Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Det jeg er mest interessert i, er om det er fysisk mulig å brenne lik fortere enn ett pr time, hvis man seriemater dem, og knuser knoklene underveis. Det har jeg stilt flere ganger nå, men du unngår å svare, av en eller annen grunn.

 

Av ren nysgjerrighet... hvordan vil man rent praktisk løse den knokkelknusingen når man bare har en liten åpning i front.

 

Ser jo ikke ut som en optimal løsning for den oppgaven når det skal gjøres hele tiden...

 

Og hvor stor betydning ville det egentlig ha for hvor lang tid det tar å brenne "kjøtt og muskler" opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som fikk meg til å tro det var din kommentar "Så Zyklon-B pelletsene ble med andre ord bare sluppet ned i en boks med forventning om at de skulle virke helt av seg selv. Right."

 

Men jeg har jo allerede, for noen innlegg siden, beskrevet at Zyklon-B brukes til desinfeksjon av hus, klær etc. uten noen form for katalysator. Selektiv hukommelse?

 

Så ja, de virker "helt av seg selv", grunnet det jeg skriver over. Hvis du vet dette, hvorfor er da din kommentar "right"?

 

Fordi vitnene beskriver en gassingsprosess på 5 minutter og ikke 24-48 timer som brukes til desinfeksjon av hus. Jeg tror nok du forstår utmerket godt hva jeg mener, Manuel.

 

Og hvorfor svarer du ikke på noen av de spørsmålene jeg stilte? (Spesifikt i innlegg #2472 for å unngå at du påstår jeg lyger igjen.)

 

Jeg har svart på svært mange av spørsmålene dine. Problemet er jo at for hvert svar jeg gir, så stiller du bare 5 nye og later som jeg ikke har dokumentert eller svart på noe.

 

Det jeg er mest interessert i, er om det er fysisk mulig å brenne lik fortere enn ett pr time, hvis man seriemater dem, og knuser knoklene underveis. Det har jeg stilt flere ganger nå, men du unngår å svare, av en eller annen grunn.

 

Nei, som jeg har forklart deg 4-5 ganger nå, så er ikke det mulig. Du insisterer på at en kremasjonsovn er en peis. Da tror jeg ikke det er mulig å forklare deg hvordan det her fungerer. Jeg kan ikke se hvordan det er relevant heller, for vitnene snakker jo om å legge 4-8 lik på båren av gangen, og ikke etter hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg mente det helt seriøst. Det er selvsagt bare en mulig løsning, men langt på vei den mest logiske.

 

Er jo enig i det altså, men det er jo ikke det de sier at ble gjort... jeg har aldri høet om noe slikt i alle fall...det ville jo være en voldsom blodig og svært krevende opgave også...

 

Og hvorfor de skulle brenne fortere av den grunn skjønner jeg ikke...

 

Knusing av knokler er neppe et problem i den forbindelse. Det er snakk om tenner og små beinfragmenter.

 

Og poenget med det skulle da være?

Lenke til kommentar

Har det egentlig når å si for saken om de legger inn en ny hvert 15 minutt ?

Går det bedre da?

 

Nei, da vil man jo bruke den samme mengden energi på å kremere dobbelt så mye masse(gitt at en legger inn et nytt lik når de to første er halvt forbrent). Problemet til Bidalaka er at han ser for seg dette som en peis og likene som vedkubber. En mer fornuftig måte å se det på er en prosess hvor det forsvinner et visst antall kilo kjøtt per tidsenhet. En moderne ovn kan kremere rundt 45 kg per time, som svarer godt til gjennomsnittlig vekt på likene som skal ha blitt kremert i Auschwitz. Derav denierbuds 1 lik per time.

Lenke til kommentar

Har det egentlig når å si for saken om de legger inn en ny hvert 15 minutt ?

Går det bedre da?

 

Nei, da vil man jo bruke den samme mengden energi på å kremere dobbelt så mye masse(gitt at en legger inn et nytt lik når de to første er halvt forbrent). Problemet til Bidalaka er at han ser for seg dette som en peis og likene som vedkubber. En mer fornuftig måte å se det på er en prosess hvor det forsvinner et visst antall kilo kjøtt per tidsenhet. En moderne ovn kan kremere rundt 45 kg per time, som svarer godt til gjennomsnittlig vekt på likene som skal ha blitt kremert i Auschwitz. Derav denierbuds 1 lik per time.

