Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvilke premisser skal vi legge til grunn, før vi forsøker å finne sannheten?

 

Du kan jo begynne med premisset om at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Så kan du begynne å kikke litt utenfor din egen horisont og faktisk LESE hva de som tror på noe annet enn du gjør har brukt ekstremt lang tid på å finne ut av.

 

Hvordan reagerer brennende materialer annerledes på større oksygentilførsel i en kremasjonsovn enn en peis? Fortell, fortell!

 

Og så kan du slutte med de idiotiske stråmennene dine.

Endret av z0roaster
Lenke til kommentar

 

 

Tenk om du kunne kunne tatt tak i dine egne ekstraordinære påstander - som at en kan kremere lik raskere ved å denge løs på dem med jernstenger - først.

 

La meg se. På den ene siden har vi at _alle_ vitner lyger, 52 kremeringsovner ble bygget for å ta unna naturlige dødsfall, millioner av Jøder kom seg på et eller annet vis til Israel uten at noen observerte eller vet hvordan de kom seg dit fra Auschwitz og AR-leirene, uten at folketallet i Israel gikk opp tilsvarende, og uten at noen av disse tok kontakt med slekt og venner i Europa.

 

*pust*

 

Jägerrapporten er falsk, andre rapporter om EG er falske, Himmlers Posentaler er falske, Göbbels dagbok er falsk, Koherrapporten er falsk, Höfletelegrammet er falskt, Hans Franks tale er falsk, sporene av HCN i krematoriene er forfalsket, de Polske motstandsbevegelsesfotografiene er forfalskede, og man brukte gasstette dører med forsterkede kikkehull til likkjelleren i Kremaene av redsel for hva? ...Vandøde?

 

På den andre siden har vi en påstand om at man kan "kremere lik raskere ved å "denge løs på dem med jernstenger", og _det_ er ekstraordinært?

 

Mkay?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og enda én. Hva får deg til å tro at noen gidder å diskutere med deg når du åpenbart ikke har evnen til å forandre deg?

Du har rett, og jeg beklager. Du har i tillegg til å hevde at ofrene har flyttet til israel, sagt de ble "skyflet fram og tilbake". Jeg har ikke noe annet valg enn å legge meg langflat og be om unnskyldning.

 

Vil du heller vi skal lete etter dokumentasjon på disse fram-og-tilbake transportene?

 

Uansett er det vel et greit utgangspunkt å se om vi finner noen spor etter at de ble transportert til AR-leirene, siden det er der sporene slutter.

 

En annen mulighet er å følge en bestemt gruppe jøder, for eksempel de som ble transportert fra Warsava-ghettoen. Hvis det er for vanskelig kan vi ta for oss de nederlandske jødene, og hvis det igjen er for omfattende kan vi gjøre det kjempeenkelt og hjemlig. Hva skjedde med de norske jødene som ble deportert?

 

Hvis du vil kan vi godt begrense oss til de som ble deportert 26-27 november 1942.

 

Hvis ikke dette er et godt tilbud til z0roaster, så vet ikke jeg.

Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så hvilke premisser skal vi legge til grunn, før vi forsøker å finne sannheten?
Du kan jo begynne med premisset om at alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Så kan du begynne å kikke litt utenfor din egen horisont og faktisk LESE hva de som tror på noe annet enn du gjør har brukt ekstremt lang tid på å finne ut av.

Mener du nazistene var uskyldige i forbrytelser mot menneskeheten, folkemord og etnisk rensing? Det er greit. La oss ta det som utgangspunkt da, og gå gjennom det som fins av historisk materiale. Jeg er helt med på den!

 

HVis du mener det fins en god forklaring på hvor de savnede jødene ble av kan du kanskje være så snill å fortelle meg hvor jeg kan finne den? Jeg lette etter en god forklaring på mysteriet hos Mattogno, men fant den ikke.

 

Hvordan reagerer brennende materialer annerledes på større oksygentilførsel i en kremasjonsovn enn en peis? Fortell, fortell!
Og så kan du slutte med de idiotiske stråmennene dine.
Det var bare et enkelt spørsmål. Det virker ikke som du har noe godt svar - på det heller. Men jeg er jo åpenbart svært dårlig til å lese, siden jeg har gått glipp av så mange av dine gode velfunderte svar på hvor ofrene for Holocaust ble av.

 

Så du kan kanskje hjelpe meg med å forklare hvorfor brennende lik ikke brenner fortere når de røres i, slik at bitene blir mindre og oksygentilførselen bedre?

Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg se. På den ene siden har vi at _alle_ vitner lyger, 52 kremeringsovner ble bygget for å ta unna naturlige dødsfall, millioner av Jøder kom seg på et eller annet vis til Israel uten at noen observerte eller vet hvordan de kom seg dit fra Auschwitz og AR-leirene, uten at folketallet i Israel gikk opp tilsvarende, og uten at noen av disse tok kontakt med slekt og venner i Europa.

 

*pust*

 

Jägerrapporten er falsk, andre rapporter om EG er falske, Himmlers Posentaler er falske, Göbbels dagbok er falsk, Koherrapporten er falsk, Höfletelegrammet er falskt, Hans Franks tale er falsk, sporene av HCN i krematoriene er forfalsket, de Polske motstandsbevegelsesfotografiene er forfalskede, og man brukte gasstette dører med forsterkede kikkehull til likkjelleren i Kremaene av redsel for hva? ...Vandøde?

 

På den andre siden har vi en påstand om at man kan "kremere lik raskere ved å "denge løs på dem med jernstenger", og _det_ er ekstraordinært?

 

Mkay?

 

Jeg forstår ikke hvordan du tror det hjelper saken din å sette opp alle disse stråmennene som du hamrer løs på. Jeg mener, du beviser jo bare at du ikke kan ta tak i motpartens faktiske argumenter.

 

Og enda én. Hva får deg til å tro at noen gidder å diskutere med deg når du åpenbart ikke har evnen til å forandre deg?

Du har rett, og jeg beklager. Du har i tillegg til å hevde at ofrene har flyttet til israel, sagt de ble "skyflet fram og tilbake". Jeg har ikke noe annet valg enn å legge meg langflat og be om unnskyldning.

 

Vil du heller vi skal lete etter dokumentasjon på disse fram-og-tilbake transportene?

 

Uansett er det vel et greit utgangspunkt å se om vi finner noen spor etter at de ble transportert til AR-leirene, siden det er der sporene slutter.

 

En annen mulighet er å følge en bestemt gruppe jøder, for eksempel de som ble transportert fra Warsava-ghettoen. Hvis det er for vanskelig kan vi ta for oss de nederlandske jødene, og hvis det igjen er for omfattende kan vi gjøre det kjempeenkelt og hjemlig. Hva skjedde med de norske jødene som ble deportert?

 

Hvis du vil kan vi godt begrense oss til de som ble deportert 26-27 november 1942.

 

Hvis ikke dette er et godt tilbud til z0roaster, så vet ikke jeg.

 

Og jeg som trodde, et øyeblikk der, at du var interessert i å lære...

Lenke til kommentar

"Jeg mener, du beviser jo bare at du ikke kan ta tak i motpartens faktiske argumenter."

 

Akk og ve. Selve definisjonen på ironisk at du skriver dette.

 

Skrev han som kun har bidratt med "nasse" hittil i tråden.

 

Zoroaster, står du fremdeles på det at jødene ble sendt til Israel?

 

Nei, hvor har du dette fra da? Er du full?

Lenke til kommentar

Jeg orker ærlig talt ikke å kaste meg inn i dette kaoset med svada. Synes bare det er komisk å se at du later som at du kan diskutere.

Kaster om deg med utrykk som ikke passer inn etc. Det styrker ikke akkurat saken din.

 

Nåh, hermegås. Du har jo nettopp meldt deg inn i diskusjonen, og nå vil du ikke lenger? Hvordan mener du "nasse" er et argument for saken din, da? Få høre.

Lenke til kommentar

Zoroaster, står du fremdeles på det at jødene ble sendt til Israel?

 

Nei, hvor har du dette fra da? Er du full?

29. april skrev du: "Folketallet viser bare at jødene ikke er der lenger, fordi de fleste flyttet til Israel."

Det er kanskje der han har det fra. Utdyp gjerne utsagnet og kom gjerne med dokumentasjon på når, hvordan og hvor de ble transportert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

29. april skrev du: "Folketallet viser bare at jødene ikke er der lenger, fordi de fleste flyttet til Israel."

Det er kanskje der han har det fra. Utdyp gjerne utsagnet og kom gjerne med dokumentasjon på når, hvordan og hvor de ble transportert.

 

Og "flyttet" er det samme som "sendt"? Kan du vise meg kilder på at det er sånn?

Lenke til kommentar

Diskusjon var nok feil ord å bruke...

