Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Det som fikk meg til å tro det var din kommentar "Så Zyklon-B pelletsene ble med andre ord bare sluppet ned i en boks med forventning om at de skulle virke helt av seg selv. Right."
Men jeg har jo allerede, for noen innlegg siden, beskrevet at Zyklon-B brukes til desinfeksjon av hus, klær etc. uten noen form for katalysator. Selektiv hukommelse?
Så ja, de virker "helt av seg selv", grunnet det jeg skriver over. Hvis du vet dette, hvorfor er da din kommentar "right"?
Fordi vitnene beskriver en gassingsprosess på 5 minutter og ikke 24-48 timer som brukes til desinfeksjon av hus. Jeg tror nok du forstår utmerket godt hva jeg mener, Manuel.

 

Angående tid, trenger man mer eller mindre HCN for å ta livet av en menneskemengde, enn ved desinfisering av lus og skadedyr, z0roaster?

 

Du flytter stadig målstolpene. Du skrev "Så Zyklon-B pelletsene ble med andre ord bare sluppet ned i en boks med forventning om at de skulle virke helt av seg selv. Right."

 

Og svaret på din "right" er ja, det virker helt av seg selv. Hva med dette relativt enkle konseptet er det du ikke forstår?

 

----

Ellers synes jeg Akasha stiller en del vettuge spørsmål og har gode kommentarer nå rett over her.

 

Ja, Akasha, poenget er at skjelettet tar lengst tid, og det blir gjerne igjen rester. Hvis man bruker en eller annen type redskap og knuser dette underveis, så er det naturlig at prosessen går fortere. Det er dette z0roaster nekter for er mulig. Øyenvitnene som utførte kremeringene beskriver at det ble gjort slik.

 

Dette med knusing av knokler er dog ikke noe stort poeng, Akasha. Jeg vil ha frem at sammenligninger med hvordan man gjør det i fredstid blir rimelig håpløst. Min påstand er at det er mulig å fremskynde prosessen hvis man ikke bryr seg noe om etikk, verdighet og de pårørende. Hovedtidsgevinsten ligger uansett i at man kremerer flere lik i hver muffel om gangen, noe som visstnok også er fysisk umulig, fordi z0roaster sier det er umulig, selv om vitner, ovnsdesignerne og bruksanvisningen sier noe annet.

Endret av Bidalaka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hvorfor svarer du ikke på noen av de spørsmålene jeg stilte? (Spesifikt i innlegg #2472 for å unngå at du påstår jeg lyger igjen.)

 

Jeg har svart på svært mange av spørsmålene dine. Problemet er jo at for hvert svar jeg gir, så stiller du bare 5 nye og later som jeg ikke har dokumentert eller svart på noe.

 

 

Jeg stilte deg disse spørsmålene:

 

Hvorfor bygde SS om Krema II og III? De snudde altså dørene, de gjorde dem gasstette, de innstallerte nettingsøyler fra hull i taket, de satte inn en trapp, og ikke minst, de satte inn varmeovner i de rommene du/Denierbud tidligere har sagt ble bygd under bakken pga nedkjølingsbehov. Hvorfor gjorde de dette?

 

Hvorfor hadde tilnærmet alle i ledelsen av AR-leirene tidligere erfaring med å gasse mennesker?

 

Hvis det tar én time å kremere et lik i siviliserte fredstider, er det fysisk mulig å framskynde prosessen ved å mate inn nye lik før det første er helt ferdig, og ved å knuse knokler underveis i kremeringen? Ja/nei?

 

Hvorfor har man gode toglogger for transport _til_ Auschwitz, _til_ Treblinka, _til_ Sobibor, _til_ Belzec, men ikke i _fra_ de samme leirene?

 

Hvor er overleverhistoriene fra barn under 15 og eldre over 60 fra Birkenau?

 

Av disse har du besvart ett, med at nei, det er på ingen måte fysisk mulig å brenne noe fortere hvis man gir blaffen i etikk og verdighet og bruker drastiske metoder. Jeg overlater til andre lesere å vurdere sannheten i det svaret. Ikke minst i lys av at bruksanvisningen for ovnen faktisk sier at det kan gjøres.

Du fikk med deg det ikke sant: bruksanvisningen for ovnen sier noe annet en deg, z0roaster, og du har vel innrømmet tidligere at du ikke er noen kremeringsekspert. Du stiller deg fortsatt over de som konstruerte ovnene.

