Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Den åpenbare, eller jeg kan si, temmelig kjente, rollen det spiller, er at det blir da mer plass til å legge inn et nytt lik, før det første er helt ferdig kremert.

 

Hva skal man med ildrake til det for? Hvorfor ikke bare legge det neste liket over det forrige, slik at det knuses av vekten? På det tidspunktet er det ikke snakk om noe annet enn et porøst skall som smuldrer opp.

 

Vi kan godt gjøre det på din måte. Helt flott at du argumenterer for at man kan putte inn nye lik før det forrige er helt ferdig. Takk, da er vi enige da.

 

Når dette da er ferdigdebattert kan vi gå til det enkle spørsmålet jeg stilte litt lengre oppe: Hva var grunnen til at det var spor av HCN i alle krematoriene i Birkenau? Hva brukte man HCN til der?

 

Jeg har ALDRI sagt at en ikke kan putte inn nye lik før det forrige er ferdig. Hvorfor klarer du aldri å få noe korrekt?

 

Og hvordan kan det ha seg at du anklager meg for å ikke svare på spørsmålene dine når du gjør akkurat det samme selv? Skal vi liksom snakke om et nytt tema hver gang den skrudde logikken din ikke holder mål og du ikke lenger klarer svare for deg?

 

Så fordi jeg imøtegår DINE påstander med helt elementær kunnskap om hvordan dette foregår, så skal JEG måtte dokumentere det jeg skriver? Bwahahaha.

 

Selvfølgelig skal du det. Hvis du blir fornærmet av å bli avkrevd kilder, så får du finne deg et annet forum.

 

Det er helt fuckings utrolig hvordan du avkrever av andre det du overhodet ikke gjør selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og når det mates på med flere lik stiger temeraturen i ovnen : http://historienet.n...remering-umulig

 

Jeg synes det som står der var så klart og greit formulert at det godt kan siteres i helhet:

 

PÅSTAND:: Det tar en time å brenne et lik i et krematorium, det ville derfor aldri latt seg gjøre å brenne 1,1 millioner mennesker på de tre til fire årene krematoriene i Auschwitz-Birkenau var i funksjon.

 

FAKTA: Påstanden er en klassiker blant fornektere, som konsekvent sammenligner nazistenes brenning av fanger med vanlig kremering. Her er formålet å gi de etterlatte en fin og jevn aske med hjem. Ovnen må derfor stenges av mellom hver kremering, slik at asken fra forskjellige lik ikke blir blandet.

 

Nazistene brukte i stedet metoder som best kan sammenlignes med industriell massebrenning. Fylles ovnen konstant med nye lik, får den en langt høyere gjennomsnittstemperatur. Dessuten går litt under halvparten av tiden i krematorier i dag reelt med til å brenne selve overkroppen.

 

Enda så uhyggelig det virker, så var dette noe nazistene kjente godt til. Derfor ble medlemmer av Sonderkommando beordret til å denge løs med jernstenger på overkroppen til de brennende likene. Ifølge overlevende ble dette kalt «å røre i likene». Praksisen gjorde kremeringstiden i ovnene betydelig kortere.

(min utheving)

 

Noe sier meg at denne prosessen skiller seg til en viss grad fra det som utføres i moderne tider.

 

Bildet viser også med stor tydelighet at det ikke er noe problem å putte minst to lik i ovnen.

 

Så hvem er Else Christensen da? Du har jo nettopp annonsert at du bare stoler på kremeringseksperter, og så siterer du en helt tilfeldig site som ikke underbygger påstandene sine med en eneste kilde. Å denge løs på likene med jernstenger skulle gjøre kremeringstiden kortere? HAHAHA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grinete, z0roaster? Du virker litt affektert? Det er ingen som sier at det å være Holocaustbenekter er noen enkel latmannsjobb. Det er du som kommer med den ekstraordinære påstanden, og du må dermed hoste opp ekstraordinære bevis.

 

Til nå går det mye i "right", "HAHAHA", og "Bwahahaha". Husk, det er ikke meg du må overbevise. Det er nysgjerrige tvilere. Jeg vet ikke om de nødvendigvis blir overveldet av en retorikk bestående av det overnevnte.

 

Vi er enige om at man kan legge inn flere lik i gangen, vi er enige om at man kan gjøre plass for ny innmating før den forrige runden er ferdig. Vi er åpenbart skjønt enige om dette temaet.

Jeg har derfor foreslått at vi går videre, og spurt om din mening om hvorfor man brukte HCN i krematoriene. Jeg har litt problemer med å skjønne et slikt behov i de bygningene, men du har nok en forklaring, eller hva?

