et papir en plass, et vitne, en etterkommer, et eller annet.

 

Utfordringen finner man her:

 

http://holocaustcont...evisionist.html

 

Deler av teksten:

My challenge is the following:

I, Roberto Muehlenkamp, have at this moment a certain sum on a savings account, the existence of which I can prove and of which I am prepared to pay up to $ 4,000, $ 1,000 for each name, to the first Revisionist(s) who can provide, along with corresponding conclusive evidence, the names of up to 4 Jews who were transited through Chełmno, Bełżec, Sobibór or Treblinka (not necessarily one per camp, can be all four through one camp, two here and two there or any other combination) to the Nazi-occupied territories of the Soviet Union, i.e. the areas of what was then known as the Reichskommissariat Ostland, the Reichskommissariat Ukraine or the Soviet territories under German military administration, in the years 1942 or 1943. By transited I mean that the person in question must have undergone the procedure that Jews are supposed to have undergone according to Revisionist claims: taken to the respective camp, bathed and deloused and perhaps (but not necessarily) given a hot meal or drink there, then shipped to a certain destination in the Nazi-occupied territories of the Soviet Union as defined above, e.g. to Minsk, Riga, Kovno or Kiev.

Endret av Bidalaka
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en kjennsgjerning at fanger ble fraktet ut av Auschwitz også. Ergo må de ha eksistert.

Det fins hundrevis av transportlister over registrerte jøder som ble transportert fra Auschwitz. For eksempel ble 356 jøder transportert fra Auschwitz til Sachsenhaussen. Det fins mange lignende eksempler på transporter av registrerte fanger. Mellom 11. august og 4. oktober 1944, blir 10,000 polske, russiske og tsjekkiske fanger transportert fra Auschwitz til Buchenwald, Sachsenhausen og Flossenbürg. Dette er dokumentert.

 

9. april, under Eichmanns besøk til den nylig innsatte ungarske regjeringen, besluttes det at Ungarn skal stille 300,000 jøder til rådighet som arbeidskraft for Det tredje Riket. 14 april besluttes det at alle jøder i Ungarn skal deporteres. I mai 1944 starter de første transportene av jøder fra Ungarn til Auschwitz. Planen er å deprtere 12,000 jøder til Auschwitz hver dag. Dokumentasjonen rundt registreringer, innhenting og deportasjon er overveldende og en del av Ungarns kollektive hukommelse.

 

Den ungarske kommandanten ved jernbanestasjonen i Kosice (Kassa) fører nøyaktig regnskap over alle transportene som passerer. Innen 9 juli har 437,402 jøder blitt deportert ifølge offisielle rapporter fra Edmund Veesenmayer. De aller fleste til Auschwitz - Birkenau.

 

De aller fleste overlevende returnerer til Ungarn mellom mai og desember 1945 for å forsøke å finne familie og slektinger. Ungarns jødiske befolkning på ca. 800,000 ble redusert med rundt 70%.

 

Vi har altså igjen den situasjonen at vi har svært god dokumentasjon på at jøder blir sendt til en dødsleir, og ikke kommer ut igjen. Den dokumentasjonen vi har på transporter fra Aushwitz er svimlende små i forhold, og omhandler registrerte og nummererte fanger, altså de som ikke ble sendt rett til gasskamrene.

Endret av Salvo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Roberto Muehlenkamp, en fremtredende anti-benekter, har satt ut en utfordring som passer godt inn i argumentasjonen til han vi ikke snakker om.

 

Den går rett og slett ut på at Muehlenkamp vil betale 1000 USD pr navn, opp til 4, på Jøder som ble beviselig sendt videre fra Chelmno, Treblinka, Sobibor eller Belzec, østover til Naziokkuperte territorier i Sovjet, som det gjerne hevdes. Det er en naturlig tanke at hvis 1.4 millioner Jøder ble shippet østover, uten noen kriminelle hensikter fra Nazistenes side, så eksisterer det et navn på et papir en plass, et vitne, en etterkommer, et eller annet.

 

Utfordringen finner man her:

 

http://holocaustcont...evisionist.html

 

Deler av teksten:

My challenge is the following:

I, Roberto Muehlenkamp, have at this moment a certain sum on a savings account, the existence of which I can prove and of which I am prepared to pay up to $ 4,000, $ 1,000 for each name, to the first Revisionist(s) who can provide, along with corresponding conclusive evidence, the names of up to 4 Jews who were transited through Chełmno, Bełżec, Sobibór or Treblinka (not necessarily one per camp, can be all four through one camp, two here and two there or any other combination) to the Nazi-occupied territories of the Soviet Union, i.e. the areas of what was then known as the Reichskommissariat Ostland, the Reichskommissariat Ukraine or the Soviet territories under German military administration, in the years 1942 or 1943. By transited I mean that the person in question must have undergone the procedure that Jews are supposed to have undergone according to Revisionist claims: taken to the respective camp, bathed and deloused and perhaps (but not necessarily) given a hot meal or drink there, then shipped to a certain destination in the Nazi-occupied territories of the Soviet Union as defined above, e.g. to Minsk, Riga, Kovno or Kiev.

 

Han skulle heller bedt om å betale 1000 dollar per lik som er funnet, og ytterligere 1000 dollar per krukke med aske. Så hadde det vært mer beleilig. Navn er uviktig, for man kan alltid kritisere kilden og et dokument med navn har ikke en avgjørende betydning, men det har fysiske lik. Om man finner lik så er det klart at noe har skjedd der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skulle han betale for noe han vet eksisterer? Jeg tror du misforsto motivasjonen hans...

 

Nei jeg misforstod ingenting, et papir dokument er ikke et bevis eller avgjørende. Han misforsto definisjonen av bevisføring. Ekte lik er beviser, spørsmålet er bare hvem som gjorde det og for hvilke årsaker.

Lenke til kommentar

Les igjen: Han betaler for at noen skal bevise, ikke selve beviset. Det er lokkemat for å poengtere at det ikke finnes bevis. Les også om James Randi.

 

lokkemat for å bevise ja, det skjønner jeg, men han misforstod i at et papir dokument er et bevis, det er ikke et bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...