 

Utenom det har du på ingen måte besvart de andre spørsmålene. Jeg ser frem til svarene dine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bre noen få ting angående fett og kremering. Det Tauber sier han har sett behøver ikke nødvendigvis være fett som koker, men vann som koker i varmt fett. Det er bare å varme opp litt olje i en gryte, og stikke en tresleiv oppi. Når det begynner å boble av tresleiva er fettet varmt nok til f.eks fritering, og det som forårsaker boblingen er fuktigheten i tresleiva. Det ser med andre ord ut som om fettet koker, men det er ikke det som skjer. Fett når først et "smoke point", det er gjerne så lavt som 120-130 grader, alt etter som hva slags fett det er. God stekeolje tåler kanskje 180 grader.

 

Når man brenner menneske- eller dyrerester vil det se ut som om fettet koker langt før fettet tar fyr, eller blir lettantennelig (flash point), fordi fuktigheten som tross alt utgjør det meste av vekta begynner å koke i fettet.

 

Når det gjelder asken etter et fullstendig kremert menneske er det svinnende lite igjen. 2,3 kg tror jeg er snittet, men det er vel ingen grunn til å tro at så grundig kremering var formålstjenlig.

Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rapporter meg, da.

 

Jeg er redd debattnivået er senket permanent igjen. Jeg hadde slike forhåpninger til debatten etter at Zoro begynte å faktisk bruke kilder, som ingen av hans medtroende gjør, men han gikk rimelig kjapt tilbake til bullshit, feilsitering, uhederlig kildebruk og direkte kopiering av diverse nasse-sites. Synd, benekterne hadde jo en sjanse til faktisk å bedrive litt faktisk debatt, men lot den glippe mellom fingrene.

 

Det som er oppsiktsvekkende her er at moderators lar sånne som deg få lov til å forsøple tråden fritt. Man kunne lett få inntrykk av at dette skulle være en saklig tråd hvis man leser det første innlegget.

 

Rapporter meg, da.

 

Og vennligst vis til EN løgn Bidalaka har kommet med! EN ENESTE EN!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers syns jeg det er påtagelig at z0roaster ikke virker interessert i å diskutere hva som har skjedd hvis ikke leirene vi diskuterer var utryddelsesleire, men transitleire. Det er jo den konklusjonen de aller fleste benektere vil overbevis eom, og når han da får muligheten til å diskutere det er alt han har å komme med at jødene flyttet til Israel, en påstand han ikke klarer å beggrunne og forsøker å vri seg unna med å kalle upresis.

 

Benekterne har til dags dato ikke klart å komme med en plausibel alternativ forklaring, og når z0roaster får muligheten til å utbrodere hva som har skjedd i stedet for den konvensjonelle forklaringen, skygger han banen.

 

Kan det være fordi det ikke fins gode alternative forklaringer til at tyskerne begikk et planlagt folkemord på sivilbefolkning i egne og okkuperte territorier mon tro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående tid, trenger man mer eller mindre HCN for å ta livet av en menneskemengde, enn ved desinfisering av lus og skadedyr, z0roaster?

 

Det spørs helt hvor fort du ønsker å ta livet av vedkommende. Ved en gassingstid på 5 minutter og uten katalysator(altså ved at man kun slipper pellets ned på gulvet), så definitivt mer, ja. Det var nettopp noe av det Germar Rudolf gjorde en omfattende analyse av som fikk ham i fengsel.

 

Du flytter stadig målstolpene. Du skrev "Så Zyklon-B pelletsene ble med andre ord bare sluppet ned i en boks med forventning om at de skulle virke helt av seg selv. Right."

 

Og svaret på din "right" er ja, det virker helt av seg selv. Hva med dette relativt enkle konseptet er det du ikke forstår?

 

Det virker helt av seg selv i den forstand at det frigjøres gass langsomt, men det DREPER ikke helt av seg selv. Du som er så opptatt av kontekst burde jo være i stand til å vurdere det jeg har skrevet satt i kontekst med alt det andre jeg har skrevet, men du virker ikke være spesielt interessert i det.

 

Ja, Akasha, poenget er at skjelettet tar lengst tid, og det blir gjerne igjen rester. Hvis man bruker en eller annen type redskap og knuser dette underveis, så er det naturlig at prosessen går fortere. Det er dette z0roaster nekter for er mulig. Øyenvitnene som utførte kremeringene beskriver at det ble gjort slik.

 

Her har jeg altså nettopp forklart akasha hvordan man gjør akkurat dette, og vist til videoklipp som viser hvordan det gjøres, og så bare finner du på "z0roaster nekter for er mulig". Fantastisk.

 

Jeg tror forøvrig du blander sammen knusing av skjelett i ovnen med oppmaling av benfragmenter og tenner etterpå. Førstnevnte er bare snakk om å røre litt i skjelettet, så kollapser det av seg selv. Sistnevnte er en mer tidkrevende prosess hvor man maler opp asken etter at den er avkjølt. Slik det foregår i den virkelige verden altså, og ikke i holocaust-fiksjonen. Jeg tror debatten kunne hatt nytte av at du satt deg litt bedre inn i hvordan det her fungerer før du uttalte deg, og ikke bare klippet og limte hele tiden.

