Gå til innhold

[Løst] Skrive til spesifikk linje i fil (VB)

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg holder på med et program og i programmet har jeg en funksjon som leser igjennom en fil på 57 linjer. Alle linjene utenom 42, 50, 52 og 54 skal være like. De nevnte linjene skal endres til 4 helt forskjellige linjer. Kall linjene(teksten) a, b, c og d. Har søkt rundt på nettet i flere dager men finner ingen løsning. Er det noen som har en ide hvordan det kan gjøres og kanskje en ferdig kode som kan endres litt på, gjerne med en liten beskrivelse :)

Hadde vært veldig flott om noen hadde noe! Det jeg trenger er altså noe som endrer de bestemte linjene til noe annet. Som forekempel: file.writeline(plassen,linja,innhold) men det fungerer ikke.

Jeg programmerer i Visual Studio 2010 med Visual Basic som språk.

MVH Daniel KH

Endret av Da9elKH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom tekst bare er en rekke med oktetter, så må du lese inn hele fila, gjøre endringer i minnet, og så lagre den på nytt.

Bruk gjerne System.IO.File.ReadAllLines. Denne gjør om fila til et array med strings, én for hver linje. Hvis du deretter fôrer denne inn i en List(Of String) så kan du bruke denne sin Insert funksjon.

Lenke til kommentar

Ettersom tekst bare er en rekke med oktetter, så må du lese inn hele fila, gjøre endringer i minnet, og så lagre den på nytt.

Bruk gjerne System.IO.File.ReadAllLines. Denne gjør om fila til et array med strings, én for hver linje. Hvis du deretter fôrer denne inn i en List(Of String) så kan du bruke denne sin Insert funksjon.

Takk, det fungerte! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...