Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Så når du nå vet at YouTube videoen er full av feil og usannheter, syntes du fremdeles den er god?

 

Det kan sikkert være momenter som er feil... Jeg føler ofte jeg tar feil når jeg drikker saft i stedet for vann, men det slukker tørsten samme pokker...

 

Hele historien er totalt håpløs regardless...

 

Filmen gjenspeiler det synet jeg har hatt om denne saken lenge... utover det så må jeg nesten henvise deg og alle andre 1. mai dyrkende globalister videre til min signatur...(se... jeg kan slenge bitre og usaklige merkelapper jeg også)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele historien er totalt håpløs regardless...

Ja, det at 1,274,166 jøder som blir transportert fra ghettoene til AR-leirene skal fordufte i løse luften er ganske merkelig. Har du noe svar på hvor de ble av? jeg har ikke fått noe godt svar fra z0roaster som postet den "geniale" filmen fra Denierbud.

 

Har du sett de filmene jeg postet, og hva syns du om de?

Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til sammen er de rett over 3 minutter lange. Vær så snill å se dem.

 

Jepps... har sett dem... Er dette metoden som er representativt for hvordan alle jøder ble behandlet eller er dette en tråd hvor vi skal konstatere at krig er forferdelige greier ??

 

Om det er sistnevnte du forsøke å formidle så er jeg absolutt enig i det, men jeg forstår ikke helt sammenhengen.

 

Utover det så gir det i alle fall et lite innblikk i at de åpenbart hadde en viss formening om hvordan de skulle løse oppgaven når intensjonen var deretter.

 

Det forundrer meg stort at de ikke viste like stor effektivitet ellers...

 

Men..men... Holocaust er jo en svært gripende og sterkt historie tross alt... godt det ikke skjedde...

Lenke til kommentar

Eventyr? Du klarer bare ikke å unngå å tråkke i salaten. De siste sidene har det foregått en god diskusjon med glimrende kildebruk. Hvis du i tillegg til salaten klarer å unngå denne diskusjonen og bare hopper rundt i tråden på leiting etter Youtube-videoer, er det en av to ting du kan være.

Den ene er dum. Hva tror du den andre er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepps... har sett dem... Er dette metoden som er representativt for hvordan alle jøder ble behandlet eller er dette en tråd hvor vi skal konstatere at krig er forferdelige greier ??

Nei, det er representativt for en relativt vanlig metode brukt av Einsatzgruppen og deres medløpere. Den systematiske nedslaktningen av sivilister, deriblant kvinner og barn, som begynte i 1941, gikk hardt inn på troppene.

 

Derfor utviklet man andre metoder som skapte en større avstand mellom drapsmenn og de drepte. Nazistene hadde gode erfaringer med gassing og bruk av Zyklon-B når det gjaldt å myrde andre uønskede, blant annet handicapped i T4 programmet, som leirkommandant i Treblinka, Franz Stangl hadde erfaring med. De tok med seg disse erfaringene etterhvert som krigens skred fram, og resultatet vet de fleste hva er.

 

Men skyting var også veldig effektivt. Halvannen million ble drept av Einsatzgruppen. Hele jødiske landsbyer ble tøm, noen brent ned.

 

Noen av massegravene ble åpnet og likene brent i den såkalte Sonderaktion 1005, men det er mange massegraver igjen. For eksempel disse i Ponary som ble gravd opp i 1944. Ifølge russerne var det drept 70-100,000 mennesker der. Det er mye som tyder på at de ikke er helt på jordet.

0000035117_1_web.jpg

 

0000035118_1_web.jpg

 

Eller vet du noe vi ikke vet? For eksempel hvor de 35,000 jødiske barna som ble rapportert drept av Einsatzkommando 3 ble av?

 

Eller hva med de over 250,000 jødene, også i alle aldre, som fra 23. juli til 21. september 1942 ble transportert ut av Warsava-ghettoen til Treblinka. Hva tror du skjedde med dem der? Flyttet de til israel? I så fall kan du kanskje hjelpe meg med å finne spor etter en eneste en, noe de andre benekterne ikke ser ut til å være i stand til.

 

Om det er sistnevnte du forsøke å formidle så er jeg absolutt enig i det, men jeg forstår ikke helt sammenhengen.

Hva har nedslakting av kvinner og barn, etter at de har blitt ranet, med krigføring å gjøre?

 

Utover det så gir det i alle fall et lite innblikk i at de åpenbart hadde en viss formening om hvordan de skulle løse oppgaven når intensjonen var deretter.