 

Og vennligst vis til EN løgn Bidalaka har kommet med! EN ENESTE EN!

 

Man kan ikke vise til EN eneste løgn Bidalaka, man må se på den samlede massen av beviser som peker i den retning. Convergence of evidence! :grin2:

Lenke til kommentar

 

Jeg tror forøvrig du blander sammen knusing av skjelett i ovnen med oppmaling av benfragmenter og tenner etterpå. Førstnevnte er bare snakk om å røre litt i skjelettet, så kollapser det av seg selv. Sistnevnte er en mer tidkrevende prosess hvor man maler opp asken etter at den er avkjølt. Slik det foregår i den virkelige verden altså, og ikke i holocaust-fiksjonen.

(Min utheving.)

 

 

Takk. Her er jo konklusjonen. Hvilken av disse tror du blir gjort i siviliserte former i fredstid, og hvilken ble utført i krematoriene i Auschwitz? Den tidkrevende, eller den raske?

 

Det er dette jeg ville frem til hele tiden.

Lenke til kommentar

Ellers syns jeg det er påtagelig at z0roaster ikke virker interessert i å diskutere hva som har skjedd hvis ikke leirene vi diskuterer var utryddelsesleire, men transitleire. Det er jo den konklusjonen de aller fleste benektere vil overbevis eom, og når han da får muligheten til å diskutere det er alt han har å komme med at jødene flyttet til Israel, en påstand han ikke klarer å beggrunne og forsøker å vri seg unna med å kalle upresis.

 

Benekterne har til dags dato ikke klart å komme med en plausibel alternativ forklaring, og når z0roaster får muligheten til å utbrodere hva som har skjedd i stedet for den konvensjonelle forklaringen, skygger han banen.

 

Kan det være fordi det ikke fins gode alternative forklaringer til at tyskerne begikk et planlagt folkemord på sivilbefolkning i egne og okkuperte territorier mon tro?

 

Hvis du ønsker diskusjon med noen, så er det nok en fordel å ha en ærlig tilnærming og ikke lyve om hva andre har sagt. Jeg gidder ikke å diskutere mot den evige armadaen av stråmenn du setter opp.

Lenke til kommentar

Jeg tror forøvrig du blander sammen knusing av skjelett i ovnen med oppmaling av benfragmenter og tenner etterpå. Førstnevnte er bare snakk om å røre litt i skjelettet, så kollapser det av seg selv. Sistnevnte er en mer tidkrevende prosess hvor man maler opp asken etter at den er avkjølt. Slik det foregår i den virkelige verden altså, og ikke i holocaust-fiksjonen.

(Min utheving.)

 

 

Takk. Her er jo konklusjonen. Hvilken av disse tror du blir gjort i siviliserte former i fredstid, og hvilken ble utført i krematoriene i Auschwitz? Den tidkrevende, eller den raske?

 

Det er dette jeg ville frem til hele tiden.

 

Dette er jo ikke en del av kremeringstiden på 1 time, så det er fullstendig irrelevant. Og ja, vitnene beskriver ymse former for beinknusingsmaskiner - det må de jo, for asken ble jo som kjent sporløst forduftet med vinden.

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker diskusjon med noen, så er det nok en fordel å ha en ærlig tilnærming og ikke lyve om hva andre har sagt. Jeg gidder ikke å diskutere mot den evige armadaen av stråmenn du setter opp.

Hvis du har kommet med en alternativ forklaring på spørsmålet om hvor ofrene ble av, og jeg ikke har fått den med meg, beklager jeg. Da kan du kanskje gjenta den nå? hvis ikke ser jeg ikke helt hvilken stråmann det er jeg skulle ha framsatt.

 

Eller er det slik at du egentlig ikke er en Holocaust-benekter, men bare en gasskammer-benekter?Folkemord er som du sikkert vet ikke avhengig av drapsmetode.

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Utenom det har du på ingen måte besvart de andre spørsmålene. Jeg ser frem til svarene dine.

 

Jeg har hverken tid eller interesse av å svare på alle spørsmålene dine. De fleste av dem er dessuten temmelig uinteressante.

Den var ny! For et par minutter siden hadde du ikke sett noen spørsmål, og før det igjen hadde du svart på så mange spørsmål allerede at du ikke trengte å svare på fler.

 

Sitter du på en veltepetter?

Lenke til kommentar

"Hva brast så høyt, der?"