 

Slike stråmann argument om at han eller han mener det eller det tror jeg du skal bruke med varsomhet...

 

Jeg har registrert en form for uenighet om dette, men ikke at noen ser på dem som vedkubber..

 

Men flott å ta diskusjonen ned på et helt konkret problem...

 

Hvordan det rent praktisk skulle løses har ikke jeg heller fått svar på... flott om de troende kan forklare hvordan det foregikk...

Lenke til kommentar

Slike stråmann argument om at han eller han mener det eller det tror jeg du skal bruke med varsomhet...

 

Jeg har registrert en form for uenighet om dette, men ikke at noen ser på dem som vedkubber..

 

Men flott å ta diskusjonen ned på et helt konkret problem...

 

Hvordan det rent praktisk skulle løses har ikke jeg heller fått svar på... flott om de troende kan forklare hvordan det foregikk...

 

Ingen stråmann her. Han uttalte ordrett at han så på det som et "ildsted"/peis:

 

Å brenne 3-4 små gjenstander på et ildsted med god varme er slett ikke ekvivalent med å brenne en enkeltgjenstand som veier 3-4 ganger så mye.

 

Leser man bruksanvisningene eller f.eks. vitnemålet til Henryk Tauber, så fungerte dette som en vanlig peis.

 

Tror ikke han har lyst til å diskutere noe konkret. Han vil gjerne ha så mange spørsmål i luften av gangen som han klarer.

Lenke til kommentar

Og poenget med det skulle da være?

 

Jeg vet ikke hvorfor han henger seg opp i det jeg. Kanskje han ser for seg at hele skjelettet ligger igjen på slutten. Og en ildrake skulle jo ordne den biffen ganske greit, slik man ser her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=sTdB57gamT4#t=23m27s

 

Men da snakker vi om helt utbrente rester og ikke egentlig bein... er jo ikke slik at skjelettet blir porøst og smuldrer opp med en gang liksom... det skal en del til....

 

Lenke til kommentar

 

Tror ikke han har lyst til å diskutere noe konkret. Han vil gjerne ha så mange spørsmål i luften av gangen som han klarer.

 

Tror han sitter med den samme følelsen for å være helt ærlig....

 

Men altså... la meg ta en oppsummering.

 

Ovnene er konstruert for en person av gangen, men fungerte mye mer effektivt dersom mann puttet inn mer enn det..

 

Er det slik en skal tolke det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke han har lyst til å diskutere noe konkret. Han vil gjerne ha så mange spørsmål i luften av gangen som han klarer.

 

Tror han sitter med den samme følelsen for å være helt ærlig....

 

Men altså... la meg ta en oppsummering.

 

Ovnene er konstruert for en person av gangen, men fungerte mye mer effektivt dersom mann puttet inn mer enn det..

 

Er det slik en skal tolke det?

 

Nei...

 

Men da snakker vi om helt utbrente rester og ikke egentlig bein... er jo ikke slik at skjelettet blir porøst og smuldrer opp med en gang liksom... det skal en del til....

 

Nei, jeg vet ikke hva han mener jeg. Jeg forstår ikke store deler av logikken hans, for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Slike stråmann argument om at han eller han mener det eller det tror jeg du skal bruke med varsomhet...

 

Jeg har registrert en form for uenighet om dette, men ikke at noen ser på dem som vedkubber..

 

Men flott å ta diskusjonen ned på et helt konkret problem...

 

Hvordan det rent praktisk skulle løses har ikke jeg heller fått svar på... flott om de troende kan forklare hvordan det foregikk...

 

Ingen stråmann her. Han uttalte ordrett at han så på det som et "ildsted"/peis:

 

Å brenne 3-4 små gjenstander på et ildsted med god varme er slett ikke ekvivalent med å brenne en enkeltgjenstand som veier 3-4 ganger så mye.

 

Leser man bruksanvisningene eller f.eks. vitnemålet til Henryk Tauber, så fungerte dette som en vanlig peis.

 

Tror ikke han har lyst til å diskutere noe konkret. Han vil gjerne ha så mange spørsmål i luften av gangen som han klarer.