 

Det forundrer meg stort at de ikke viste like stor effektivitet ellers...

Var de ikke effektive? Før krigen var det 3,300,000 jøder i Polen. Etter krigen er det 300,000 igjen. 90% effekt i Polen, Baltikum, Tyskland og Østerrike. I Ukraina og Ungarn går effektiviteten litt ned, men er allikevel på 60-70%.

Men..men... Holocaust er jo en svært gripende og sterkt historie tross alt... godt det ikke skjedde...
Javel. Siden nazistene ifølge deg ikke drepte 5,1 - 5,9 millioner jøder og i hvert fall like mange andre uønskede, hvor ble de av da? Endret av Salvo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Javel. Siden nazistene ifølge deg ikke drepte 5,1 - 5,9 millioner jøder og i hvert like mange andre uønskede som de likte å kalle dem(best estimate), hvor ble de av da?

 

Du snakker om ting hverken jeg eller den filmen jeg siterte tar stilling til.

 

Hvorfor må jeg egentlig ta stilling til Einsatzgruppens handlinger når jeg utelukkende har uttalt meg om gassing/kremasjon.

 

Virker jo nesten som om dette er noe man må omfavne bare fordi man ikke tror på eventyr..

 

Og nei.. jeg er ikke tvil om at krig er forferdelig, og nettopp av den grunn er jeg sterkt imot krig uansett hvem som bombes.... At det dør uskyldige og en hel del uskyldige levner det liten tvil om.. Ei heller har jeg vært i tvil om at begge sider i alle konflikter utfører helt umenneskelige forbrytelser...

 

Men når det kommer til de folkene du savner så mener jeg at majoriteten døde av sult og sykdom i likhet med flere millioner andre som hadde både tysk og annen etnisk opprinnelse.

 

Jeg ser uansett ikke noe poeng å diskutere "hvem som var ondest" og hvem som gjorde de verste tingene.

 

Jeg for min del lar meg heller døpe og blir nonne før jeg aksepterer holocaust som noe annet enn et politisk konstruert propaganda stunt som er ment å skape sympati for noen og demonisere andre. Det er for meg innlysende at det er et brekkjern for å oppnå noe...

 

Kast rundt dere med tall og annet vas om saken så mye dere vil... Jeg tror ikke på det...

 

 

Lenke til kommentar

250.000 av 250.000 stk døde av sykdom eller sult. En gruppe som aldri ble sett igjen og aldri sendte så mye som et brev.

Og du mener at VI driver med eventyr?

 

Og det er ingen her som snakker om "hvem er ondest". Spørsmålet er åpenbart: Skjedde Holocaust? Og ingen har noensinne klart å motbevise det.

Endret av tofagerl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er ingen her som snakker om "hvem er ondest". Spørsmålet er åpenbart: Skjedde Holocaust? Og ingen har noensinne klart å motbevise det.

 

Lett å kaste rundt på tall og ditt og datt som er umulig å ta stilling til...

 

Kan du motbevise at jesus ikke er guds sønn? Og ingen har noensinne klart å motbevise det i alle fall..

Lenke til kommentar

Lag en tråd om hvorvidt Jesus er guds sønn, og spør de som gidder å svare i den tråden om dette. Dette dreier seg om noe helt annet. Du har fremdeles til gode å svare på de aller fleste spørsmål som er stilt det, så jeg ser ingen grunn til at noen her skulle gidde å svare på dine.

 

Og forresten: her er hvorfor du ikke kan motbevise Holocaust. Fra nizkor.org:

Within all of these fallacies of thinking about both evolution and the Holocaust, there is an assumption by the creationists and the revisionists that if they can just find one tiny crack in the structure the entire edifice will come tumbling down. This is the fundamental flaw in their reasoning. The Holocaust is not a single event. The Holocaust was 10,000 events in 10,000 places, and is proved by 10,000 bits of data that converge on one conclusion. Neither evolution nor the Holocaust can be disproved by minor errors or inconsistencies here and there, for the simple reason that they were never proved by these lone bits of data in the first place. To understand why, we must consider the nature of proof in the science of history. How do we know anything happened in the past?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor må jeg egentlig ta stilling til Einsatzgruppens handlinger når jeg utelukkende har uttalt meg om gassing/kremasjon.

Fordi EG's aktiviteter så klart viser at det forelå en plan om å utrydde eller ta som slaver alle jøder i de tysk-kontrollerte områdene.