 

Jeg vet ikke jeg. Det får du nesten svare på selv. Det er du som har forklaringsinteresse her, som sagt. Ikke jeg :-)

 

Den var ny! For et par minutter siden hadde du ikke sett noen spørsmål, og før det igjen hadde du svart på så mange spørsmål allerede at du ikke trengte å svare på fler.

 

Ja, akkurat sånn var det nok...

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker diskusjon med noen, så er det nok en fordel å ha en ærlig tilnærming og ikke lyve om hva andre har sagt. Jeg gidder ikke å diskutere mot den evige armadaen av stråmenn du setter opp.

Hvis du har kommet med en alternativ forklaring på spørsmålet om hvor ofrene ble av, og jeg ikke har fått den med meg, beklager jeg. Da kan du kanskje gjenta den nå? hvis ikke ser jeg ikke helt hvilken stråmann det er jeg skulle ha framsatt.

 

Eller er det slik at du egentlig ikke er en Holocaust-benekter, men bare en gasskammer-benekter?Folkemord er som du sikkert vet ikke avhengig av drapsmetode.

 

Hvis jeg gjentar den nå kommer du likefullt benekte at slik gjentakelse har funnet sted. Den største benekteren her er jo tross alt deg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg gjentar den nå kommer du likefullt benekte at slik gjentakelse har funnet sted. Den største benekteren her er jo tross alt deg.

Var det det beste du klarte å komme med? Det virker mer sannsynlig at du ikke har noen god forklaring, forstår at det er umulig å komme unna konklusjonen om at nazistene begikk folkemord på millioner av sivile, og derfor ikke vil snakke om det.

 

Men kom igjen. Vis oss hvor du har kommet med en forklaring annet enn at ofrene flyttet til Israel.

 

For hva er det dette egentlig handler om? Drapsmetoder eller det faktum at drapene fant sted? Vi kan anta at rundt 3/4 av ofrene for nazistenes folkemord ble drept med andre metoder enn gass. Når man husker på det, er det nærmest umulig å frikjenne nazismen.

 

Mange av ofrene ble for øvrig også ranet, ydmyket, utsatt for tortur og tvunget til å leve i bunnløs frykt den siste tiden de hadde igjen. Og det er disse handlingene Holocaust-benekterne forsvarer. Men for alt jeg vet er du bare en gasskammer-benekter.

Lenke til kommentar

Når det gjelder kremasjonene får jeg det inntrykket av at mange benektere forutsetter en fullstendig kremasjon, hvor også skjellettet blir brent. Det er selvfølgelig ikke nødvendig hvis målet er å redusere volumet på likene i den grad at det blir lettere å skjule dem under bakken.

Lenke til kommentar

Var det det beste du klarte å komme med? Det virker mer sannsynlig at du ikke har noen god forklaring, forstår at det er umulig å komme unna konklusjonen om at nazistene begikk folkemord på millioner av sivile, og derfor ikke vil snakke om det.

 

Ja, det er helt åpenbart jeg som ikke har en god forklaring og jeg som må ty til skjellsord som "nasse", fordreining, benektelse, krydring av innlegg med tilfeldige boklister, nekter å oppgi kilder, siterer kilder som motsier min egen påstand, bruker materiale fra dokumentforfalskere og stiller 20 nye spørsmål hver gang jeg får et svar jeg ikke vil forstå. Åpenbart!

 

Når det gjelder kremasjonene får jeg det inntrykket av at mange benektere forutsetter en fullstendig kremasjon, hvor også skjellettet blir brent. Det er selvfølgelig ikke nødvendig hvis målet er å redusere volumet på likene i den grad at det blir lettere å skjule dem under bakken.

 

Nei, likene i Auschwitz ble spredd med vinden. Hadde man gravlagt dem hadde jo saken vært biff - da kunne vi jo bare åpnet gravene.

Lenke til kommentar

Eller er det slik at du egentlig ikke er en Holocaust-benekter, men bare en gasskammer-benekter?Folkemord er som du sikkert vet ikke avhengig av drapsmetode.

 

Ikke for å bryte inn i mellom her, men jeg for min del har null nix og ingenting å komme med av konstruktiv benekting i forhold til hendelser i skauen et eller annet steder i ødemarka...

 

Jeg benekter først og fremst at til jøder ble sendt til eksempel Auschwitch for å gasses...

 

fasiliteter og det rent praktiske er rett og slett ikke tilstrekkelig...

 

Ser ingen logikk i denne måten å gjøre det på heller om intensjonen var å drepe alle...

 

Men hva jeg vet om propaganda så tviler jeg på det andre også kort og godt fordi det er så mye løgn og bedrag at det sannsynliggjør muligheten for at det er det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...