 

 

Dette er jo helt klart selektiv sitering, noe som jo er normen fra benektere. Det svaret du siterer der er på ditt spørsmål om hva som skjedde med asken.

 

Jeg siterer hele innlegg #2450:

 

Og ang. den filmen som refereres til(med damen fra begravelsesbyrået): Hun oppgir 2-3 timer som total tid og at det tar tid å avkjøle asken/rester. Jeg lurer på hva man gjorde med askerestene i Auschwitz. På et eller annet tidspunkt må jo ovnen ha blitt stappfull av glødende aske og benrester - hva gjorde man med dette?

Leser man bruksanvisningene eller f.eks. vitnemålet til Henryk Tauber, så fungerte dette som en vanlig peis. Det var et rom i bunn av ovnen med en beholder der asken ble samlet, så nei, ovnen ble ikke nødvendigvis full av glødende aske. Benrestene ble også knust manuelt. Askemengden er heller ikke så enorm fra et menneske, så jeg antar at det ikke var så vanskelig å få det ut av krematoriet.

 

Dette med "vanlig peis" som du har forsøkt å lage et nummer ut av i lengre tid nå var altså gjeldende for ett spesifikt punkt, nemlig hvordan man kvittet seg med asken. Den gikk altså i en boks, under ovnen, slik som en vanlig peis.

 

Litt mer hederlig sitering vil hjelpe debattnivået, z0roaster.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er redd debattnivået er senket permanent igjen. Jeg hadde slike forhåpninger til debatten etter at Zoro begynte å faktisk bruke kilder, som ingen av hans medtroende gjør, men han gikk rimelig kjapt tilbake til bullshit, feilsitering, uhederlig kildebruk og direkte kopiering av diverse nasse-sites. Synd, benekterne hadde jo en sjanse til faktisk å bedrive litt faktisk debatt, men lot den glippe mellom fingrene.

Endret av tofagerl
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er jo helt klart selektiv sitering, noe som jo er normen fra benektere. Det svaret du siterer der er på ditt spørsmål om hva som skjedde med asken.

 

Jeg siterer hele innlegg #2450:

 

Og ang. den filmen som refereres til(med damen fra begravelsesbyrået): Hun oppgir 2-3 timer som total tid og at det tar tid å avkjøle asken/rester. Jeg lurer på hva man gjorde med askerestene i Auschwitz. På et eller annet tidspunkt må jo ovnen ha blitt stappfull av glødende aske og benrester - hva gjorde man med dette?

Leser man bruksanvisningene eller f.eks. vitnemålet til Henryk Tauber, så fungerte dette som en vanlig peis. Det var et rom i bunn av ovnen med en beholder der asken ble samlet, så nei, ovnen ble ikke nødvendigvis full av glødende aske. Benrestene ble også knust manuelt. Askemengden er heller ikke så enorm fra et menneske, så jeg antar at det ikke var så vanskelig å få det ut av krematoriet.

 

Dette med "vanlig peis" som du har forsøkt å lage et nummer ut av i lengre tid nå var altså gjeldende for ett spesifikt punkt, nemlig hvordan man kvittet seg med asken. Den gikk altså i en boks, under ovnen, slik som en vanlig peis.

 

Litt mer hederlig sitering vil hjelpe debattnivået, z0roaster.

 

Sier han som har løyet og kryssklippet gjennom 6 sider nå, og strukket armene ut i været med sin "I know nooothing" hver gang man stiller han til veggs. Siteringen min er helt kurant. Det er forbausende hvor uhederlig du er samtidig som du beskylder andre for det samme. Projisering er et interessant fenomen.

 

Jeg er redd debattnivået er senket permanent igjen. Jeg hadde slike forhåpninger til debatten etter at Zoro begynte å faktisk bruke kilder, som ingen av hans medtroende gjør, men han gikk rimelig kjapt tilbake til bullshit, feilsitering, uhederlig kildebruk og direkte kopiering av diverse nasse-sites. Synd, benekterne hadde jo en sjanse til faktisk å bedrive litt faktisk debatt, men lot den glippe mellom fingrene.

 

Det som er oppsiktsvekkende her er at moderators lar sånne som deg få lov til å forsøple tråden fritt. Man kunne lett få inntrykk av at dette skulle være en saklig tråd hvis man leser det første innlegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...