Ei heller har jeg vært i tvil om at begge sider i alle konflikter utfører helt umenneskelige forbrytelser...

Dette er ikke en sånn konflikt, det er et stort politisk apparat med full kontroll over en enorm militærmakt, som jobber med å utrydde sivilbefolkning.

Men når det kommer til de folkene du savner så mener jeg at majoriteten døde av sult og sykdom i likhet med flere millioner andre som hadde både tysk og annen etnisk opprinnelse.

Har du noen kilder på det, eller bruker du magefølelsen? Om ni av ti polske jøder skulle ha dødd av sult eller sykdom, burde det være lett å dokumentere det.

Jeg ser uansett ikke noe poeng å diskutere "hvem som var ondest" og hvem som gjorde de verste tingene.

Helt enig. Det var åpenbart tyskerne. De drepte store deler av sivilbefolkningen i både egne og okkuperte områder. Den samme sivilbefolkningen drepte svært få tyskere.

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Jeg synes z0roaster skal få skryt for å ha skiftet syn på bøker som kilder bare i løpet av denne debatten. Han snur også når det gjelder innholdsfortegnelser:

 

Først er det:

 


Vel, hva er originalkilden til disse tallene da?

Du lister opp en haug med tilfeldige bøker for å gi påstanden din kredibilitet - kanskje fordi du ikke har noen?


 



Igjen en masse piss. En innholdsfortegnelse fra en bok beviser ingen verdens ting.

 



Jeg gidder ikke å argumentere imot en hel bok. Hvis du har så mange eksempler som du hevder, så får du hoste opp det beste du har da. Jeg tror ikke du tør.


 




Du har henvist til en bok - det er ikke et argument. 


 

---------

 

Men så:

 



Det er forøvrig skrevet masse om dette. Se f.eks. Mattognos 'Bełżec in Propaganda, Testimonies, Archeological Research, and History': http://www.vho.org/GB/Books/b/

 



Jeg har vel nettopp henvist til en hel bok.



 


Det burde ikke være så vanskelig å finne ved å lese innholdsfortegnelsen, hva?




 


Anbefaler Graf&Mattognos 'Treblinka Extermination Camp or Transit Camp?' http://www.vho.org/GB/Books/t/ - Den har et helt kapittel dedikert til togtabeller osv. 


 

Jeg har ikke endret syn på noen ting. Jeg spurte deg om ETT eksempel som du, etter at jeg hadde spurt 7 ganger, fremdeles ikke var i stand til å hoste opp. Du henviste bare til en bok og tusenvis av sider med rettsreferater. Jeg har svart på godt over 90% av spørsmålene dere har stilt, og det begynner å bli å bli en del. Denne kryssklippingen din viser jo bare at du er notorisk med å ta ting ut av kontekst.

Lenke til kommentar

Lag en tråd om hvorvidt Jesus er guds sønn, og spør de som gidder å svare i den tråden om dette. Dette dreier seg om noe helt annet.

 

lol... du skjønte jo ikke poenget...

 

 

 

Du har fremdeles til gode å svare på de aller fleste spørsmål som er stilt det, så jeg ser ingen grunn til at noen her skulle gidde å svare på dine.

 

Helt fair sak... jeg har jo på min side ignorert det meste som kommer som politisk vrøvl likevel...

 

Når alle som sier noe imot er "nasser" er jo forklaringen for åpenbar..

 

Og forresten: her er hvorfor du ikke kan motbevise Holocaust. Fra nizkor.org:

 

Within all of these fallacies of thinking about both evolution and the Holocaust, there is an assumption by the creationists and the revisionists that if they can just find one tiny crack in the structure the entire edifice will come tumbling down. This is the fundamental flaw in their reasoning. The Holocaust is not a single event. The Holocaust was 10,000 events in 10,000 places, and is proved by 10,000 bits of data that converge on one conclusion. Neither evolution nor the Holocaust can be disproved by minor errors or inconsistencies here and there, for the simple reason that they were never proved by these lone bits of data in the first place. To understand why, we must consider the nature of proof in the science of history. How do we know anything happened in the past?

 

 

Pfft.. den slags tåkelegging funker ikke på meg... men konklusjonen er absolutt riktig den altså... Det er jammen ikke lett å vite ting med 100 % sikkerhet.. Og nettopp derfor får man ta stilling til de påstander som fremmes.

 

Ikke det at jeg trenger å bevise noe som helst heller.. Jeg sier hva jeg mener om saken og hva jeg ikke tror på.