Endret av Bidalaka
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Grinete, z0roaster? Du virker litt affektert? Det er ingen som sier at det å være Holocaustbenekter er noen enkel latmannsjobb. Det er du som kommer med den ekstraordinære påstanden, og du må dermed hoste opp ekstraordinære bevis.

 

Tenk om du kunne kunne tatt tak i dine egne ekstraordinære påstander - som at en kan kremere lik raskere ved å denge løs på dem med jernstenger - først. Da tror jeg du hadde kommet et stykke på vei. Og ja, jeg skal gladelig innrømme at jeg er affektert. Dette er popcorntid.

 

Til nå går det mye i "right", "HAHAHA", og "Bwahahaha". Husk, det er ikke meg du må overbevise. Det er nysgjerrige tvilere. Jeg vet ikke om de nødvendigvis blir overveldet av en retorikk bestående av det overnevnte.

 

"Hahaha" er et fullstendig kurant svar på påstandene dine. Og jeg har sagt det tidligere: om idiotene vil tro på holocaust og at 1 millioner lik kan fordufte sporløst, så er det helt i orden for meg. Det er du som forsøker å overbevise leseren her, med stadig lengre essays og absurde forklaringer.

 

Vi er enige om at man kan legge inn flere lik i gangen, vi er enige om at man kan gjøre plass for ny innmating før den forrige runden er ferdig.

 

Du klamrer deg fast til ting jeg aldri har sagt meg uenig i, i et slags krampaktig forsøk på å få tynet litt fornuft ut av egen logikk. Det er fascinerende å se hvordan du bare klarer å se at ting "stemmer" når det støtter de ferdigprogrammerte konklusjonene dine, mens du må koke sammen intrikate forklaringsmodeller ellers.

Lenke til kommentar

Vel, i motsetning til din hovedautoritet Denierbud, så har hun i det minste et navn. Jeg vil jo påstå at det gir henne ledelsen rett i fra start.

 

Ja, rent bortsett fra at denierbud refererer til veldokumenterte KILDER. At denierbud ikke har det privilegium å kunne stå fram med meningene sine uten å risikere levebrødet sitt, er ikke akkurat et godt argument for saken din.

Lenke til kommentar

Tenk om du kunne kunne tatt tak i dine egne ekstraordinære påstander - som at en kan kremere lik raskere ved å denge løs på dem med jernstenger.

Det er jo det man kan. De fleste som har rørt i et bål eller en peis vet jo at det både blir varmere og brenner fortere.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Hahaha" er et fullstendig kurant svar på påstandene dine. Og jeg har sagt det tidligere: om idiotene vil tro på holocaust og at 1 millioner lik kan fordufte sporløst, så er det helt i orden for meg.

Du tror jo langt flere kan forsvinne sporløst. Eh, nei, de flyttet visst til israel. Hvor mange millioner var det som ble transportert med det hemmelige og ikke minst usynlige toget fra AR-leirene? Hvor mange har aldri tatt kontakt med slektiningene sine igjen?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo det man kan. De fleste som har rørt i et bål eller en peis vet jo at det både blir varmere og brenner fortere.

 

Dette er ikke en peis. Og et menneskelik er ingen vedkubbe. Prøv å sette deg litt inn i hva vi snakker om 'a.

 

Du tror jo langt flere kan forsvinne sporløst. Eh, nei, de flyttet visst til israel. Hvor mange millioner var det som ble transportert med det hemmelige og ikke minst usynlige toget fra AR-leirene? Hvor mange har aldri tatt kontakt med slektiningene sine igjen?

 

Denne arméen av stråmenn du marsjerer rundt med til stadighet er den eneste måten du kan diskutere med meg på, tydeligvis.

Lenke til kommentar

Det er jo det man kan. De fleste som har rørt i et bål eller en peis vet jo at det både blir varmere og brenner fortere.

 

Dette er ikke en peis. Og et menneskelik er ingen vedkubbe. Prøv å sette deg litt inn i hva vi snakker om 'a.

Hvilke fysiske lover er det som gjelder i din verden, for det kan umulig være de samme som i den jeg bor i. Når du rører i et bål, en peis eller ovn, kommer det til mer oksygen, overflaten på det som brenner blir større i forhold til volumet siden bitene blir mindre, og brannen blusser opp. Prøv selv, det er ganske lett å forstå hva som skjer.

 

Denne arméen av stråmenn du marsjerer rundt med til stadighet er den eneste måten du kan diskutere med meg på, tydeligvis.

Du vil jo ikke si hva du egentlig mener har skjedd med ofrene, så jeg har bare den ene uttalelsen din å forholde meg til. Men igjen, presiser gjerne hva du mener har skjedd med dem.