 

Hvordan jeg mener at ordet nasse passer? Hmm. Det er vl pga at du benekter holocaust, er generelt i mot innvandring og ødeleggelse av "norske" bydeler i Oslo, samt det virker som at du ikke har noe særlig overs for homofile ref. tidligere innlegg i andre tråder.

 

Og jeg "diskuterer" ikke med nazister.

 

 

Det skal legges til at jeg har lekt med ideen om at Holocaust ikke skjedde. Da med tanke på hvordan verden er i dag og hvordan ting har utviklet seg siden andre verdenskrig. Det kunne vært et filmplot som hadde danket ut alle AAA filmer de siste 10 årene, men siden jeg har beina plantet på jorda og skjønner at hvis det hadde vært tilfelle måtte det ha vært en større konspirasjon enn selve konspirasjonen lol.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært z0roaster, ville jeg konsentrert meg litt mer om å legge frem argumentene mine, og mindre på å skjelle ut meningsmotstanderne. Det er mye metadebatt fra hans side nå.

 

Jeg synes jo det er strålende at han åpenbart nekter å ta tak i sakens sentrale temaer, og kaller alt stråmenn. Z0roaster, min liste av momenter du kaller stråmenn er kjernebevis for Holocaust. Hvis du påstår du ikke mener det jeg nevner, så er debatten over. Din versjon er _avhengig_ av alt det jeg nevnte.

 

Du kan ev. nevne hva av det jeg ramset opp du ikke hevder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

29. april skrev du: "Folketallet viser bare at jødene ikke er der lenger, fordi de fleste flyttet til Israel."

Det er kanskje der han har det fra. Utdyp gjerne utsagnet og kom gjerne med dokumentasjon på når, hvordan og hvor de ble transportert.

 

Og "flyttet" er det samme som "sendt"? Kan du vise meg kilder på at det er sånn?

 

Jeg antar du mener at denne flyttingen til Isrsel skjedde etter krigens slutt? Hvor oppholdt de seg under krigen? Treblinka er ca 600 x 600 kvadrat. Oppholdt 800 000 Jøder seg det i tre år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskusjon var nok feil ord å bruke...

 

Hvordan jeg mener at ordet nasse passer? Hmm. Det er vl pga at du benekter holocaust, er generelt i mot innvandring og ødeleggelse av "norske" bydeler i Oslo, samt det virker som at du ikke har noe særlig overs for homofile ref. tidligere innlegg i andre tråder.

 

Og jeg "diskuterer" ikke med nazister.

 

Du diskuterer jo nå, smarten. Og jeg spurte deg ikke hva du mener en nazist er - det følger liksom fra innleggene dine at du ikke har greie på politisk idéhistorie. Hva en blitzer, marxist eller hva du er, legger i begrepet 'nazist' er omtrent like interessant som Tore Tvedts definisjon av jødedom. Det jeg lurer på er hvordan du mener det styrker saken din å argumentere med "nasse"? Du var jo veldig opptatt av at min argumentasjon ikke holdt mål, så det er vel et betimelig spørsmål?

 

Det skal legges til at jeg har lekt med ideen om at Holocaust ikke skjedde. Da med tanke på hvordan verden er i dag og hvordan ting har utviklet seg siden andre verdenskrig. Det kunne vært et filmplot som hadde danket ut alle AAA filmer de siste 10 årene, men siden jeg har beina plantet på jorda og skjønner at hvis det hadde vært tilfelle måtte det ha vært en større konspirasjon enn selve konspirasjonen lol.

 

Lol!

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært z0roaster, ville jeg konsentrert meg litt mer om å legge frem argumentene mine, og mindre på å skjelle ut meningsmotstanderne. Det er mye metadebatt fra hans side nå.

 

Jeg synes jo det er strålende at han åpenbart nekter å ta tak i sakens sentrale temaer, og kaller alt stråmenn. Z0roaster, min liste av momenter du kaller stråmenn er kjernebevis for Holocaust. Hvis du påstår du ikke mener det jeg nevner, så er debatten over. Din versjon er _avhengig_ av alt det jeg nevnte.

 

Du kan ev. nevne hva av det jeg ramset opp du ikke hevder?

 

Så du tror faktisk at "min versjon" er avhengig av dine premisser og at jeg må godta ditt utgangspunkt for at debatten ikke skal være over? Er det i det hele tatt mulig å vinne en debatt med deg da, tror du, når du snekrer sammen premisser som entydig leder til din egen konklusjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...