 

Jeg ser uansett ikke noe poeng å diskutere "hvem som var ondest" og hvem som gjorde de verste tingene.

Nei, det var jo åpenbart tyskerne. De drepte store deler av sivilbefolkningen i både egne og okkuperte områder. Den samme sivilbefolkningen drepte svært få tyskere.

Ja for all del.. Russerne var jo speidergutter i søndagsskole uniform som kun drev humanitær virksomhet..

Come on.. er det mulig å være så blind.. eller er det genetisk betinget ??

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om hvem som som var slemmest av tyskere og russere. Holocaust skjer innenfor tysk-kontrollerte områder. Du kalte det en konflikt, så greit nok. Da kan vi godt se på dette som nazipartiet og militærmakten mot de uønskede. Syns du det er symmetrisk?

Lenke til kommentar

Richard Krege? For å sitere deg selv: "Jeg tror du tuller med meg."

 

Richard Krege ble ansatt av Gerald Töben for å dra til Treblinka og se om han fant noe med GPR. Etterpå publiserte Krege bilder som kan være fra hvor som helst, og sa han ikke fant noe. Han uttalte vel at bildene viste at jorda ved Treblinka hadde vært uforstyrret i millioner av år. Noe som passer dårlig når man vet at det har vært drevet jordbruk der, så sent som i etterkrigstiden. Oops. Det hele var så dårlig at ikke en gang Töben brukte materialet videre.

 

Og Töben er ikke den som er mest kresen selv når det gjelder argumentasjon. Jeg glemmer ikke videoen der han skal vise at Zyklon-B er helt ufarlig, med å sperre noen av hans tilhengere inne i en bunker med en god del Zyklon-B i en time. Problemet er at man ser på videoen at skyggene ikke forandrer seg på den "timen" de skal ha vært der inne.

 

Man kan enkelt se forskjell på jordbruk og 12 meter dype massegraver på et GPR-bilde, og han fant ikke noe slik. Disse stråmennene dine er ganske tåpelige. At du ikke tror på han fordi han kom fram til konklusjoner du ikke liker, er nå så, men Sturdy Colls' funn er heller ikke forenelig med utryddelseshypotesen, så du har ikke så fryktelig mye å lene deg på i alle tilfeller. Og at man ikke bare graver opp området og får slått fast én gang for alle hva som befinner seg der, er ganske latterlig.

 

Töben har vel referert til Krege ved flere anledninger, så vet ikke hvor du har det fra. Zyklon-B ER (relativt) ufarlig i fast form - det er derfor en bruker f.eks. syrebad for å løse ut gassen. Man trenger ingen video for å fastslå det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man kan enkelt se forskjell på jordbruk og 12 meter dype massegraver på et GPR-bilde, og han fant ikke noe slik.

 

Problemet er at man aner ikke om Krege, eller hva han nå egentlig heter, faktisk har vært i Treblinka, eller om han brukte radaren i hagen sin hjemme. Det er ingen seriøse publikasjoner, ingen bekreftelser på at han faktisk har vært i Treblinka.

 

 

Disse stråmennene dine er ganske tåpelige. At du ikke tror på han fordi han kom fram til konklusjoner du ikke liker, er nå så

Det sier han som har som _eneste_ argument mot Richard Evans at han er marxist. Du har ikke tatt tak i ett av hans argumenter mot Irving, så hva kaller vi det, jo: http://yourlogicalfallacyis.com/ad-hominem

 

Og at man ikke bare graver opp området og får slått fast én gang for alle hva som befinner seg der, er ganske latterlig.

Hvorfor latterlig? Ville du gravd opp din kjære avdøde bestemor fordi en tulling passerte graven og påstod at hun ikke var død? i den virkelige verden er det _ingen_ seriøs debatt rundt dette, så hvorfor i alle dager skal man grave opp hellige plasser for å overbevise noen tullinger som uansett hva de fant ikke ville blitt overbevist, siden de ikke er rasjonelle?

 

 

Zyklon-B ER (relativt) ufarlig i fast form - det er derfor en bruker f.eks. syrebad for å løse ut gassen. Man trenger ingen video for å fastslå det.

Brukte man syrebad når man desinfiserte hus, båter og fabrikker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og en liten ting til, angående filmen du startet med, z0roaster, når det gjelder kremeringstiden på 1 time, så har du hele tiden henvist til filmen for kilder og dokumentasjon. Jeg har nå sett den filmen din igjen, nøye. Ikke én gang kommer det frem _hvorfor_ det tar en hele time pr lik. Det slåes bare fast, som et postulat.