 

Jeg kan godt gjenta invitasjonen. Jeg diskuterer gjerne på det premisset at utryddelsesleirene kun var transittleire. Men det virker ikke som om du vil diskutere konsekvensene av dine egne påstander, og det syns jeg er litt rart.

Endret av Salvo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ok, vis meg hvor jeg har snakket om hemmelige, usynlige tog fra AR-leirene.
Ja, du er enig i at det er urealistisk ikke sant? La oss anta at togene som gikk videre fra Treblinka var helt vanlige tog da, for diskusjonens skyld. Eller gikk det ingen tog, men jødene ble transportert videre med andre transportmidler?

 

Hva om vi forsøker å finne dokumentasjon på at noen jøder ble transportert videre fra AR-leirene, som et første skritt?

Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke fysiske lover er det som gjelder i din verden, for det kan umulig være de samme som i den jeg bor i.

 

Nei, det er jo åpenbart i og med at du tror en kremasjonsovn kan sammenliknes med en peis.

 

Når du rører i et bål, en peis eller ovn, kommer det til mer oksygen, overflaten på det som brenner blir større i forhold til volumet siden bitene blir mindre, og brannen blusser opp. Prøv selv, det er ganske lett å forstå hva som skjer.

 

Hvis det er så lett, hvorfor har du ikke satt deg inn i hvordan en kremasjonsovn fungerer da?

 

Du vil jo ikke si hva du egentlig mener har skjedd med ofrene, så jeg har bare den ene uttalelsen din å forholde meg til.

 

Og enda én. Hva får deg til å tro at noen gidder å diskutere med deg når du åpenbart ikke har evnen til å forandre deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du er enig i at det er urealistisk ikke sant? La oss anta at togene som gikk videre fra Treblinka var helt vanlige tog da, for diskusjonens skyld. Eller gikk det ingen tog, men jødene ble transportert videre med andre transportmidler?

 

Hva om vi forsøker å finne dokumentasjon på at noen jøder ble transportert videre fra AR-leirene, som et første skritt?

 

Så ufattelig åpenbart det er hva du prøver på. Ja, hvis vi bare legger dine premisser og din logikk til grunn og forsøker å finne sannheten ut fra det, så er det klart vi kommer fram til din konklusjon også. Kjemperart.

Lenke til kommentar

Det er ikke stråmenn hvis du faktisk har sagt det.

 

Ok, vis meg hvor jeg har snakket om hemmelige, usynlige tog fra AR-leirene.

 

Vel, det er den eneste muligheten jeg kan se som støtter dine teorier. Det ble med andre ord sagt mellom linjene.

 

Så for deg er hva jeg FAKTISK skriver det samme som hva DU leser mellom linjene. Ok, da fikk vi en forklaring på dét i alle fall.

Lenke til kommentar

Nei, det er jo åpenbart i og med at du tror en kremasjonsovn kan sammenliknes med en peis.

 

 

Hva er egentlig den radikale, prinsippielle forskjellen mellom en kremeringsovn og en peis? En forskjell som gjør at prosessene blir helt forskjellige.

Endret av Bidalaka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så ufattelig åpenbart det er hva du prøver på. Ja, hvis vi bare legger dine premisser og din logikk til grunn og forsøker å finne sannheten ut fra det, så er det klart vi kommer fram til din konklusjon også. Kjemperart.

Så hvilke premisser skal vi legge til grunn, før vi forsøker å finne sannheten?

 

Hvilke fysiske lover er det som gjelder i din verden, for det kan umulig være de samme som i den jeg bor i.

 

Nei, det er jo åpenbart i og med at du tror en kremasjonsovn kan sammenliknes med en peis.

Hvordan reagerer brennende materialer annerledes på større oksygentilførsel i en kremasjonsovn enn en peis? Fortell, fortell!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er egentlig den radikale prinsippielle forskjellen mellom en kremeringsovn og en peis? En forskjell som gjør at prosessene blir helt forskjellige.

 

Det er ikke snakk om én forskjell. Et bål er et åpent system hvor prosessen er selvdrivende og det som brennes er sitt egen brensel. En kremeringsovn er isolert og drives av eksternt brensel, som kull i tilfellet Auschwitz. En kremeringsovn er ikke et bål, og et lik er ingen vedkubbe. Du kan ikke sette fyr på et lik og forvente at det skal brenne av seg selv. Et lik består av en stor del vann. En må med andre ord tilføre mer energi enn en får dersom en ønsker å destruere det. En kremeringsovn bruker indirekte varme til å fordampe liket før skjelettet og innvoller tar fyr. En kremeringsovn kan regulere temperaturen, mens et bål produserer så mye energi som det er mulig ut i fra det man putter på det. Mer?

 

http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndcrema.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...