 

Hva er kildene for at det tok i snitt en time, pr kremering? Å henvise til filmen holder ikke, siden den ikke tar det opp.

Endret av Bidalaka
Lenke til kommentar

Igjen, jeg kan ikke se at Mattogno kommer med noe som helst av substans som kan dokumentere at noen millioner mennesker ble fraktet videre fra leirene. Han spekulerer, intet annet.

 

Jeg kan heller ikke se at du har kommet noe som helst som minner om dokumentasjon på dette. Din eneste teori var at de "fleste flyttet til israel", noe Israelske folketellinger viser er d

 

[--- Klipp Klipp ---]

 

Du baserer hele argumentrekken din på den klassiske 'Absence of evidence is evidence of absence', og når du krever train records fra Treblinka, forlanger du at andre skal følge akkurat den måten å tenke på. Man har ikke utgående train records fra Auschwitz heller, men det er ingen som tviler på at mennesker ble transportert både inn og ut derfra.

 

Det finnes ikke så fryktelig mange detaljer fra akkurat Reinhardt-leirene, men vi vet fra annen dokumentasjon at jødene skulle og ble transport til områder langt lenger øst enn Treblinka. Dokumentasjon som du konsekvent benekter i innlegget ditt, evt. at du ikke tok deg bryet med å lese kapittelet jeg henviste til. Denne forflytningen var, som det kommer fram av en rekke dokumenter, bl.a. Wannsee-protokollen, kun midlertidig. Man ville ha jødene så langt bort østover som det var mulig å få dem på det tidspunktet. Hitler hadde uttalt at han ville utsette den endelige løsningen til etter krigens slutt. Så når du henviser til at Himmler sier at et område skulle være "judenfrei" samtidig som jøder ble sendt til akkurat det området, så reflekterer det bare prosessen med å skyfle jødene fra sted til sted. En prosess som naturlig nok stoppet opp da felttoget stoppet opp. Dermed fikk man i stedet digre ghettoer, leire og oppsamlingspunkter hvor jødene ble stuet sammen.

 

Liker at du quoter et topphemmelig direktiv fra Himmler til en av sine nestkommanderende hvor han snakker om "resettlement". Der har du jo sannheten rett foran nesa på deg, med mindre du skal dra til og hevde SS-folk på høyeste nivå brukte kodespråk seg imellom og.

 

Ang. Israel, så skal jeg innrømme at det var en upresis formulering av meg, men det er ganske tåpelig av deg å henge deg opp i akkurat hvor mange som flyttet til Israel all den tid man vet, enten man er benekter eller ei, at Israel vokste på jødiske flyktninger fra Europa. Jeg mener, hvordan tror du zionismen vokste fra en mikrobevegelse til den mest innflytelsesrike bevegelsen i jødiske historie, da?

 

Din "b) det er klare tegn på at det kan være massegraver der, og det er fullstendig utelukket at jorden er uforstyrret." viser bare at du ser bort fra alt som ikke stemmer med konklusjonen din, og da er det jo ikke det minste rart at du tror på det du gjør. Og ordbruken din er temmelig avslørende: "klare tegn på at det kan være"? Det ligger visstnok en million mennesker under jorden på det knøttlille området(ca. 200 x 200 meter ifølge vitner), og så er alt du kan hoste opp "tegn" på at "det kan være"? Hvis dette var sant, hadde norske skoleelever blitt fôret med bilde etter bilde av hodeskaller og aske, og ikke propagandabilder av tyfusofre tatt av amerikansk psyops.

 

Ang. Franz Stangl, så er det jammen en bra forklaring du har kokt sammen. Var alle jødene som ble sendt til Treblinka anemiske? Virkelig? Riktignok har du rett i at anemi kan forårsake fravær av denne fargeeffekten i enkelte tilfeller, men det gjør ikke likene blåsvarte av den grunn, gjør det vel? Stangl hadde antakelig hørt at likene ble blå etter gassing, og snekret sammen en forklaring basert på den informasjonen - men det gjelder altså kun HCN-forgiftning. I Treblinka landet man til slutt på sovjetiske tanksmotorer og altså dieselutslipp som drapsmetode. Jødene som ble send dit var ikke utsultet på den tiden heller, og om du hadde lest kapittelet jeg henviste til, hadde du fått med deg at det ble sendt med brød og syltetøy på togreisen. Bilder av jøder som ble send til Auschwitz fra ghettoene viser velfødde jøder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...